Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
wd200 schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:51:
ziet er allemaal zeer goed uit maar zo pc in je achterbak, hoe zet je dat aan ?

//edit natuurlijk aanknop draadje verlengen sorry..

voor de rest het kan voorkomen dat je pc aanlaat staan als je de auto uit zet, en toen ja accu leeg.
wat is jullie oplossing hiervoor ?

Ik schakel mijn pc via de remote kabel van mijn headunit. Betekend dus als de radio aangaat, gaat de pc ook aan. Op die manier kan ik ook de pc uitzetten of herstarten, door de radio 5 sec uit te doen en dan weer aan herstart de pc laat ik de radio uit dan blijft de pc uit. Wil ik de radio aan en de pc uit dan sluit ik gewoon de pc af.

Ik kon er een extra schakelaar bij plaatsen, maar ja, als je al een remote kabel hebt lopen voor je versterker waarom niet meteen je carputer schakelen. Oh ja de 100 NX is dus van mij.

http://gathering.tweakers...13826///nissan%2C100%2Cnx

Reg. datum: 06 januari 2005

Iemand tips voor een permanent hibernation file? ik heb geen tijd om dit hele topic door te spitten (sorry) en google geeft geen leuke resultaten weer :\

Thnx

(hibernation@flixite.com spam maar raak)

FreeBSD | Windows2k3 +Xp
Reg. datum: 20 augustus 2001

quote:
[b][message=24604776,noline]videodok schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:47
Ik schakel mijn pc via de remote kabel van mijn headunit. Betekend dus als de radio aangaat, gaat de pc ook aan. Op die manier kan ik ook de pc uitzetten of herstarten, door de radio 5 sec uit te doen en dan weer aan herstart de pc laat ik de radio uit dan blijft de pc uit. Wil ik de radio aan en de pc uit dan sluit ik gewoon de pc af.

Ik kon er een extra schakelaar bij plaatsen, maar ja, als je al een remote kabel hebt lopen voor je versterker waarom niet meteen je carputer schakelen. Oh ja de 100 NX is dus van mij.

Wat moet je een beetje aan minum spec's hebben ??
Volgens mij kan ik beter een laptop in de kofferbak doen met een speciale case. Minder diefstal gevoelig. Tevens beter te upgraden/date-en via local lan en trekt je batterij niet leeg maar houd wel een access tijd van een dag ofzo op eigen batterij-en .. :) kan je lekker remote aan de slag met dat ding :) daarnaast kan je hem op eigen batterij-en laten functioneren elke dag zodat de batterij-en ook perfect blijven werken .. nadeel is dat je wel ff moet fine tunen zodat je laptop meteen start ..

ik heb voor een compaq armada, externe HD bracket, extra batterij-en etc ..
max is cpu 1,2 ghz ? (moet wel ergens een 2de hands vandaan halen :)

vervolgens remote display (mothorized) klaar is vso :D

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

Reg. datum: 07 juni 2005

quote:
videodok schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:47:
[...]

ik lees uit de specs een 3.5" schijf nooit last mee gehad over overwogen een 2.5"te nemen ?

nog iets waarom die speciale bordjes ?
gewoon een socked A bord met luek cpu'tje kost niet veel en werkt ook goed
alleen wat groter maar ja wegwerken moet je toch.

en toetsenbord muis kan over usb, gewoon 1 usb kabel van achter na voor met een hub aan het begin.
maar het vga touchscreen een lange"monitor"kabel van achter na voor geen signaal verlies ?

wd200 wijzigde dit bericht 14-11-2005 23:33 (19%)

Pff lang... tis maar 5 meter wat ik erin heb zitten, ik heb hier in huis VGAkabels lopen van 20 meter, zolang je goede kabels koopt voor lange lengtes heb je geen probleem, 5 meter is niet bijzonder lang voor VGA.
Er waren op het moment dat ik aan het project begon geen verlichte USB toetsenborden, nu zou ik zoeken naar een draadloze combinatie.Maar zoals je misschien al gezien had beschik ik over een USB hub voorin, dus alles kan.

Inmiddels zit er al een 2.5" HDD die heel wat zuiniger werkt en past in mijn nieuwe behuizing.

Speciale bordjes: ik heb weinig ruimte, en kleine accu, dus ik moet kleine zuinig mobo hebben. ik trek gem. 2,5-3A, iig veel minder dan 1 koplamp.

Ik heb dit project bijna 2 jaar geleden gedaan, er is wel het een en ander verandert, maar in basis is hij hetzelfde gebleven. Ik ga dit jaar weer naar de HCC om wat kleine dingen aan te schaffen. En inspiratie op te doen voor nieuwe pc componenten.

HTPC kenner
Reg. datum: 24 januari 2004

1 tip die ik uit ervaring aan jullie kan meegeven : zorg dat je makkelijk en snel een PS/2 toetsenbordje kan aansluiten want :
als je hibernation gebruikt en toevallig slaat je pc ff uit tijdens het herstarten uit hibernation, dan kan je enkel met een PS/2 aangesloten toetsenbord je pc laten herstarten want je moet dan kiezen om de herstartopties te wissen en dat kan je niet met een usb toetsenbord !

http://www.meedio.be

Reg. datum: 24 juli 2005

Ik ben nu ook bezig met een auto pc, maar toen ik een beetje op internet aan het surfen was kwam ik een Vehicle Dynamics Processor AVG-VDP1 van pioneer tegen. dit apparaat kun je je metertjes vervangen door dit apperaat dat alle autogegevens digitaal weergeeft. nou wou ik dit ook op mijn carpc hebben, maar ik heb overal op google gezogt maar ik kon niets vinden. alleen dit systeem is alleen los te kopen, en nergens als software. wie heeft een oplossing??? O-)

... (ing. van weinig woorden)

quote:
dabrain schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:41:
Ik ben nu ook bezig met een auto pc, maar toen ik een beetje op internet aan het surfen was kwam ik een Vehicle Dynamics Processor AVG-VDP1 van pioneer tegen. dit apparaat kun je je metertjes vervangen door dit apperaat dat alle autogegevens digitaal weergeeft. nou wou ik dit ook op mijn carpc hebben, maar ik heb overal op google gezogt maar ik kon niets vinden. alleen dit systeem is alleen los te kopen, en nergens als software. wie heeft een oplossing??? O-)

Zo iets zou bij mij ook wel leuk zijn (ik heb slechts een snelheidsmeter, kilometerteller, benzinemeter, laadstroommeter en een algemeen olie-error-lampje :))
Bij Pimp My Ride (jawel, altijd leuk voor inspiratie) gebruikten ze voor een '55 Chevy units van Dakota Digital: http://www.dakotadigital.com/index.cfm maar da's ook prijzig.

Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL

Google eens op ODBII. Dit is de digitale interface die in de meeste moderne autos zitten.

Martkrui wijzigde dit bericht 15-11-2005 21:09 (3%)

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

Reg. datum: 11 februari 2005

quote:
Dr.DNA schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:07:
Google eens op ODBII. Dit is de digitale interface die in de meeste moderne autos zitten.
Ik denk dat jij bedoelt OBD II, On Board Diagnostics. Er zijn hier trouwens verschillende versies van en OBD II is er eentje van. Interessante techniek btw _/-\o_

Ik heb wel iets gevonden over die ODB II, maar dit was hoofdzakelijk alemaal tuning ect. en het geen wat ik gevonden heb was bijna net zo duur als het systeem van pioneer.
wat ik eigelijk bedoel is dit plaatje: je kunt je metertjes er geheel door vervangen... 8) http://www.rondevries.nl/catalog/images/avg_vdp1.png

Raw Power
Reg. datum: 02 april 2001

Omdat het al een flink stuk kouder begint te worden,
ben ik eigenlijk een beetje benauwd dat de kou / luchtvochtigheid voor problemen gaat zorgen in mijn carpc, iemand anders daar al eens over gedacht ?

jaja

Reg. datum: 01 juli 2003

quote:
Mitch schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:43:
Omdat het al een flink stuk kouder begint te worden,
ben ik eigenlijk een beetje benauwd dat de kou / luchtvochtigheid voor problemen gaat zorgen in mijn carpc, iemand anders daar al eens over gedacht ?
Vorig jaar nooit problemen gehad in de winter, en de pc hij draait tot op de dag van vandaag nog steeds, dus je hoeft je eigen weinig zorgen te maken.
HTPC kenner
Reg. datum: 24 januari 2004

Yup, het enige probleem dat je kan hebben is dat je hd niet werkt onder de 5°c en na enkele reboots zal je pc dan toch werken.

http://www.meedio.be

The Phenom
Reg. datum: 11 augustus 2002

quote:
dabrain schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:41:
http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=37 en dan met name dit topic: http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=40564 Nog in de ontwikkelfase maar veel belovend.

The Reaper of Wayward Souls...
New Project Development...

Raw Power
Reg. datum: 02 april 2001

tis maar wat je veelbelovend noemt ... frodo laat het project waarschijnlijk schieten en ik heb nog niemand anders gezien die het wil overnemen :(

jaja

ohkee kzalles kijken tnx

Reg. datum: 25 oktober 2004

Hoi, In de opel corsa 1.6 van een vriend van mij zijn we ook een pc aan het inbouwen. Het loopt eigenlijk allemaal perfect. Alleen we hebben een probleempje met de stroom. Op het moment dat we onze omvormer rechtstreeks op de sigaretten aansteker aansluiten dan is er geen enkel probleem en start de pc gewoon. Op het moment dat we een verdeler van de sigaraten aansteker pakken van 1 naar 2, en we doen in 1 van de twee de pc dan kan hij niet starten en begint de omvormer te piepen, het is net of hij stroom te weinig krijgt. Hoe is dit te omzeilen want op aansteker nr2 willen we graag ons liliput 7" touch screen aansluiten. Waar kan dit scherm eventueel nog meer op aangesloten worden?

Bedankt voor jullie reactie,

mvg paul

... (ing. van weinig woorden)

in reactie op mijn posting:
quote:
Dr.DNA schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:07:

Ik had er bij moeten zetten dat ik een auto uit 1972 heb, die heeft geen OBD :)
Alles is mechanisch en daar moet je dan dus ook sensors voor hebben. Alleen oliedruk en benzine zijn electro-mechanisch (als in: sensor die druk c.q. vlotteruitslag omzetten in een voltage).

Ben dus voornamelijk opzoek naar sensors die bijvoorbeeld rpm en snelheid kunnen oppikken van de mechanische onderdelen en die omzetten naar een signaal waar een pc wat mee kan. (dus niet alleen een A/Dconverter voor de al electrische zaken). Dakota Digital heeft dat soort dingen dus, maar duur en in de USA en voornamelijk voor dikke oude Amerikaanse motoren :) (niet geschikt voor een Franse 58pk 4cilinder :))
Google is me daarbij niet echt behulpzaam tot nu toe.

(vaag, ik dacht dat ik dat al gereplyed had, maar kan m'n reply niet vinden, misschien dat ik m'n slaap ook GoT ofzo)

Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL

Reg. datum: 04 oktober 2003

quote:
paulm87 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:41:
Hoi, In de opel corsa 1.6 van een vriend van mij zijn we ook een pc aan het inbouwen. Het loopt eigenlijk allemaal perfect. Alleen we hebben een probleempje met de stroom. Op het moment dat we onze omvormer rechtstreeks op de sigaretten aansteker aansluiten dan is er geen enkel probleem en start de pc gewoon. Op het moment dat we een verdeler van de sigaraten aansteker pakken van 1 naar 2, en we doen in 1 van de twee de pc dan kan hij niet starten en begint de omvormer te piepen, het is net of hij stroom te weinig krijgt. Hoe is dit te omzeilen want op aansteker nr2 willen we graag ons liliput 7" touch screen aansluiten. Waar kan dit scherm eventueel nog meer op aangesloten worden?

Bedankt voor jullie reactie,

mvg paul
Hoeveel kan die omvormer (naar 220v neem ik aan) aan, en wat voor pc heb je dr aan hangen. Misschien dat de setup te zwaar is (of die omvormer te licht:) )

Reg. datum: 03 september 2004

Is het ook mogelijk door powercells ertussen te plaatsen , zodat je accu niet word leeggetrokken onder het rijden ? :P in verband met een dikke muziek installatie !

Reg. datum: 08 december 2005

Heeft er iemand ervaring met het installeren van windows media center op een 7" touch screen.

Alles werkt nu behalve het afspelen van dvd's waarschijnlijk omdat winmc het formaat niet kent.
Is het al iemand gelukt of heeft iemand dit al eens geprobeerd.

Miss is er een programmatje voor om winmc te tweaken dat die ook andere formaat schermen aan kan.

Reg. datum: 05 januari 2005

quote:
Koenzie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:54:
[...]

Beetje duur... komt op 80 dollar met shipping naar NL
Maar wel een leuk speeltje.
Kan alleen niet als muisaanwijzer dienen zoals de BNW knop... deze kan alleen draaien en klikken

Een beetje (heel erg) laat, maar ik ben er even uit geweest.

De Griffin Powermate (http://www.griffintechnol...ducts/powermate/index.php#) kun je in Nederland bestellen bij mailamac.nl. Daar kost ie (afhankelijk van de kleur) 35 of 37 euro ex BTW. Je moet even zoeken op "powermate", anders zul je hem waarschijnlijk niet vinden. Ik heb zelf een aluminium-uitvoering gekocht, en hij is wat groter dan ik dacht en redelijk massief, maar ziet er wel heel geil uit! Alleen jammer van dat :X -draadje wat er aan zit... ;(

Wil je muizen ermee? Monteer hem op een dubbel vierkant framepje (ala joystick), sloop een muis, knutsel een puls-gevertje in elkaar en voila... Okee, op zichzelf al een heel projectje, maar ben je een tweaker of niet? ;)

Reg. datum: 24 december 2002

Zijn er geen schermpjes met de volgende specificaties? Ik kan ze iig niet gevonden krijgen :|

7"
VGA aansluiting
ZONDER touchscreen

:S
ik wil gewoon mooi scherp beeld, zonder de dure touchscreen prijs!

Reg. datum: 15 augustus 2002

Lilliput levert de 7"schermen ook zonder Touchscreen, dus gewoon een leverancier opbellen en vragen wat de schermen zonder touchscreen kosten.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: