Toon posts:

VCR + VCR/DVD-combi zelfde merk probs met afstandsbediening?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik bij mijn videorecorder van Philips een DVD/videocombi wil aansluiten (zodat ik bv. ook dvd's en video's kan overspoelen naar mijn huidige vcr, ik heb niet voor niets een macrovison decoder >:) ) heb ik de volgende vraag: Gebeuren er gekke dingen als ik de vcr/dvd combi van hetzelfde merk als mijn huidige vcr koop? Ik bedoel, als ik op de afstandsbediening van de vcr op play druk, reageert dan ook niet het videogedeelte van de DVD/videocombi?

Ik weet namelijk dat het wel fout gaat als je meerdere videorecorders hebt van hetzelfde merk, oftewel dat alle apparaten tegelijk reageren met 1 druk op de knop. Geen unieke onafhankelijke gebouwde apparaten dus. Maar of dit ook gebeurt als het om een video/dvdcombi gaat?

Of is het ook allemaal zo aan te sluiten dat het los van elkaar te bedienen is?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zie ook: Wat gebeurt er als......
Waarom denk je dat bijvoorbeeld Philips TV Afstandsbedieningen vaak ook een extra knop hebben als je met diezelfde afstandsbedeining een VCR van Philips wilt bedienen :+

Verwijderd

Topicstarter
wfvn schreef op 01 February 2003 @ 20:29:
Zie ook: Wat gebeurt er als......
Waarom denk je dat bijvoorbeeld Philips TV Afstandsbedieningen vaak ook een extra knop hebben als je met diezelfde afstandsbedeining een VCR van Philips wilt bedienen :+
Die vorige topic van mij is geclosed door een moderator die mijn titel amateuristisch vond of zoiets, vandaar dat ik opnieuw iets geopend heb.

Enneh, op veel Philips TV afstandsbedieningen zit ook een aux knop. Kan deze benut worden voor een extra vcr, of vcr/dvd combi zonder dat de andere vcr daar last van ondervind?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:42

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan als je n goede philips video hebt je afstandsbediening en video van video signaal verwisselen. zo had ik 2 nieuwe HIFI Stereo video's naast elkaar gezet, signaal van 1 van de 2 omgewisseld en zo werkte de ene afstandbediening met de een en de andere als de andere :P. bij het oudere model was het met de knop select+x (1of 2 ligt eraan naar welk signaal je wil overschakelen) bij het nieuwere model is het gewoon in de menu's verwerkt...
je moet er wel op letten dat als je de baterij eruit haalt dat die dan terug schakeld naar het standaard signaal 1, maar de video nie, dus verander het eerst terug en vervang dan de baterijen :P.

Home Assistant Configuratie V&A