Toon posts:

Weblog zonder php / mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Over 4 weken ga ik naar Brazilie en ik wil een dagboek bijhouden online, en 100-en mb's aan foto's posten.

Ik heb al gekeken naar *.waarbenjij.nu, maar deze biedt niet de mogelijkheid om gratis 100-en foto's te hosten. Ik heb zelf thuis een Windows 2003 webserver met IIS6, die nu al foto's host.

Het enige wat ik nu nog moet hebben is een mogelijkheid om berichten te posten, foto's te uploaden, waarbij de foto's directo weer op een website te zien zijn.

Echter, .. ik wil absoluut niet werken met PHP/MySQL, aangezien ik deze niet werkend krijg, en er geen fatsoenlijke, eenduidige, documentie is hoe deze te installeren en configureren. Opgemerkt heb ik dat weblog tools zoals postnuke, mambo, etc allemaal werken met php/mysql.

Zijn er weblog tools die (het liefts intuitief) met andere systemen werken zoals ASP of ASP.net ?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50
blogger.com ofzo?

http://www.hotscripts.com...omponents/Blog/index.html

[ Voor 68% gewijzigd door simon op 05-01-2005 09:56 ]

|>

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:06
Ik heb ook problemen gehad met het installeren van PHP op ISS 6 op een 2K3 server,
het is me uiteindelijk gelukt en heb er een complete documentatie over moeten maken.

Intresse ??

Overigens kun je toch ook bij een hostingbedrijf een php/mysql pakket nemen en daar je foto's op zetten. Gaat ook sneller kwa verbinding.

[ Voor 28% gewijzigd door vriesdude op 05-01-2005 09:58 ]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Bij een hostingbedrijf moet ik uiteindelijk toch betalen voor mijn megabytes aan online storage, terwijl ik thuis een webserver met 80 gb aan opslag heb staan, achter een 4mbit adsl verbinding.

Snel genoeg dacht ik zo...

Maar ik heb wel interesse in je documentatie, kun jij deze mij sturen of staat hij online?

• vriesdude
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:04:
Bij een hostingbedrijf moet ik uiteindelijk toch betalen voor mijn megabytes aan online storage, terwijl ik thuis een webserver met 80 gb aan opslag heb staan, achter een 4mbit adsl verbinding.

Snel genoeg dacht ik zo...

Maar ik heb wel interesse in je documentatie, kun jij deze mij sturen of staat hij online?
Ik wil heb wel naar je opsturen, maar je hebt geen mail of msn in je profiel aangegeven. 8)7 Als je msn hebt, voeg me even toe. Anders moet je maar even een mailtje naar mij sturen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door vriesdude op 05-01-2005 10:51 ]

/dev/null

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je toevallig voor de installatie van PHP, MySQL al eens gekeken naar deze howto welke in de SA FAQ staat. Verder kan je ook nog kijken of je wellicht een weblog/dagboek kan openen bij Waar ben jij.nu. Hier kan je als reiziger een weblog bijhouden inclusief foto's.

Verder is de hierboven voorstelde manier met Blogger.com ook goed werkbaar. Je kan dan gewoon een FTP verbinding opzetten met je eigen server vanuit blogger en werkt het perfect. Verder kan je voor wat betreft je foto's wellicht opzoek gaan naar een upload tooltje voor je foto's, of je kan eens gaan kijken naar Picassa.

• -Nexus
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

zoek op ublog, ziet er heel grappig uit en biedt de mogelijkheid foto's up te loaden
--> zie mijn post later

[ Voor 22% gewijzigd door -Nexus op 05-01-2005 12:05 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

vriesdude schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:42:
[...]

Ik wil heb wel naar je opsturen, maar je hebt geen mail of msn in je profiel aangegeven. 8)7 Als je msn hebt, voeg me even toe. Anders moet je maar even een mailtje naar mij sturen ;)
Kun je het niet even online zetten zodat een toevallig voorbijganger die dit forum vindt er ook nog iets aan heeft? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• vriesdude
Spider.007 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:12:
[...]

Kun je het niet even online zetten zodat een toevallig voorbijganger die dit forum vindt er ook nog iets aan heeft? :)
Mha, kan, dan ga ik eerst ff beginnen met de documenten nalopen, ze zijn geschreven voor de bedrijfsinrichting van de webserver. Moet er dus zeker van zijn dat er geen gevoelige gegevens instaan. :*)

edit: Ze staan online !~

PHP - Installatie.doc
MySQL - Installatie.doc
phpMyAdmin - Installatie.doc

Wat betreft de PHP installatie, hij werkt iig met 4.3.10, of het geheel met PHP 5 werkt zou ik niet weten. Ik heb ook nog documenatie over phpMyAdmin, maar ik denk dat je dat nog wel zelf moet lukken.

edit: Op verzoek ook phpMyAdmin erbij B)

[ Voor 43% gewijzigd door vriesdude op 05-01-2005 13:40 ]

/dev/null

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Zozo goeie documentatie zeg!
Ik wou al verwijzen naar phpfreakz, maar deze zijn veel netter! :)

• vriesdude
Joop Dorresteijn schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:30:
Zozo goeie documentatie zeg!
Ik wou al verwijzen naar phpfreakz, maar deze zijn veel netter! :)
Fijn om te horen... B)

/dev/null

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Ik wist niet dat php zo ingewikkeld te installeren was onder ISS...

Een installatie van Apache + Php + Mysql (en alles instellen, gd_lib etc etc) duurt voor mij niet langer dan 15 minuten, en dat is incl alles downloaden...

Wellicht dat je dat zou kunnen installeren op bijvoorbeeld poort 90, en dan in een iframe op een website die je op ISS draaid kunnen linken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Icey op 05-01-2005 11:33 ]

Verwijderd

kan de ts anders niet gewoon thuis de foto's hosten en doorlinken vanaf een weblog?

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

waarom is mijn ublog geen goed idee?
;)

• vriesdude
Icey schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:33:

Een installatie van Apache + Php + Mysql (en alles instellen, gd_lib etc etc) duurt voor mij niet langer dan 15 minuten, en dat is incl alles downloaden...

Wellicht dat je dat zou kunnen installeren op bijvoorbeeld poort 90, en dan in een iframe op een website die je op ISS draaid kunnen linken :)
Valt wel mee hoe ingewikkeld het is, ik doe het ook in 15 minuten, je moet alleen wel weten hoe het moet. Apache installeren met php en mysql heb ik weer geen ervaring mee, dus das wel ingewikkeld 8)7.

Hangt net vanaf waar je kennis en ervaring ligt...

/dev/null

Verwijderd

Ach, pak een oude PC en installeer Linux.
Probleem opgelost en je leert nog wat nuttigs ook.
Waarom denk je dat al die blog software op PHP/Mysql draait?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
@xenna: LAMP! snel safe en simpel

Maar ehmz, je hebt ook dingen die zonder MySQL werken dacht ik. Pivot kon toch met flatfiles werken?

En anders kan je ook misschien de good old fashioned way met html files werken ;) (ok, dit was weer non nuttig).

Je zou misschien ergens een ASP blog kunnen vinden die bijv. met een Access Database uit de voeten kan. Heb daar zelf verder geen ervaring mee (ben zelf een LAMP'r namenlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Joop: bedankt voor de ublog tip, die ga ik ook even proberen
Vriesdude: bedankt voor de documentatie, ik ga vanavond maar eens sleutelen aan mijn server.

Als ik resultaat heb, zal ik de link hier aangeven.

(de reden trouwens dat ik geen Linux bak gebruik is omdat ikzelf Microsoft beheerder/engineer ben, en het een uitdaging vind om dingen via Windows voor elkaar te krijgen, hoe moeilijk het soms ook mag zijn. Linux gebruiken is voor mij hetzelfde als opgeven :-))

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

offtopic:
Je bent zelf Microsoft beheerder/engineer en je kan niet php werkend krijgen? Dat had je nou net niet moeten vertellen hoor })

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

komen er nog meer van die handleidingen? Er wordt namelijk verwezen naar phpMyAdmin – Installatie.doc :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• vriesdude
megatronics schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:55:
komen er nog meer van die handleidingen? Er wordt namelijk verwezen naar phpMyAdmin – Installatie.doc :)
http://www.decramy.nl/GoT/Docs/PHP%20-%20Installatie.doc
http://www.decramy.nl/GoT/Docs/MySQL%20-%20Installatie.doc

Wat betreft de PHP installatie, hij werkt iig met 4.3.10, of het geheel met PHP 5 werkt zou ik niet weten. Ik heb ook nog documenatie over phpMyAdmin, maar ik denk dat je dat nog wel zelf moet lukken.
|:(

als je intresse hebt wil ik hem overigens best uploaden

/dev/null

Verwijderd

Misschien moet je eens kijken naar .Text

Een Weblog tool dat geschreven is in C# / ASP.NET
Het is Open Source en vrij te gebruiken. Makkelijk te hosten op je eigen server. Wordt o.a. gebruikt door xs4all om blogs voor al hun gebruikers te hosten Zie hier...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 12:02 ]

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Ik kan me herinneren dat ik ooit een ASP oplossing zocht zonder mysql.
Heb toen op got gezocht maar kon niets vinden, heb toen zelf ublog gevonden.
even om GoT compleet te maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.uapplication.com/images/package_ublog.jpg
(clickable)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Is anders een systeem a la Blogger niets voor de TS? Volgens mij worden de archieven enzo allemaal gegenereerd door Blogger zelf, en hoef je dus geen PHP/MySQL te draaien op je server. :)

Signature

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

vriesdude schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:58:
[...]

[...]
|:(

als je intresse hebt wil ik hem overigens best uploaden
nou graag :) ik zit nu te knoeien met frontpage server extenties maar dat werkt ook niet helemaal lekker

• 3V3RT
  • Laatst online: 23-06 21:59
Je zou ook Greymatter kunnen gebruiken . Dat werkt met Perl en Cgi.

• vriesdude
megatronics schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:27:
[...]

nou graag :) ik zit nu te knoeien met frontpage server extenties maar dat werkt ook niet helemaal lekker
PHP - Installatie.doc
MySQL - Installatie.doc
phpMyAdmin - Installatie.doc

O-)

[ Voor 9% gewijzigd door vriesdude op 05-01-2005 13:40 ]

/dev/null

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hartelijk dank. Ik heb het werkend gekregen. Alleen nog een kleine hindernis gehad met phpmyadmin ivm de nieuwe stijl van wachtwoorden in mysql 4.1.x.

• vriesdude
megatronics schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:36:
Hartelijk dank. Ik heb het werkend gekregen. Alleen nog een kleine hindernis gehad met phpmyadmin ivm de nieuwe stijl van wachtwoorden in mysql 4.1.x.
B) nog meer handleiding nodig :z

edit: linkjes waren down door een foutje van mijn kant, fixed...

[ Voor 11% gewijzigd door vriesdude op 06-01-2005 13:30 ]

/dev/null

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

welke onderwerpen behandelen die dan?

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 13:46
Je zou ook eens naar fullxml kunnen kijken, die schrijft alles weg naar een xml bestand.

http://www.fullxml.com

quote: Fullxml is written 80% in XSL and 20% in ASP and NO DATABASE is required. Support for multilanguage, (currently English, French, Chinese, Catalan, Croatian, Portuguese, Spanish, Macedonian, Italian, German, Turkish, Polish, Swedish, Duch, Russian, Vietnamiese, Bulgarian, Danish, etc.) and many more to come), many themes to choose from, File Manager, categorized articles and a lot more...

• vriesdude
megatronics schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:50:
welke onderwerpen behandelen die dan?
Ga ik morgen naar kijken, volgens mij niks meer wat gerelateerd is aan deze topic..

/dev/null

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Icey schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:33:
...
Waarom wil je PHP op een ruimteschip installeren? (ISS: International Space Station)
Ik neem aan dat je IIS (Internet Information Services) bedoelt.

Je kan natuurlijk ook eens kijken naar MSN Spaces

We are shaping the future

Pagina: 1