Toon posts:

ATI radeon werkt voor geen meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MSI 875p Neo moderbord
pentium 4 HT 2,8 GHz
2x 512MB DDR
2x 120GB S-ATA HDD
ATI radeon 9600 128MB
Pinnacle DC 10 plus (kaart om je analoge camera op je pc aan te sluiten)
Windows XP sp2

Als ik spellen zoals need for speed underground 2 of sims 2 speel loopt de PC vast. ik heb ATI een email gestuurd maar de reactie hierop was vrijwel onbruikbaar. ik heb directx 9c en de nieuwste ATI driver. Wel is me opgevallen dat de kaart zijn IRQ deelt met 2 USB universal host controllers. ik kan dit niet veranderen omdat mijn PC op ACPI draait daardoor beheerd windows zelf de IRQ's. bij apparaatbeheer geeft windows aan geen conflichten te hebben met de dubbele IRQ die 3 keer voorkomt.

Wie kan mij helpen? ligt het aan een defect onderdeel? of komt het echt door die IRQ's?

mzzls Roy

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:28:
MSI 875p Neo moderbord
pentium 4 HT 2,8 GHz
2x 512MB DDR
2x 120GB S-ATA HDD
ATI radeon 9600 128MB
Pinnacle DC 10 plus (kaart om je analoge camera op je pc aan te sluiten)
Windows XP sp2

Als ik spellen zoals need for speed underground 2 of sims 2 speel loopt de PC vast. ik heb ATI een email gestuurd maar de reactie hierop was vrijwel onbruikbaar. ik heb directx 9c en de nieuwste ATI driver. Wel is me opgevallen dat de kaart zijn IRQ deelt met 2 USB universal host controllers. ik kan dit niet veranderen omdat mijn PC op ACPI draait daardoor beheerd windows zelf de IRQ's. bij apparaatbeheer geeft windows aan geen conflichten te hebben met de dubbele IRQ die 3 keer voorkomt.

Wie kan mij helpen? ligt het aan een defect onderdeel? of komt het echt door die IRQ's?

mzzls Roy
Kijk eens naar je temperaturen word je kaart niet veel te warm??

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:52

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is de kaart echt een 9600 of een 9600XT. :? Ik meen me namelijk te herinneren dat de 9600 reeks enorm veel moeite had met AGP 8X. Als je hem nu eens op 4X zet dan moet het over zijn (zelf ook ervaring mee helaas :( :P )

Xbox Live ID:Notna8310

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 14:16

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Daar sluit ik me bij aan! Het wordt nogal algemeen gesteld he ;) gelukkig zullen alleen heel erg dichtgetikte Nvidiots dit opvatten als: ik heb het altijd al geweten. (mijn vga? check sig.) Over het probleem, probeer die videokaart even in een ander systeem als dat voorhanden is. Mocht hij het daar wel goed doen dan kun je wat problemen uitsluiten

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:52

Kortfragje

......

Naast AGP 8x - 4x kan je ook met de andere AGP instellingen proberen (zoals sideband adressing)

http://www.gjpvanwesten.nl

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Logisch dat ATI je een standaard e-mailtje terug stuurt, want er zijn een hoop factoren die jij niet betrekt bij je probleem.

Loopt je PC gelijk vast wanneer je een game start? Of kan je even spelen en loopt het daarna in de soep? Hangt de pc gewoon (beeld stil, reageerd niet meer) of krijg je bijv een reboot/error melding?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

farmacop schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:06:
Daar sluit ik me bij aan! Het wordt nogal algemeen gesteld he ;) gelukkig zullen alleen heel erg dichtgetikte Nvidiots dit opvatten als: ik heb het altijd al geweten. (mijn vga? check sig.) Over het probleem, probeer die videokaart even in een ander systeem als dat voorhanden is. Mocht hij het daar wel goed doen dan kun je wat problemen uitsluiten
:+ Zullen we het nog gekker maken : Ik heb een goed werkende 9600 Pro maar momenteel zou ik toch echt een 6800LE halen :D

Anyway : Ik vraag me af of die Pinnacle kaart niet toevallig gelijk 1 slot na de AGP zit ?? Dat is namelijk best wel heel fout !!! Als het ook nog eens een TV kaart is : Probeer is zonder.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

haal alle pci kaarten er dan eens uit, en boot em dan, kijk dan of hij het doet
Pagina: 1