Toon posts:

120 gb ide schijf in IBM 300GL (pentium 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GOTters,

Ik heb een vraag: ik heb hier thuis nog een pentium 2 liggen van IBM, ik wilde deze graag gaan gebruiken als downloadserver, alleen moet er dus een nieuwe harddisk in. Gaat dit werken?

Ik heb de search-optie gebruikt, maar kan hierover niks vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of dit gaan werken!

De schijf waar ik aan zat te denken is een ibm 120 gig 133 IDE (55 euro @ marktplaats.nl).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien wordt je schijf volledig herkend, maar je hebt ook kans dat de bios maar 32GB ziet.

Bios update zou ik sowieso doen.

Ik heb al eens een Maxtor 80GB schijf op een Pentium1 gehad, doormiddel van een EZ-bios. Ik weet niet of dit ook met IBM schijven kan, Maxtor schijven wel in ieder geval...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

1. Welk OS? Linux kan de BIOS overrulen in veel gevallen.
2. Wat voor moederbord, en dan vooral de chipset, of, specifieker, de IDE controller doen ertoe.
3. Een ATA133/UDMA-6 schijf kan teruggezet worden naar zelfs PIO1, fysieke aansluiting en of hij past is geen probleem. Wat de controller er mee doet wél.

(overigens is marktplaats.nl niet écht de plek om HDD's te kopen... Maar dat is mijn mening.)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 14:16 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Grappig : Ik heb gisteren wat zitten zoeken over een EPOX BX443 mobo en daarvoor had ik een BIOS gevonden die de ATA33 poorten tot 65 GB liet gaan, was een officieel BIOS :)

Die zat er al op bleek later...

Makkelijkst lijkt me een aparte PCI controller ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bent de FAQ vergeten bij het zoeken naar het antwoord.

OM FAQ / Beleid en kijk dan onder "Wat is de grootste harddisk dat ik in mijn PC kan doen?" en de hoofdstuk een stuk verderop: "Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?" :)

FAQ-gevalletje, dicht dus.

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 18-01-2005 14:31 ]

Dit topic is gesloten.