[Exchange 2003] Pop3 ontvangen gaat versturen via SMTP niet

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb hier een Windows 2000 Server met Exchange 2003 helemaal geconfigureerd webmail werkt ik kan versturen naar het internet en ontvangen met webmail. Via het lokale netwerk werkt ook alles omdat ik Outlook gebruik met Exchange nu wil ik voor een vriend van mij een email acount aanmaken alleen het volgende probleem doet zich zelf voor.

Ik kan al zijn email ophalen via pop3 van mij exchange server echter als ik een email wil versturen krijg ik het direct terug in de mailbox met de volgende melding

The following recipient(s) could not be reached:

'gebruiker@domein.nl on 1/19/2005 4:27 PM
No transport provider was available for delivery to this recipient.

Hoe los ik het op zodat ik normaal email kan ontvangen en versturen?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een lijn van de ene provider en probeer je mail te sturen via de smtp server van een andere provider. Met het oog op spam laat de smtp server dit niet toe.

• cool0
In Exchange staat Relay uit voor iedereen behalve :
Dus only the list below

Lijst leeg

Allow all computers wich succesfully authenticate, regardless of the list above.

Als ik met outlook express een email verstuur krijg ik de volgende melding.

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'gebruiker@domein.nl'. Subject 'sdsdsd', Account: 'domein.nl', Server: 'domein.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 Unable to relay for gebruiker@domein.nl, Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• cool0
Het is mijn mailserver dus ik Host alles om het zo maar te zeggen.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Je moet in je mail client instellen dat je je ook moet aanmelden om te versturen (dit staat standaard uit)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Host je het thuis ?? En dan toevallig @ een Planet verbinding ?? Dan moet je met mailrelay.planet.nl "relayen" omdat poort 25 gesloten is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1