Zyxel 650 - webserver hosting probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-02 14:20

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Ik heb nu tiscali adsl gekregen met een Zyxel 650R31 modem.

Nu heb ik 2 pc's er achter hangen. 1 van die 2 deelt het internet en heeft het ip 192.168.1.34 gekregen van die zyxel, deze pc is tevens mijn webserver voor me internet site.

Nu heb ik alle instellingen geprobeerd om me site te kunnen hosten met NAT instellingen etc ect maar als ik me publieke ip opvraag blijf ik met het aanlogscherm van me modem komen ipv dat hij me site laat zien.

dus met andere woorden als ik :http//82.168.120.1xx opvraag komt tie bij me modem uit ( 192.168.1.254 ) terwijl ik in de NAT instellingen heb aangeven dat hij port 80 door moet sluisen naar 192.168.1.34 ( me webserver ).

Ik heb de instelllingen afgekeken van: http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html en de firewall instellingen niet gedaan want volgens mij heeft hij geen firewall.

Nu heb ik dus 2 vraag hoe kan ik me site opvragen zodat hij dus wel bij: 192.168.1.34 uitkomt en moet ik in me IIS nou ip: 192.168.1.34 of me publieke ip aangeven?

Wie o Wie heeft een antwoord

Thx voor any replies.

www.tradealliance.nl

• Ridge

Ridge

Topicstarter
mmm misschien op verkeerde board gepost :S?

www.tradealliance.nl

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je Zyxel gebruikt poort 80 op dit moment.
Verander die naar 81 (of beter, maak hem voor het WAN onbereikbaar...) en NAT poort 80 naar je webserver.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Ridge

Ridge

Topicstarter
hoe maak je hem voor WAN onbereikbaar ( ja ik ben niet zo goed in die router rommel :) )

www.tradealliance.nl

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had precies hetzelfde probleem. Waarschijnlijk kun je vanuit het interne netwerk bij jou (net als bij mij) niet op de site, maar van buiten wel. Wat ik gedaan heb is de NAT loopback aan gezet. Misschien staat die ook bij jou uit.

Telnet naar de zyxel, kies menu 24.8 type dan in:
code:
1
ip nat loopback on

Je kunt ook eerst ff kijken of de loopback aan staat, vergeet dan de 'on' in het commando. Als de echo is 'NAT loopback: off' moet je hem dus aanzetten.

Natuurlijk moet je dan wel met de NAT instelling poort 80 naar het juiste IP adres doorsluizen, maar dat had je al gedaan dacht ik.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD