Toon posts:

Is dit een goed systeem voor Flight sim ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Als leek heb ik bijna geen verstand van computers..

Ik ben eens het internet gaan afspeuren om zelf een systeem samen te stellen om flight simulator 2004 goed en soepel te kunnen spelen..

Ik ben tot de volgende twee systemen gekomen namenlijk eentje van AMD en Pentium

Nou zou ik graag willen weten wat het beste systeem van de twee hiervoor is en of deze systemen ook goed op elkaar zijn afgestemd en goed kunnen gaan werken..

Wat ik me heb laten vertellen is dat de AMD op een 64 bits platform draait maar er bijna nog geen programmas zijn die dat ondersteunen en dus gewoon op 32 bits verdergaan en dat dan de pentium veel sneller is ??

Dit zijn mijn twee systemen die ik heb uitgekozen:

Processor Intel Pentium 540 800 MHz, Boxed + cooling
Moederbord Asus P5GD2 Deluxe
Geheugen 2x 512 MB PC4200 DDR2 SDRAM (Dual Channel)
Hardeschijf Maxtor Diamond max. Plus 10 160 GB, 7200 RPM, 8 MB cache
Videokaart Gainward GeForce 6600GT 128MB 1,6ns PCI-E,"Golden S., GLH)
Geluidskaart Creative Soundblaster Audigy II

Processor AMD Athlon 64 3000+ Socket 939 + cooler
Moederbord ASUS A8N-SLI DeLuxe
Werkgeheugen Dual channel PC3200 DDR400 2x512 MB
Hardeschijf Maxtor Diamond max. Plus 10, 160 GB, 7200 RPM, 8 MB cache

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn keuze en me eventueel betere onderdelen kunnen adviseren.. Mijn budget is ongeveer 1000 euro..

Alvast bedankt voor jullie moeite !

Groetjes Dennis

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:02
Volgens mij zit er niet zo veel verschil in die 2 systemen. Persoonlijk zou ik voor de AMD gaan. Mooiere techniek en misschien nog wat goedkoper ook

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:40

Neo

Als je voornamelijk spellen speelt kan je op dit moment veel beter voor een AMD systeem gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:37:
Aloha,

Als leek heb ik bijna geen verstand van computers..

Ik ben eens het internet gaan afspeuren om zelf een systeem samen te stellen om flight simulator 2004 goed en soepel te kunnen spelen..

Ik ben tot de volgende twee systemen gekomen namenlijk eentje van AMD en Pentium

Nou zou ik graag willen weten wat het beste systeem van de twee hiervoor is en of deze systemen ook goed op elkaar zijn afgestemd en goed kunnen gaan werken..

Wat ik me heb laten vertellen is dat de AMD op een 64 bits platform draait maar er bijna nog geen programmas zijn die dat ondersteunen en dus gewoon op 32 bits verdergaan en dat dan de pentium veel sneller is ??

Dit zijn mijn twee systemen die ik heb uitgekozen:

Processor Intel Pentium 540 800 MHz, Boxed + cooling
Moederbord Asus P5GD2 Deluxe
Geheugen 2x 512 MB PC4200 DDR2 SDRAM (Dual Channel)
Hardeschijf Maxtor Diamond max. Plus 10 160 GB, 7200 RPM, 8 MB cache

Processor AMD Athlon 64 3000+ Socket 939 + cooler
Moederbord ASUS A8N-SLI DeLuxe
Werkgeheugen Dual channel PC3200 DDR400 2x512 MB
Hardeschijf Maxtor Diamond max. Plus 10, 160 GB, 7200 RPM, 8 MB cache

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn keuze en me eventueel betere onderdelen kunnen adviseren.. Mijn budget is ongeveer 1000 euro..

Alvast bedankt voor jullie moeite !

Groetjes Dennis
Groeten hoeft niet dat doen wij tweakers constant.... ;)

Als het je puur gaat om games te spelen,zou ik gaan voor de amd a64, heeft meestal nog een kleine voorsprong op intel als 't gaat om gamen... (intel beter in video/audio bewerking)

Gainward 6600 GT is een goede kaart, alhoewel ik de prijs/kwaliteit verhouding van dit merk nogal "scheef" vind imho... :(
Een leuke club3d (met goede koeling) heeft dezelfde specs en is net ff iets goedkoper.. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 13:45 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Hmm, sterk verhaal dat de Pentium 4 veel sneller is.

Hooguit met geoptimaliseerde apps maar doorsnee en met games heeft AMD de laatste tijd een voorsprong.

Hoewel de Pentium 4 de mogelijkheid heeft dat je er slagwapens en harnassen op kunt smeden als je hem volledig gebruikt.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 16:20
De meningen onder de die-hard simmers zijn een beetje verdeeld.
In ieder geval, zeker met een aantal add-ons heb je gewoon een VET systeem nodig. Dus hoe sneller de processor, hoe beter.
Om met 4x AA en opnieuw de add-ons (andere payware kisten, scenery etc.) nog een beetje leuke frame-rate over te houden, is een dikke grafische kaart ook erg belangrijk.
1 GB geheugen is tegenwoordig zowat standaard en dat is genoeg.
Verder hoor je wel eens de mening dat NVidia beter geschikt is voor FS dan ATi, maar ik ben zelf een tevreden ATi-gebruiker en ik geloof daar dus niet zo in.

Kortom, zoek binnen je budget gewoon een zo snel mogelijke proc, 1 GB RAM, en een zo snel mogelijke grafische kaart.

En kijk eens hier voor de nodige tips & tweaks.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hetgeen je hier vraagt is eerder een Intel vs AMD vraag, omdat de rest van de specs welhaast identiek zijn. En dat loopt toch op niks uit. Beiden performeren ze bijna even goed. De ene doet het in bepaalde onmstandigheden beter dan de ander en omgekeerd.

In de FAQ van dit subforum staat samengavat welke CPU beter performeert in welke omstandigheid :) PMG FAQ » Welke CPU moet ik nemen?

Kansloos / zoekertje dus, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.