Toon posts:

[CSS] .tk adres voegt horizontale scrollbalk toe

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik de website van de plaatselijke carnavalsvereniging online gezet, op http://www.mastepinne.tk.

Het volgende probleem heeft zich voorgedaan: ik heb dus gebruik gemaakt van CSS en XHTML en een 'container' layer van 770 px breed geplaatst. In IE en Firefox is de site duidelijk zichtbaar. Ik heb alle bestanden geupload naar een @home-adres en een .tk adres gebruikt om onnodig tikwerk te voorkomen voor bezoekers. Nu merk ik echter, dat als de layer langer wordt dan het zichtbare gedeelte van de Internet Explorer browser, een horizontale scrollbalk wordt toegevoegd! Kijk voor een voorbeeld op de 'plaotjes' en 'gaastenboek' pagina's.

Ontzettend irritant probleem natuurlijk en waarschijnlijk ligt dit aan het .tk-adres. Ik heb namelijk de site op het oorspronkelijk adres bezocht (http://members.home.nl/m.vanturnhout/) , maar via deze omweg is de site in orde.

Natuurlijk heb ik al via Google gezocht en de GOT zoekmachine gebruikt om eerdere problemen van deze aard te onderzoeken, maar ik heb niks gevonden. Vandaar deze post.

Heeft iemand enig idee hoe deze horizontale scrollbalk kan ontstaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 11:25 . Reden: uitgelegd waar het probleem zich voordoet ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik krijg geen horizontale scollbalk :?

Ow foeck, op de andere pagina's 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door BtM909 op 07-01-2005 11:29 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik wel als ik via de .tk ga en IE gebruik. Ik zou gokken dat de .tk Frameset de boosdoener is.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20

Zoefff

❤ 

Ik heb het nog niet bekeken in IE, maar ik vermoet inderdaad dat de .tk frameset de boosdoener is. Je kan uit de frameset "breken" door een stukje javascript toe te voegen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
<script language="javascript" type="text/javascript">
  if (top.location != self.location) {
    top.location = self.location;         
  }
</script>

Zou moeten werken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ Zoefff: 'k Denk dat de TS daar niet zo gebaat bij is. Hij wil immers gewoon het .tk adres behouden en niet vervolgens het home.nl in de adresbalk laten te verschijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het Javascriptje!

Niet de ideale oplossing, maar het werkt wel... maar zou er nog een alternatief zijn?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:36

Pelle

🚴‍♂️

Woudloper schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:33:
@ Zoefff: 'k Denk dat de TS daar niet zo gebaat bij is. Hij wil immers gewoon het .tk adres behouden en niet vervolgens het home.nl in de adresbalk laten te verschijnen.
Nou, dat denk ik niet hoor ;)
...een .tk adres gebruikt om onnodig tikwerk te voorkomen voor bezoekers
Dus de break-out-of frame optie is prima (of, beter nog, laat dat .tk domein gewoon redirecten in plaats van een frameset plaatsen).

Verwijderd

Topicstarter
Kleine vraag nog: wat bedoel je met die laatste 'redirect' optie?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Dat je dus na het intikken van je .tk adres doorgestuurd wordt naar je 'home adres' door middel van een stukje javascript:
code:
1
2
3
<script language="javascript">
location.href('http://members.home.nl/m.vanturnhout/');
</script>

Maar dan moet je een pagina maken, waar je deze code in zet. Die pagina stel je bij .tk in als je webpagina.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
code:
1
<meta http-equiv="refresh" content="0; URL=http://www........">";

Dit zet je boven aan je pagina, dan verwijst hij in een keer door dan je normale @home pagina.

edit:

Dit werkte bij mij ook

[ Voor 21% gewijzigd door Geert.H op 07-01-2005 13:03 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Bovenstaande kan je buiten de oplossing met Javascript ook gewoon doen met een META REFRESH...

HTML:
1
<META HTTP-EQUIV="refresh" content="hoesnel?" URL=internet_address">

Verwijderd

Ik weet niet of ik me nu op glad ijs begeef, :*), maar die meta tag breekt iig de back-button. En als je dat brake-out-of-frames javascript gebruikt, gebruik hem dan alleen op de frontpage van je site. Anders krijg je situaties als:
  1. Ik vindt een link naar je web site, maar de referrer opent die pagina in een frame.
  2. Het javascriptje komt in actie.
  3. Ik ben op de frontpage.
  4. Zucht...
Er is eventueel nog een uitgebreidere variant van dat javascript te vinden, dat je web site zonder frame opent, of met je eigen frame, maar wel met de correcte pagina (via een cookie of een url + "?page=voorbeeld.html").

EDIT: Excuse me, dat JavaScriptje werkt wel correct waarschijnlijk, ik blaat gewoon. Doh! (moet dat trouwens niet top.location.href zijn?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 16:39 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem (in IE) met een pagina die uit frames was opgebouwd en die ik standard-compliant wou maken. De volgende CSS loste het probleem op:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
html {
    overflow-x: visible;
}
Pagina: 1