mega TRAAG! netwerk :(

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
oke mijn probleem ik heb alles gerigged zoals volgt

Internet Connection Sharing
Pentium 3 1ghz
256mb
2x 20gb
1x 3com 10mbit ( chello)
1x 3com 10/100mbit for complete office management
Win98 se UK ( jaja)
Mijn Workstation
AmD T-Bird 1200
256 ddr
1x 3com 10/100mbit for complete office management
Win 98 se UK | Win XP CORP ED.
Other
SVEC 10/100mbit switch wat UTP kabel

nu heb ik het probleem dat als ik een divx van mijn ICS bak naar mijn pc gooi dat het enorm traag gaat , zoals hier bijv.

Is toch wel beetje traag voor 100mbit :?
Als ik het andersom doe gaat het wel wat sneller

hoe kan ik dit oplossen , mijn 10mbit netwerk ging nog sneller :(

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
hmz, hoeveel mbit/s pers je erdoor?

Heb je full duplex ingeschakeld, 1 protocol gebruikt (dus niet netbeui en tcp/ip doormekaar) :?

heb zelf hier ook een 100 mbit switched netwerk, maar div-x is binnen 2 a 3 minuten ofso overgepompt.

Beetje meer info over de netwerk instellingen van de NIC's zou wel prettig zijn.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb je een Virusscanner lopen? Screensaver?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Check:

Protocollen: TCP/IP op beide bakken installed en configured.
MTU: Op beide bakken 1500.
IPX/SPX: Op beide bakken.
Kabel OK? (wissel ff om met de kabelmodem connectie)

Probeer de bestands en printerdeling alleen via IPX te laten lopen (geen routingproblemen met TCP/IP).

Zet de RWIN op de ontvangende bak wat hoger...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad en heb het op kunnen lossen door alle's NIC's in alle pc's op "auto select" te zetten vwb de snelheid inplaats van allemaal op 100mbit full duplex.

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

offtopic:
Wat een leuk beestje, daar rechtsonderin in je taakbalk...! ;)

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
gebruik je een cross of een hub/switch?

Ik draai momenteel zow, dat gaat aardig hoor met 10 MB/sec!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011280873

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Volgens mij is het netwerk niet de botleneck, aangezien je network utilization maar 12% is op 100mbit.

Er is volgens mij andere beperkende hardware aanwezig (processor - Harde schijf) Probeer daar eens een log van te maken hoeveel het verbruik daarvan op beide machines is.

Je PC heeft nog 88% utilization over, dus het is het netwerk in ieder geval niet

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 15:11 schreef maartenb het volgende:
gebruik je een cross of een hub/switch?

Ik draai momenteel zow, dat gaat aardig hoor met 10 MB/sec!

[afbeelding]
ik gebruik een SVEC Switch , moet opzich wel sneller gaan , lui bij mij in klas hebben eht ook en bij hun gaat het veel sneller

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:41

Papillon

Spring 's in the Air...

Lijkt mij meer zo'n user/pass probleem waar ze met windows netwerken wel vaker last van hebben. Probeer het eens met FTP over te pompen.

Ik heb zelf geen windows bakken, maar trek wel ruim 11 MB/s over het netwerk. Het kopieren van 830 MB gaat in ca. 70 sec.

Zelf heb ik ook regelmatig gezeik met windows netwerken. Veelal kunnen problemen (deels) opgelost worden door de hosts file, rechten open te zetten e.d. (guest user??)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb thuis het zelfde, maar dan tussen laptop (W98 SE) en PC (W2K). Maar als ik er een PC met XP in zet, gaat het tussen W2K en XP wel goed snel. Erg wazig altijd bij MS producten en netwerk snelheden.

Verwijderd

ik had dit probleem ook een tijdje. Bij mij lag het aan dchp. Keertje reset van die hele bende en het was opgelost.

Verwijderd

AL het hierbovenstaande plus geheugen van 256 is niet echt veel als je win 98SE draait, dan kun je beter win2000 of xp draaien, die gaan beter met je geheugen om.

Verwijderd

Wij hebben ook soort gelijk probleem:

100mbit switch

4 bakken allemaal tcp/ip vast ip
2xXP
1x2K
1xME

alles gaat snel behalve het kopieren van de de win 98 bak naar een andere bak.
en de 2000 bak ziet geen andere machines behalve 1 xp bak,

Erg vaag.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:41

Papillon

Spring 's in the Air...

Is volgens mij een bekend probleem.. Probeer eens op de MS KB te zoeken hiernaar. Volgens mij is er wel een fix o.i.d. voor. Welke SP van 2K heb je nu ? Dat wil ook wel eens uitmaken ...

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op donderdag 17 januari 2002 16:58 schreef gve het volgende:
Wij hebben ook soort gelijk probleem:

...

alles gaat snel behalve het kopieren van de de win 98 bak naar een andere bak.
en de 2000 bak ziet geen andere machines behalve 1 xp bak,

Erg vaag.
Dat bedoel ik dus, erg wazige dingen met MS networking. Lijkt bijna op promotie om over te gaan op 2000 of XP, want dat werkt meestal wel goed. Maar zodra er een 98 of 95 bak bij zit gaat het minder.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Oke , ik heb gistren alle 2 bij kaartjes op 100mbit Full duplex gezet alleen nu duurt het kopieeren van iSO (ong 700/800mb) dik 30 minuten :(

• Aetje

Aetje

Zet ze op 100MBIT HALF duplex en probeer het opnieuw...

Forget your fears...

Verwijderd

Voordat iedereen windows weer de schuld gaat geven:

Langzame netwerkverbindingen zijn vaak het gevolg van de bekabeling die netjes achter de plintjes is weggewerkt en zo nu en dan een hoekje van 90 graden maakt. Dus als dit bij jou ook het geval is moet je maar eens proberen die kabels ff wat losser te hangen.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op donderdag 17 januari 2002 16:52 schreef Overdrive_AMD het volgende:
AL het hierbovenstaande plus geheugen van 256 is niet echt veel als je win 98SE draait, dan kun je beter win2000 of xp draaien, die gaan beter met je geheugen om.
Wat bedoel je nou?? :?

Een PIII 1 GHz en 256 MB RAM is niet genoeg om W98 SE te draaien?? of lees ik nou scheef?? :)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 18:43 schreef bitvreter het volgende:
Voordat iedereen windows weer de schuld gaat geven:

Langzame netwerkverbindingen zijn vaak het gevolg van de bekabeling die netjes achter de plintjes is weggewerkt en zo nu en dan een hoekje van 90 graden maakt. Dus als dit bij jou ook het geval is moet je maar eens proberen die kabels ff wat losser te hangen.
pcs staan ongv 1 meter van elkaar af kabels zijn 2x 2m hangt los naast mn buro dus dat kan het nie zijn

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
My thoughts:

waarom emmeren mensen over storingsbronnen (TV bij de kabel), knikken in de kabel, subwoofer bij de kabel die het signaal verstoort, blablabla.

Dat soort dingen vertragen het netwerk hooguit met 2 procent! :( :(

Netwerkproblemen zitten vrijwel altijd in de software, of, zoals ik ondervond, in een brakke netwerkkaart (10mbit Unex Realtekker) die niet meer dan 1.5 kb/sec leverde in 3 verschillende PC's.

Dus hou eens op met die vergezochte oplossingen... Ik heb de HELE search doorgespit en ben rond de 20 topics tegengekomen waarin mensen problemen hadden met een traag netwerk, in geen enkel topic is het probleem opgelost, en in ELK topic kwamen mensen aan met belachelijke oplossingen.

Bah. Zal nog eens searchen :r

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Aetje

Aetje

Op zaterdag 19 januari 2002 00:38 schreef funkflex het volgende:

[..]

pcs staan ongv 1 meter van elkaar af kabels zijn 2x 2m hangt los naast mn buro dus dat kan het nie zijn
2x 2M??? Err... Hoe exact is de setup? UTP is toch zeker maar een CAT5 kabeltje?
Je gebruikt toch zeker wel CAT5 UTP of nie?

Ps, ik zie dat je op de remote bak van CD aan het copien bent. Heb je wel UDMA aanstaan op de remote bak? Zo niet, kan het simpel de CPU zijn die met (relatief trage) PIO transfers bezig is en de PCI bus daarmee op slot gooit.

Forget your fears...

Pagina: 1