cdrom werkt niet in win xp, maar wel in veilige modus

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
Yo

Ik ben vandaag bij een oude vriend van mij geweest om computerprobleempjes op te lossen, en hij had een vaag probleem. Zijn cd-rom werkt voor geen meter in windows XP. Nouja, hij leest het icoontje, maar als je op de schijf klikt dan geeft hij een melding dat hij de cdrom niet kan vinden.

En nou het vreemde is dat als je de computer opnieuw opstart, dat de cdrom dan wel perfect werkt. Er is dus gewoon iets mis met de drivers van de computer, maar ik heb geprobeerd de (beide) cdroms uit de device manager te gooien zodat windows zelf de drivers er opnieuw inzet, maar het hielp niks.

Nou, dit wordt waarschijnlijk wel weer opgelost als ik windows daar opnieuw ga installeren, maar dan ben ik weer een paar uur kwijt :/. Weet iemand misschien een andere oplossing hoe ik die cd-rom drives weer aan de praat krijg ?

PC is trouwens een dell-bak.... en voor de rest weet ik er weinig van af, hij heeft er wel zelf een aopen cd-brander ingezet, maar dat zit allemaal goed (aangezien hij wel werkt in veilige modus)

Verwijderd

Heb je hem al een keer gedeinstalleerd in apparaatbeheer en vervolgens opnieuw laten installeren?

• Captain_Duck
ja dat was wat ik bedoelde met device manager. Allebij eruitgehaald, opnieuw opstarten, windows installeert drivers opnieuw, opnieuw opstarten.... en geen verschil

• Captain_Duck
laatste bump voordat ik windows ga herinstaleren :/

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb je SP2 op die bak ?? Ik kan me namelijk herinneren dat SP2 eist dat je geen Admin bent voordat je je CD-ROM Drives kan gebruiken :| Was een Topic over ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Captain_Duck
wat de hell ? Noua, SP2 stond er al op, omdat het een dell-bak was. Maar de account die gebruikt werd was niet de admin account.

Anyway maakt nu niet meer uit, windows XP geherinstalleerd, probleem opgelost

• Captain_Duck
... nu belt die gast zonet dat hij wat programma's geinstalleerd had, en dat het probleem terug is !. Waarschijnlijk is het dus nero ofzoiets wat de boel verneukt.

• Captain_Duck
anyway hij is dus nu weer windows aan het herinstalleren, en ik heb voortaan afgeraden om nero ooit nog eens te installeren.

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Kijk eens in het register de volgende keer bij de run. Ik heb zelf hier al eens een programma gehad die het blokkeerde. En dat was niet een programma wat ik had geinstalleerd.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Pagina: 1