Mobo/CPU probleem

Pagina: 1
Acties:

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:24
Ik ben voor me oude pc aan een nieuwere mobo en cpu te weten gekomen.

CPU: AMD Duron 1400+ Pro
Mobo: ASUS MK40VN V1.3A (VIA KM400)

Ik heb windows laten staan op me harde schijf (maxtor, 20gb)...stom, ik weet dat de drivers van het oude mobo conflicteren met de nieuwe.

Dus ik ging proberen om toch mijn mobo en cpu te vervangen (van PIII 450 Mhz naar AMD Duron 1400+ Pro). Alles goed geinstalleerd, CPU op mobo met koelpasta etc... Mobo weer in de kast alles aangesloten, en proberen maar!

Als ik de pc nu wil opstarten (FSB van mobo met die jumper op 100MHz) dan reageert alleen de cpu-fan. Die draait, verder start de pc niet op, ik hoor ook helemaal niks behalve die cpu-fan. Het beeldscherm blijft geven no-signal input.

Weet iemand hoe ik het (goed) moet doen?

• new_born89
owja ik vergeet te vertellen, dat ik de mobo heb gekregen van iemand die hem geflasht had.. bij hem deed ie het niet meer, ik dacht dat fix ik wel ff.... gaat toch iets moeilijker

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik lees flashen van mobo en niet meer werken en krijg meteen de :X
Je geeft het antwoord zelf al????
Lijkt erop dat het mobo stukgeflashed is...

Dan zou je mss de bioschip naar een bedrijf kunnen sturen die dat opnieuw kunnen flashen maar voor dat geld kun je denk ik beter een werkend mobo uit V & A op de kop proberen te tikken.

EDIT

Je mobo kan best dood zijn ondanks dat je fans draaien.
Ik heb hier namelijk een soltek p4 bordje liggen dat mijn fan prachtig laat draaien maar totaal geen beeld geeft :(

In vraag en aanbod zijn wel een aantal socket A moederborden te vinden voor een aardige prijs.
Bijv. ----> http://www.tweakers.net/aanbod/product/24453/a
http://www.tweakers.net/aanbod/product/26279/a

Als je de verkeerde fsb had behoor je wel beeld te krijgen :? :? :?

[ Voor 88% gewijzigd door J0J0 op 19-01-2005 18:57 ]

specs

• new_born89
de cpu fan draait nog :S of maakt dat niet uit,, de mobo lijkt wel dood maar dan zou die fan ook niet moeten draaien... ik dacht dat ik mss de verkeerde FSB instelling had...

Verwijderd

Niet zo erg slim dat je dacht ' ik fix hem wel even ' . lol. Als een moederbord het direct na een BIOS flash 'niet meer doet' mag je er toch wel van uit gaan dat de BIOS niet meer goed werkt, en het hele ding dus niet meer boot. Je hebt er hopenlijk niet voor betaald?

• new_born89
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:11:
Niet zo erg slim dat je dacht ' ik fix hem wel even ' . lol. Als een moederbord het direct na een BIOS flash 'niet meer doet' mag je er toch wel van uit gaan dat de BIOS niet meer goed werkt, en het hele ding dus niet meer boot. Je hebt er hopenlijk niet voor betaald?
nee niet voor betaald :P... wel voor de cpu... ik kijk wel ff in V&A voor nieuwe mobo...

slotje dus!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Waarom?

Heb je Hoe recover ik een mislukte BIOS flash? al gelezen/geprobeerd?

BTW: Is dat MOBO geen Shuttle MK40V/N i.p.v. een Asus?
Owja, in het geval je het nog niet wist, de Shuttle MK40V/N heeft een AMI BIOS.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Een AMD Duron 1400+ Pro bestaat niet. PCChips heeft wel de neiging om dit soort namen te gebruiken, echter draaien ze dan niet op 1266MHz of 1400MHz o.i.d. maar hebben ze gewoon een eigen rating, wat "uitkomt" op 1400+ Pro.

Zoek dus even uit welke CPU je exact hebt, zo kun je bij het volgende (nieuwe?) moederbord de instellingen goed zetten zodat je de CPU niet oc'ed waardoor ze mogelijk niet meer op wil starten :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:39
new_born89 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:35:
Ik ben voor me oude pc aan een nieuwere mobo en cpu te weten gekomen.

CPU: AMD Duron 1400+ Pro
Mobo: ASUS MK40VN V1.3A (VIA KM400)

Ik heb windows laten staan op me harde schijf (maxtor, 20gb)...stom, ik weet dat de drivers van het oude mobo conflicteren met de nieuwe.
Dit hoeft niet per se stom te zijn, ja eigenlijk wel, maar windows gaat gewoon proberen van alle system devices nieuwe drivers te vinden. Ik heb het een keer gedaan om te kijken hoe dat ging en na een dik half uur was er zowaar een weer draaiende windows, traag, maar wel draaiend. De installatie is natuurlijk helemaal niet te vergelijken met een nieuwe install en er is een zeer grote kans dat je een onstabiel systeem overhoud, maar opstarten zal hij heus wel doen.
Pagina: 1