Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
One ring to rule them all
Reg. datum: 10 december 2000

quote:
leipie schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:28:
[...]

Zou 't eerst eens proberen door 'm idd buiten te hangen/plakken whatever.
Bij mij maakte het best veel uit of hij voor mijn voorruit lag of dat ik 'm via m'n dakluik op het dak legde (heb een BU-303 met magneetbodem). Dat laatste had een stuk betere ontvangst.
Nou heb ik niet de meest alledaagse auto, misschien dat er bij mij andere storende elementen waren oid. Ben nog wel op zoek naar een betere plek voor de ontvanger. (zou willen dat dat m'n grootste probleem was op dit moment, maar nee mijn motor ligt helemaal open :))

Let hierbij wel op dat je GPS module waterdicht is!
De meeste (waaronder de BU-303) zijn dit niet!

Specs van mij verslaving --> V. 24 @ 1.63 m. | 2x Brown eyes | Extern Dual Cup C | 38 graden stressed | Wake on Man | 15cm. input | HBO 2004 © operating system | Compatible schoonMotherboard | Love@first site

TurboCharged Supra Driver
Reg. datum: 05 juni 2001

Wat je evt ook zou kunnen doen is em achter de achteruitkijkspiegel monteren/plakken/wegwerken. Dat werkt voor mij iig perfect.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Ik heb op dit moment een 2-din DVD/radio met een TFT scherm in mn auto.
Nou wil ik dus ook een systeem gaan maken die ik hierop aansluit, voornamelijk voor MP3's en om mn OBDII aflees software te gebruiken.

Het enige waar ik mee zit is het bedienen van de PC.

Ik zou het liefst deze willen bedienen met een knop a la I-DRIVE van BMW.
Dus een draaieknop die kan kantelen (om de muis te bewegen) en die je ook dus kan indrukken (om te klikken)

Zal ik dit zelf moeten ontwerpen en maken (kan namelijk zelf iets va aluminium maken) of kun je zo iets al kant en klaar kopen :?
Natuurlijk niet al te groot, ik had zelf in gedachten een ronde knop van max 3 cm doorsneden.

Voorbeeld:
http://static.worldnow.com/nctd/images/cars/05-745-idrive.jpg

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 08 januari 2002

Dit heeft bestwel hetzelfde idee volgens mij:
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14417

Het is alleen een balletje in plaats van een joystick, maar dat maakt niet zoveel uit toch?! :)

EbOoZ wijzigde dit bericht 03-11-2005 11:44 (34%)

HDSPA is ook traag...

Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl

... (ing. van weinig woorden)

quote:
QuasaR schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:00:
[.gps unit op 't dak..]
Let hierbij wel op dat je GPS module waterdicht is!
De meeste (waaronder de BU-303) zijn dit niet!

Mwa, er is geen enkel stukje waar vocht naar binnen kan, daarnaast ligt ie ook niet in een plas ofzo.
En in een stortbui over de drijfnatte autobahn bleef ie 't doen :D
Maar goed, moet nog wel een betere oplossing voor komen. Een of ander hoesje waarin ie meteen ook vast zit. Mijn kruissnelheid is maar 90km/u, maar ik vertrouw de magneet + USB kabel niet volledig :+

Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL

One ring to rule them all
Reg. datum: 10 december 2000

quote:
leipie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:41:
[...]

Mwa, er is geen enkel stukje waar vocht naar binnen kan, daarnaast ligt ie ook niet in een plas ofzo.
En in een stortbui over de drijfnatte autobahn bleef ie 't doen :D
Maar goed, moet nog wel een betere oplossing voor komen. Een of ander hoesje waarin ie meteen ook vast zit. Mijn kruissnelheid is maar 90km/u, maar ik vertrouw de magneet + USB kabel niet volledig :+
http://www.mp3car.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=7549&stc=1&d=1103496292

Dat ziet er toch niet uit als waterdicht.
Ga maar eens naar het forum van mp3car.com en zoek op bu-303 water. Kom je genoeg problemen tegen en niet alleen over de bu-303.

Specs van mij verslaving --> V. 24 @ 1.63 m. | 2x Brown eyes | Extern Dual Cup C | 38 graden stressed | Wake on Man | 15cm. input | HBO 2004 © operating system | Compatible schoonMotherboard | Love@first site

Never leave, just go

quote:

Beetje duur... komt op 80 dollar met shipping naar NL
Maar wel een leuk speeltje.
Kan alleen niet als muisaanwijzer dienen zoals de BNW knop... deze kan alleen draaien en klikken

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Die powermate ziet er wel :9~ uit zeg :)

Jammer dat je hiermee niet je muis kan bedienen.
Dat trustding is ook een optie , vind alleen de vorm niet goed voor hoe ik het wil gaan gebuiken.

Het is de bedoeling deze knop op mn middenconsole ingebouwd wordt zodat ik er makkelijk bij kan.

Hij moet in de plaats van de asbak komen (wordt toch niet gebruikt)http://www.familycar.com/RoadTests/MercedesML320/Images/Console.jpg

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 06 januari 2005

Ik heb een BMW 7-serie (nee, me vader, maar goed) en ik wil audio & video van een laptop aansluiten dmv een kabeltje. Achterin zijn er een video in en video out van de boordcomp. Wie o wie kent de pinout van deze 3,5mm jackplugsockets? (google vond niks, tis 7-serie)

Reg. datum: 05 april 2005

Mss effe handig om dan het boekje van je auto er bij te nemen,
of effe naar de bmw-garagist te stappen of de shopwaar je hem gekocht hebt.

"domme klant" spelen eh:
Meneer ik had graag op vakantie het beeld van mijn video-camera getoont aan de mede-passagiers,
maar hoe krijg ik die aangesloten ?

en wrs ga je dan het bijhorende kabeltje krijgen hoor ;)
(van die 3,5mm plug naar s-video of tulp aansluitingen)

HTPC kenner
Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
soulrider schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:16:
Mss effe handig om dan het boekje van je auto er bij te nemen,
of effe naar de bmw-garagist te stappen of de shopwaar je hem gekocht hebt.

"domme klant" spelen eh:
Meneer ik had graag op vakantie het beeld van mijn video-camera getoont aan de mede-passagiers,
maar hoe krijg ik die aangesloten ?

en wrs ga je dan het bijhorende kabeltje krijgen hoor ;)
(van die 3,5mm plug naar s-video of tulp aansluitingen)

het is dan nog niet zeker dat het zal werken op je boordcomp. Ik doe dit hele dagen voor mijn werk en in de meeste wagen zoals porche, mercedes en bmw moet je heel wat meer doen dan enkel video insturen ;)

Je kan het proberen hé. Met de 7 serie heb ik nog geen ervaring tot nu toe,sorry

http://www.meedio.be

Shake and Bake!
Reg. datum: 29 maart 2000

Is er hier nog iemand die tegenwoordig met mapmonkey werkt? Ik krijg de laatste versie niet aan de gang met mijn dll file ...

Reg. datum: 27 februari 2003

quote:
Wimo. schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:54:
Is er hier nog iemand die tegenwoordig met mapmonkey werkt? Ik krijg de laatste versie niet aan de gang met mijn dll file ...
Vertel eens wat meer over jouw DLL file...

Pentax K20D+K10D D-BG2 AF360FGZ F28/2.8 F50/1.4 F50/1.7 F50/2.8macro F100/2.8macro F135/2.8 F*300/4.5 FA77/1.8 Limited Sigma10-20 4-5.6 EX DG Sigma500/4.5 APO EX

Shake and Bake!
Reg. datum: 29 maart 2000

Werkt prima met de UK map .. ook de grote. Maar niet met de benelux versie . Zodra ik die map pak dan crasht het hele programma.

Wimo. wijzigde dit bericht 08-11-2005 22:33 (26%)

oja? ja!

hmm mm is met destinator 3 toch?
ik heb alleen alturion en iguidance

Alturion stuur je de verkeerde kant op, bijv. als je rechts moet aanhouden op een snelweg omdat die met een bocht helemaal onder de snelweg waar je op zat draait, zegt ze gewoon 'links af'
Iguidance zegt tenminste ook gewoon snelweg nummers enzo :)
alleen kunnen in geen van beide flitspalen :( voor zover ik weet...

maarrum wat voor frontend gebruiken jullie?~mediacar werkt niet zo stabiel bij mij :\ en ik zoek iets met goeie telefoon ondersteuning, maar wel gratis natuurlijk :P

Reg. datum: 08 januari 2002

Ik gebruik:

Frontend: RoadRunner
Skin: Media Center 2.0
GPS: FreeDrive

Ondersteuning voor telefoon heb ik nog niet nodig, maar het schijnt dat PhoneControl.NET goed werkt. Het is wel een commercieel pakket, maar met de nodige creativiteit...

Weet iemand trouwens een goede nederlandse webshop waar je die 9pin Mini din extension cable kan bestellen? Ik zou het eerst via mp3car.com doen, maar om nou 36 dollar verzendkosten te betalen voor zo'n klein kabeltje 8)7

EbOoZ wijzigde dit bericht 09-11-2005 15:31 (3%)

FreeBSD | Windows2k3 +Xp
Reg. datum: 20 augustus 2001

Sinds 3 jaar ga ik weer een auto aanschaffen, nu zit al tijden te denken aan een car-pc

Nu ben ik niet vies van "handwerk" maar de dealer waar ik een Toyota Avansis (schrijf ik het goed?) 2.0TD gaat kopen wil het best zonder extra kosten inbouwen. Nu wil ik zo'n ding gelijk aanschaffen en dus 1 prijs voor auto + pc betalen (geen extra kosten later etc) Voordeel is dat er wat ongebruikte knoppen mogelijk zijn en er wat beveiliging op de auto zit.

Ik zit zelf aan het volgende te denken
- carputer lijkt op eindversterk voor auto's) Blue Aluminium CarPC (http://www.myelectronics.nl/)
- in dash motorized touch screen (http://www.cartft.com/catalog/il/506)
- GPS (Bluetooth omdat ik ook een PDA heb) +TMC (????? waar te halen)
- radio met rds (eventueel tv)
- slimline dvd-rom
- 5400RPM 2,5" hd
- PCMCIA slot (Zelf heb ik al een pcmcia wifi(54mb) en pcmcia ethernet (kabel))

Mijn eisen zijn:
- Routenavigatie (tomtom/destinator) Het zou leuk zijn als tom tom ook voor pc er is.. maar anders destinator
- Radio met RDS (direct op de aanwezige antenne als het kan)
- Dat ik niet zonder lege accu kom te staan.
- Dat de passagier(s) bv van een dvd/divx (eventueel op HD) kunnen genieten.

Nu vind ik het niet moeilijk om later 2 extra schermen toe voegen of te modden maar dat is voor later (is het moeilijk om op de "andere scherm(en)" gewoon een video te laten spelen terwijl ik de routenavigatie gebruik ? (ik dacht aan schermen met tulp aansluiting?)

De maximale kosten liggen rond de 1.500 euro. Wat zou ik moeten aanschaffen / tegen de dealer moeten zeggen en waar kan ik het beste de onderdelen halen ?? Die gasten hebben uiterraard geen verstand van PC's en ik ben door de bomen het bos kwijt geraakt .. Ik weet de valkuilen ook niet bij zoiets..

Voor de GPS module is het wel belangrijk dat ik een BT model heb omdat ik die ook met mijn PDA kan gebruiken.. ideaal in geval van nood of voor in de auto van mijn partner(hopenlijk niet ingeval van diefstal van carpc) Maar maakt het aantal kanalen veel uit ? in lange tunnels heb je bv last dat de routenavigatie opeens niet meer weet waar hij zit.. ?

Zelf ben ik verwend? Met een in dash VDO/Blaupunkt routenavigatie systeem in mijn leaseauto's die ook TMC hadden en die functionaliteit wil ik niet missen eigenlijk... Wat ik wel wil missen is het gehannis met CD/s voor muziek.

Kunnen jullie helpen met mijn hardware eisen ??? te vervullen. Ik ben echt de wegkwijt. Helaas moet ik wel op korte termijn een prijs weten en dus de spec's weten. (a.s maandag)
de pc komt in de kofferbak of indien mogelijk onder een stoel (onbekend nog)

De software installatie is latere zorg dat doe ik zelf m.b.v dit topic en de links ..

Dus als jullie me zouden kunnen helpen met tips/pointers m.b.t de hardware zou ik zeer dankbaar wezen.

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

Is er niemand die me een advies kan geven ? (ik ben voorstander van topic kicken ps maaruh morgen moet ik wel een beetje meer weten)

Reg. datum: 07 juni 2005

ziet er allemaal zeer goed uit maar zo pc in je achterbak, hoe zet je dat aan ?

//edit natuurlijk aanknop draadje verlengen sorry..

voor de rest het kan voorkomen dat je pc aanlaat staan als je de auto uit zet, en toen ja accu leeg.
wat is jullie oplossing hiervoor ?

wd200 wijzigde dit bericht 13-11-2005 20:05 (56%)

Reg. datum: 28 september 2004

mischien een relais met een tijd schakelaar er tussen zetten. Contact verbroken met sleutel.. dat hij dan naar enkele sec uitschakeld. (evt. je knop voor energie verbruik )

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

Tja ik zat eventueel te denken aan een extra accu ofzo .. wel makkelijk als je er op afstand bij wilt ..

aan/uitknop is wel handig ja ..

Reg. datum: 07 juni 2005

quote:
Roy Kusters schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:25:
mischien een relais met een tijd schakelaar er tussen zetten. Contact verbroken met sleutel.. dat hij dan naar enkele sec uitschakeld. (evt. je knop voor energie verbruik )

je contact draad schakellen met de aan knop van je computer.. is een idee.

zoals de nissan en als je pc weg werkt hoezit het met de koeling van de pc ?

wd200 wijzigde dit bericht 13-11-2005 23:15 (10%)

HTPC kenner
Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
wd200 schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:58:
[...]

je contact draad schakellen met de aan knop van je computer.. is een idee.

zoals de nissan en als je pc weg werkt hoezit het met de koeling van de pc ?
Niet echt want de moet enkel een pulse geven op de pc knop en niet stroom continue.

http://www.meedio.be

Reg. datum: 28 september 2004

Jah, daarom maak je hem b.v tussen de stroombron voor de laptop. Dus stroom weg, gaat de computer uit.. (slaapstand) volgens mij kan je dat instellen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: