Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
De beschikbare UBB-codes.
[ Voor 25% gewijzigd door AtleX op 18-01-2005 16:41 ]
Dat dacht ik dus alAtleX schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:41:
Nee, dat kan niet. Volgens mij is dat bewust gedaan om de BrEeZah multi-color posts die van je scherm af knallen te vermijden.
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Maar dan kan je later je post niet meer wijzigenjohnnyv.nl schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:43:
Je kunt voor een openingspost wel aan een van de mods vragen dmv html de kleur te wijzigen
Anoniem: 111718
idd HTML is toegestaan in een SP, maar dat meot je wel aanvragenjohnnyv.nl schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:43:
Je kunt voor een openingspost wel aan een van de mods vragen dmv html de kleur te wijzigen
1
| [color=#ff00ff] tekst in kleur (gebruik hexwaarde) [/color] |
dit dus:
dit is een stukje tekst in wit <-- daar staat witte tekst
dit is een stukje tekst in rood
je moet dus de hexwaarde van de kleur gebruiken, voor wit is dat #ffffff
[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 18-01-2005 16:52 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Cool!!! Erhm ja zal het aan de persoon door geven waar ik e openings post voro maakRM-rf schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:51:
code:
1 [color=#ff00ff] tekst in kleur (gebruik hexwaarde) [/color]
dit dus:
De gewone usertjes mogen dat dus niet
@RM-rf: met [norml][/norml kan je RML weergeven ipv dat het geparsed wordt
[ Voor 107% gewijzigd door AtleX op 18-01-2005 17:00 ]
/edit Alex
RM-rf wil vast wel html-rechten geven
@ts: Alleen achtergrondkleur mag:
|
| ||
400 |
[ Voor 129% gewijzigd door SysRq op 18-01-2005 17:01 ]
-
Hetgeen de leesbaarheid niet echt verhoogt.
[ Voor 9% gewijzigd door pasta op 18-01-2005 17:07 ]
Signature
En wat heeft de crew er dan aan? Quotes worden iig erg onleesbaarpasta schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:06:
Dat is alleen voor de crew ingeschakeld, anders krijg je van die ontzettend gekleurde posts.

Ik heb het gevoel dat ik deze discussie kort geleden ook al in LA gezien heb
[ Voor 6% gewijzigd door SysRq op 18-01-2005 17:08 ]
-
[ Voor 29% gewijzigd door pasta op 18-01-2005 17:14 ]
Signature
Inderdaad. Maar sommige personen kunnen niet met hun HTML abuse omgaanpasta schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:06:
Dat is alleen voor de crew ingeschakeld, anders krijg je van die ontzettend gekleurde posts.
Hetgeen de leesbaarheid niet echt verhoogt.
So trueTja, de crew kan inderdaad ook <span style='color: #00f'>dit</span> doen ipv dit.Het enige verschil is dat sommige crewleden niet genoeg kennis hebben van HTML.
Maar even voor de TS:
Vraag een moderator je text in HTML te prutsen, en begin je TS in SM. Heb je geen last van andere userts die er tussendoor posten
[ Voor 31% gewijzigd door aReaRe op 18-01-2005 17:19 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Anoniem: 44568
Zonder ME:
blaat |
Mét ME:
/me blaat |
Mét ME en B:
/me blaat |
Nadeel is dat je altijd met een * voor je tekst zit. Alternatief kun je ipv tekst kleuren plaatjes gebruiken. Op die manier kun je visueel alles maken zover je creativiteit met Photoshop etc strekt
Zie ook: Anoniem: 44568 in "Tabellen op GoT, een totaal raadsel"
Je kunt beter zo min mogelijk gebruik maken van HTML - op die manier heb je meer zekerheid dat je posts ook leesbaar zullen zijn in andere layouts/templates etc.
Zie ook:
- [rml][ tpl] DPCH's vernaggelen signatures*[/rml]
- [rml][ rml/crisp?] mini mod break[/rml]
voor eerdere HTML/RML discussies
Die ben ik dan nu een stapje voor* Osiris verwacht zometeen een post van Cheatah over het gebruik van kleur ipv classes in een post, waardoor het in andere templates heel erg ranzig kan zijn etc etc etc
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 18-01-2005 17:58 ]
Cool he, dat er tegenwoordig rechten aan afzonderlijke RML-tags gehangen kunnen wordenRM-rf schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:51:
code:
1 [color=#ff00ff] tekst in kleur (gebruik hexwaarde) [/color]
dit dus:
Dat je zelf precies de kleur die je wilt kan opgeven bij RML-tags haalt dat idee just weer onderuit.Anoniem: 44568 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:28:
Je kunt beter zo min mogelijk gebruik maken van HTML - op die manier heb je meer zekerheid dat je posts ook leesbaar zullen zijn in andere layouts/templates etc.
Je zou dat enigzins kunnen opvangen door van kleurnamen ([color=red] gebruik te maken, en er dan met CSS voor te zorgen dat die rode kleur in elke template er goed uit komt. Maar of je daarop zit te wachten, is weer een hele andere vraag.
Een class met de naam "red" is nou ook niet echt goedRafe schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:00:
[...]
Je zou dat enigzins kunnen opvangen door van kleurnamen ([color=red] gebruik te maken, en er dan met CSS voor te zorgen dat die rode kleur in elke template er goed uit komt. Maar of je daarop zit te wachten, is weer een hele andere vraag.
Ja, maar dat werkt weer bedriegelijk is dat een woord?Rafe schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:57:
Hoe de classes uiteindelijk komen te heten maakt niet zoveel uit, het is vast wel zo te devven dat [color=foo] class bar aanroept.

Dus bijv;
[yellow]Test 1[/yellow]
[brown]Test 2[/brown]
Nee dus. Via de # code gaat het idd wel ja.
[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 19-01-2005 10:40 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
TS kan ook duiden op de "TopicStarter", waarbij de betekenis weer uit de contest gehaald moet worden..Basszje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:47:
SPOP
Wat is er mis met de uniforme aanduiding TS
Ja, maar ik dacht dat er overeen gekomen was om mij als 'Security-lek Nummero Eins' dan ook eens flink in te perken qua rechten.curry684 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:52:
[...]
Cool he, dat er tegenwoordig rechten aan afzonderlijke RML-tags gehangen kunnen worden
Dat ik precies hetzelfde of bij voorkeur zelfs minder dan gewone gebruikers zou mogen, gewoon omdat daarmee de grotere veiligheidslekken in React dan sowieso gestopt zouden zijn
En volgens mij lukt het me best rond te komen zonder een blauwe Ga jij je email maar eens ff checken, schobbejak-je-tag
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Foei nep-adminRM-rf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:50:
[...]
En volgens mij lukt het me best rond te komen zonder een blauwe Ga jij je email maar eens ff checken, schobbejak-je-tag
[mbr]Osiris schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:52:
[...]
Foei nep-adminDaar is recentelijk een nieuwe tag voor uitgevonden, iets van mini-modbreak

* curry684 opteert toch stiekem voor #0000ff, dit schiet ook niet op
[ Voor 35% gewijzigd door curry684 op 19-01-2005 16:06 ]
Echt verschil zie ik dus niet
[ Voor 15% gewijzigd door pasta op 19-01-2005 16:08 ]
Signature
[misschien kinda offtopic]pasta schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:07:
Mjah, volgens mij is dit toch gewoon hetzelfde als dit of <span style='color: blue'>dit</span>
De mini modbreak is hier gewoon zwart? Ok, ik gebruik dan weliswaar een eigen CSS maar ik geef nergens een andere kleur aan de mbr class ofzo
(Mijn CSS... en Owja ctrl-F5 en cache legen al gedaan off course
[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 19-01-2005 16:17 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nee, dit1 is #0900aepasta schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:07:
Mjah, volgens mij is dit toch gewoon hetzelfde als dit of <span style='color: blue'>dit</span>
[ Voor 13% gewijzigd door JHS op 19-01-2005 16:25 ]
't Gaat er om dat mocht GoT opeens beslissen om een blauwe achtergrond in de posts te gebruiken (pasta schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:07:

Als je een eigen CSS hebt dan zal deze waarschijnlijk nog niet de mbr tag bevatten, dat moet je dus even aanpassen, zie de originele CSS voor hoe het daar is aangepast.XanderH schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:15:
[...]
[misschien kinda offtopic]
De mini modbreak is hier gewoon zwart? Ok, ik gebruik dan weliswaar een eigen CSS maar ik geef nergens een andere kleur aan de mbr class ofzo
(Mijn CSS)
Signature
Dat weet ik ook wel, maar ik reageerde op Curry met het feit dat ik het verschil tussen #0900ae en #0000ff niet echt zag.Osiris schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:19:
[...]
't Gaat er om dat mocht GoT opeens beslissen om een blauwe achtergrond in de posts te gebruiken () men simpelweg door de CSS aan te passen meteen *alle* MBR's de correcte kleur te geven. Nu is het dus zo dat alle hard-coded blauwe tekst in zo'n geval onleesbaar wordt.
Signature
Hij importeert de default cms, dus dat zou niet mogen uitmaken, lijkt mepasta schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:19:
[...]
Als je een eigen CSS hebt dan zal deze waarschijnlijk nog niet de mbr tag bevatten, dat moet je dus even aanpassen, zie de originele CSS voor hoe het daar is aangepast.
Oh, de versie is inmiddels 193f, dat lijkt me het probleem
[ Voor 7% gewijzigd door JHS op 19-01-2005 16:26 ]
Ja dat snap ikpasta schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:19:
[...]
Als je een eigen CSS hebt dan zal deze waarschijnlijk nog niet de mbr tag bevatten, dat moet je dus even aanpassen, zie de originele CSS voor hoe het daar is aangepast.
En ik verander dus verder niets aan de mbr class... beetje vreemd.
[ Voor 94% gewijzigd door pasta op 19-01-2005 16:27 ]
Signature
Ik heb hier laatst eens over gemailed met Euss. Als gebruiker is het niet mogelijk html rechten te krijgen. Je kunt inderdaad (las ik in zijn reply) een mod met HTML rechten vragen jouw post te quoten om de HTML te activeren. Echter, hierna kun je volgens mij geen wijzigingen meer aanbrengen.Anoniem: 111718 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:44:
[...]
idd HTML is toegestaan in een SP, maar dat meot je wel aanvragen
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
JHS schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:25:
[...]
Hij importeert de default cms, dus dat zou niet mogen uitmaken, lijkt me.
Oh, de versie is inmiddels 193f, dat lijkt me het probleem.

Denk je slim te zijn door de default ccs te importeren zodat je niet moeilijk hoeft te doen bij wijzigingen daaraan, gaan ze werken met verschillende namen voor versies

Thanks iig
KloptBor_de_Wollef schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:27:
[...]
Ik heb hier laatst eens over gemailed met Euss. Als gebruiker is het niet mogelijk html rechten te krijgen. Je kunt inderdaad (las ik in zijn reply) een mod met HTML rechten vragen jouw post te quoten om de HTML te activeren. Echter, hierna kun je volgens mij geen wijzigingen meer aanbrengen.
Dubieus inderdaad; maar dat is waarschijnlijk gedaan om ongewilde caching tegen te gaan. Wat mij betreft zou dat inderdaad ook wel verandert mogen wordenXanderH schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:35:
[...]
![]()
Denk je slim te zijn door de default ccs te importeren zodat je niet moeilijk hoeft te doen bij wijzigingen daaraan, gaan ze werken met verschillende namen voor versies
Thanks iig
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Intentionally left blank
Dat is niet helemaal waar, het is wel mogelijk om een user HTML rechten te geven, maar we doen dit in principe nooit, gewoon omdat er genoeg moois is te produceren met rml, en uiteraard ook omdat het geven van html rechten onbedoelde effecten kan hebben, zoals javascript enzoBor_de_Wollef schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:27:
Ik heb hier laatst eens over gemailed met Euss. Als gebruiker is het niet mogelijk html rechten te krijgen. Je kunt inderdaad (las ik in zijn reply) een mod met HTML rechten vragen jouw post te quoten om de HTML te activeren. Echter, hierna kun je volgens mij geen wijzigingen meer aanbrengen.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dan is het voor een (individuele) gebruiker toch (in de praktijk) niet mogelijk om HTML rechten te krijgenmoto-moi schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:44:
[...]
Dat is niet helemaal waar, het is wel mogelijk om een user HTML rechten te geven, maar (...)
[ Voor 28% gewijzigd door koelkast op 19-01-2005 19:11 ]
ehm er wordt gebruik gemaakt van CSSkoelkast schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:11:
Kun je niet gewoon een CSS gebruiken ofzo? Ohnee, dan moet je weer per gebruiker iets installeren, of niet?

http://gathering.tweakers...kers/css/default_193f.css
zonder die CSS zou je hier een pagina zien zonder mooie opmaak
Is er dan ook een andere manier waarop ik bv (voor het grote ps2 topic) html code kan aanleveren dat gewoon gaat werken en waarbij ik mijn startpost nog wel kan editen?moto-moi schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:44:
[...]
Dat is niet helemaal waar, het is wel mogelijk om een user HTML rechten te geven, maar we doen dit in principe nooit, gewoon omdat er genoeg moois is te produceren met rml, en uiteraard ook omdat het geven van html rechten onbedoelde effecten kan hebben, zoals javascript enzo
Anoniem: 26306
Kortom: het is als gebruiker niet mogelijk om HTML rechten te verkrijgen zonder dat ik ruzie krijg met Kaj. en consortenmoto-moi schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:44:
[...]
Dat is niet helemaal waar, het is wel mogelijk om een user HTML rechten te geven, maar we doen dit in principe nooit, gewoon omdat er genoeg moois is te produceren met rml, en uiteraard ook omdat het geven van html rechten onbedoelde effecten kan hebben, zoals javascript enzo
Overigens ging het in zijn specifieke situatie om een stukje javascript, zodat de (openings)posting niet gruwelijk lang zou worden (quick&dirty voorbeeld) en dus niet om extra kleurtjesbehang. Misschien dat het een handige RML-tag feature kan zijn waar meer mensen 'om zitten te springen' ?
We drijven hiermee een beetje af van het kleurtjestopic, wellicht dat deze dan beter afgesplitst kan worden naar een apart feature/bug topic?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 19-01-2005 20:12 ]
Inklapbaar maken van lijstjes? Ik heb het nog nooit gebruikt zien worden :X; maar wellicht kan het handig zijnAnoniem: 44568 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:10:
[...]
Overigens ging het in zijn specifieke situatie om een stukje javascript, zodat de (openings)posting niet gruwelijk lang zou worden (quick&dirty voorbeeld) en dus niet om extra kleurtjesbehang. Misschien dat het een handige RML-tag feature kan zijn waar meer mensen 'om zitten te springen' ?
Ahem; wie drijft er hier af?We drijven hiermee een beetje af van het kleurtjestopic, wellicht dat deze dan beter afgesplitst kan worden naar een apart feature/bug topic?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Misschien is het leuk als er gewoon eerst heading (enzo) rml tags worden ingebouwd, waarna er vanzelf leuke jump tags kunnen komen. Een sublist hiden lijkt me dan wat minder belangrijkSpider.007 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:24:
[...]
Inklapbaar maken van lijstjes? Ik heb het nog nooit gebruikt zien worden :X; maar wellicht kan het handig zijn
Ik zei ook niet dat ik het niet handig vond. Alleen wat minder prioriteit hebbenBor_de_Wollef schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:55:
Inklapbare lijstjes zijn heel erg handig als je veel info in een topicstart kwijt wilt.
Curry, Remy, zo iemandWie splitst een topic af?
Wanneer heb je voor het laatst Overzicht van UBB-codes bekeken ?JHS schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:46:
[...]
Misschien is het leuk als er gewoon eerst heading (enzo) rml tags worden ingebouwd, waarna er vanzelf leuke jump tags kunnen komen. Een sublist hiden lijkt me dan wat minder belangrijk.
En dan vooral de anchor tag ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
moto-moi schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:17:
[...]
Wanneer heb je voor het laatst Overzicht van UBB-codes bekeken ?
En dan vooral de anchor tag ?
Zodra het relevant is kijken we er wel naar, maar voorlopig is dit topic productief genoeg
Het is alleen zo dat stijl-eigenschappen niet in content thuishoren. Zoals altijd probeer ik maar weer uit te leggen dat markup (zoals RML of HTML) functie moet aangeven. Geel is geen functie, dat is een eigenschap. Als je iets geel wilt hebben, dan bemoei je je met de stijl-eigenschappen van het forum. Je kunt beter kijken waarom je iets geel wilt hebben. En dan moet je het eigenlijk nog abstracter bekijken door in te zien dat je iets een andere kleur wilt hebben. Probeer voor jezelf te beredeneren waarom dat is.Bor_de_Wollef schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:55:
Is het niet mogelijk te komen tot een soort color tag die alleen in topicstarts werkt oid? Want dat lijkt me een van de weinige legitieme plaatsen waar je kleuren zou willen toepassen.
Als je niets anders kunt bedenken dan dat vind ik mooi dan heb je pech, het is niet aan jou om te zorgen dat het mooi is. Jij levert content, en crisp probeert te zorgen dat het er mooi uitziet. En of iets met de functie dit is een quote dan lichtgrijs is of groen, dat is niet aan jou.
Dit is een gevolg van de wensen van forumgebruikers. Die willen namelijk meerdere templates, meerdere stylesheets. De gebruikers hebben zelf sterke wensen en soms zelfs eisen gesteld. Dat heeft ervoor gezorgd dat de templates zijn vervaardigd door mensen met de benodigde inzicht en ervaring. Dat moet genoeg reden zijn om deze zaken ook aan hen over te laten.
Niemand hoort een kleur aan een tekst te kunnen geven puur vanwege de kleur. De RML tag [color] hoort niet thuis op een forum als deze.
In de theorie ben ik het wel met je eens, maar in de praktijk kun je dat ook realistisch zien..Anoniem: 26306 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:49:
[...]
Niemand hoort een kleur aan een tekst te kunnen geven puur vanwege de kleur. De RML tag [color] hoort niet thuis op een forum als deze.
Het forum wordt door zijn gebruikers gebruikt en als die bepaalde dingen 'mooi' vinden, bv graag een beginpost op een eigen manier willen opzetten, vind ik dat best een overweging waard..
Natuurlijk zou een perfecte manier zijn om bepaalde 'styles' vor een beginpost te kunnen leveren, zodat deze bv ook in verschillende templates er goed uitzien:
een uniforme basis-layout voor beginpost die hooguit een paar afwijkingen kent, welke mensen kunnen uitkiezen...
het customizeren kunnen ze dan misschien doen door afbeeldingen te kiezen, voor achtergronden, tussenblokken en illustraties ..
Maar, dat bestaat nu niet, en voordat dat zelf ontwikkeld wordt vergaat waarschijnlijk best wel een flinke tijd; in react zou dan een flink aantal RML-tags vervangen moeten worden (zodat men bv die hele [TABLE] niet gebruikt, die daarvoor ook eigenlijk niet wenselijk is) ...
verder wordt de semantiek van achterliggende code ook niet tot nauwelijks uitgenut, dus moet je het voordeel ook niet overdrijven, hooguit is er op de langere termijn meer conformiteit en toepasbaarheid te bereiken, als mensen verschillende templates gebruiken, echter; ook op dit moment leidt dat niet tot grote problemen.
Ja, maar images kunnen weldegelijk wat toevoegen aan hoe iets eruit ziet, en die zijn waarrschijnlijk in elk topic wel leukBor_de_Wollef schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:40:
Een beginpost opzetten doen de topicstarters nu ook wel zoals zij dat willen met images trouwens.
Je forceert helemaal niet dat iemand een plaatje moet gebruiken. Je legt alleen vast dat bepaalde tekst er op een bepaalde manier uitziet.Anoniem: 44568 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:30:
Het nadeel is dat plaatje ook tegelijk een topic in waarde doen verminderen : tekst die in een plaatje staat wordt niet geindexeerd en kun je dus niet op zoeken. Let er dus op dat je niet alles in plaatjes forceert als het ook in tekst kan
Als mensen dan maar plaatjes gaan gebruiken omdat ze het per se op hun eigen manier willen, dan snappen ze er helemaal niets van.
Het forum en de inhoud ziet er gewoon op een bepaalde manier uit. En daar moeten gebruikers die er helemaal geen verstand van hebben niet aan kunnen sleutelen.
Misschien moet er wel een aantal styles komen voor een startpost. Ik vind dat niet zo hard nodig, maar kennelijk is er een behoefte. In dat geval zal er nog steeds door de templates moeten worden vastgelegd hoe het er dan precies uit gaat zien. Het lijkt mij voor de lange termijn de beste oplossing, dus daar zou ik dan naartoe gaan werken. Net zoals er naartoe gewerkt moet worden dat ook de moderators er niet meer aan gaan beginnen, en dat er niet meer met HTML hoeft te worden gewerkt, etcetera.
Zolang er stappen worden genomen in die richting zal ik niet teveel klagen.
Nu sta ik zelf ook bekent als een hater van mensen-die-zich-eventjes-met-vormgeving-gaan-bemoeien-op-basis-van-'dat-leek-me-nu-net-mooi' ..Anoniem: 26306 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:24:
Als mensen dan maar plaatjes gaan gebruiken omdat ze het per se op hun eigen manier willen, dan snappen ze er helemaal niets van.
Maar zo'n houding waarbij iedere vorm van individualisering uitgesloten is binnen een bestaande layout, is volgens mij ook tever doorgeslagen...
Dat mensen in beginposts graag en zekere 'eigen identiteit' meebrengen, waardoor een beginpost voor een topic over HalfLife2 in SGD, wel er net even anders uitziet dan een topic in I&T over de Ericson Ti930-telefoon ...
dat is volgens prima, en maakt het forum juist beter werkbaar ...
De basislayout van GoT is sterk genoeg om ruimte te bieden voor een zekere vorm van customisering...
semantische correctheid is wmb geen eindargument om alles maar te gaan beperken en verbieden, 'leuke, herkenbare individuele startposts' zin volgens mij juist een pluspunt voor GoT.
[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 20-01-2005 18:34 ]
Verder ben je niet kleurenblind of zo?pasta schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:22:
[...]
Dat weet ik ook wel, maar ik reageerde op Curry met het feit dat ik het verschil tussen #0900ae en #0000ff niet echt zag.
Echt een *wereld* van verschil tussen die 2
Intentionally left blank
Ik heb het over meer dan alleen een header in een openingspost - meer in het algemeen. In CME zie je bijvoorbeeld nog wel eens wat schema's voorbij komen waarbij wat tekst (voor de indexering bijv.) wat handiger zou zijn om het later weer terug te kunnen vinden. De tip was dan ook bedoeld voor iedereen - aangezien na een jaar of 2 de helft van de plaatjes het niet meer in topicsJe forceert helemaal niet dat iemand een plaatje moet gebruiken. Je legt alleen vast dat bepaalde tekst er op een bepaalde manier uitziet.
Tel je silver als oude of nieuwe layout?crisp schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:46:
In de nieuwe layout is de kleur voor de inline modbreaks #0900ae, echter in de oude layout is het #0000ff. Het ligt dus ook aan welke layout je gebruikt...
Signature
Intentionally left blank