Toon posts:

Multiplier verandert niet

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb al het een en ander af zitten zoeken, maar nog niet echt iets bruikbaars kunnen vinden.

Ik probeer mijn Athlon 64 3200+ over te klokken door de multiplier in de bios te veranderen.
Echter, iedere keer als ik daarna weer heb opgestart, geeft CPU-Z aan dat de multiplier nog steeds op 10 staat, terwijl deze in de bios op 11 of 12 staat.
Uiteraard is ook de totale kloksnelheid dus niet hoger geworden.

Kan iemand mij hier wat verder mee helpen? Wil m'n CPU toch wel graag richting de 2,2 Ghz hebben.

Even de overige gegevens:

AMD Athlon64 3200+ (Winchester)
Gigabyte K8NS Ultra-939 moederbord
Zalman CNPS7000b Cooler
Sapphire Radeon 9800Pro

Groeten,
Jeroen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 10:54

Exigence

dnkroz

De multiplier van een A64 kan alleen naar beneden veranderd worden (FX cpu's uitgezonderd).

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 18-01-2005 18:03 ]

Verwijderd

Volgens mij kan de multiplier niet omhoog maar alleen omlaag. En is trouwens aan te raden de FSB omhoog te zetten omdat dat meer snelheid oplevert.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook al geprobeerd.

De FSB kan ik verhogen tot maximaal 455 Mhz
Standaard staat deze bij mij op 200Mhz.
Maar zodra ik boven de 210Mhz ga, wil de pc niet meer booten

Kan dit aan het voltage liggen? Heb de Vcore nu op 1,5V staan.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
Het kan aan vanalles liggen dat ie niet meer boot. Het zou kunnen zijn dat je cpu idd niet genoeg volt krijgt, maar als je de fsb gaat oc'en dan kan het ook zijn dat je geheugen meer volt nodig heeft.
Vandaar dat ik je wil aanraden dit amd 64 mobo oc topic ff door te lezen, dan krijg je een beetje een idee van hoe het moet, ook al is het niet precies jou moederboard [OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 2.

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Om er nog even op terug te komen

Ik zat zojuist even de specs van mijn geheugen te controleren,
en het blijkt dat ik PC2100 geheugen heb.

Ik heb mij verder nog niet echt verdiept in de invloed van
geheugensnelheid op systeemprestaties en overklokmogelijkheden,
maar zou het kunnen zijn dat dit het knelpunt is?

m.a.w. zou het installeren van PC3200 geheugen een positieve invloed hebben?

Groeten,
Jeroen

Verwijderd

Tuurlijk heeft PC3200 geheugen een positieve invloed maar ik denk dat je deze topic even moet doornemen hier staat het 1 en ander in over het OCen met de A64 [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 7[/rml]

Verwijderd

ik vind het wel knap dat je kan booten met je geheugen op 3200 ingesteld! _/-\o_

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch wel vraagjes die gemakkelijk zelf op te lossen zijn. Dat een multiplier alleen maar naar beneden ingesteld kan worden had je toch echt makkelijk zelf kunnen vinden :)

Vandaar dat deze op slot gaat.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.