Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Crash bij spelen van games

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Groot probleem bij het spelen van games zoals:
* Call of Duty 4
* Scarface
* Need for Speed: Most Wanted

Wat er gebeurt is dat tijdens het spelen de pc vastloopt, de enige optie die ik dan heb is de reset toets indrukken.
BSOD krijg ik ook regelmatig.

Wat moet ik hier nou mee?
Ik dacht in eerste instantie dat het de video kaart was, dus vandaag een nieuwe gekocht (8800 GT Alpha Dog Edition) en nog steeds hetzelfde probleem.

Mijn systeem:

M2N32-SLI DELUXE nForce 590 SLI
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5600+ Speed : 3.08GHz
Xtreem Dark: DDR2 1066 5-5-5-15 440 MHz
XFX 8800 GT "Alpha Dog Edition"

Gisteren alle drivers geupdate en vandaag de nieuwste driver voor mijn videokaart geinstalleerd.
Ook heb ik vandaag +/- 8 uur lang memtest laten lopen, en geen "errors" gevonden.

Wat kan ik nu doen?

Verwijderd

Ik zou zeggen: probeer ook eens of dit gebeurt als je je systeem niet geOC'd hebt.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 20:55

boesOne

meuh

Maak de OC op je proc eens ongedaan. En wat voor voeding trekt dit allemaal?

Verder: sinds wanneer is dit? Was vroegah met de zelfde setup alles ok?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Stom nooit aan gedacht om alles weer op standaard te zetten.... 8)7
Ga ik morgen even proberen (ik laat vanacht even housecall van Trendmicro draaien)
Ik laat het morgen weten!

Duim voor me ;)

Verwijderd

Topicstarter
boesOne schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:50:
Maak de OC op je proc eens ongedaan. En wat voor voeding trekt dit allemaal?

Verder: sinds wanneer is dit? Was vroegah met de zelfde setup alles ok?
Voeding:
Chieftec GPS - 400AA - 101A (gaat vanaf volgende maand een zwaardere worden ben er nog niet uit welke)

ongeveer een half jaar geleden heb ik alles overclocked, sindsdien heb ik geen spelletjes meer gespeeld.
2 weken geleden ben ik weer begonnen met het spelen van spelletjes.
Dus zou het idd niet zo gek zijn als ik alles weer standaard zet dat het dan gewoon goed gaat.

Zoals ik al zei, ik hoop dat dit het probleem oplost, ik laat het morgen weten.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoi Salty Dog,

Hier op GoT is het de bedoeling dat je zelf inzet toont voordat je een topic plaatst. Enkel je probleem met nette uitwerking posten is niet genoeg: Je moet zelf het een en ander geprobeerd hebben, ons vertellen waarom je het dan precies niet werkend krijgt, etc. Lees http://gathering.tweakers.net/forum/faq nog eens door.

In dit geval lijkt het inderdaad aan je overklok te liggen, overkloks moet je uiteraard altijd goed testen voordat je ze zomaar gaat gebruiken, zeker wanneer je je hardware zoveel overklokt. Ook temperaturen moet je uiteraard goed in de gaten houden, vooral met dit warme weer. Over overklokken meer in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen trouwens :)

Vanwege te weinig inzet gaat je topic dicht. Toch nog veel succes met je spellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.