[XP] Bestand herstellen na crash

Pagina: 1
Acties:

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Topicstarter
Na een crash start Windows XP Pro niet meer op. Ik krijg de volgende foutmelding:
Windows kan niet worden opgestart omdat het bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden.
Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.
Dit gaat allemaal nog, en kan op de recovery console komen.
Als ik naar de map blader en een dir geef krijg ik de foutmelding:
Er is een fout opgetreden tijdens het opsommen van de mappen.
Diezelfde foutmelding krijg ik als ik het bestand system wil verwijderen.
De map verwijderen met rmdir werkt ook niet omdat ik dan de fout krijg dat de map niet leeg is. De /s parameter is ongeldig en kan ik dus ook niet gebruiken.

Na zoeken heb ik al gevonden dat ik het bestand kan kopiëren uit de repair map van windows, maar bij het kopiëren krijg ik de melding 'Kan het bestand niet kopiëren.'

Iemand nog een oplossing om dit te fixen?

Verwijderd

in het bestand %systemroot%\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM worden gegevens opgeslagen die noodzakelijk zijn voor de encryptie die op jouw systeem gebruikt wordt. Gebruikersgegevens zijn altijd encrypted. Dit bestand kan je ook niet even kopieeren van een andere pc. Gewoon windows xp even opnieuw installeren over de ouwe heen verhelpt het probleem wel

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JanJr schreef op 05 September 2003 @ 14:24:
Na zoeken heb ik al gevonden dat ik het bestand kan kopiëren uit de repair map van windows, maar bij het kopiëren krijg ik de melding 'Kan het bestand niet kopiëren.'
http://support.microsoft.com/?kbid=307545
Deze bedoel je?
Wat doe je precies, welk commando gebruik je, welke file kan je niet kopieren etc.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Topicstarter
blackd schreef op 05 September 2003 @ 15:41:
[...]

http://support.microsoft.com/?kbid=307545
Deze bedoel je?
Wat doe je precies, welk commando gebruik je, welke file kan je niet kopieren etc.
Ja, die bedoel ik.
Volgens mij is de directory c:\windows\system32\config\ gewoon helemaal naar de klote. Zoals ik al schreef kan ik zelfs het dir commando niet meer gebruiken.
Bij het commando rmdir krijg ik dus de foutmelding dat de map niet leeg is, bij de rest van de commando's als dir, delete en copy krijg ik 'Er is een fout opgetreden tijdens het opsommen van de mappen.'

Het lijkt me dus niet dat het een registry probleem is, maar een fout op de harddisk. Zal dus waarschijnlijk een herinstallatie worden. :/

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Checkdisk (chkdsk.exe) al geprobeerd? Die kun je ook starten vanaf de Recovery Console.

Verwijderd

Aangezien ik nu hetzelfde probleem heb, lijkt het me handig dat ik het gewoon in dit topic neerzet ( ook al is ie dan wat oud :) ).

Bij het volgen van de instructies van de Microsoft site krijg ik echter de foutmelding "kan het bestand niet kopiëren".

en checkdisk geeft ook geen fouten....

Iemand nog suggesties ?

-edit- ook meteen een bewijs dat ik wél de search heb gebruikt :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 11:24 ]

Pagina: 1