[VCR] 2x Philips geeft problemen met afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 13:16
Wij hadden al een Philips VR-285 videorecorder, en toen onlangs een andere VCR kapot ging hebben we er nog een Philips VR-550 bijgekocht. Alleen... ze reageren allebei op elkaars afstandsbediening.

Volgens dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/703008 moet het kunnen, maar volgens de Philips klantenservice kan het niet (ze vroegen niet eens naar het type videorecorder... ze zeiden 'nee dat is RC5 dat kan niet').
In allerhande andere topics wordt enthousiast gemeld dat het bij Philips TV's, videorecorders geen probleem is om ze van zendkanaal te laten veranderen... maar hoe dan?
Het zit niet in de menu's van de video's verwerkt, en er zit geen schuifje in het batterijvak van de afstandsbediening. Wie weet kan het met een bepaalde toetsencombinatie?

Ieder nuttig advies is welkom :) (dus niet: ga terug naar de winkel, want daar gaat het niet om)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Enige dat ik me zo herinner is lastige toetscombinaties tijdens het aanzetten van de videorecorder, en het stond in de manual beschreven. Maar da's jaren geleden, dus ik kan het helaas niet meer voor je nagaan

Verwijderd

Mr.Chinchilla schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:54:

[...]

maar volgens de Philips klantenservice kan het niet (ze vroegen niet eens naar het type videorecorder... ze zeiden 'nee dat is RC5 dat kan niet').

[...]
Wat een onzin!

In het RC-5 protocol zijn er 5 adresbits gedefinieerd waardoor je maximaal 2^5 = 32 verschillende apparaten met RC-5 kunt bedienen zonder dat er interferenties optreden. Voor hun videorecorders welke met RC-5 werken heeft Philips twee verschillende adressen gereserveerd, opdat je twee Philips videorecorders in dezelfde ruimte probleemloos kunt bedienen. Mits je één van deze videorecorders op het alternatieve adres zet.

Een tijdje terug sprak ik een Philips medewerker welke net als ondergetekende in de wereld van de afstandsbedieningen en IR protocollen zijn brood verdiend en één van de gespreksonderwerpen ging over de voor en tegens van de RC-5 standaard. Hij verzuchte dat RC-5 op zich geen slecht protocol was, maar dat veel problemen veroorzaakt werden door fabrikanten welke dit protocol wel gebruiken, maar domweg niet begrijpen hoe je het correct moet toepassen.

De volgende keer dat ik hem spreek zal ik hem eens fijntjes onder de neus wrijven dat ik nog wel een bedrijf weet waar sommige werknemers hun RC-5 kennis mogen bijwerken...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 23:36 ]

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 13:16
Tsja, ik vind het ook een beetje vreemd. Maar de helpdeskmedewerker was zo stellig en begon meteen zelf over RC5 dat ik ging twijfelen aan internetbronnen.

Het staat alleen (tegenwoordig) niet meer in de handleiding. De VR550 heeft amper handleiding (een groot vel...), de VR285 van een paar jaar oud heeft een handleiding, maar daar staat hetzelfde op als het vel van de VR550. Als het in de menu's verwerkt zou zitten had ik het nu wel gevonden... maar helaas, het zal wel een toetsencombinatie zijn die niemand meer weet |:(