Toon posts:

MSI K8N Neo2 hangt vaak tijdens het booten

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
- MSI k8n neo 2
- AMD 3500 64 bit
- Corsair TWINX1024-3200C2PRO XMS3200 1024MB 2-3-3-6 * 2x184 DIMM Black XMS ProSeries
- Sapphire 9600 xt 256 mb
- maxtor diamondmax 10 6b200m0
- superflower voeding 350 watt

Ik heb het volgende probleem. Zo af en toe als ik mijn pc boot of reboot dat verschilt nogal is blijft ie hangen op het detecteren van hd hij kruipt er dan letterlijk doorheen. Ook bij het booten van windows blijft ie redelijk vaak hangen op het moment dat je het logo te zien krijgt. Soms krijg je het als een soort watermerk te zien of je hebt gewoon zwart beeld. In de kerstvakantie heb ik veel testjes op mijn systeem los gelaten om te achterhalen wat het kon zijn o.a. prime95, memtest. Wie helpt mij uit de brand ik word er nu zo onderhand een beetje moedeloos van. O ja nog iets ik heb ook nog geprobeert XP te installeren met die sata driver door f6 te drukken dan krijg ik netjes dat venstertje voor me druk e om de driver te installeren dat gaat allemaal goed. Daarna wil hij nog wel is niet doorstarten naar de setup waarneer hij dat wel wil installeer ik xp. Als ie daar mee klaar is dan probeer je xp op te starten en dan doet ie dus helemaal niks. Toen had ik zoiets dan maar zonder die driver.

Help me ???

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:39
Welke bios heb je? Probeer anders deze even http://www.lejabeach.com/MSIK8N/7025v151.rar
Schijnt dat deze de problemen met de DiamondMax-10 verhelpt. Heb je misschien nog andere apparatuur (bv cdrom/dvd-brander) die niet met de Nforce-ide-drivers overweg kunnen. Je voeding vind ik ook aan de lage kant, 400-480w vind ik toch wel nodig voor zo'n AMD64 systeem.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:27:
- MSI k8n neo 2
- AMD 3500 64 bit
- Corsair TWINX1024-3200C2PRO XMS3200 1024MB 2-3-3-6 * 2x184 DIMM Black XMS ProSeries

Ik heb het volgende probleem. Zo af en toe als ik mijn pc boot of reboot dat verschilt nogal is blijft ie hangen op het detecteren van hd hij kruipt er dan letterlijk doorheen. Ook bij het booten van windows blijft ie redelijk vaak hangen op het moment dat je het logo te zien krijgt. Soms krijg je het als een soort watermerk te zien of je hebt gewoon zwart beeld. In de kerstvakantie heb ik veel testjes op mijn systeem los gelaten om te achterhalen wat het kon zijn o.a. prime95, memtest. Wie helpt mij uit de brand ik word er nu zo onderhand een beetje moedeloos van. O ja nog iets ik heb ook nog geprobeert XP te installeren met die sata driver door f6 te drukken dan krijg ik netjes dat venstertje voor me druk e om de driver te installeren dat gaat allemaal goed. Daarna wil hij nog wel is niet doorstarten naar de setup waarneer hij dat wel wil installeer ik xp. Als ie daar mee klaar is dan probeer je xp op te starten en dan doet ie dus helemaal niks. Toen had ik zoiets dan maar zonder die driver.

Help me ???
Heb je toevallig een IDE schijf die je even kunt aansluiten ipv de SATA?

Megatron -> 350W voor zo'n systeem is echt zat. Hij heeft er maar 1 HDD in en verder weinig exotisch materiaal. 400W+ is pure overkill.

[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 17-01-2005 22:23 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel minder cryptisch gemaakt.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38
Heb je toevallig een dvd-branden van NEC?
Die heb ik ook en als hij samen met een andere IDE device samen op 1 IDE poort zit blijft hij inderdaad lang zoeken.
Oplossing, hang de NEC alleen op 1 IDE poort.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mijn MSI K8T Neo blijft standaard hangen bij "early chipset initialization", en het schijnt dat MSI borden bij meer mensen bootproblemen veroorzaakt.

Heb er verder geen verstand van, maar het kan dus zijn dat je mobo gewoon brak is.

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Oplossing: Steek de S-ATA schijf in de 3e/4e s-ata slot (en niet in de 1e/2e).

heb precies hetzelfe probleem gehad.
Het kwam alleen voor bij een reset niet bij een gewone opstart

Was zelf zeer opgelucht toen het weer goed werkte...

Hier word zelfde probleem ook besproken
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/978121/

[ Voor 43% gewijzigd door BrokenRules op 18-01-2005 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zoiezo even met ide harddisk proberen. Gister nog is een geheugentest gedraait met mijn corsair geheugen die draaide 14 uur zonder errors. Het verhaal over die sata 3 en 4 zou kunnen kloppen. Ik heb het geprobeert op 3 en 4 maar toen deed ie helemaal niks teminste dan geeft ie een error dat besturingssysteem niet te vinden is. Dus het kan zijn dat ik dan de boel eve opnieuw moet installeren. Jullie horen nog van mij. In iedergeval bedankt voor de informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat trouwens met die bios versie ik kan er verder niet veel over vinden als ik op google zoek ik hoor graag van jullie.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:16
Ik had hetzelfde probleem met het blijven hangen bij het booten van windows.
Je ziet dat een heel erg donkere versie van het windows logo waar normaal gesproken dat blauwe balkje van links naar rechts loopt.
Pas na 20 seconden gaat dat balkje echt lopen en laadt windows.

Bij mij lag het aan de Nvidia IDE drivers.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, nieuwe firmware van mijn NEC 3500AG en NIET de Nvidia IDE drivers geinstalleerd. Nergens last van nu.

I want to live forever, so far.. so good.

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 18:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik ook het probleem gehad. Zie mijn topic voor de oplossing.

edit: Dit is echt precies het zelfde als mijn probleem.
Brokenrules schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:30:
Oplossing: Steek de S-ATA schijf in de 3e/4e s-ata slot (en niet in de 1e/2e).
Dit is niet het probleem. Ik ben er dit keer 100% ZEKER van dan dit probleem te maken heeft dus met de HDD de MAXTOR op precies te zijn. Deze werkt gewoon NIET met dit mobo. Je kan de schijf in ieder slot douwen, het maakt niks uit.
Het is een bekend probleem kwam ik later achter. Vervang de schijf door een andere en je zal het zien!
@MEGATRONJe voeding vind ik ook aan de lage kant, 400-480w vind ik toch wel nodig voor zo'n AMD64 systeem.
Man aan de lage kant! Ik heb een 350watt voeding zelfde specs (andere HDD ;) ) en een XFX 6600GT en dat werkt perfect nergens last van.

[ Voor 99% gewijzigd door LoeiOrdinair op 26-01-2005 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ligt het inderdaad aan de maxtor schrijf of wat ook nog kan dat de s-ata brak is. Ik draai nu met een ata100 ibm schrijf uit mijn oude pc en die start tot nu toe elke keer netjes op. In iedergeval bedankt voor jullie tips nieuwe tips zijn nog steeds welkom

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 18:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:52:
Volgens mij ligt het inderdaad aan de maxtor schrijf of wat ook nog kan dat de s-ata brak is. Ik draai nu met een ata100 ibm schrijf uit mijn oude pc en die start tot nu toe elke keer netjes op. In iedergeval bedankt voor jullie tips nieuwe tips zijn nog steeds welkom
Je moet echt die maxtor weggooien of in een andere pc zetten. Koop een WD ofzo. Die werkt perfect!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een wd gekocht die werkte meteen, maar nou heb ik de maxtor op een andere controller geprobeert en die werkt nu ook goed in iedergeval bedankt voor jullie informatie

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:27:
- MSI k8n neo 2
- AMD 3500 64 bit

Help me ???
Probeer verschillende SATA poorten... Bij sommige geeft hij bij mij ook problemen met booten
Pagina: 1