Plasma TV of Projector?

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:05
Ok, het dilemma: ongeveer € 2300,- te besteden aan een nieuwe TV/projector

Keuzes die ik nog overheb zijn:

De LG 42PX11 Plasma TV

Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/R/RZ-42PX11/RZ_42PX12X_L.jpg

Specs:
Beeldscherm : 106.7 cm
Levensduur : 60000 u
Beeldformaat : 16:9
Resolutie : 852 x 480 (WXGA)
Helderheid : 1000 cd/m²
Contrastverhouding : 3000:1
Digitale kleuren-randverbeteraar : ja
4H digitale kamfilter : ja
Teletekst : 2400 pagina's
DVI-I : ja
ISM, Orbiter, White Wash : ja
Twin Picture, PIP : ja
RS-232C : ja
S-video ingang : ja
DCDi (Faroudja chip) : ja

Prijs: € 2198,- bij http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?/details.php?ID=3741

En dan de Panasonic PT-AE700 projector in een pakket met scherm van 213 x 122 cm, ophangbeugel en kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A11470/pt-ae700e_10.jpeg

Specs:
1000 ANSI Lumen lichtopbrengst
beeldresolutie 1280 x 720 pixels
LCD techniek
lamplevensduur : 3000 uur (in Eco mode)
maakt weinig koelingsgeluid (26dB)
contrast van 1:2000
zoomlens
horizontale en verticale lens-shift functie
verticale keystone correctie (bij schuine projectie op het scherm kunt u het beeld toch recht instellen)
geleverd inclusief kabels en infrarood afstandbediening

Prijs: € 2099,- bij http://www.thuisbioscoop.nl/actie-2.html

Wat is nu beter? Ik wil 't voornamelijk gebruiken voor DVD en videofiles via de Xbox. Ik heb nu een 4:3 Sony TV van 72 cm (KV29FX30) maar ik wil gewoon groter. Wat geeft de beste kwaliteit voor hetgeen ik wil? De resoluties van beide zijn nogal verschillend nl. 852 x 480 tegenover 1280 x 720, maakt dit veel verschil voor de beeldkwaliteit? Alle voor- en nadelen en andere tips zijn van harte welkom!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Belangrijke vraag: is de kamer waarin je televisie gaat kijken goed te verduisteren ? Anders moet je toch even nadenken bij de projector.

• baldbelow
Valt nu wel mee maar met wat aanpassingen is het heel goed te verduisteren ja.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik zou voor die beamer gaan. Eventueel kun je je gewone TV nog laten staan voor de "kleine" dingetjes, als ff snel het nieuws kijken ofzo. Voor films is een groot scherm namelijk veeel vetter en over het algemeen kijk je vooral 's avonds films.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• MenaceD
  • Niet online
baldbelow schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:09:
Valt nu wel mee maar met wat aanpassingen is het heel goed te verduisteren ja.
Ok, dan moet het niet echt een probleem te zijn. Ik heb zelf een projector (wel met iets minder ansi lumen dan die uit je startpost) en merk toch wel veel verschil tussen licht aan en kijken met licht uit, om maar niet te spreken over kijken met de gordijnen open op een zonnige dag.

Verder denk ik dat je je niet blind moet staren op resoluties, de plasma zal een kleiner beeld gaan geven dan de beamer (neem ik aan ivm projectieafstand) dus het verschil in pixels raak je ook weer kwijt met de grootte van het beeld wat je gaat projecteren met een projector.

edit: sorry niet minder ansi lumen, meer zie ik nu ik goed kijk...

Off-topic: leuk onderschrift :D

[ Voor 8% gewijzigd door MenaceD op 20-01-2005 23:13 ]

• baldbelow
Beatman schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:11:
Ik zou voor die beamer gaan. Eventueel kun je je gewone TV nog laten staan voor de "kleine" dingetjes, als ff snel het nieuws kijken ofzo. Voor films is een groot scherm namelijk veeel vetter en over het algemeen kijk je vooral 's avonds films.
Denk wel dat je bij die beamer meer een bioscoop gevoel krijgt dan met die plasma maar die plasma ziet er wel weer vet uit aan de muur... Maar het beeld is natuurlijk het belangrijkste, wat zijn de grootste verschillen daar dan tussen?

• MenaceD
  • Niet online
Beatman schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:11:
Ook wel wat voor te zeggen. Ik gebruik ook mijn gewone tv naast mijn beamer, vooral voor het nutteloze zappen en ff snel kijken. Films en goeie series kijk ik wel weer graag full sized :D

Denk bij de aanschaf van een projector ook aan een aan te schaffen tuner om het beeld vanuit de kabel op je scherm te krijgen.

Als je meer wilt lezen over dit soort onderwerpen kan je ook even gaan lezen op www.htforum.nl
Lees ik ook graag. Veel mensen met een hoop kennis over home-theatres etc.

• baldbelow
MenaceD schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:16:
Denk bij de aanschaf van een projector ook aan een aan te schaffen tuner om het beeld vanuit de kabel op je scherm te krijgen.
Als je meer wilt lezen over dit soort onderwerpen kan je ook even gaan lezen op www.htforum.nl
Lees ik ook graag. Veel mensen met een hoop kennis over home-theatres etc.
Als tuner kan ik ook mijn videorecorder gebruiken toch? En ik heb satelliet dus dat komt wel goed.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:25

CaDje

Framedrops for life

ff een beetje offtopic:
Hoe duur is zo'n lamp eigenlijk als je die moet vervangen ?

• MenaceD
  • Niet online
baldbelow schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:19:
[...]

Als tuner kan ik ook mijn videorecorder gebruiken toch? En ik heb satelliet dus dat komt wel goed.
Ja dat kan ook, maar als je toch een aardig budget heb kan je toch ook kijken voor een leuke tuner, vaak ook extra AV ingangen voor als je nog meer apparaten aan wilt sluiten. Videorecorders zijn ook vaak beperkt tot een composiet signaal en kunnen vaak geen S-video of gesplitste kleuren uitgeven. Maar het kan zeker, doe het zelf ook !
CaDje schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:19:
ff een beetje offtopic:
Verschilt per projector, ik geloof tussen 300 en 500 euri als ik het goed gok ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MenaceD op 20-01-2005 23:22 ]

Verwijderd

CaDje schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:19:
ff een beetje offtopic:
Loopt uiteen. heb philips beamer, en daar kost t je 200 euro. Kan iets goedkoper, maar vooral duurder. Behalve bij deze beamer, daar gaan halogeen spotjes in. (ff allemaal over de specs lachen) :Y) click

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:25

CaDje

Framedrops for life

Nou, Ik ben niet zo bekend met beamers, of plasma tv's. Ik weet zo niet welke een betere beeld kwaliteit heeft, maar uit een economisch standpunt zou ik voor de plasma tv gaan. (Mja, Ik ben ook maar een Hollander ^^)

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:24:
[...]

Loopt uiteen. heb philips beamer, en daar kost t je 200 euro. Kan iets goedkoper, maar vooral duurder. Behalve bij deze beamer, daar gaan halogeen spotjes in. (ff allemaal over de specs lachen) :Y) click
Maar dat ding kost dan ook maar € 250

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 14:51
Ik heb beide en moet je vertellen dat mijn projector binnenkort de deur uit gaat.

Ik bezit een Sanyo Z2 en een LG px11.

Ik heb lang er over nagedacht welk plasma scherm te kopen.

Ik wilde eerst voor een duurder model gaan maar de px11 was zo compleet en goed van beeld dat ik voor LG gekozen heb.

Plasma's die ik op het oog had

Sony p42m1
panasonic pw6 en de pw7
Hitachi 5200

Ik kijk nu eigenlijk nooit meer op de projector omdat dit makkelijker is en beter te bedienen is voor de kids.
Met een projector moet heb ook vrij donker zijn voor een echt goed beeld.

Let er wel op dat je het laatste model koopt daarvan is het beeld veel beter.
Ik geloof vanaf firmware 5.11 en hoger.

• MenaceD
  • Niet online
robbynaish schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:32:
Ik heb beide en moet je vertellen dat mijn projector binnenkort de deur uit gaat.

........
Ik kijk nu eigenlijk nooit meer op de projector omdat dit makkelijker is en beter te bedienen is voor de kids.
............
Ik snap het niet helemaal, wat is er moeilijk aan een projector ?
Mis je trouwens het formaat niet van een projector tegenover het plasma scherm ?

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 14:51
MenaceD schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:35:
[...]

Ik snap het niet helemaal, wat is er moeilijk aan een projector ?
Mis je trouwens het formaat niet van een projector tegenover het plasma scherm ?
De gordijnen moeten dicht en dan nog je scherm + je moet de lichten uit doen.
Ik moet dan ook nog de kaarsen + bloemen van de kast halen ;( (Tja vrouwen!)

Het voordeel van de projector is inderdaad het schermformaat maar 107 is nog steeds vrij groot.

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08
Je zult wel een kristalhelder beeld op je kabel moeten hebben (of satteliet) anders ga je met de grootte van het beeld met een projector de storing heel snel zien. Had ik ook toen ik EK ging kijken met de projector. Moest ik een hirschmann kabel vanaf de meterkast gaan aanleggen om nog een beetje mooi beeld te krijgen. Satteliet lijkt me de beste oplossing voor jou, krijg je ook meteen een TV tuner die van goede kwaliteit is.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik overgaan op Projector.

Probleem is met plasma als na garantie tijd pixel uitval krijgt of toch wel inbrandingen dan ken je hem wegflikkeren.
Want tegen pixeluitval is niks tegen te doen!

Bij beamers is het zo gaat de lamp stuk (wat ongeveer 4 jaar meegaat) kan je die vervangen!

En nog iets, Beamers zijn scherper dan plasma t.v bij de juiste instellingen.

• baldbelow
Mooi, allemaal overwegingen die ik kan meenemen in mijn beslissing. Op dit moment denk ik dat het de beamer wordt, over een tijd (zeg een jaar of 2) zijn die plasma tv's al weer een stuk goedkoper en dan koop ik er dan wel één voor erbij... ;)

Maar ga zo door! Hoe meer meningen hoe beter!

• baldbelow
Abaddon1 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:23:
Je zult wel een kristalhelder beeld op je kabel moeten hebben (of satteliet) anders ga je met de grootte van het beeld met een projector de storing heel snel zien. Had ik ook toen ik EK ging kijken met de projector. Moest ik een hirschmann kabel vanaf de meterkast gaan aanleggen om nog een beetje mooi beeld te krijgen. Satteliet lijkt me de beste oplossing voor jou, krijg je ook meteen een TV tuner die van goede kwaliteit is.
Ik heb dus al een satelliet tuner die ik probleemloos op zowel de plasma tv als de beamer kan aansluiten.

Verwijderd

baldbelow schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:58:
Mooi, allemaal overwegingen die ik kan meenemen in mijn beslissing. Op dit moment denk ik dat het de beamer wordt, over een tijd (zeg een jaar of 2) zijn die plasma tv's al weer een stuk goedkoper en dan koop ik er dan wel één voor erbij... ;)

Maar ga zo door! Hoe meer meningen hoe beter!
Lijkt me een juiste keuze.

Check ook de topic van Home cinema. Die hier loopt op GoT.
Mega veel pictures en opstellingen enz.. enz..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1001408

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 01:03 ]

• baldbelow
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:02:
Lijkt me een juiste keuze.

Check ook de topic van Home cinema. Die hier loopt op GoT.
Mega veel pictures en opstellingen enz.. enz..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1001408
Een welbekend topic, volg 't op de voet. Opstelling is echter geen probleem, ruimte is er genoeg.
Moet dus alleen beslissen wat ik opstel... ;)

Verwijderd

baldbelow schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:06:
[...]

Een welbekend topic, volg 't op de voet. Opstelling is echter geen probleem, ruimte is er genoeg.
Moet dus alleen beslissen wat ik opstel... ;)
Dat is inderdaad de trick, wat je precies opstel...

Zit er namelijk zelf ook ermee.

Dan geef ik je een onwijs goede tip ;)
Misschien weten niet veel mensen van deze website af maar ik geef hem aan je.

Je weet projectorenschermen, Mega duur bij grote afmetingen.

Net een scherm bestelt normale website 250 euro. bij hem voor 119 euro incl btw :)

Hier is de link: http://www.beamerscherm.nl

Nu zeg ik je wel, dat het raadzaam is te wachten want het is een beetje rara manier van dingen bestellen.

Je kan niks via de website selecteren, je moet bellen of mailen ervoor! best wel irri.

Ik heb een paar uur terug gemailt (mijn bestelling) en hopelijk heb ik morgen antwoord.

Zodra ik zeker weet dat het verstuurd wordt (track trace barcode) laat ik je het weten of het veilig is.
Want het kan je gauw een paar honderd euro's schelen (ligt eraan welke natuurlijk je kiest)

Deze persoon heeft namelijk geen tussenhandelaar en koopt meteen in bij de fabriekant.

Nu heeft hij proluxx schermen, wat volgens mij prolux moet zijn. Maar had ergens gelezen dat dit bedrijf de schermen al niet meer maakt!
Dus weet het niet zeker.
Je kon het op rembours af laten stemmen bij hem dus dat heb ik ook zo graag gewilt en naar hem gemailt!

Dus als je even wacht, kan ik gauw iets meer hierover inlichten!

• baldbelow
Hmm, interessant, ben benieuwd!

Verwijderd

Het is even afwachten, Als je wilt natuurlijk tenzij je het zo graaaaaaaaaaaag wilt hebben dan zal je meteen moeten bestellen!

• baldbelow
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:15:

Het is even afwachten, Als je wilt natuurlijk tenzij je het zo graaaaaaaaaaaag wilt hebben dan zal je meteen moeten bestellen!
Ik heb geen haast hoor, tijd zat om alles rustig te bekijken en te beslissen.

Verwijderd

baldbelow schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:19:
[...]

Ik heb geen haast hoor, tijd zat om alles rustig te bekijken en te beslissen.
Ok, ik wacht af tot morgen en anders bel ik het nummer even!

Ik ga nu pitten lol, zodra ik het weet staat het in dit topic :)

Verwijderd

Het is veilig, je ken daar gewoon bestellen en het is raadzaam te bellen :)

Gaat sneller! en hij heeft veel op voorraad dus bestellen is volgende dag in huis hebben! Mits het weekend is natuurlijk lol :D

Succes

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

als je tv op je beamer wilt kan je de zogenaamde TV-Box gebruiken. CAI in, vga en/of video out
(let wel op de die tvbox wel een goeie deinterlacer heeft, anders zie je alsnog die strepen :| )

• baldbelow
ThaHandy schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:27:
als je tv op je beamer wilt kan je de zogenaamde TV-Box gebruiken. CAI in, vga en/of video out
(let wel op de die tvbox wel een goeie deinterlacer heeft, anders zie je alsnog die strepen :| )
En geeft zo'n tv-box dan betere kwaliteit dan een VCR?

• baldbelow
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:17:
Het is veilig, je ken daar gewoon bestellen en het is raadzaam te bellen :)

Gaat sneller! en hij heeft veel op voorraad dus bestellen is volgende dag in huis hebben! Mits het weekend is natuurlijk lol :D

Succes
Bedankt, schermen zijn inderdaad niet duur daar. Laat je even weten hoe de kwaliteit van 't scherm is als je 'm binnen hebt?

Verwijderd

Projector !

Verwijderd

Het is al eerder gezegt, als je echt voor films iets zoekt, neem een projector. Een TV >erbij< is echt een must. Zappen en kleine dingetjes kan je dan fijn op je TV doen, en als er een echte film is- hupa, beamer aan. Ik heb zelf een superstille Philips beamer- waarvan de lamp ook nog es 6000 uur mee zou moeten gaan... Plasma is mooi beeld- maar je betaald dan veel voor een scherm dat niet eens zo heel groot is- en van wat ik begrijp en vooral lees, toch erg aan slijtage onderhevig (verhalen over inbranden etc zijn nooit fijn). Mijn advies, beamer (stille) en voor de normale zaakjes een TV erbij =) Als tuner kan je inderdaad een VCR gebruiken (doe ik nu ook) maar er zijn natuurlijk ook hele nette digitale oplossingen :Y)

Verwijderd

baldbelow schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:00:
[...]

Bedankt, schermen zijn inderdaad niet duur daar. Laat je even weten hoe de kwaliteit van 't scherm is als je 'm binnen hebt?
Zal ik vertellen!

Ow, kosten rembours verloopt via UPS en die zijn 31 euro das enige nadeel! omdat tpg niet berder vervoert dan dingen groter dan 1.60m en UPS wel

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:28:
Als ik jou was zou ik overgaan op Projector.

Probleem is met plasma als na garantie tijd pixel uitval krijgt of toch wel inbrandingen dan ken je hem wegflikkeren.
Want tegen pixeluitval is niks tegen te doen!

Bij beamers is het zo gaat de lamp stuk (wat ongeveer 4 jaar meegaat) kan je die vervangen!

En nog iets, Beamers zijn scherper dan plasma t.v bij de juiste instellingen.
uhm, een beamer werkt mbv een klein lcd schermpje (of 3 kleine) en daar is de kans dus evengroot (of 3x zo groot) op pixeluitval.

als ik jou was..... zou ik slecht slapen vannacht denk ik :)
plasma tv is mooi, goed beeld, groot, etc.
beamer is helemaal groot + leuk + relaxt voor film.

maar ik denk toch dat ik voor een plasma zou gaan. voor een beamer moet je toch meer schermruimte hebben, gaat minder lang mee, en ik denk dat altijd tv kijken op zon groot scherm irritant wordt...
ik zeg plasma, en misschien later nog een beamer :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 21:48
Projector is fantastisch. Een voordeel van de Panasonic (niet alleen de panasonic) is de resolutie. Deze is 1280*720 dit de native resolutie van HD 720P. Aangezien HD-DVD en Blu-Ray (heb met een beetje mazzel vanavond een demo van Blu-Ray op verschillende beamers) bijna op de deur staan te kloppen is de resolutie dus interessant.

Kijk eens op de volgende links:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=25500.0
http://www.htforum.nl/ITCshop/c99.html

Het laten calibreren van je projector geeft een veel mooier beeld en het is beter voor de levensduur van je projector

Verwijderd

Opperhoof schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:28:
[...]

uhm, een beamer werkt mbv een klein lcd schermpje (of 3 kleine) en daar is de kans dus evengroot (of 3x zo groot) op pixeluitval.

als ik jou was..... zou ik slecht slapen vannacht denk ik :)
plasma tv is mooi, goed beeld, groot, etc.
beamer is helemaal groot + leuk + relaxt voor film.

maar ik denk toch dat ik voor een plasma zou gaan. voor een beamer moet je toch meer schermruimte hebben, gaat minder lang mee, en ik denk dat altijd tv kijken op zon groot scherm irritant wordt...
ik zeg plasma, en misschien later nog een beamer :)
Uhmm, een beamer bestaat niet alleen uit LCd. er zijn 3 types.

LCD waarvan gebruikt wordt vanwege hoog contrast/ansi lumen
DPL waarvan deze het meest gebruikt worden vanwege relatief goedkoop
CRT waarvan deze de beste en de duurste is op de markt.

CRT gaat jaren mee. en is de beste op de markt

Verwijderd

Vergeet je niet een goed doek tekopen alla nog eens 450 euro :)
Zal wel zonde zijn als je op het doek ging besparen...

• @baddon
ThaHandy schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:27:
Vrijwel elke beamer heeft een deinterlacer (CRT weet ik niet zeker). Panasonic heeft zelfs een vrij goede deinterlacer erin zitten. Nog geen Faraoudja maar ook zeker niet slecht.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 21:25

-Stef-

Slainthe!

Als ik zo de tussenstand opneem dan staat de beamer tot nu toe riant voor. Interessant.

Als ik een "nadeel" van een beamer mag noemen is dat je kijkruimte wel erg goed verduisterd moet zijn. 's Avonds geen probleem maar overdag kan dat voor sommigen wel een probleem zijn (hoewel de oplossing natuurlijk vrij makkelijk te maken is m.b.v. dikke gordijnen).

Ik was overigens aangenaam verrast door de LG plasma die de TS beschreef. Mooi geprijsd en ik was helemaal verrast met de 60.000 uur levensduur van het scherm. Dat betekent dus theorethisch een levensduur van 24 jaar wanneer ik de TV 10 uur per dag aan zou hebben en dat 50 weken in het jaar. Dan zijn ze er wel op vooruit gegaan.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• baldbelow
Abaddon1 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:16:
Vrijwel elke beamer heeft een deinterlacer (CRT weet ik niet zeker). Panasonic heeft zelfs een vrij goede deinterlacer erin zitten. Nog geen Faraoudja maar ook zeker niet slecht.
Hmm, die LG plasma tv heeft zo'n Faroudja chip, dus dat is wel goed?

• baldbelow
-Stef- schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:12:
Als ik zo de tussenstand opneem dan staat de beamer tot nu toe riant voor. Interessant.

Als ik een "nadeel" van een beamer mag noemen is dat je kijkruimte wel erg goed verduisterd moet zijn. 's Avonds geen probleem maar overdag kan dat voor sommigen wel een probleem zijn (hoewel de oplossing natuurlijk vrij makkelijk te maken is m.b.v. dikke gordijnen).

Ik was overigens aangenaam verrast door de LG plasma die de TS beschreef. Mooi geprijsd en ik was helemaal verrast met de 60.000 uur levensduur van het scherm. Dat betekent dus theorethisch een levensduur van 24 jaar wanneer ik de TV 10 uur per dag aan zou hebben en dat 50 weken in het jaar. Dan zijn ze er wel op vooruit gegaan.
Dat vond ik dus ook al, gaat lekker lang mee en er worden ook al allerlei technieken bij deze gebruikt tegen inbranden e.d.

Verwijderd

En het energieverbruik dan? Nou zijn beamers ook wel redelijk verbruikend, maar plasma zit vaak op koelkast niveau! En als je veel kijkt (inbranden, verdoffing), merk je dat wel. 3000u = 124 dagen continu genieten van je beamer, en tegen die tijd moet je wel gaan slapen. Je zult de lamp wel eens moeten vervangen, maar daar zal ik me niet snel druk over maken. Het voordeel is dat hij over het algemeen wel in één keer stuk is, plasma wordt geleidelijk aan minder. De 60000 uur van de plasma staat gelijk aan 2500 dagen, wat een krappe 7 jaar is. Ik weet niet hoe lang je d'r mee wou doen, maar ik twijfel over die specs...

• Athome
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:29:
Vergeet je niet een goed doek tekopen alla nog eens 450 euro :)
Zal wel zonde zijn als je op het doek ging besparen...
Mijn link al eens gezien. Koop los doek a 76 Euro per meter bij 2,4 meter breed.

http://www.htforum.nl/yab...25390.msg329443#msg329443

• baldbelow
Athome schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 08:52:
Mijn link al eens gezien. Koop los doek a 76 Euro per meter bij 2,4 meter breed.

http://www.htforum.nl/yab...25390.msg329443#msg329443
Dat ziet er goed uit! Frame kun je makkelijk zelf maken en als je het een beetje mooi afwerkt ziet dit volgens mij klasse uit!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zou iig liever voor een lcd tv gaan dan een plasma, een lcd heeft een veel scherper beeld, en past vast en zeker ook wel in je budget.
maar voor films is een beamer natuurlijk wel gaaf, maar ik zou nou niet het nieuws erop kijken ofzo ;)

• Athome
baldbelow schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:21:
[...]

Dat ziet er goed uit! Frame kun je makkelijk zelf maken en als je het een beetje mooi afwerkt ziet dit volgens mij klasse uit!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ms77/DSCF0210a.JPG

Homemade frame

[ Voor 3% gewijzigd door Athome op 23-01-2005 00:58 ]

Verwijderd

Heheh heb zelf de 26inch LCD scherm van LG (nieuw)

Bevalt me uitstekend :) alleen jammer van de lage Hz maar goed!

Een projector bied op vele gronden voordelen, Kosten zijn lager+Grotere schermen! :)

Nou heb ik vrijdag scherm gekocht (telefonisch bestelt) maar ik vind het echt super stom dat ik geen Tracktrace code krijg? geen mail? Snap er geen hout van!

Is nu zondag dus is niemand er :P Maar waar ik me zorgen om maak. ik bel die kerel op hij vraagt me gegevens en zegt dat ie (vrijdag middag) de deur uit doet!
Ik zeg uitstekend wanneer kan ik hem dan thuis ontvangen?
Hij zegt Maandag middag via UPS! ik zeg ok

Dus ik klaar Happy als een KIND :D

Maar nu bedenk ik me opeens :| ik moet toch een tracktrace code hebben :?

Tenminste iets om te traceren, hij stuurde het op onder verzekerd rembours! :X

Kent iemand toevallig de website www.beamerscherm.nl ?

En kent iemand de website. www.dewinkel.nl ? Daar had ik namelijk mijn Jamo boxen gekocht!

Afgelopen donderdag de Jamo boxen en vrijdag het projectiescherm, maar van beide geen Traceercode :?

I dunno stinkt een beetje dit |:(

Normaal hoor je zoiets te krijgen?

Ach maandag zou het scherm komen en dinsdag me boxen, ken helaas niks doen dan wachten! BAH! :r

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:21

BLN

Vergeet niet dat de beeldkwaliteit vrij slecht is bij een plasma. Slechter dan crt tv en slechter dan tft televisie. Ze zijn minder scherp en minder kleur echt. Ook kunnen ze neit zo'n hoog contrast halen als tft's. Een beamer (een goede) is dan weer scherper dan tft en kan(dlp of crt) een hogere contrast waarde geven. Een beamer met een verduisterde kamer is veel en veel mooier dan tft of plasma maar vooral veel mooier dan plasma.

If it ain't broken, don't fix it

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik zou een goede DLP projector nemen :)

voor het kleinere werk LCD

Verwijderd

Rebels schreef op zondag 23 januari 2005 @ 01:18:
ik zou een goede DLP projector nemen :)

voor het kleinere werk LCD
Alleen heeft DLP projector een nadeel dat er regenboogeffect heeft, sommige mensen zijn daar gevoelig voor. Ik heb een DLP projector van Infocus X1, ik ben tevreden over dat ding. Wel merk ik een regenboogeffect als ik bijvoorbeeld heel snel met m'n ogen knipper of met m'n hoofd snel heen en weer beweeg. Je zou beter meerwielige DLP projector nemen (is vaak duurder). Ik zou als ik jou was heel goed gaan oriënteren in de projectorwereld om juiste projector te gaan kopen, ik heb 1 half jaar research gedaan om juiste projector met prijs/kwaliteit verhouding te kiezen. Waarom ik Infocus X1heb gekozen is dat het hoog contrastratio en hoge ANSI lumen heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 01:31:
[...]

Alleen heeft DLP projector een nadeel dat er regenboogeffect heeft, sommige mensen zijn daar gevoelig voor. Ik heb een DLP projector van Infocus X1, ik ben tevreden over dat ding. Wel merk ik een regenboogeffect als ik bijvoorbeeld heel snel met m'n ogen knipper of met m'n hoofd snel heen en weer beweeg. Je zou beter meerwielige DLP projector nemen (is vaak duurder). Ik zou als ik jou was heel goed gaan oriënteren in de projectorwereld om juiste projector te gaan kopen, ik heb 1 half jaar research gedaan om juiste projector met prijs/kwaliteit verhouding te kiezen. Waarom ik Infocus X1heb gekozen is dat het hoog contrastratio en hoge ANSI lumen heeft.
Hoe lang duurt het voordat het regenboog effect weggaat? meestal 3 sec toch?

Verwijderd

Ik heb een Sanyo PLV Z2 die projecteerd op een Proluxx 244x183 scherm. Dit scherm heb ik dus via www.beamerscherm.nl gekocht (rembours). Kwaliteit van het scherm is best goed. Er zit alleen een kleine bobbel in, maar tijdens een film zie je het gelukkig niet. Ik zou zelf voor een goede beamer gaan ipv een plasma scherm. De meeste voordelen zijn al genoemd. Je moet echt de ruimte verduisteren, maar het effect is superieur. Geen gedoe meer met balken (dvd) want met een groot scherm maakt het niet veel meer uit 8) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 01:35:
Ik heb een Sanyo PLV Z2 die projecteerd op een Proluxx 244x183 scherm. Dit scherm heb ik dus via www.beamerscherm.nl gekocht (rembours). Kwaliteit van het scherm is best goed. Er zit alleen een kleine bobbel in, maar tijdens een film zie je het gelukkig niet. Ik zou zelf voor een goede beamer gaan ipv een plasma scherm. De meeste voordelen zijn al genoemd. Je moet echt de ruimte verduisteren, maar het effect is superieur. Geen gedoe meer met balken (dvd) want met een groot scherm maakt het niet veel meer uit 8) .
Heyyyy jou wilde ik een vraag stellen.

Heb Vrijdag ook een scherm bestelt! de Proluxx handbediend voor 119 euro!

Is deze winkel goed te vertrouwen?
Heb hem vrijdag bestelt en werdt vertelt dat ik hem maandag zou krijgen!

Maar krijg je dan geen traceer code?

• baldbelow
Zag bij de mediamarkt de Sharp Aquos 114 cm LCD TV staan, wat een beeld! :9~
Is echt het mooiste beeld wat ik ooit heb gezien, leek wel of het beeld er echt uit sprong, ongelooflijk, heb er zeker 10 minuten bij staan kwijlen, hehe.

http://www.sharp.nl/templ...3042&CatID=16&ProdID=1349

Hij kost bij de MM maar liefst € 8999,- en dat is toevallig ook de adviesprijs van Sharp, veel te duur geprijsd dus, na ff zoeken vind ik 'm voor € 6499,- bij pick2pay.nl maar dat is nog steeds bijna 3 keer mijn budget dus dit is meer iets voor over een tijdje ;) (wel heeel mooi...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 01:32:
[...]

Hoe lang duurt het voordat het regenboog effect weggaat? meestal 3 sec toch?
Nee, de regenboogeffect is blijvend. Het heeft mee te maken met de kleurenwielsegmenten, hoe meer kleurenwielsegmenten de projector heeft des te minder de regenboogeffect optreedt. Helaas hangt er ook een hogere prijskaartje aan...

• Athome
Met de Infocus X1 hebben heel mensen last van het regenoog effect. Ik denk dat een 1280*720 projector gezien de toekomst een betere keuze is dan een laag geprijsde DLP

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:25
koop anders een flinke breedbeeld :P kost iets minder, brandt niet in en geen gekut met beamers :P

snap trouwens niet wat je er in godnaam aan hebt, het journaal op 5 vierkante meter :X

De wijzen komen uit het Oosten!

• Devian
  • Nu online
ws het niet zo dat als je vooral fillms ging kijken je beter een beamer kon hebben met minder ansi lumen?

omdat je anders contrast kwijtraakt omdat hij zoveel licht kan projecteren.. meende ik me te herinneren dat ik dat ergens gelezen had...

https://wren.co/join/Devian

• baldbelow
Devian schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:49:
ws het niet zo dat als je vooral fillms ging kijken je beter een beamer kon hebben met minder ansi lumen?

omdat je anders contrast kwijtraakt omdat hij zoveel licht kan projecteren.. meende ik me te herinneren dat ik dat ergens gelezen had...
Vaak hebben die beamers dan ook een cinema of theatre mode waar ze wat minder fel zijn met als bijkomend voordeel dat de lamp langer meegaat.

• Athome
1000-1200 lumen is voldoende voor Home-Cinema. Je moet je kamer toch geheel verduisteren voor het mooiste resultaat

• @baddon
Sony heeft een mooie digitale projector uitgebracht: Sony HS50. LCD beamer met 6000:1 contrast door middel automatische iris, lijkt me een erg gave HT beamer.

Plaatje van projector van cine4home
Afbeeldingslocatie: http://www.cine4home.de/tests/projektoren/SonyVPLHS50/top_img01.jpg

HT forum review:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=25497.0

Cine4home review (duits)
http://www.cine4home.de/t.../SonyVPLHS50/HS50Test.htm

Plaatje van verstelbare Iris van Cine4Home:
Afbeeldingslocatie: http://www.cine4home.de/tests/projektoren/SonyVPLHS50/Bild19.JPG

• baldbelow
Is wel een stuk duurder dan de panasonic...

• @baddon
jes, maar ook een stuk beter als ik er niet al eentje had zou ik eff doorsparen voor deze. Doe in ieder geval genoeg research ik heb er zeker wel een maand voor uitgetrokken toendertijd.

EDIT:
Ik zie nu dat deze waarschijnlijk boven je budget ligt. Jammer ;)
Deze heef took lens shift hetgeen de plaatsing van de projector een STUK makkelijker maakt tov de pana.

[ Voor 33% gewijzigd door @baddon op 23-01-2005 19:47 ]

Verwijderd

Als het goed is heb ik morgen mijn projectiescherm binnen van Beamerscherm.nl ik hoop dat ze hem leveren anders ken ik verder zoeken! :(

• Athome
De Sony is inderdaad een stuk duurder dan de Pana of de Epson maar het beeld is ook een stuk beter. Het beeld is goed vergelijkbaar met een Benq 8700+.

Het contrastratio van 6000:1 wordt bij lange niet gehaald. 2800:1 is toch wel het maximum. Wanneer je de Iris vast zet, blijft er van het contrast ratio maar 800:1 over net als bij de Epson

De Sony is wel muisstil.

De Pana heeft ook lensshift maar deze werkt erg beroerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Athome op 23-01-2005 23:04 ]

• @baddon
Nou sterker nog er is al 7000:1 gemeten met deze projector lees:

http://www.avsforum.com/a...60e4d55ab&threadid=444560

En iedereen geeft de contrast waarden die op de doos staan..

• baldbelow
Is het verschil tussen die Panasonic en de Sony beamer dan zo groot dat het het prijsverschil van
€ 1000,- waard is?

• Athome
Wat ik er van gezien heb wel.

Ik heb de Panasonic en Sony goed gecalibreerd gezien. De Sony is veel scherper, mooiere kleuren en veel meer diepte in het beeld en niet vergeten een hoger contrast

Heb je Epson TW200H ook al eens gezien, goed gecalibreerd wel te verstaan. Dit kan grote verschillen geven.

Je kunt op allerlei een contrast ratio meten. De waardes die ik gezien heb zijn gemeten in een real-life situatie. Die 7000:1 kan wel gemeten zijn maar is in mijn ogen niet representatief

• baldbelow
Over dat calibreren van projectoren (en tv's): moet de projector (of tv) daarvoor opengemaakt worden of wordt de calibratie via de menu's gedaan?

Verwijderd

Via de menu, in sommige gevallen in speciale menu. Laat de calibratie door een gespecialiseerd persoon doen, die heeft verstand van zulke dingen...

• @baddon
Ach je kan al een heel eind komen met de AVIA-hometheatre DVD. Staan de meeste calibratie patronen op.

• baldbelow
Abaddon1 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:25:
Ach je kan al een heel eind komen met de AVIA-hometheatre DVD. Staan de meeste calibratie patronen op.
Oh interessant, en waar is die te verkrijgen?

Verwijderd

Zo heb een projectiescreen gekocht! het bedrijf is top Helaas kan ik dat niet van UPS zeggen :(

2 x al fout gegaan met sorteren omg wat doen die lui daar 8)7

Zou Gisteren aankomen bagger zooi!

• baldbelow
Heb je 'm nu binnen dan? Hoe is de kwaliteit?

[ Voor 38% gewijzigd door baldbelow op 25-01-2005 15:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 01:39:
[...]

Heyyyy jou wilde ik een vraag stellen.

Heb Vrijdag ook een scherm bestelt! de Proluxx handbediend voor 119 euro!

Is deze winkel goed te vertrouwen?
Heb hem vrijdag bestelt en werdt vertelt dat ik hem maandag zou krijgen!

Maar krijg je dan geen traceer code?
Toen ik mijn schem heb besteld, duurde het een 2 weken voordat ik het scherm in huis had. Die persoon van beamerscherm.nl moet een scherm eerst bestellen. Hij heeft geen doek op voorraad. Je krijgt als het goed is wel zo'n traceer code. Ik heb geen klachten dus volgens mij is deze winkel wel te vertrouwen. Ik zou sowieso onder rembours bestellen.

Verwijderd

Helaas weinig response :( ik was wel benieuwd, zit inmiddels met hetzelfde probleem :)
heb alleen iets minder. 2000 in totaal maar zag dat de PT-AE700U voor 1500 euro te bestellen is.
Pagina: 1