[css] .tk frameset probleem met verticale scrollbar

Pagina: 1
Acties:

• Edjuh_B
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 10:46
Ik ben met css en html een site aan het maken die via een .tk adres bereikt kan worden:
http://www.scetrotterdam.tk

De url waar de pagina zelf staat is: http://home.versatel.nl/ebruijn/scetrotterdam

Nu is het probleem in IE6 dat er rechts van de pagina een stukje wit blijft als ik via tk kom.
Ongetwijfeld zal dat te maken hebben met de tk frameset, die misschien verwacht dat daar een verticale scrollbar komt, terwijl de layout zo is gemaakt dat er alleen een verticale scrollbar in de middelste container komt, zodat de header en footer altijd zichtbaar blijven.

Nu is over de tk frameset al veel te lezen op GoT, maar de meesten kiezen dan de oplossing om uit het frame te breken met een stukje javascript. En dat wil ik liever niet.

De css voor de layout van de website is: http://home.versatel.nl/ebruijn/scetrotterdam/css/style.css

Weet iemand hoe ik het moet aanpakken om de volle breedte weer terug te veroveren?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Zoeken is een kunst, is een paar dagen geleden nog langs geweest ;)
[rml][ CSS] .tk adres voegt horizontale scrollbalk toe[/rml]
Lezen is een kunst, niettemin heb je misschien nog wat aan dat topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Rowanov op 18-01-2005 20:08 ]

• Edjuh_B
Ja ik had daar al in zitten kijken.

Het zou iets met overflow kunnen zijn (ik heb overflow:hidden staan overal, maar als ik overflow: visible zet is er nog steeds een witte balk rechts.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Edjuh_B schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:24:
Het zou iets met overflow kunnen zijn (ik heb overflow:hidden staan overal, maar als ik overflow: visible zet is er nog steeds een witte balk rechts.
Als IE anders rendert doordat de hele pagina in een frameset zit, kan je er lijkt me weinig aan veranderen door die pagina te veranderen. Deze zit tenslotte bínnen die frameset, en het lijkt me dat het niet iets (vergelijkbaar) met scrollbars is. Ik betwijfel of je er wat aan kan doen :) .

[ Voor 8% gewijzigd door JHS op 18-01-2005 20:35 ]

DM!

• Edjuh_B
Tja de keuze is dus:
1. Ga ik uit het frame breken om te zorgen dat het wel werkt?
2. Ga ik het idee verlaten om header en footer vast te houden met daartussen een vert. scrollbar? (omdat ik het scrollen dan overlaat aan het tk frame)
3. Ga ik betalen voor een domeinnaam die redirect ipv framed?

Tja dan wordt het wel verleidelijk om het frame te busten... :/

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

probeer anders iets van

html, body {
width: 99%;
}
overigens zie ik het probleem niet, zowel met ff als IE doet ie het goed (ff javascript gedisabled om die redirect op te vangen)

[ Voor 53% gewijzigd door Spruit_elf op 19-01-2005 09:40 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Pagina: 1