Toon posts:

Pentium 3 Multiplier Unlocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in veel verschillende bronnen gelezen dat Unlocken NIET kan van een pentium 3. Maar dat zijn voor bronnen die ik hier heb gevonden op tweakers en deze zijn allemaal van zeker al een half jaar uit, maar het meren deel nog veeeeeel ouder.

Maar ik heb ook in (schijnbaar) recentere bronnen (www.hardwarecentral.com) iets gelezen dat het wel kan. De lock zit schijnbaar in de CPU, en niet op het moederbord.

Ik heb ook nog een Celeron 1 GHz processor, als ik deze dus op mijn moederbord bevestig zou de MP dus hoger moeten zodat ik ipv 6 x 150 bv 7 x 150 krijg. Jammer genoeg krijg ik van mijn moederbord (ga 6vx7 4x) de ventilator er niet af, niet zonder te slopen iig. 8)7 Anders had ik het al geprobeerd

In de hoop dat misschien iemand meer weet van het unlockken van de MP in een p3, wacht ik op reacties.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Kan niet. Punt. Einde. Finito.

Tenzij je de complete layout van je CPU van Intel kan krijgen en dan wat leuke apperatuur om wat dingen te veranderen.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:17

Shuriken

Life is all about priorities

De reden dat de info al oud is, komt misschien wel omdat de processor ook al enigzins gedateerd is.

Zoals hierboven gezegd - Onmogelijk.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Wat is de multiplier en hoe verander ik die?
bij Intel CPU's staat de multiplier al sinds de PentiumII in de CPU vast gebakken en hier is gewoonweg niks aan te doen
Helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet onmogelijk. De lock is er ook ingezet en niet bij toeval. Maar misschien heb je r wel de apparatuur voor nodig die je thuis zowiezo niet beschikbaar hebt (zoals Tweakertje zei). Dan is het niet te doen. Bedankt voor de reply's

Maar zou de MHz wel omhoog gaan als ik er een andere processor inzet ?(een celeron 1GHz). zou ik dat dan kunnen halen? Of staat die MP lock dan nog steeds op 6 (en mijn max FSB is 150) dus haal ik nog maar 900Mhz.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 16:39 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:37:
Maar zou de MHz wel omhoog gaan als ik er een andere processor inzet ?(een celeron 1GHz). zou ik dat dan kunnen halen? Of staat die MP lock dan nog steeds op 6 (en mijn max FSB is 150) dus haal ik nog maar 900Mhz.
De lock zit in de CPU en niet in het mobo. Dus wanneer je een andere CPU erin drukt, dan zal gewoon de MP van die andere CPU gebruikt worden :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen, eerst die sh*t ventilator eraf. Wat een systeem (geen dus). Hopelijk vraagt deze processor geen hogere FSB dan 150 en heeft deze een hogere MP :D .

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:57:
ik ga het proberen, eerst die sh*t ventilator eraf. Wat een systeem (geen dus). Hopelijk vraagt deze processor geen hogere FSB dan 150 en heeft deze een hogere MP :D .
Koppig zijn is ook een kunst hè.

I see dead pixels...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29

Nemesizz

Untouchable

Een Celeron en een FSB van 150Mhz? Dat gaat nooit normaal draaien toch? 8)7

(of je moet em heel goed koelen, en een heel goed chipset hebben...we hebben het toch over de socket 370 Coppermine variant neem ik aan)

Verwijderd

Een Celeron is juist heel makkelijk d.m.v. de FSB over te klokken, op dat punt zijn ze geknepen
De oude Celerons hadden een 66mHz FSB, door em op 100 te zetten kreeg je een veel snellere processor

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 22:57
Als je een Celeron 1000a hebt, dan zou je de multiplier niet eens willen veranderen (hij staat immers perfect zo op 10x)

Verhoog je FSB naar 150, voer het voltage licht op. En gaan met die 1,5 ghz pijlsnelle PC..Ik kan me géén multiplier instelling bedenken die beter is dan dat. Want over het algemeen gaan de celerons niet harder dan 1600 mhz (uitzonderingen daar gelaten)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Het is niet onmogelijk. De lock is er ook ingezet en niet bij toeval. Maar misschien heb je r wel de apparatuur voor nodig die je thuis zowiezo niet beschikbaar hebt (zoals Tweakertje zei). Dan is het niet te doen. Bedankt voor de reply's
Die lock is er inderdaad niet bij toeval ingezet. Die lock wordt bepaald door intel zelf, en alle andere multipliers worden simpelweg achteraf uitgeschakelt op een dusdanige manier dat deze ook niet meer in te schakelen is (doorbranden van circuits bijvoorbeeld).

Misschien dat die verhalen waar jij het over hebt gaan over de zgn engineering-samples. Dat zijn test-processoren waarbij de multiplier lock niet is aangebracht :)

En zoals de rest al vermeld heeft: Je kunt bij een normale celeron / piii instellen wat je wilt, je systeem pakt toch simpelweg de vastgezette multiplier :)

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
multiplier is alleen gelocked voor hogere multipliers, dus alle multipliers onder de normale multipliers kan je ook kiezen. Maar ik denk je daar niet veel aan hebt, omdat je een hogere wilt en een lagere FSB.

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
CaineTanathos schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:50:
multiplier is alleen gelocked voor hogere multipliers, dus alle multipliers onder de normale multipliers kan je ook kiezen. Maar ik denk je daar niet veel aan hebt, omdat je een hogere wilt en een lagere FSB.
Iets met klok en klepel ;)

bij een piii is de multiplier helemaal gelocked. Je kunt kiezen wat je wilt, je krijgt altijd de standaard ingestelde multiplier.
Het verhaal waar jij het over hebt geld voor een A64 (non-fx).

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Hmm, dat is alleen zo bij de laatste speedstep dingen geloof ik. Of bij AMD Cool 'n Quiet.

Maar, op een desktop pentium 3.. Forget it. Multiplier is no way aan te passen. :z

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02
Niet gelukt zeker? ;)

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
Heel misschien is het mogelijk, de MP van een P4 bleek ook te veranderen....

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Missinglink schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:27:
Heel misschien is het mogelijk, de MP van een P4 bleek ook te veranderen....
Vanwege hitteproblemen kun je bepaalde P4's die uitgerust zijn met de TM2 techniek terug zetten naar multiplier 14. Nieuwe generatie P4's krijgen zelfs speedstep zoals mobile processors. Maar echt unlocken is het dus niet....

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
CaineTanathos schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:50:
Heb je het hier over een Celeron of en pentium? Namelijk op mijn gigabyte ga 6vx7 4x moederbord kan ik de MP wel omlaag zetten dmv schakelaars (geen jumpers) maar dit heeft geen zin. De MP blijft op 6, het enige wat ik kan veranderen met het mobo is de FSB.

Ik heb het geprobeerd met de Celeron ipv mijn pentium, geen succes. Ook niet met de koeler die erbij zat. Heel mijn pc flipte, toen ik mijn Pentium erin had gezet deed hij het nog steeds niet normaal. starte eerst niet op, power led deed het niet meer, aan uit knop deed het niet meer. Beetje lopen prullen n hij deed het weer. Geen aanrader dus om er zomaar een andere CPU in de proppen. Toen kon ik opstarten maar niet meer inloggen in windows xp. daar liep hij niet vast maar lade het scherm gewoon niet verder. Heel erg vreemd. Format c: met een nieuwe installatie was mijn laatste keus. Nu heb ik een partitie gemaakt en een backup. En deze sh*t gebeurt me niet nog eens.

Alvast weltrusten voor de late topic lezers ;)

Verwijderd

Het is niet onmogelijk. De lock is er ook ingezet en niet bij toeval. Maar misschien heb je r wel de apparatuur voor nodig die je thuis zowiezo niet beschikbaar hebt (zoals Tweakertje zei). Dan is het niet te doen.
Daarom is AMD socket A zo populair geweest.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:51:
[...]

Daarom is AMD socket A zo populair geweest.
Alleen jammer dat de gewone CPU's van na week 40 gelocked zijn...

Modden naar Mobile of een Mobile kopen is dan een mogelijkheid. De eerste methode zal niet eens altijd goed gaan. Best jammer, gelukkig heb ik nog een XP1700 zonder lock ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1