[XP] NTFS partitie niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 23:33

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Een vaag probleem; plotseling is de opstartpartitie van een pc hier niet meer toegankelijk. Bij opstarten toont XP nog wel het rijtje blokjes; daarna enkele seconden het XP-opstartscherm, en knalt er dan uit met een onleesbaar snel BSOD. Ook in safe mode of welke andere mode dan ook kom ik niet in Windows of bij de command prompt. Via de XP CDROM kom ik wel bij de command prompt en daar heb ik FIXMBR en FIXBOOT geprobeerd, zonder resultaat.

Ik heb de schijf in een andere pc gezet en dan kan ik zelfs de partitie niet lezen. Als ik de driveletter aanklik moet ik wachten en dan verschijnt de melding 'illegal function' of zoiets (vreemd aangezien hij tijdens het (gedeeltelijk) booten wel een aantal bestanden kan lezen). De 2e partitie van de schijf is probleemloos leesbaar.

Het probleem bestaat eruit dat er nog een aantal belangrijke bestanden op die partitie staan die ik graag terug zou willen hebben. Is er een programma wat deze bestanden terug kan halen? Of is er wellicht een andere manier om de partitie weer aan de gang te krijgen?

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 23:33

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ah die kende ik nog niet.. maar voordat ik met die proggies aan de gang ga ben ik benieuwd of er nog andere tips zijn.

Groetjes, FaceDown.