Gathering of Tweakers

Quicksearch
One ring to rule them all
Reg. datum: 10 december 2000

quote:
uberphreak schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:12:
Zijn er geen schermpjes met de volgende specificaties? Ik kan ze iig niet gevonden krijgen :|

7"
VGA aansluiting
ZONDER touchscreen

:S
ik wil gewoon mooi scherp beeld, zonder de dure touchscreen prijs!

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=306514&cks=PLS

Hmz, dat is zonder vga :x
Ze hebben hem daar ook gehad met vga, zonder touchscreen.

QuasaR wijzigde dit bericht 09-12-2005 16:02 (12%)

Specs van mij verslaving --> V. 24 @ 1.63 m. | 2x Brown eyes | Extern Dual Cup C | 38 graden stressed | Wake on Man | 15cm. input | HBO 2004 © operating system | Compatible schoonMotherboard | Love@first site

Ik heb even gebeld, en zonder touchscreen scheelde niet veel van de prijs MET zegmaar, dus vandaar dat die weinig te krijgen zijn....

Heb er maar een met touchscreen besteld toch, dan maar iets duurder....

Dat destinator, is dat nog wel steeds freeware? ik kan het namelijk niet legaal gratis vinden, of ben ik nu weer scheel aan het kijken :D:D

Lilliput 7" LCD 319GL-70NP 16:9 S-video, Composite, 1440x234 ¤117.00

Lilliput 7" LCD 619GL-70NP/T Touch Composite, VGA, 2400x480 ¤ 289.00

dat vind ik toch wel schelen. dat het S-video is boeind niet zo, zijn volgens mij ver verloop stekkertjes voor te krijgen

Maar het beeld is dan een stuk minder. Sluit je pc maar eens even aan op een tv scherm. Je kan dan wel video beeld etc.. goed zien maar teks en letters zijn onlees baar.

quote:
Roy Kusters schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:55:
Maar het beeld is dan een stuk minder. Sluit je pc maar eens even aan op een tv scherm. Je kan dan wel video beeld etc.. goed zien maar teks en letters zijn onlees baar.

ooh ok, dat wist ik niet.

dan idd maar iets duurder.
wat wordt het setup van de pc verder ?

Momenteel ben ik bezig met die MapMonkey, als standaard kaart geeft hij iets aan in Engeland. Uiteraard wil ik deze omzetten naar Nederland, heb ik daar een aparte add-on voor nodig?

Ik heb het geneuzel over die dll weggehaald; die kan je als het goed is bij de fabrikant weghalen / kopen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

of freedrive (eentje die er op lijkt) installeren,
dan kun je later altijd weer een keer kijken of mapmonkey echt niet mooier was
O-) O-)

uberphreak wijzigde dit bericht 14-12-2005 00:07 (16%)

Voor mensen die opzoek zijn naar een goedkoop PS-One scherm
Een Samenkoopactie
Reg. datum: 05 januari 2005

quote:
luccie schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:19:
Een Samenkoopactie
Hmmm... Wel een klein schermpje natuurlijk, maar wellicht interessant voor een dual-screen set up... >:)

Is Papa van Maaike
Reg. datum: 19 februari 2001

Het is natuurlijk ook leuk om 2 van deze schermen in de hoofdsteunen te zetten om video op te tonen. Beetje gamen voor de kids is ook een mogelijkheid.

Dus mogelijkheden genoeg voor het scherm zou ik zeggen. :9
Of je maakt een mini DIY-Beamer in de aute ermee zodat het geprojecteerd word op een schermpje wat je kan ophangen acher de kopsteun >:) het is maar een origineel idee 8)
quote:
luccie schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:19:
Een Samenkoopactie
Dat is wel lekker goedkoop zeg, moet alleen nog wel wat aan geklust worden wil je er VGA op aan kunnen sluiten.
Klussen is hier geen probleem.. voor de tweakers :+
nu nog steesd wachten todat m'n zus geslaagt is..

Download MP3> radio.grtz.nl

Met plezier heb ik jullie avonturen in de Car-PC's gevolgd, wilde zelf ook een projectje opstarten, maar door verandering van werk en huis heb ik nu de tijd niet meer (daarnaast is mijn reistijd sterk teruggelopen). Omdat ik eerder gepost heb zal dit topic nog wel verschijnen in MyReact en kan ik het vast niet laten af en toe nog mee te lezen.... ;)

offtopic:
Onopvallende sluikreclame: Mijn spullen in nieuwstaat zijn nu te koop

Download GRTZ-Radioshows
Gecontroleerde chaos: veel onzin, house en livesets
Vrijdags vanaf 21u op 105.6 FM (Kop van Goeree)

god's right foot

Ik heb eindelijk wat spullen bij elkaar. VIA 1000Mhz kastje , monitor , HD dus ik kan al beginnen met bouwen om te testen.
Nu is het zo dat in mn auto al standaard een Bose versterker in zit. Deze wordt aangesloten aan de huidige radio (die uiteindelijk helemaal weggaat) via de ISO blok.
Versterker heeft verder geen andere in of uitgang.
Alles gaat via deze blok.

Nu probeer ik uit te vinden hoe ik deze aan mn geluidskaart (on board )moet aansluiten.
Heeft iemand een tip of een site waar dit goed uitgelegd wordt :?
Kon zelf niets vinden.

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

@bovenbuur:

Mss effe langs google passeren ?
( http://www.google.be/sear...connector+audio&meta=

dan kom ik uit bij deze:

http://www.isham-research.../wiring/Typ85/isopin.html

Wellicht is dit de info die je zoekt ?

(din connector's zijn standaarden dus welke auto / radio / versterker ook: dat zou overeen moeten komen - mss wat logisch verstand toepasbaar, alsook wat soldeer kunsten :+)

god's right foot

Dank je, maar welke pin wat is , dat wist ik al.

Wat ik bedoel is, hoe sluit ik nou de kabel die uit de geluidskaart komt (normaal is dat dus 1 kabel)
nou aan de ISO blok.
Die heeft namelijk ten eerste 8 kabels (4 x vor , en 4x achter speakers) en tevens de spanningskabel om de versterker aan te zetten zodra je de radio of in mn nieuwe geval de PC aan doet.

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

quote:
seninha schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:37:
Dank je, maar welke pin wat is , dat wist ik al.

Wat ik bedoel is, hoe sluit ik nou de kabel die uit de geluidskaart komt (normaal is dat dus 1 kabel)
nou aan de ISO blok.
Die heeft namelijk ten eerste 8 kabels (4 x vor , en 4x achter speakers) en tevens de spanningskabel om de versterker aan te zetten zodra je de radio of in mn nieuwe geval de PC aan doet.

Je hebt dus 4 speakers in totaal: voor links/rechts en achter links-rechts. 4x - en 4x + van de speakers dus.

Je hebt (dus) een 4-kanaals versterker nodig, of een 2kanaals versterker waarbij je links voor/achter parallel zet. Als de ingebouwde speakers 4ohm zijn en je zet ze parallel dan moet je amp dus wel 2ohm-stabiel zijn.

Je kan ook een 6-kanaal amp nemen en een centerspeaker en subwoofer in de kofferbak, kun je mooi 5.1 DVD kijken ;)

Schakelkabel kun je gewoon gebruiken om je zooi in- en uit te schakelen: Een relais ertussen en je kunt rustig je hele installatie schakelen. Misschien alleen wel een uitschakelvertraging ertussen: Als je windows als OS hebt zul je m netjes moeten afsluiten voordat je de auto uit kan.

god's right foot

quote:
DJSmiley schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:28:
[...]

Je hebt dus 4 speakers in totaal: voor links/rechts en achter links-rechts. 4x - en 4x + van de speakers dus.

Je hebt (dus) een 4-kanaals versterker nodig, of een 2kanaals versterker waarbij je links voor/achter parallel zet. Als de ingebouwde speakers 4ohm zijn en je zet ze parallel dan moet je amp dus wel 2ohm-stabiel zijn.

Je kan ook een 6-kanaal amp nemen en een centerspeaker en subwoofer in de kofferbak, kun je mooi 5.1 DVD kijken ;)

Schakelkabel kun je gewoon gebruiken om je zooi in- en uit te schakelen: Een relais ertussen en je kunt rustig je hele installatie schakelen. Misschien alleen wel een uitschakelvertraging ertussen: Als je windows als OS hebt zul je m netjes moeten afsluiten voordat je de auto uit kan.

Ik denk dat jij het niet begrijpt. Ik HEB AL een versterker. Deze is standaard in de wagen mee geleverd.
En deze heeft dus geen IN of UIT gangen.

Zal even uitleggen hoe het loopt:
vanuit de huidige radio gaat nu de kabels van de speakers en spanning via de ISO blok naar de versterker en dan gaat er vanuit daar weer een bundel kabels naar alle speakers.

Mijn vraag is dus hoe sluit ik nou deze ISO blok (die je normaal achter de auto radio aansluit) aan de on-board geluidskaart op de moederbord (aangezien deze normaal 1 uitgang heeft en niet 4 stuks)

Deze

http://www.caraudio24.de/zubehoer/adapterkabel/mercedes-slk.jpg

moet aangesloten worden aan deze.

http://www.delback.co.uk/soundcard2.jpg

HTPC kenner

Het kan niet want de eerste foto: als die naar je versterker gaat, dan gebruikt je versterker een HIGH input en een moederbord levert enkel een LOW output. Dus als het zo is zoals op de foto staat kan je het niet aansluiten op je versterker rechtstreeks.

http://www.meedio.be

god's right foot

Ik ben even verder aan het zoeken geweest en toen kwam ik een ISO naar RCA stekker

http://www.caraudio-service.ru/euro-ISO-16+20-line.jpg

Allen de ISO blok moet anders , dit is een femal en ik moet male stekker hebben.
Ik denk dat zoiets mijn probleem kan oplossen.

Wat dat HIGH input betreft dat snap ik even niet??? Toen ik mijn huidige radio inbouwde moest ik tussen de radio en de versterker een demper inbouwen, namelijk een PAC OEM-2

http://images.electrogalaxy.com/catalogimages/pacoem2.jpg

Deze zorgt dat de uitgaande vermogen uit de radio omlaag gebracht wordt, zodat de versterker eenl agere input kreeg. Anders was het volume te hard.
Huidige radio heeft namelijk 2x55W uitgang en de originele maar 4x 10W

Kan ik de blijven gebruiken of moet er tussen de versterker en de PC iets anders gebruikt worden??

En hoe sluit ik de 4 speakers aan op een uitgang. Moet ik dan zo iets als hieronder kopen , maar dan met 4 uitgangen,http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/images/howto/SmallHRCACables2to1.jpg

seninha wijzigde dit bericht 28-12-2005 08:57 (8%)

HTPC kenner

quote:
seninha schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:54:
Ik ben even verder aan het zoeken geweest en toen kwam ik een ISO naar RCA stekker

[afbeelding]

Allen de ISO blok moet anders , dit is een femal en ik moet male stekker hebben.
Ik denk dat zoiets mijn probleem kan oplossen.

Wat dat HIGH input betreft dat snap ik even niet??? Toen ik mijn huidige radio inbouwde moest ik tussen de radio en de versterker een demper inbouwen, namelijk een PAC OEM-2

[afbeelding]

Deze zorgt dat de uitgaande vermogen uit de radio omlaag gebracht wordt, zodat de versterker eenl agere input kreeg. Anders was het volume te hard.
Huidige radio heeft namelijk 2x55W uitgang en de originele maar 4x 10W

Kan ik de blijven gebruiken of moet er tussen de versterker en de PC iets anders gebruikt worden??

En hoe sluit ik de 4 speakers aan op een uitgang. Moet ik dan zo iets als hieronder kopen , maar dan met 4 uitgangen,[afbeelding]

Volgens mij klopt het niet wat je zegt : Want volgens mij heb jij enkel die 2 gelijke stekkers en niet die derde grotere. Dus kan je niet doen wat je daar zegt.

Dus wat doe je nu : haal gewoon die demper die je erin stak er terug uit en ziedaar : nu kan je aan de uitgang van die demper je geluid van je mobo aansluiten. Probleem opgelost.

En btw : die demper maakt van een HIGH output een LOW output ;)

En idd dat laatste wat ej zegt kan je doen, alleen bestaat dit niet dus zal je nog 2 rca kabels moeten kopen die telkens van 1 rca naar 2 rca's gaan. Dan hebje in totaal vier uitgangen

ScrewisS wijzigde dit bericht 29-12-2005 18:43 (6%)

http://www.meedio.be

god's right foot

quote:
ScrewisS schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:42:
[...]

Dus wat doe je nu : haal gewoon die demper die je erin stak er terug uit en ziedaar : nu kan je aan de uitgang van die demper je geluid van je mobo aansluiten. Probleem opgelost.

Wat bedoel je hiernou mee???? Als ik de demper (PAC OEM -2 dus) er tussen weg haal , blijft er de zelfde soort aansluiting over namelijk een ISO blok.

Dat komt omdat er dus uit de versterker een bundel kabels uitkomt (richting de radio) met aan het uiteinde een ISO blok. (versterker heet geen RCA mogelijkheid)

Mijn vraag us dus hoe ik 4x RCA stekkers aansluit aan 1x ISO blok

Bestaat er hier iets voor ?? en als het niet zo maar kan (ivm output van de onboard soundcard) wat moet ik er dan tussen zetten om dit voor elkaar te krijgen :?

seninha wijzigde dit bericht 29-12-2005 21:49 (54%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws