Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UPC digital Op PC ontvangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo een intensieve speurtocht heeft niets opgeleverd. Weet iemand of je UPC Digital TV op je pc kunt ontvangen ( Ja!, ik heb een abbonement ;-)

Zoja:
- Welke hardware ?
- Hoe gaat het met de decodering? Ik heb de set top box (Motorola) Die heeft namelijk waarschijnlijk een ingebouwde (softwarematige) decoder.

Voor de duidelijkheid, ik wil het digitale signaal, de analoge uitgang van de decoder aansluiten op mijn PC dat lukt me nog wel ;-)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:48
Zou ik niet aan beginnen dure grap.
Je hebt namelijk nodig:
  • DVB-C kaart met CI Bijvoorbeeld de Technotrend Premium C +/-250 eurie
  • CAM +/- 100 eurie
  • UPC kaartje
Dan is er nog het probleem dat je moet weten welke codering UPC gebruikt zodat je de juiste CAM koopt. Daar zit hem het probleem volgens mij gebruikt UPC een eigen codering.

Kijk ook een hier TvHome (DVB-C) opnemen op PC

[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 20-01-2005 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm bedankt zover, ja ik weet dat het prijzig kan zijn.
Maar het belangrijkste is óf het kan!
Ik heb uren gezocht, maar totaal nergens kan ik er iets over vinden.
Ja, ik zou het UPC kunnen vragen, maar heb je ooit weleens iets aan UPC gevraagd ? |:(

Verwijderd

UPC gebruikt het viaccess coderings systeem, heb die cam modules wel eens voorbij zien komen voor ongeveer 80 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Even Googlen levert alleen op dat het viacces systeem er al uit ligt of uit gaat.
Vreemd er zal toch wel iemand zijn met UPC digital TV die dat graag via zijn/haar computer laat lopen.
Ik las ergens wel iets over Cryptoworks, voor mij allemaal nieuwe termen.
Goed ik hoop dat er iemand reageert met verstand van zaken, nu juist MCE en andere soortgelijke (mijn favorite MediaPortal, gratis ;-) in de aandacht komen. Zal de vraag naar dit soort zaken toch toenemen.
Zover bedankt en ik houd dit topic in de gaten.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Motorola systeem gebruikt eigen CA, MediaCipher.
Het is NIET mogelijk om op je TV te ontvangen, wat je wel kan doen om te capturen is wat de TS al zelf zegt....
Helaas maar waar.

Cryptoworks is CA system van het vorige platform, het Philips platform wat in (groot) amsterdam heeft gedraaid wat sinds 2,5 jaar eruit is.

[ Voor 29% gewijzigd door Industrial_Life op 21-01-2005 20:21 ]

-

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-10 21:10
Ik zit er ook aan te denken om een HTPC te bouwen maar had inderdaad ook bedacht dat we binnenkort overal digitale televisie hebben. en voor dat ik allerlei dure tv kaarten ga aanschaffen is het toch wel handig om te weten of ik deze dan nog kan gaan gebruiken.

Begrijp ik het goed dat waarschijnlijk iedere aanbieder zijn eigen systeem gaat hanteren?
en dat het digitaal implementeren in een HTPC wel mogelijk is, maar zodra je van provider wisselt, of de provider wisselt van systeem, kun je weer allemaal nieuwe apparatuur aan gaan schaffen?

• Industrial_Life
Ik ben zelf veel bezig met het product Digitale TV in mijn werk omgeving..... Heb nog ff een paar maandjes geduld want er zal een nieuw/ander platform komen bij UPC. Digital Mass Market..Meer details kan ik niet geven

[ Voor 3% gewijzigd door Industrial_Life op 22-01-2005 15:39 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Geduld niet mijn sterkste kant 8)

Maar er is dus licht aan de horizon ;-)

Verwijderd

Ik heb in mijn PC de Hauppauge WinTV PVR-350. Dat is een TV tuner / recorder voor op de PC.
Ik heb een UPC Digitale TV abonnement met daarbij behorende Motorola digitale ontvanger.

Ik verbind de UPC coax output via een splitser naar zowel mijn TV als naar de Motorola.
De Motorola throughput antenne uitgang (die gewoonlijk naar de TV gaat) gaat nu naar WinTV. Op deze manier kan ik dus de TV signalen op de PC ontvangen en/of opnemen.

De Motorola digitale A/V scart uitgang verbind ik via een convertor kabel met de S-video ingang van de PVR-350 (deze heeft zowel een external S-video input als een TV antenne input).
Ik heb bij de WinTV PVR-350 nu de mogelijkheid om zowel alle gewone TV programmas als de digitale programmas te programmeren.
Via scart verbind ik tevens de Motorola met de TV.
Als ik een digitaal programma wens, dan selekteer ik die op de Motorola.

Voordelen van dit systeem:
Ik kan digitaal en gewone TV zowel op mijn TV monitor als op mijn PC ontvangen.

Nadeel:
Ik kan op de TV en de PC niet onafhankelijke programmas kiezen aangezien dat alleen op de Motorola gebeurt.

Opmerking:
Mijn Hauppauge WinTV PVR-350 heeft maar 1 tuner, dus ik kan op de PC niet naar programma A kijken en programma B opnemen. Als ik dat wil dan moet ik de WinTV PVR-500 nemen omdat die een dubbele tuner heeft.

Voor mij is boventaande oplossing voldoende. Maar als je een perse een digitale tuner nodig hebt, kijk dan eens bij Hauppauge hier: http://www.hauppauge.com/pages/prod_digital.html

Groetjes,
Roderick

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik ben hier ook mee aan de slag gegaan, en heb de volgende hardware in huis :

Technotrend Premium DVB-C 2300 + CI interface
Dragon/T-rex CAM versie 3.23

Momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe ik alle kanalen kan vinden en hoe ik de decodering (N*GR*VISI*N) aan de praat krijg...

Ik heb een (net nieuw gekregen) originele UPC tuner van Thomson met UPC smartcard (oftewel : een abonnement op digital televisie), dus mijn reactie is NIET bedoeld om zonder abonnement (illegaal) te kijken !!!!!!!!!!!!!!

Als iemand hier ook mee bezig is hoor ik het graag... ook als je dezelfde DVB-C kaart werkend hebt in een ander gebied dan Rotterdam zou ik het graag willen weten !

[ Voor 4% gewijzigd door FreeRider op 15-11-2005 18:24 ]

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik ben hier ook wel in geinteresseerd. Nu upc-digital eraan zit te komen voor mij en ik ook naar een htpc uit zit te kijken ben ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Op chello underground lees ik ook dat er mensen zijn die geen smartcard hebben(alleen een digitale ontvanger zonder kaart). Kan je dan gewoon een dvb-c tuner in je htpc duwen of heeft upc een eigen codering? Het kan nog wel even duren voordat ik digitale tv krijg maar ik ben bnieuwd of er al mensen zijn die dit hebben draaien en hoe ze het gedaan hebben.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zich hoeft het niet duur te zijn. Je koopt een standaard dvb-c kaart van onder de 100 euro en het coding systeem emuleer je legaal via software. Je eigen upc kaart lees je in via een programmer....

• FreeRider
Helaas gaat die vlag dus niet op. De smartcards van UPC zijn gekoppeld aan de decoder. En de code die je moet weten om in je eigen CAM te zetten is niet even makkelijk uit de reciever of smartcard te vissen. Ik ben er al enige tijd mee bezig en hier loopt het op dit moment nog op vast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:05:
De Motorola digitale A/V scart uitgang verbind ik via een convertor kabel met de S-video ingang van de PVR-350 (deze heeft zowel een external S-video input als een TV antenne input).
Ik neem aan dat je het binnekomende signaal ook meteen naar je monitor of projector door kunt sturen en heeft dit nog consequenties voor de beeldkwaliteit? Is anders wel een mooie oplossing!

Verwijderd

Dit zou mooi zijn !!! Heeft iemand deze Multimedia ShowShifter MC302

http://showshifter.nl/sho...0f067e5af15444244e12fa908

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 23:23

Fireman

We talk about luxury problems

Even een vraagje mbt het aansluiten van de mediabox op mijn PC.

Ik heb een hauppauge win TV Go2 tv-kaart in mijn pc. En ik heb de mediabox van UPC. Ik zou dus op een kanaal op mijn PC de zenders van de mediabox moeten kunnen ontvangen.
Maar nu, is het noodzakelijk om de wandcontactdoos er tussen te hebben? (dat verdeelpunt van radio en TV in de muur) Tussen de kabel en de mediabox? Ik heb nl mijn kabel rechtstreeks op mijn splitter en daarna modem zitten. Vanaf die splitter tap ik wel het TV signaal af. Maar tot nu toe geen enkele zender. Ook niet de gewone zenders zonder mediabox.

En als dat gewoon moet kunnen, met welke gegevens kan ik in een programma van win TV 2000, de zenders opzoeken?

Ik heb gegevens als:

tuning mode: channels by country / all channels
country: Netherlands natuurlijk
broadcast/cable: antenna / cable / cable (hrc)
tuner format: BG (staat in het grijs, is niet teveranderen)
video format:NTSC japan / NTSC m / PAL BGHIDK / PAL N / PAL M / PAL NCOMBO / SECAM

Het is een officiele mediabox van UPC. Op de TV doet hij het wel.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Industrial_Life
FreeRider schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:44:
Helaas gaat die vlag dus niet op. De smartcards van UPC zijn gekoppeld aan de decoder. En de code die je moet weten om in je eigen CAM te zetten is niet even makkelijk uit de reciever of smartcard te vissen. Ik ben er al enige tijd mee bezig en hier loopt het op dit moment nog op vast.
Gaat niet werken, SC is gekopppeld aan STC in de database. Security:Nagra

-

• FreeRider
Industrial_Life schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 07:46:
[...]

Gaat niet werken, SC is gekopppeld aan STC in de database. Security:Nagra
Klopt, Nagra2 ROM110 RevA03 om precies te zijn.

Maar ondertussen zijn er hier in Rotterdam enkele kanalen op FTA gegaan, zie mijn posting hier.

[ Voor 44% gewijzigd door FreeRider op 06-02-2006 17:15 ]

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
FreeRider schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:52:
[...]

Klopt, Nagra2 ROM110 RevA03 om precies te zijn.

hier.
idd, zit gekoppeld aan mekaar, dus zal erg moeilijk worden ;)

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:49

houthakker

Poehé

Met tvhome hier gebruik ik nu NewCS + Phoenix Interface (cardreader) + Terratec DVB-C 1200 met Progdvb en WinCSC plugin. Werkt best aardig, heb alleen nog probleempjes met autoupdate. Volgens mijn zijn er wel cardservers die nagravision ondersteunen, snuffel maar eens rond op satsjaak.nl

Specs

Verwijderd

ik heb een avertv go 007 fm plus in mijn pc en de scart uit de digitale mediabox van upc via een s-video kabeltje in mijn tv kaart gedaan. Ik ontvang nu digitale televisie, maar wel zwart wit. Weet iemand hier iets op?

arno

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
De UPC doos kan geen svideo, je zal composiet moeten gebruiken.

If it ain't broken, tweak it!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of RGB-in (die Mediabox kan wel RGB leveren) - maarja, dat kunnen weer weinig PCs aan :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

FatalError schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:10:
De UPC doos kan geen svideo, je zal composiet moeten gebruiken.
Ok, nu heb ik een andere scart die drie tulp pluggen heeft, waarvan ik de gele tulp plug in de gele tulp ingang van mijn tv kaart heb gestoken. Helaas vindt hij nu geen enkele zender. Ik was bijna zeker dat dit zou werken. Want volgens mij is dat wel een composiet?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Je moet niet op zenders zoeken maar de composiet ingang selecteren in je tv software

If it ain't broken, tweak it!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Inderdaad. De tuner, waar je dus zenders mee vindt, zit in het kastje van UPC. Wat jij nu doet is hetzelfde als je videorecorder of camcorder op een TV kaart aansluiten: het beeld doorsturen. Je zult moeten zappen met het decoder kastje van UPC, de TV-kaart hoef je alleen op het composiet-in / "videokanaal" te zetten.

Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je dit doen? Je verstuurt digitaal beeld over een analoge kabel (of dat nou s-video of composiet is). Dan kan je toch beter gewoon de goeie ouwe analoge kabel nemen en die direct op je kaart aansluiten? De kwaliteitsverbetering, als die er al is, zal met de ingewikkelde constructie die je nu hebt waarschijnlijk te verwaarlozen zijn. Het is de zwakste schakel in de keten die het resultaat bepaalt...en dat is nu dus die analoge verbinding tussen je PC en de UPC decoder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:31:
[...]

Ok, nu heb ik een andere scart die drie tulp pluggen heeft, waarvan ik de gele tulp plug in de gele tulp ingang van mijn tv kaart heb gestoken. Helaas vindt hij nu geen enkele zender. Ik was bijna zeker dat dit zou werken. Want volgens mij is dat wel een composiet?
Die gele tulp op die kaart is stom genoeg geen composiet.. zit een hulpstukje bij om je antennekabel op aan te sluiten, zullen ze denk ik gedaan hebben omdat je dat ding anders niet in je kast krijgt met installeren, k heb vandaag dezelfde gekocht en idem, zwart/wit op de pc...

.. crap zie nu pas dat ik een dood topic aan t reanimeren ben...

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:08:
[...]

.. crap zie nu pas dat ik een dood topic aan t reanimeren ben...
Das toch geen probleem als er een goede oplossing uitkomt :P

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

hallo allemaal,

zelf was ik dit ook aan het zoeken. en ja, er is een oplossing
namelijk:

http://www.upc.nl/televisie/slingbox/

maar dit was helaas net iets te laat voor mij. ik heb namelijk ook geen geduld O-)

ik heb het op deze manier gedaan:

ik heb de tvkaart MSI TV@nywhere Pro gekocht.
deze heeft een gele tulp ingang en een 3.5 mm audio jacket in.
via deze ingang sluit ik mijn upc box aan via scart naar cinch convertor.
vervolgens heb ik de tv op mijn videokaart aangesloten via S-vhs

en het werkt perfect. beeld is ook gewoon perfect!!

1 nadeel, ik moet wel via de upc-box zappen.

Groeten, M.
Pagina: 1