Toon posts:

Rechten IIS 6 en PHP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al de hele dag aan het klooien en ik wordt er echt gek van. Ik probeer een website aan te maken onder IIS 6.0 Windowd 2003.

Ik heb het volgende voor elkaar: IIS draait en PHP draait. Als ik van een werkstation connect op de webserver naar een script met phpinfo() dan zie ik netjes alle uitvoer die ik wil zien.

Nu komt het:
Als ik vanaf de webserver (ingelogd als administrator op domein) zelf connect naar de pagina (bijv: http://localhost/index.php) dan moet ik opeens inloggen (401). Supervaag.

Op de map zitten alle rechten voor de IUSR. Verder heb ik in IIS aangegeven dat anonymous access is toegestaan voor de IUSR. (via windows authenticatie).

Vanaf de webserver lijk je dus niet te connecten als IUSR. Hoe kan ik dit aanpassen? Dit is vooral met fopen() in scripts lastig, omdat een script dan een anders script opent krijg ik een 401.

(btw: als ik een html bestand in dezelfde map zet en die open, dan hoef ik niet in te loggen vanaf de webserver)

Ik heb het halve internet al afgespeurd naar een oplossing, maar ik zie vooral berichten over mensen die PHP niet aan de praat krijgen, dat is bij mij niet het geval. Draait allemaal perfect.

Elke tip of suggestie wordt meer dan gewaardeerd. Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 21:06 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
rechten op de directory waar php.exe (of de isapi dll staat) misschien?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik allemaal geprobeerd. IUSR execute en read rechten op php.exe, hele c:\php en php.ini. Alles! Geen effect. Ik snap er geen snars van. Aaarrgh :)

Als ik van een werkstation connect gaat alles ook wel goed he.Probleem is dat ik fopen() gebruik. Dus webserver opent een ander bestand.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 21:26 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ben je al eens aan wezen [url=IIS PHP installatie] hier op GoT? Daar zijn namelijk diverse documenten te vinden over IIS in combinatie met PHP. In onderstaand topic staan nog een paar handleidingen gelinkt aangaande het installeren van PHP op IIS:

Weblog zonder php / mysql

Verwijderd

Topicstarter
Jep, alles al doorgespit. Probleem zit hem niet echt in IIS of MYSQL, maar in de rechten ofzo. Vanaf de webserver mag ik dus niet in een browser de site benaderen.

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 09:58
Ik heb het thuis ook werkend onder deze configuratie. Zo heb ik de rechten staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.weijs.org/security.jpg

Success!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ook geprobeerd. Iedereen Full-control, nog steeds krijg ik een login scherm.

Ik heb op een andere machine een testomgeving gemaakt waar het wel werkt. Het vreemde is dat ik daar in de phpinfo() de REMOTE_USER leeg is, en op die andere server staat er als REMOTE_USER domein\username

Ook zie ik in de phpinfo() AUTH_TYPE=NTLM en op mijn eigen testsevertje staat daar no value

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het hiermee te maken kunnen hebben:

Protocol Transition and NTLM
As an example of protocol transition, if your client authenticates to the Web server via Integrated Windows authentication using NTLM, the users token on IIS does not have sufficient permissions to access another server, such as a file or SQL server. Consequently, pass-through authentication for a user authenticated with NTLM (or any method other than Basic or Kerberos) will fail. Windows Server 2003 allows you to configure Microsoft Active Directory so that logons using NTLM can be authorized for delegation (see the instructions below). Once you have enabled this delegation, the token that the Web server receives is now a Kerberos ticket, which has permission to access another server. Basically, the NTLM-based token gets upgraded to a Kerberos-based ticket. See the Windows Server 2003 documentation for more details.

Ik ga eens even van mijn testbak een PDC maken met een testdomein...
Pagina: 1