Voor mijn cms'je ben ik op zoek naar een eenvoudige, maar krachtige wysiwyg editor. Natuurlijk ben ik eerst zelf op zoek gegaan en ik heb heel veel scripts gevonden: fckeditor, htmlarea, qwebeditor, blueshoes editor, spaw en vele anderen. Geen van deze editors is eigenlijk wat ik zoek:
Disclaimer: ik weet dat script-requests not done zijn, maar van huis uit prog ik alleen php. Ik hoop dat mijn post daarom niet wordt dicht gegooid: 1) ik vraag alleen om een link 2) ik weet dat het een "zelf programmeren" forum is, maar ik heb in mijn hele cms geen javascript van dit niveau nodig en zou dus eerst maanden moeten studeren voordat ik het zelf kan maken. Alleen voor een editor kan dat niet de bedoeling zijn, toch?
- css ondersteuning: de editor heeft een dropdown menuutje dat de styles uitleest van het css bestand van de website. Als ik in de editor dus een woord "<h2>" maak, moet dit eruit zien zoals in de rest van de site (bv. arial, 16px, rood);
- invoegen van smiley's, datum en tijd, form-elementen, etc. vind ik allemaal onzin - dan ziet de editor er alleen maar cluttered uit en maakt de js bestanden belachelijk groot
- wel graag ondersteuning voor tabellen en invoegen plaatjes
Disclaimer: ik weet dat script-requests not done zijn, maar van huis uit prog ik alleen php. Ik hoop dat mijn post daarom niet wordt dicht gegooid: 1) ik vraag alleen om een link 2) ik weet dat het een "zelf programmeren" forum is, maar ik heb in mijn hele cms geen javascript van dit niveau nodig en zou dus eerst maanden moeten studeren voordat ik het zelf kan maken. Alleen voor een editor kan dat niet de bedoeling zijn, toch?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."