Toon posts:

Nec DVD Brander stottert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dvd brander NEC DVD RW ND-3520A gekocht bij de computerwinkel Paradigit. Goed geinstalleert maar als ik nu een dvd afspeel dan stottert het geluid en beeld, 1x in een aantal seconden. Wat kan ik hieraan doen?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
wat voor dvd wil je afspelen? is die dvd beschadigt? kopie origineel?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Draait ie wel op een UDMA mode (check je IDE controllers in apparaatbeheer)
PIO = niet goed, (Ultra) DMA = ok.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat zijn de overige specificaties van je computer?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
De dvd is origineel en niet nieuw.

Bij primair staat ie overal op UDMA en bij secundair bij apparaat 1 PIO heb dit verandert in UDMA maar blijft PIO.

Intel Pentium Celeron 2.4
512Mb Ram
80 Gig Schijf
128 Mb Geforce FX5200
En ook nog een cd-writer

Ik las iets over dat je de dvd writer master kunt maken en dat dat kan helpen hoe zit dat?

Verwijderd

Volges mij heb je de teringzooi verkeerd aangesloten

IDE1 master Hdd 0
IDE1 Slave nog niks

IDE2 master DVD NEC 3520
IDE2 slave huidige cd-writer jumper achterkant drive naar slave

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 00:55 . Reden: :) ]

Verwijderd

Faq mijn configuratie is brak
hoe je je brander als master instelt.... staat achterop je dvd brander ;) en ook in de handleiding ervan
zie verder hints van dragak boven mij

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 01:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je zien of je de IDE1 kabel pakt of IDE2 pakt als je iets aansluit?

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:13:
Hoe kan je zien of je de IDE1 kabel pakt of IDE2 pakt als je iets aansluit?
Dan moet je even in je moederbordboekje kijken wat IDE-kanaal 1 is en wat 2 is. Meestal heeft IDE 1 een blauwe aansluiting op het moederbord en IDE 2 een zwarte.

Maar bedoel je niet wat de master en wat de slave op de IDE-kabel zijn? Het uiteinde is altijd de master....

Verwijderd

Topicstarter
Dat ook maar hoe zit dat?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat bedoel je precies? Wees iets duidelijker in je vragen dan kunnen we je ook beter helpen, hoewel je vrij basic dingen lijkt te vragen. Kijk inderdaad eens in de handleiding van je moederbord, mocht je deze niet hebben dan kan je deze eenvoudig downloaden op de site van de fabrikant.

Wat moet je nu proberen: sluit de dvd-brander aan, gejumpert als master. De cd brander kan je op dezelfde kabel aansluiten, gejumpert als slave. De kabel sluit je aan op de blauwe connector daarvoor op het moederbord, of de connecttor waar IDE 2 naast staat.
Je harde schijf die sluit je op de andere IDE kabel aan en die sluit je op de andere connector (IDE 1) aan.
LuukNouwen schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:22:
[...]
Maar bedoel je niet wat de master en wat de slave op de IDE-kabel zijn? Het uiteinde is altijd de master....
Dat is niet helemaal waar. Als je de drives op cable select zet dan is het uiteinde van de kabel master, de jumper op master zetten overruled dit ten alle tijde.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cd writer op slave gezet, dvd brander op master gezet. En de dvd brander op een andere kabel aangesloten dan de cd brander. Ze zaten beide op dezelfde kabel. En nu werkt het perfect dvd's afspelen.

Heel erg bedankt allemaal, nu ff Tiesto In Concert DVD kijken :*)
Pagina: 1