In Linux twee locaties over elkaar heen mounten.

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 00:37
Okay, vage titel, ik ga het uitleggen ;)
Ik heb een enorme collecties bestanden (mp3, plaatjes, etc), waarvan slechts een deel op cd is gebackuped. Nu wil ik bijvoorbeeld dit:

/home/foto/new -->de nieuwe bestanden, nog niet gebackuped.
/home/foto/back -->de reeds gebackupte bestanden
/home/foto/samen -->deze twee locaties over elkaar heen gelegd

In de eerste twee directories staan twee identieke uitgebreide directory-systemen voor bijvoorbeeld soorten foto's. Deze wil ik dan over elkaar heen leggen, zodat er een compleet overzicht is van alle foto's.

Kan dat in Debian Linux?

[ Voor 5% gewijzigd door pmeter op 18-01-2005 14:23 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Simpel: Nee.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Simpel: ja

is laatst langsgekomen, moet je even zoeken

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• pmeter
Hmm. Zou het wel kunnen door geautomatiseerd met symlinks de eerste twee directories in de derde te kopiëren?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:28

Sjonny

Fratser

lijkt mij inderdaad het makkelijkst om in de samen directory hardlinks te maken naar alle files in new en back.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kees schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:28:
Simpel: ja

is laatst langsgekomen, moet je even zoeken
Is toch gewoon Dynamic File System en mogelijk met ext3 of niet ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En pmeter? Is het al met de tip van Kees gelukt? De link klinkt wel interessant; al zou ik wachten met het gebruiken ervan totdat het in de kernel zit.

Het lijkt wel een beetje op PDSsen in z/OS. Deze kan je voor lezen concateneren: het member komt dan uit de eerste data set in de concatenatie die het member bevat. Schrijven blijft echter lastig (z/OS gebruikt bijvoorbeeld speciale-purpose code in de editor voor concatenaties). Hopelijk heeft deze Linux software daar een mooie oplossing voor.

• pmeter
Sendy schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:16:
En pmeter? Is het al met de tip van Kees gelukt? De link klinkt wel interessant
Euh. Ik ben bezig met de voorbereiding van mijn overstap naar Linux. Als ik weer tijd heb, zal ik hier aan beginnen. Dit topic opende ik vanwege interesse, in de hoop dat een simele ja de overstap zou versoepelen :P Wanneer ik zover ben en het lukt, zal ik dit topic heropenen.
Pagina: 1