Toon posts:

[XP] PC start niet meer op, virus misschien?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computers is of gecrasht of gehackt of ik heb een of ander mega aggresief virus er op gehad.....
Mijn vriendin zat achter de computer en opeens ging hij vanzelf naar standby en sloot zichzelf oppeens af.....
Hij starte uit zichzelf opnieuw op maar toen kon windows niet meer opstarten.. zelfs niet in veilige modus of ms-dos mode.....
Windows was dus gewoon gemold....
Mijn buurman er bijgehaald en die had nog een harde schijf van 6 gig liggen, mijne eruit gehaald en die er in gezet en windows geinstalleerd..
daarna mijne als slave er weer aan gehangen om te kijken wat er nog opstond.... Alles staat er dus nog behalve het belangrijkste, mijn documenten...
Daar stond dus alles in, al mijn foto's, documenten, filmpjes en nog van alles, dit ben ik dus allemaal kwijt.....
Een deel heb ik nog wel op backup, maar dies al van een tijdje geleden, ben dus heel veel persoonlijke dingen kwijt.... echt balen man!!!!!!
Vraag me af wat het nou geweest is???
Ik heb een unerase programma gedownd maar dat was een demo versie, heeft vandaag 6 uur lang staan te scannnen en had toen een hele lijst gevonden.
Maar drukte een keer te veel op escape en toen was heel die lijst weer weg.... :?
Iemand een idee of en hoe ik nog kan kijken of er nog wat terug te halen valt????
Wil dit toch nog proberen voordat ik mijn oude hd opnieuw formateer....

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:53
Je kunt met die programma's volgens mij ook na het formatteren nog je files vinden, maar hecht niet teveel waarde aan mijn woord want weet het niet zeker ;)

Verwijderd

Weet je zeker waar je documenten stonden? En als je windows explorer
gebruikt, toon je wel alle mappen etc?
Ik zeg dit maar omdat je maar 1 post hebt.

Verwijderd

Misschien niet zo snel meer op ESC drukken? :)
Het hoeft niet eens een virus te zijn, windows xp wil zelf ook nog wel een moeilijk doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:56:
Weet je zeker waar je documenten stonden? En als je windows explorer
gebruikt, toon je wel alle mappen etc?
Ik zeg dit maar omdat je maar 1 post hebt.
Die stonden allemaal op de standaard plek.... c:\documents and settings\martijn\
Mijn map geeft hij nog wel aan maar bij eigenschappen geeft hij aan dat hij helemaal leeg is.
Als ik hem probeer te openen krijg is de melding dat de map niet toegankelijk is en de toegang word geweigerd..

iedereen begint trouwens toch met een eerste post?? Kreeg een tip van iemnd om hier eens te kijken omdat hier veel mensen zitten met verstand van zaken....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 21:16 ]

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-04 14:55

Metzie

Nyaano !

Welkom op GoT. Omdat dit een forum is voor gevorderde IT hobbyisten wordt er verwacht dat je zelf moeite doet om je probleem op te lossen.

Deze vraag is de afgelopen x jaar al honderden keren langs gekomen, en wordt ook behandeld in een van de vele FAQ's die GOT rijk is, namelijk FAQ Opslagmedia & I/O Controllers

Gelieve voortaan eerst de search functie te gebruiken. :)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 22:02
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:52:
...
Mijn vriendin zat achter de computer en opeens ging hij vanzelf naar standby en sloot zichzelf oppeens af.....
...
vrouw achter het stuur...ahum, scherm... ;)

Hmm ik zat te denken aan je profiel welke misschien weggegooid kan zijn, maarja dan moet je nog wel in kunnen loggen....

- Ruud

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

BMK,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT veel te veel regeltjes, welke we in allerlei policies en FAQ's hebben samengevat - van deze regeltjes verwachten we dat je je er aan houd, maar de meeste zijn gelukkig zo vanzelfsprekend dat je je er als vanzelfsprekend aan houd.

Even de belangrijkste:
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Let hierbij op dat je je aan de regels van Windows Operating Systems houd, en dat je je topic titel niet te schreeuwerig maakt.
  • Omschrijf je probleme helder en duidelijk - dat heb je gedaan, maar als je bv. aangeeft dat je bestanden er niet meer zijn kan het zinvol zijn even te vertellen dat je ze echt niet meer ziet, of dat je er geen toegang meer toe hebt of iets dergelijks :) Daranaast "Windows start niet meer op" is ook iets waar we helemaal niets mee kunnen, wat gebeurt er bijvoorbeeld precies?
  • Geef duidelijk aan wat je geprobeerd hebt om je probleem op te lossen
Ik ga even je topic titel aanpassen zodat het wat meer voldoet aan wat we ervan verwachten :)

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-04 20:25
Als je nu opgestart bent vanaf die kleine schijf , en hierop een geupdate anti virus zet, en je originele schijf hiermee scanned , dan weet je alvast of het een virus was of niet. :*)

Welk bestandssysteem gebruikte je trouwens ? NTFS ? FAT32 ?

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
-GF-Annihilator schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:21:
Als je nu opgestart bent vanaf die kleine schijf , en hierop een geupdate anti virus zet, en je originele schijf hiermee scanned , dan weet je alvast of het een virus was of niet. :*)

Welk bestandssysteem gebruikte je trouwens ? NTFS ? FAT32 ?
Heb ik al gedaan, heb norton 2003 er op geinstalleerd, de nieuwste definties gedownd en een volledige systeemscan gedaan, maar hij vond niks dus.
Mijn oude hd gebruikte NTFS trouwens...

Maar waar mij het nu eigenlijk allemaal om gaat is dat ik wil kijken of er nog wat van mijn verloren bestanden te redden valt..

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-04 20:25
Als je "systeemherstel" in windows opstaat voor die schijf , kan je wel eens proberen terug keren naar een datum van voor de "crash". Anders inderdaad proberen meer één of andere file recovery tool.

PS : heb ja al es een volledige checkdisk uitgevoerd op die schijf ? wat geeft dat als resultaat ?

Mijn Specs

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Voor het terughalen van je bestanden zou ik mediarecover gebruiken, heeft mij altijd uit de brand geholpen: http://www.mediarecover.com. En voortaan _elke_ week backups maken ;)

Spyware (lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar toch) al gecheckt??

Belangrijkste lijkt mij is dat je al je data weer terug hebt, die windows install ben je toch al kwijt. Kan je overigens nog iets van logs vinden op die schijf waar wat instaat???

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:17:
BMK,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT veel te veel regeltjes, welke we in allerlei policies en FAQ's hebben samengevat - van deze regeltjes verwachten we dat je je er aan houd, maar de meeste zijn gelukkig zo vanzelfsprekend dat je je er als vanzelfsprekend aan houd.

Even de belangrijkste:
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Let hierbij op dat je je aan de regels van Windows Operating Systems houd, en dat je je topic titel niet te schreeuwerig maakt.
  • Omschrijf je probleme helder en duidelijk - dat heb je gedaan, maar als je bv. aangeeft dat je bestanden er niet meer zijn kan het zinvol zijn even te vertellen dat je ze echt niet meer ziet, of dat je er geen toegang meer toe hebt of iets dergelijks :) Daranaast "Windows start niet meer op" is ook iets waar we helemaal niets mee kunnen, wat gebeurt er bijvoorbeeld precies?
  • Geef duidelijk aan wat je geprobeerd hebt om je probleem op te lossen
Ik ga even je topic titel aanpassen zodat het wat meer voldoet aan wat we ervan verwachten :)
Okay sorry,

het zat zo, XP ging oppeens uit zichzelf naar standby en reboote uit zichzelf.
kreeg toen een scherm waar ik moest kiezen om in de veilige modus op te starten maar dat ging niet. Hebben toen met een boot diskette opgestart en op de hd gekeken maar zagen niks bijzonders..
We hebben toen mijn had losgekoppeld en een kleiene hd van 6gig eraan gehangen, daar hebben we XP op geinstalleerd en toen dat werkte hebben we mijn hd er weer bij gehangen.
Ging natuurlijk als eerste kijken of mijn foto's en belangrijke documenten er nog opstonden maar dat was niet het geval. Alles staat er eigenlijk nog gewoon op behalve alles wat in de map documents and setting van mijn account stond.
Ik wil nu eigenlijk voor ik de boel weer ga formateren nog proberen de verloren bestanden terug te halen omdat er toch wel wat persoonlijke dingen bij zitten.
Heb een deel wel op backup maar lang niet alles.
Heb nu net nog een recovery programma gedownd en ga die nog even proberen.
Hoop dat dat lukt en zo niet dan formateer il de boel en begin weer helemaal schoon...

Hoop eigenlijk dat iemand wat tips voor mee heeft om die bestanden terug te krijgen.

p.s. vind de titel die er nu bijstaat niet echt passen... ;)

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Nogmaals, probeer de schijf waarvan je de gegevens wilt terughalen zo min mogelijk te gebruiken. De verwijzing naar jouw data is in de FAT wel weggehaald, maar de data staat nog wel op de schijf. Iedere keer dat je iets naar de schijf wegschrijft, wordt dat over je oude data heengescreven. Eenmaal overschreven is het _nooit_ meer terug te halen, ook niet met recovery programma's (tenzij je er enkele € voor over hebt ;)

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Spacecowboy schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:36:
Nogmaals, probeer de schijf waarvan je de gegevens wilt terughalen zo min mogelijk te gebruiken. De verwijzing naar jouw data is in de FAT wel weggehaald, maar de data staat nog wel op de schijf. Iedere keer dat je iets naar de schijf wegschrijft, wordt dat over je oude data heengescreven. Eenmaal overschreven is het _nooit_ meer terug te halen, ook niet met recovery programma's (tenzij je er enkele € voor over hebt ;)
Gebruik hem ook niet meer... ;) draai vanaf die kleine schijf....
Heb een demo versie van GetDataBack gedownd en die heeft alles gevonden...
Kan zelfs mijn foto's bekijken er mee.....
Kan de files er alleen niet mee terughalen, daar moet je de koopversie van 90 euro voor hebben..... ff zoeken of er geen freeware programmatje voor te vinden is...
Weet in ieder geval dat het er nog staat, nu alleen nog ff uitzoeken hoe ik het weer terug kan halen...
Eens kijken of het met dat proggie mediarecover gaat lukken morgen....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 23:43 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:13:
[...]

Mijn map geeft hij nog wel aan maar bij eigenschappen geeft hij aan dat hij helemaal leeg is.
Als ik hem probeer te openen krijg is de melding dat de map niet toegankelijk is en de toegang word geweigerd..
KNIP
Je bent in de nieuwe installatie dus ook administrator? Zo ja, heb je al "Take ownership" gedaan ?
Die melding dat de map niet toegankelijk is, is normaal. Dat ie aangeeft dat de map leeg is, kan ook normaal zijn bij een nieuwe installatie aangezien je daar totaal geen rechten meer op hebt (dat is ook de reden voor de melding dat de map niet toegankelijk is).
Kijk voor die melding van geen toegang eens hier: Windows Operated Systems - FAQ

edit:
pfff... ik moet toch eens wat beter wakker worden voor ik ga reageren..

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-01-2005 09:18 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:13:
[...]

Die stonden allemaal op de standaard plek.... c:\documents and settings\martijn\

iedereen begint trouwens toch met een eerste post?? Kreeg een tip van iemnd om hier eens te kijken omdat hier veel mensen zitten met verstand van zaken....
Tsja, iedereen begint met 1 post, maar met zo'n probleem en de combinatie lijkt
het op een triviaal probleem. De post hierboven moet je opvolgen,
alles staat waarschijnlijk nog op je pc, je moet alleen de juiste rechten bemachtigen.
Ga aub. niet eerst met andere programma's lopen rommelen met undelete voor je echt
je documenten weg haalt.

Verwijderd

Eerste versie was engelse van xp die crashte?
my documents
2e versie nederlands die je eroverheen hebt gegooid?
mijn documenten
En nu kijk je in mijn documenten, en zie je niets meer?
Die mijn documenten is trouwens een linkje naar c:\documents and settings of c:\documenten en instellingen.

En het kan ook het volgende zijn: vanuitgaande dat de 2 versies zelfde taal is.
Je installeert windows opnieuw, en je logt in. Je kijkt in de folder, en ziet niets meer. Dat klopt.
Ga naar 1 van de bovengenoemde directories, en daar zie je allemaal userid's of een paar, maar klik ze 1 voor 1 aan, en kijk of je je documenten tegenkomt.
Wat nog handiger is, als je je een naam van een document weet, zoek dat op c:\ erna.

edit
ik mis altijd wat, zoals dat de folder nog bestaat:
take ownership op die folder, en voila, u heeft ze weer
/edit

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 18:19 . Reden: Wat een nutteloze post was dit van mij ]

Pagina: 1