Toon posts:

[2k3] Vanaf client exchange 2003 server niet bereikbaar *

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb exchange 2003 op een server 2003 geïnstalleerd. Gebruikers aangemaakt en mailboxen e.d. via active directory.
Start ik outlook 2003 op de server op, dan kan ik (na het profiel te hebben aangemaakt) gewoon een mailbox van een gebruiker kiezen. Kortom, het werkt.

Log ik met een andere computer binnen het netwerk in op de server 2003 (via het domein: gebruikersnaam en ww) dan wordt mijn profiel geladen. Wil ik dan outlook opstarten en kiezen voor de mailbox die hoort bij het inlognaam, dan krijg ik een foutmelding dat de exchange server niet gevonden kan worden. Erg vreemd, want ik heb verder geen andere instellingen gebruikt als die ik gebruikt heb bij het instellen van outlook 2003 op de server.

Hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Verwijderd

Dat hebben wij vaak ook gehad. Het helpt als je in het conf. scherm -> mail -> profiles je profiel (outlook) weggooit en hem weer opnieuw aanmaakt. Het is waarschijnlijk niet de oplossing die je wilde horen, maar het werkt wel.....

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al iets van 5x gedaan, maar werkt dus ook niet!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Wat zijn de precieze foutmeldingen?
Heb je in de eventlog gekeken op de client en de server en daar wat kunnen vinden?
Heb je al naar andere topics gezocht op GoT?
Heb je google of technet al geraadpleegd en wat heb je daar dan gevonden dat relevant is?

Verder pas ik je titel even aan zodat deze aan de Windows Operated Systems - Policy voldoet. Volgende keer zelf even om denken aub.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

als je http://servername/exchange/user doet in je internet explorer vind ie de server dan wel? Kijk je DNS even na..

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Sterker nog:

Ik zie dat je ondertussen al 7 topics hebt geopend over windows 2003 icm exchange 2003 en erg weining laat blijken van eigen inzet.
Verstandigste is om je eens goed te verdiepen in het OS waar je mee bezig gaat door bv eens hotwo's te bekijken op technet van Microsoft. Of kijk even in onze eigen howto sectie: Howto's & Guides

Beheer van windows server en echange worden niet zomaar hele opleidingen voor gegeven en er is ook zat op internet aan informatie te vinden.

Op GoT willen we iig dat mensen eerst zelf van alles proberen en ook aangeven wat ze allemaal gedaan/gezocht hebben.

Lees daarvoor aub dit nog even goed door:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.