XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Heb je full duplex ingeschakeld, 1 protocol gebruikt (dus niet netbeui en tcp/ip doormekaar)
heb zelf hier ook een 100 mbit switched netwerk, maar div-x is binnen 2 a 3 minuten ofso overgepompt.
Beetje meer info over de netwerk instellingen van de NIC's zou wel prettig zijn.
Protocollen: TCP/IP op beide bakken installed en configured.
MTU: Op beide bakken 1500.
IPX/SPX: Op beide bakken.
Kabel OK? (wissel ff om met de kabelmodem connectie)
Probeer de bestands en printerdeling alleen via IPX te laten lopen (geen routingproblemen met TCP/IP).
Zet de RWIN op de ontvangende bak wat hoger...
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Wat een leuk beestje, daar rechtsonderin in je taakbalk...!
Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...
Er is volgens mij andere beperkende hardware aanwezig (processor - Harde schijf) Probeer daar eens een log van te maken hoeveel het verbruik daarvan op beide machines is.
Je PC heeft nog 88% utilization over, dus het is het netwerk in ieder geval niet
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
ik gebruik een SVEC Switch , moet opzich wel sneller gaan , lui bij mij in klas hebben eht ook en bij hun gaat het veel snellerOp donderdag 17 januari 2002 15:11 schreef maartenb het volgende:
gebruik je een cross of een hub/switch?
Ik draai momenteel zow, dat gaat aardig hoor met 10 MB/sec!
[afbeelding]
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Ik heb zelf geen windows bakken, maar trek wel ruim 11 MB/s over het netwerk. Het kopieren van 830 MB gaat in ca. 70 sec.
Zelf heb ik ook regelmatig gezeik met windows netwerken. Veelal kunnen problemen (deels) opgelost worden door de hosts file, rechten open te zetten e.d. (guest user??)
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
100mbit switch
4 bakken allemaal tcp/ip vast ip
2xXP
1x2K
1xME
alles gaat snel behalve het kopieren van de de win 98 bak naar een andere bak.
en de 2000 bak ziet geen andere machines behalve 1 xp bak,
Erg vaag.
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Dat bedoel ik dus, erg wazige dingen met MS networking. Lijkt bijna op promotie om over te gaan op 2000 of XP, want dat werkt meestal wel goed. Maar zodra er een 98 of 95 bak bij zit gaat het minder.Op donderdag 17 januari 2002 16:58 schreef gve het volgende:
Wij hebben ook soort gelijk probleem:
...
alles gaat snel behalve het kopieren van de de win 98 bak naar een andere bak.
en de 2000 bak ziet geen andere machines behalve 1 xp bak,
Erg vaag.
Forget your fears...
Verwijderd
Langzame netwerkverbindingen zijn vaak het gevolg van de bekabeling die netjes achter de plintjes is weggewerkt en zo nu en dan een hoekje van 90 graden maakt. Dus als dit bij jou ook het geval is moet je maar eens proberen die kabels ff wat losser te hangen.
Wat bedoel je nou??Op donderdag 17 januari 2002 16:52 schreef Overdrive_AMD het volgende:
AL het hierbovenstaande plus geheugen van 256 is niet echt veel als je win 98SE draait, dan kun je beter win2000 of xp draaien, die gaan beter met je geheugen om.
Een PIII 1 GHz en 256 MB RAM is niet genoeg om W98 SE te draaien?? of lees ik nou scheef??
pcs staan ongv 1 meter van elkaar af kabels zijn 2x 2m hangt los naast mn buro dus dat kan het nie zijnOp vrijdag 18 januari 2002 18:43 schreef bitvreter het volgende:
Voordat iedereen windows weer de schuld gaat geven:
Langzame netwerkverbindingen zijn vaak het gevolg van de bekabeling die netjes achter de plintjes is weggewerkt en zo nu en dan een hoekje van 90 graden maakt. Dus als dit bij jou ook het geval is moet je maar eens proberen die kabels ff wat losser te hangen.
waarom emmeren mensen over storingsbronnen (TV bij de kabel), knikken in de kabel, subwoofer bij de kabel die het signaal verstoort, blablabla.
Dat soort dingen vertragen het netwerk hooguit met 2 procent!
Netwerkproblemen zitten vrijwel altijd in de software, of, zoals ik ondervond, in een brakke netwerkkaart (10mbit Unex Realtekker) die niet meer dan 1.5 kb/sec leverde in 3 verschillende PC's.
Dus hou eens op met die vergezochte oplossingen... Ik heb de HELE search doorgespit en ben rond de 20 topics tegengekomen waarin mensen problemen hadden met een traag netwerk, in geen enkel topic is het probleem opgelost, en in ELK topic kwamen mensen aan met belachelijke oplossingen.
Bah. Zal nog eens searchen
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
2x 2M??? Err... Hoe exact is de setup? UTP is toch zeker maar een CAT5 kabeltje?Op zaterdag 19 januari 2002 00:38 schreef funkflex het volgende:
[..]
pcs staan ongv 1 meter van elkaar af kabels zijn 2x 2m hangt los naast mn buro dus dat kan het nie zijn
Je gebruikt toch zeker wel CAT5 UTP of nie?
Ps, ik zie dat je op de remote bak van CD aan het copien bent. Heb je wel UDMA aanstaan op de remote bak? Zo niet, kan het simpel de CPU zijn die met (relatief trage) PIO transfers bezig is en de PCI bus daarmee op slot gooit.
Forget your fears...