Toon posts:

MSI K8N Neo2 Platinum Geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met de Neo2 Platinum en Corsair geheugen:

2x 1G Corsair value selected 400Mhz DDR
MB: MSI K8N Neo2 Platinum
AMD64 3500+ socket 939

Opstelling: Bijde geheugen modules zitten in Dimm 1 & 2 en combinatie Dimm 3 & 4 zijn ook getest. Ook alleen 1 geheugen module in Dimm 1 getest.

Probleem: Bij het normaal opstarten gaat alles goed, maar zodra je het systeem reset (bijv: via ctrl+alt+del) loopt het systeem vast bij opstarten en gaat het systeem piepen met de foutmelding(linksboven/linksonder rood, rechtsboven/rechtsonder groen). In het boekje staat bij deze foutmelding:

-testing base and extended memory
-testing base memory from 240k to 640k and extended
-memory above 1MB using various patterns

Er is al geprobeert de bios opnieuw te flashen maar zonder success.

Heeft iemand al eerder ervaring met dit probleem of kan iemand ons helpen. Er is eerst van te voren gesearched maar zonder resultaat. Hulp is welkom :D

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:22
Probeer eens het proggie memtest (http://www.memtest86.com/) te runnen. Dit detecteert alle mogelijke geheugenproblemen, heeft mij ook al geholpen misterieuze problemen op te lossen. Succes, en post de resultaten ff.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
Je moet ook in de bios handmatig je mem-timings invullen en NIET op auto laten staan. Het is bekend bij dit bord dat de auto-detectie van mem-timings zeer slecht is. Dit staat ook op de site van MSI.

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. memtest hebben we aan gedacht, alleen doen we als laatste optie omdat ten eerste we het gevoel hebben de geheugen niet defect is (aangezien de kans is dat bijde modules defect is super klein is en dat bij eerste keer opstarten geen fouten geeft en het uitvoeren van memtest op 2GB wel een tijdje duurt)

Over die timing van geheugen, heb wel veel topics overgezien, maar nog nergens gelezen dat MSI auto detectie van memtiming slecht was. Maar om het te testen, wat zijn goede (werkende waardes) voor een 1G Corsair "value selected" 400Mhz DDR geheugen module?

(thankz MEGATRON >:) , zal binnekort testen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 00:59 ]

• Nilco
3-3-3-8

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer eens het voltage op je ram naar 2.6 of zelfs 2.7 te zetten?

• Nilco
Corsair draait standaard al op 2.7v
Gewoon op auto laten staan

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
MEGATRON schreef op donderdag 18 november 2004 @ 08:43:
Corsair draait standaard al op 2.7v
Gewoon op auto laten staan
Ik heb hem op hard op 2,7 staan, ik heb namelijk ook wel eens dat me windows niet wil booten. En als ik de memory op 2,7 zet heb ik dat probleem niet.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Topicstarter
Ok voorlopig resultaat, maar probleem lang nog niet opgelost!

Latency op 3 - 3 - 3 - 8 gezet (tcl 3, trcd 3, trus 8, trp 3) [geen success]
Geheugen op 2.70V [geen success]

Nou heb ik een andere stel geheugen gepakt (256MB, Crosair, 400Mhz, value select) Zelfde probleem en ik ben zeker dat dit geheugen goed is... ok dus kan wat anders zijn dan geheugen (toch)? Hieronder nogmaals mijn probleem:

Probleem: Bij het normaal opstarten gaat alles goed, maar zodra je het systeem reset (bijv: via ctrl+alt+del) loopt het systeem vast bij opstarten en gaat het systeem piepen met de foutmelding(linksboven/linksonder rood, rechtsboven/rechtsonder groen). In het boekje staat bij deze foutmelding:

-testing base and extended memory
-testing base memory from 240k to 640k and extended
-memory above 1MB using various patterns

Suggesties?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je de automatische overclokkings uitgezet?
Daarop liep hij bij mij vast.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
OK na lang spelen, ben ik gedeeltelijk uit wat probleem kan zijn. Zolang ik alles aansluit behalve mijn Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA, 16MB schrijf werkt het.
Dus het moet its zijn met mijn S-ATA controler of zo. Nogmaals, ik heb alleen een probleem als ik het systeem reset. Bij het eerste keer opstarten zijn er geen problemen. Eve voor de duidelijkheid, er staat nog geen besturingssysteem om de HD en is nog helemaal clean (moet zelfs nog formateren)
Suggesties hoe dit probleem is op te lossen

(PS: search gaf me geen resultaten met oplossingen)

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik wou eve mededelen dat probleem is opgelost en PC nu perfect werkt :D (type dit bericht vanaf nieuwe PC)...

Oplossing: Steek de S-ATA schijf in de 3e/4e s-ata slot (en niet in de 1e/2e). Geen iedee waarom hij niet in de 1e/2e werkt, maarja, dit is goed genoeg :D

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

dit stond al in het msi topic vermeld ;)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Ben benieuwt of dit werkt... zat met precies hetzelfde probleem

zelfde board zelfde hd. dus kans is groot...

ga thuis gelijk proberen.

Ben blij dat ik niet enigste ben met dit probleem en dat er een oplossing blijkt te zijn.
Vond nogal irritant probleem namelijk, en dat voor nieuwe pc.
Pagina: 1