Wie gebruikt er nog een Abit VP6 en met welke vid-card?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Topictitel zegt wel genoeg denk ik :)

Ik heb zelf een VP6 en ben op zoek naar een nieuwe video-kaart voor mijn plank (wil dualscreen). Maar niet alles zal passen, alleen weet ik niet zo goed wat wel en niet gaat werken. Dus ik ben heel benieuwd wie er hier een VP6 gebruiken (ik weet het...het is een oudje) en welke vid-kaart die mensen er in hebben zitten.

Thnx voor de info!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wil je nou een nieuwe AGP kaart ipv een bestaande, of wil je een nieuwe extra PCI kaart?
In het 1e geval: Dit mobo ondersteunt AGP 4x, keuze zat en makkelijk te controleren. Als je maar geen PCI express kaart koopt. :P
In het 2e geval: Goedkoop TNT2, Geforce 2mx/4mx of Radeon 7500 PCI kaartje en klaar ben je.

Je moederboord is geen buitenbeentje qua eisen, dus aan een opsomming van wie welke kaart in dit mobo heeft heb je imo weinig. Keuze zat en die keuze moet je zelf maken aan de hand van je eisen en budget. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 18-01-2005 00:20 ]

{signature}

Verwijderd

Een Abit VP6 heeft een AGP 2.0 universal 2/x4x (3.3V/1.5V) slot en daar passen zo goed als alle moderne AGP videokaarten in (met uitzondering van AGP 3.0 Strikt (0,8V) kaarten die geen 1.5V signalering ondersteunen, welke vrij zeldzaam zijn).
Zie ook: PMG Faq: Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten?.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 00:24 ]

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Dus als ik mijn manual zie staan dat het APG 4x slot (op 3,3volt) aanwezig is op mijn plank dan kan daar een Radeon 9800 in, maar geen 9600?

Is elke kaart waarin twee inkepingen aanwezig zijn een universal kaart die ik in mijn 3,3 volt AGP slot kan prikken?

Ik heb namelijk in het videoplanken forum ook al zo'n soort vraag gesteld (vanuit de kant van de videokaart), maar daar komt geen respons op... En ik wil graag weten wat er op kan.

Edit als reactie op euss: Thnx voor de info. Ik begreep alleen niet welke AGP versie mijn slot was. En om nou zomaar een kaart te kopen zonder dat ik weet dat ie er in past...

Ben nu aan het kijken voor een cheape 9500pro, maar als dat niet lukt dan misschien toch maar een 9800se.

THNX guys!

[ Voor 26% gewijzigd door Dexter op 18-01-2005 00:26 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Tja , je kunt inderdaad zo,n beetje iedere agp kaart wel gebruiken.

Ik draai zelf een vp6 met 2x 1ghz en 2x 512

Er zit nu een 9800 pro in,,omdat ik die tijdelijk effe niet gebruik , en gaat ook prima.

Trouwens wel grappig om te zien dat je met een zware kaart op zo,n systeem nog redelijk goed kan gamen :-)

Verwijderd

De Asus 9550 GE/TD ondersteund AGP 8X/4X/2X (1.5 V) en past dus prima op jouw moederbord.

Jij hebt het elke keer over AGP 3.3V, maar voor zover ik kan zien ondersteund je mobo ook gewoon 1.5V signalering. Hoe kom je bij 3.3V?

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Als ik kijk naar de specs, dan zie ik staan AGP 4x 3,3Volt slot

"Supports AGP 1X/2X/4X (Sideband) 3.3V device"

Bron: http://www.vp6-board.com/specifications.htm

En ik merk nu pas dat het plaatje dat op de Asus website bij de 9550 staat niet klopt (er staat wel bij dat het een referenceplaatje is, maar dat had ik nog niet opgemerkt)

Het is me nu in ieder geval wel duidelijk hoe het zit. Ik kijk even of het nog wat wordt met de e-bay veiling van die 9500 pro en anders wordt het voorlopig de 9550 ge/td 128 meg.

[ Voor 23% gewijzigd door Dexter op 18-01-2005 00:48 ]

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Toch nog even onder de aandacht brengen, want ik kan het niet helemaal achterhalen of het klopt. Alles wat ik zie van de 9550 GE/TD is dat ie de inkeping aan het uiteinde heeft zitten. Daarmee zou ie volgens mij niet passen in mijn VP6. Euss, hoe kom jij aan de gegevens die je hieronder gepost hebt?
Modbreak:Schoppen binnen de 24u is niet de bedoeling :o

GoT Huisregels

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 18-01-2005 16:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dexter schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:57:
[...]
Euss, hoe kom jij aan de gegevens die je hieronder gepost hebt?
Wat dacht je van de link die hij al gegeven had naar de FAQ volgen:

PMG FAQ

Sowieso is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent. Let daarbij op dat je manual ondertussen de nodige jaren oud is, info daarin kan fors verouderd zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.