Toon posts:

[XP/2000/Linux] installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik ben hier op het werk. Met een oude fujitsu siemens waar linux op staat.

Daar moet Xp op komen te staan of 2000. Wat doe ik, ik boot hem met het XP installatie cd. Lukt allemaal ik hem geformarteerd. zelfs een keer nieuwe partie aan gemaakt. en xp geinstalleerd. met fat en geprobeerd met ntfs. Lukt op zich allemaal. Maar naar de setup start de pc op nieuw.

Dan komt er te staan druk op een toets op naar setup te gaan. ik wacht tot dat er 5 puntjes komen (laden) Dan blijft hij daar hangen.
doe ik het opnieuw en hal ik de cd er even uit. dan komt er natuurlijk niet te staan of je op een toets wil drukken. dus zou je denken dat hij gelijk door gaat met de setup maar alweer zie je alleen een knipperende cursur.

Een dag later ga ik verder. Start ik hem op staat linux er 1 keer weer ??? Later op de dag bij opstarten staat er no operation system found. alweer verbaasd ???
dan denk ik ik probeer ik op nieuw te installeren. en dan loopt de pc vast in de setup.
:?
Iemand een antwoord voor me. Ik heb geen ideëen meer

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
mbr wissen

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
wat betekende mbr ook al weer?

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 11:00

Hoaxbe

Revived his 9500

Master boot record :)
De eerste sector op je harde schijf

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik die wissen?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

Nibbz

Postmaster General

fdisk /mbr dacht ik

13:37

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

win xp-cd booten
repair
fixmbr

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kom ik in dos dan. want ik heb op dit moment geen os of iets geïnstalleerd ik heb ook geen opstartdiskette. Het enigste wat ik vrijwel kan doen is. naar de bios en met installatie vast lopen :S

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:38:
win xp-cd booten
repair
fixmbr
met het booten van de cd loopt hij vast.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Volgens mij heb jij brakke RAM in je systeem :/ Kan niet zo zijn dat 2 verschillende OS'en crashen... het is meestal of de een of de andere.

(Linux leest je RAM van achter naar voor en Windows van voor naar achter dus best mogelijk)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ok fix mbr zei je gedaan maar nu komt er dit te staan:

Het lijkt er op dat deze computer een niet-standaard of ongeldige MBR heeft.

FIXMBR kan de partitietabellen beschadigen als u doorgaat.

Hierdoor kunnen alle partities van de actieve vaste schijf
ontoegangelijk worden.

Ga niet door als u geen problemen hebt met het verkrijgen van toegang tot het station.

Weet u zeker dat u een nieuwe MBR wilt schrijven?

Waarschijnlijk kan ik nu j of n kiezen.

MAar ik weet niet wat ik het beste kan doen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gewoon op J drukken, kan geen kwaad, ik heb het al zo vaak gedaan en geen dataverlies tot nu toe :)

* spone denkt met weemoed terug aan het eraf gooien van Linux :o

[ Voor 31% gewijzigd door spone op 18-01-2005 14:01 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
werkt allemaal niet ik heb ja xp op nieuw geinstalleerd en blijft weer hangen bij het opnieuw opstarten. na 5 puntjes laden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je wel alle Linux partities volledig verwijderd voordat je Windows installeerde? Niet dat dit per se hoeft, maar het kan iig geen kwaad O-) :+

Verder - test inderdaad eventjes je geheugen zoals iemand hierboven ook al aangeeft - memtest86 is daar bv. een goed programma voor :)

Verwijderd

Topicstarter
het Probleem is nu. Dat linux er nog steeds op staat. En ik dacht dan verwijder ik alles wel met mijn xp cd. MAar bij het booten can de cd. Loopt hij vast. Dat heb ik met meerdere cd geprobeerd.

Kun je me ergens vertellen waar ik op dit moment memtest86 kan typen?

Ik wil trouwens zeggen dat ik deze hardeschrijf ook op een andere pc heb aangesloten. En daar gaf hij precies hetzelfde probleem...

Ik heb nog een update ik heb hem weer opnieuw geinstalleerd en nu staat er ntldr ontbreekt.
Ik weet niet of dit jullie helpt...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 09:01 . Reden: toevoeging ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer anders eens met een DOS diskette (www.bootdisk.com) al je partities weg te gooien - memtest86 is een apart programma (google maar even daarop - dan vind je hem wel) :)
Pagina: 1