Toon posts:

[ST510] Wel internet, geen webconfiguratie modem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wel mail en internet, maar geen verbinding met modem pagina 10.0.0.138.

Windows Me
Speedtouch 510 4poorts modem (firmware R427, reconfig. met configtool r427, KPN basic)
MSI K8N Neo2 moederbord met realtek NIC (nieuwste drivers)

netwerk
client microsoft networks
VPN en Dialup
Nvidia nforce networking controller
Realtek rtl8169/8110 family gigabit ethernet NIC

IP address 10.0.0.150
subnet mask 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138
DNS 10.0.0.150, 10.0.0.138, 10.0.0.138 in DNS server order en domain suffix order
of DNS 10.0.0.138 of geen DNS
Allow binding to ATM; No ( yes helpt niet)

Ik krijg wel verbinding met het modem als ik gateway 10.0.0.150 gebruik in gateway en DNS (tja, je probeert zo van alles)

(het zou mooi zijn als ik ook van de client microsoft networks af kan, bijv. met windows logon, maar dat is niet het belangrijkste)

Verwijderd

Kun je het IP-adres wel pingen?

titeledit trouwens

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
de browser zegt waiting for 10.0.0.138, dat betekent dat de stap connecting to 10.0.0.138 al geweest is?

met run: ping 10.0.0.138 doet ie iets onduidelijks in een dos window, dat vervolgens verdwijnt voordat ik het goed kan lezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:06:
de browser zegt waiting for 10.0.0.138, dat betekent dat de stap connecting to 10.0.0.138 al geweest is?

met run: ping 10.0.0.138 doet ie iets onduidelijks in een dos window, dat vervolgens verdwijnt voordat ik het goed kan lezen.
cmd uitvoeren, en dan op de DOS prompt nogmaals pingen.

Verwijderd

Topicstarter
DOS geeft Pinging 10.0.0.138 with 32 bytes:

reply from 10.0.0.138:bytes=32 time,10ns ITL=64 (en dat 4x)

sent 4 (packets), received 4

Lijkt mij een mooie ping.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 15:22 ]

Verwijderd

Hoezo heb je je DNS op 10.0.0.150 en 10.0.0.138 staan? Moeten dan niet de DNS servers van je provider zijn?

Verwijderd

Topicstarter
De DNS servers van KPN staan toch in het modem?, die krijg je te zien in de instellingen als je op 10.0.0.138 kijkt.

De handleiding van xs4all zegt niets over dns, maar zonder dns 10.0.0.138 krijg ik geen internet en mail. De instelling vermeldt in de post zijn me ooit door iemand aangeraden.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59

grimson

domeingrommer

telnet anders eens naar 10.0.0.138 en reset de modem naar factory defaults? (indien je zover wilt gaan)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:07
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:28:
Hoezo heb je je DNS op 10.0.0.150 en 10.0.0.138 staan? Moeten dan niet de DNS servers van je provider zijn?
Bij mij thuis is m'n modem/router ook mijn DNS server. Daarnaast heb ik er zelf ook nog wel eentje handmatig ingevoerd, maar dat terzijde.

Probeer anders eens in je adresbalk van IE ( of andere browser ) het volgende te typen:

http://router

Wellicht dat dat wel werkt....

Verwijderd

Je eigen IP-adres onder DNS zal, tenzijn je een DNS-server draait, weinig nut hebben in elk geval.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:48

Maasluip

Kabbelend watertje

Wat gebeurt er als je in een DOS box "telnet 10.0.0.138" uitvoert?

Signatures zijn voor boomers.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, de modem is een router. Bij routers is het vrij normaal dat je die invult als gateway en DNS. Bij een 510 is het iig goed :) (10.0.0.138 zou voldoende moeten zijn).

Het netwerk zou op "automatisch" een goed IP moeten krijgen van je modem... Wat je zou kunnen proberen:
- Modem eens terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren
- checken of er geen proxy bij je LAN instellingen van IE ingesteld staat (lijkt me niet)
- Andere browser proberen?
- Dat netwerk eens op "auto" zetten qua tcp/ip
- Snelheid van je netwerkkaart eens op 10/halfmode zetten
- Kijken of er niet een of andere fanatieke firewall de gateway IP blokkeert (deinstalleer eventueel desnoods)
- [google=winsockfix] draaien

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:35:
Wat gebeurt er als je in een DOS box "telnet 10.0.0.138" uitvoert?
Dan open je een telnet sessie naar je modem. Daar kan je eea extra instellen en opvragen. Heel nuttig om een oude Speedtouch Home te tweaker naar een Pro. En om NAT routings te maken. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:37:
[...]

Dan open je een telnet sessie naar je modem. Daar kan je eea extra instellen en opvragen. Heel nuttig om een oude Speedtouch Home te tweaker naar een Pro. En om NAT routings te maken. :)
Ik denk dat 'ie dat wel snapt maar dat het als vraag naar de TS bedoeld was 8)7

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:56:
(het zou mooi zijn als ik ook van de client microsoft networks af kan, bijv. met windows logon, maar dat is niet het belangrijkste)
Voor Internet heb je helemaal geen client nodig, het TCP/IP protocol is voldoende.
Aangezien je geen DNS server lokaal hebt draaien, hoef je bij DNS server alleen het modem op te geven (10.0.0.138)

Op de site van Alcatel is wel een tool te vinden waarmee je een en ander kan doen:

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Kabbelend watertje: Pingen gaat goed.

DaJan: Het is geen oud 510 modem, maar een uit 2004.

JvS: Ik heb het modem pas geleden firmware 427 gegeven, hij reboot dan met een cleane install (mooi geregeld bij die speedtouch). Vervolgens heb ik het opnieuw geconfigureerd met het sppedtouch configuratie tool: route PPoA, DHPC server, on Lan, NAPT. Dat lijkt me goed gegaan.

proxy heb ik niet.

De laatste 3 punten zal ik nu eens gaan proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:40:
[...]

Ik denk dat 'ie dat wel snapt maar dat het als vraag naar de TS bedoeld was 8)7
Goedemorgen 8)7 ... Dacht ik even behulpzaam te zijn (vond het al raar eigenlijk :P )

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13

lier

MikroTik nerd

Voer ook nog even voor de zekerheid een flush van de DNS uit (ik wweet niet hoe dit onder ME gaat, maar onder NT en hoger is dit ipconfig /flushdns).

Je gebruikt de DHCP server van de Speedtouch ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip: Ik was iets te snel met mijn antwoord, via telnet vraagt ie om mijn username, maar daar reageert ie niet op door daarna het password te vragen.

DaJan: Je bent zeker behulpzaam :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:17
Als je XP SP2 hebt dan moet je de Universal Plug and Play uitzetten. Die is namelijk brak bij SP 2. Ik heb ook een ST 510 v4 en had hetzelfde probleem. Ik zag toen op het web dat bij SP 2 er bij meerdere routers problemen waren.

Je kunt de uPnP vinden bij Toevoegen/verwijderen van Windows onderdelen onder Software. Kijk hier bij netwerkservices.

Misschien dat deze van de Speedtouch Helpdesk ook nog van pas komen:
Description: the Remote Access connection manager service (as well as many others) has been stopped after installation of SP2

Workaround: in order to restart this service you will need to go into msconfig and the services tab and reselect the following services:

· Remote Access Connection Manager
· Remote Procedure Call (RPC)
· Plug and Play
· Application Layer Gateway Service
· Network Connections
· Network Location Awareness (NLA)
· Telephony
Usually, putting them on 'automatic' should do the trick. You can then restart the PC. The connections can then be launched or created again after the reboot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg http://10.0.0.138/index.htm nu wel op Internet explorer :)

Internet Explorer is niet mijn default browser, IE krijgt alleen toegang voor Windows updates. Op Firefox krijg ik de modem pagina nog niet, maar dit is erg hoopgevend.

NB Ik heb de suggestie van Lier ( ipconfig /flushdns) wel uitgevoerd, blind vertrouwen dus, maar ik weet niet of dit het nu was.

Vreemd genoeg heeft de pagina geen password, terwijl ik dat bij reconfiguratie wel heb ingevoerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 16:13 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom heb je niet je modem via de webinterface gelijk geconfigureerd ?? Dat is echt heel makkelijk en daarna kan je alle extra opties rustig aanpassen :)

Reset hem anders ( dan draait ie in bridge mode, maar kan je nog niks omdat de instellingen fout zijn ) en doe alles opnieuw gewoon.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
EricJH Ik wacht nog even tot xp64 uitkomt met nog meer geld uit te geven aan MS OSsen, maar dat is zeker nuttige info. XP2 doet dat wellicht om de veiligheid te bevorden ;)

Nero: ik had het modem wel gereconfigureerd hoor, ik was helemaal opnieuw begonnen (zelfs een nieuwe Windows install, maar dat lag aan de NVDIA66.94 drivers)

Lier: De DHCP server van de speedtouch is wel geinstalleeerd, maar omdat ik niet bij de browser pagina kon heb ik er verder niets mee gedaan. Overigens doet de speedtouch configuratie tool alles normaliter uitstekend.

Mischien had ik in de openingspost duidelijk moeten maken ik het modem op mijn oude computer wel goed kon instellen. Omdat dat relatief makkelijk is met de nieuwere speedtouch modems, en omdat newbie vragen niet gewaardeerd worden, heb ik zo lang van alles zitten proberen. Ik snap nog niet waarom het hiet in firefox werkt, maar ik kan nu weer verder. Hopelijk zijn er geen verborgen problemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 16:45 ]

Pagina: 1