Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Feyenoord Rotterdam

Oud model? En die aansluiting dan... Voor zover ik weet heeft de "oude" een VGA aansluiting en geen tulp-achtige zoals op de pic hierboven... Iig maakt het mij niet zoveel uit oud of nieuw model, ik ga waarschijnlijk toch voor een in-dash.

Miss ff w88 tot newvision/lilliput met een redelijk betaalbare gemotoriseerde indash komt... (de NW711VT, maar die staat op de site als "comming soon"

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Reg. datum: 02 februari 2005

Na het lezen van meerder CarPC/Carputer topics en het opzoeken van allerlei prijzen beginnen ook mijn knutselhandjes te jeuken.
Ik heb het volgende in gedachten:

* VIA Epia M10000 (1GHz) moederbord
* 256/512 MB RAM (weet nog niet)
* 7" TFT + Touchscreen (Lilliput; uiteraard...)
* HDD en DVD-ROM heb ik nog wel liggen
* Muis en toetsenbord ook wel en anders koop ik nog wel draadloze

* ITPS & PW70 70W voeding

Als het goed is moet dit voldoen voor:
- Films kijken (DVD)
- Navigatie (ooit)
- Rijdend MP3-archief
- En wat standaard PC-toepassingen die er tzt bij komen.

Nu dus 3 vraagjes:
1) Doe ik hier goed aan, qua samenstelling systeem (en stroomvoorziening)?

2) Ik zit een beetje met het aansluiten van de ITPS en voeding. Als ik de handleiding van de ITPS (via mini-box.com) goed heb gelezen moeten er 3 kabels de ITPS in: 1 vanaf de sigarettenaansteker (contact), 1 aarde en 1 vanaf de accu+. Dan gaan er 4 de ITPS weer uit: 2 naar de voeding (plus en min) en 2 naar het moederbord (aan/uit-schakelaar als ik me niet vergis). Voor al die draadjes zitten er pinnetjes op de ITPS. Het ziet eruit alsof daar stekkertjes voor zijn. Dus: zitten die erbij, en zo nee, hoe heeft men hier dan telkens de ITPS aangesloten op zowel stroomnet als voeding? Solderen op de pinnetjes? Ergens stekkertjes gekocht? Misschien een foto van?

3) Het beeldscherm wil ook graag stroom hebben. Waar haal ik die vandaan? Rechtstreeks van de auto (zit er een regulator al bij dat scherm?), of van de ITPS (hoe?) of van de voeding (al iets over gelezen; gele en zwarte draadjes pakken. Kost dat me niet m'n garantie?)? Hoe heeft men dat hier gedaan?

Samengevat:
Klopt dit systeem een beetje zo, qua alles?
Hoe zorg ik dat alles straks stroom krijgt? Hoe hebben anderen ITPS en voeding aangesloten op auto en elkaar?

Alvast bedankt!

de co-assistent
Reg. datum: 06 november 2001

Heeft iemand ervaring met de Camos CM700 r die bij Conrad te koop is?

Airport security: "U mag geen thermosfles meenemen aan boord."
Ik: "Dat is een SAL70200G..."

Reg. datum: 18 augustus 2002

quote:
pcrodent schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:13:
Nu dus 3 vraagjes:
1) Doe ik hier goed aan, qua samenstelling systeem (en stroomvoorziening)?

Jawel, je hebt ook de PW70-100 watt versie, ik zou eerlijk gezegd zelf gaan voor een gecombineerde voeding + stabilisator.

quote:
2) Ik zit een beetje met het aansluiten van de ITPS en voeding. Als ik de handleiding van de ITPS (via mini-box.com) goed heb gelezen moeten er 3 kabels de ITPS in: 1 vanaf de sigarettenaansteker (contact), 1 aarde en 1 vanaf de accu+. Dan gaan er 4 de ITPS weer uit: 2 naar de voeding (plus en min) en 2 naar het moederbord (aan/uit-schakelaar als ik me niet vergis). Voor al die draadjes zitten er pinnetjes op de ITPS. Het ziet eruit alsof daar stekkertjes voor zijn. Dus: zitten die erbij, en zo nee, hoe heeft men hier dan telkens de ITPS aangesloten op zowel stroomnet als voeding? Solderen op de pinnetjes? Ergens stekkertjes gekocht? Misschien een foto van?

Niet zo moeilijk. Je hebt 3 draden in. 12v altijd aan, 12v geschakeld en een 0. Er gaan in princiepe 2 draden daarvan weer naar je PW70, de andere 2 die stop je in de aan/uit jumpers van je moederbord, zit gewoon stekkertje aan die je er zo op prikt.

quote:
3) Het beeldscherm wil ook graag stroom hebben. Waar haal ik die vandaan? Rechtstreeks van de auto (zit er een regulator al bij dat scherm?), of van de ITPS (hoe?) of van de voeding (al iets over gelezen; gele en zwarte draadjes pakken. Kost dat me niet m'n garantie?)? Hoe heeft men dat hier gedaan?
Molexje afknippen en de gele en zwarte gebruiken voor de stoom, of je sluit je scherm rechtstreeks op je accu aan, er zit een stabalisator bij.

quote:
Megamind schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:15:
Niet zo moeilijk. Je hebt 3 draden in. 12v altijd aan, 12v geschakeld en een 0. Er gaan in princiepe 2 draden daarvan weer naar je PW70, de andere 2 die stop je in de aan/uit jumpers van je moederbord, zit gewoon stekkertje aan die je er zo op prikt.

Dat bedoelde ik niet echt (dat stond ook al in mijn post), maar hoe maak je de draadjes vast aan de onderdelen? Solderen, zitten er snoertjes bij, ...?

Voeding + stabilisator is inderdaad handiger maar ook zo'n 2x zo duur. Dan geef ik meer uit aan stroomvoorziening dan aan de eigenlijke computer....

quote:
pcrodent schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:06:
[...]

Dat bedoelde ik niet echt (dat stond ook al in mijn post), maar hoe maak je de draadjes vast aan de onderdelen? Solderen, zitten er snoertjes bij, ...?

Voeding + stabilisator is inderdaad handiger maar ook zo'n 2x zo duur. Dan geef ik meer uit aan stroomvoorziening dan aan de eigenlijke computer....
Oh zo, je moet kroonsteentjes of krimpkousjes of krimp koppelstukjes gebruiken daarvoor ja.
Reg. datum: 01 juli 2003

Ik heb nu een "ATX Power Controller" gevonden die wanneer je het contact aanzet, automatisch de pc, omvormer en versterkers kan inschakelen. En zodra je de sleutel uit het contact haalt ook automatisch de pc netjes afsluit. Zo hoef je nooit bang te zijn dat je met een lege accu staat als je je pc vergeet af te sluiten. (Die opus voedingen hebben dit ook volgens mij, maar dit is dan ook voor de mensen met een omvormer.)

Ik zet nu steeds met een schakelaar de omvormer en versterkers aan. De pc staat onder mijn stoel dus die zet ik aan door op de aan/uit knop te drukken van de pc zelf.

Maar ik stond dus vandaag voor het eerst met een lege accu. (was vergeten de schakelaar om te zetten) :X Gelukkig was er iemand zo aardig om mij te helpen met start kabels. :)

Deze controller heb ik gevonden bij de shop van Mp3Car.com:
http://www.mp3car.com/sto...ath=29&products_id=65

En een handleiding:
http://www.mp3car.com/products/Installation_Manual_V2.2.pdf

http://www.mp3car.com/store/images/CarPCPro.jpg

Hij kost daar $54.00, maar daar komt dus nog $31.25 verzendkostten bij. Daarom ben ik aan het kijken of hij hier in Nederland te koop is omdat $31.25 aan verzendkosten een beetje te gek is.

Misschien dat hier iemand een adres weet waar deze dingen te koop zijn hier in Nederland.

Dit is voor mij dus de ideale oplossing om nooit meer met een lege accu te komen staan. Alleen om hem nu in Amerika te bestellen voor $85.25. 8)7 Dus als iemand mij wil helpen zoeken. ;)

quote:
Cyber Spy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:48:
Ik heb nu een "ATX Power Controller" gevonden die wanneer je het contact aanzet, automatisch
Je kan ook zelf iets solderen toch? Op www.mp3carforum.com staan wel aardig wat schakelingetjes, en waarom sluit je je versterkers niet aan op de antennestuurdraad van je auto radio? Daar is die immers voor gemaakt..

Megamind wijzigde dit bericht 03-02-2005 22:22 (64%)

Reg. datum: 12 november 2001

of een inkoopactie organiseren.
Ik wil hem ook wel, dus anders samen bestellen ofzo..
En nog wel meer mensen hier denk ik.

Reg. datum: 05 september 2001

Wie heeft er voor mij de exacte afmetingen van een Lilliput 7"TFT touchscreen scherm, dus lengte en breedteen hoogte, ik moet dit even weten omdat ik nog wat ruimte voorin mijn Audi console heb, en hij hier misschien in kan. alvast bedankt,

Nog 1 vraagje:
M'n Panasonic autoradio heeft geen line-in maar wel een ingang voor een CD-wisselaar (2x tulp + 1x DIN). Kan ik de PC aansluiten op de 2x tulp of wil de radio per se dat ook de DIN wordt aangesloten?
Het is een Panasonic CQ-C1400N.

Reg. datum: 12 januari 2005

quote:
Megamind schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:22:
[...]

Je kan ook zelf iets solderen toch? Op www.mp3carforum.com staan wel aardig wat schakelingetjes, en waarom sluit je je versterkers niet aan op de antennestuurdraad van je auto radio? Daar is die immers voor gemaakt..

ik heb zelf een chip laten maken
als ik een tuimelschakelaar omzet
-zet ik via een relais de omvormer aan

-daarna geeft die chip een puls aan een relais die op de aan/uitknop staat na een instelbare tijd (zodat de omvormer voeding kan geven +- 3 sec)

-als de pc aan springt heb ik op de groene pc led een relais staat die ook weer de voeding relais van de omvormer aanstuurt nu krijgt de omvormer dus op 2 manieren voeding

-als ik de tuimelschakelaar omzet geeft de chip weer een puls en de pc sluit af
ook schakelt hij de stroom naar het relais van de omvormer uit maar die krijgt nog steeds stroom
van het relais die op de pc led staat, dus me omvormer gaat pas uit als de pc led uit gaat dus dat is as de pc uitgeschakeld is.

koste me maar 15 euro :) en ik hoef alleen maar een schakelaar om te zetten en alles gaat vanzelf

arieik wijzigde dit bericht 04-02-2005 12:09 (17%)

quote:
Megamind schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:22:
[...]

Ik heb mijn auto radio laten vervallen dus dan krijgt die antenne draad geen stroom meer volgens mij. Nog nooit getest eigenlijk. :z

quote:
macmouse schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:58:
of een inkoopactie organiseren.
Ik wil hem ook wel, dus anders samen bestellen ofzo..
En nog wel meer mensen hier denk ik.

Inkoopactie lijkt mij een goed idee. Ik zal eens kijken of ik zo'n actie kan organiseren.

quote:
Klapperboom schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:48:
Wie heeft er voor mij de exacte afmetingen van een Lilliput 7"TFT touchscreen scherm, dus lengte en breedteen hoogte, ik moet dit even weten omdat ik nog wat ruimte voorin mijn Audi console heb, en hij hier misschien in kan. alvast bedankt,

Lengte = 18,8 cm
Hoogte = 12,5 cm
Diepte = 3,5 cm

quote:
arieik schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:08:
[...]

ik heb zelf een chip laten maken
als ik een tuimelschakelaar omzet
-zet ik via een relais de omvormer aan

-daarna geeft die chip een puls aan een relais die op de aan/uitknop staat na een instelbare tijd (zodat de omvormer voeding kan geven +- 3 sec)

-als de pc aan springt heb ik op de groene pc led een relais staat die ook weer de voeding relais van de omvormer aanstuurt nu krijgt de omvormer dus op 2 manieren voeding

-als ik de tuimelschakelaar omzet geeft de chip weer een puls en de pc sluit af
ook schakelt hij de stroom naar het relais van de omvormer uit maar die krijgt nog steeds stroom
van het relais die op de pc led staat, dus me omvormer gaat pas uit als de pc led uit gaat dus dat is as de pc uitgeschakeld is.

koste me maar 15 euro :) en ik hoef alleen maar een schakelaar om te zetten en alles gaat vanzelf

Dit lijkt mij ook best handig, maar dan moet je niet vergeten de schakelaar om te zetten, wat bij mij zeker wel eens gebeurd als ik haast heb. :P Heb je misschien nog meer informatie waar je die chip heb laten maken?

Maar je zegt dat je een tuimelschakelaar gebruikt... waarom hang je die chip dan niet direct aan het contact? Dan heb je eigenlijk hetzelfde idee als die ATX controller voor maar 15 euro. :*) Of gaat dit niet werken?
Reg. datum: 12 januari 2005

je zou hem zo aan je contact kunnen hangen ja
maar ik von zo"n schakelaar wel handig

Volgens mij is het maken van zo'n chip niet zo ingewikkeld. Als je beetje handig bent met electronica kan je het wel zo maken (al gezocht op www.mp3carforum.com ?)

quote:
Megamind schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:40:
Volgens mij is het maken van zo'n chip niet zo ingewikkeld. Als je beetje handig bent met electronica kan je het wel zo maken (al gezocht op www.mp3carforum.com ?)

Ja, en dit gevonden:

http://www.mp3car.com/vbu...18&highlight=port+pin

Hier zetten ze de pc aan/uit via de com poort mbv een programma. Maar ik ben dus niet zo handig met electronica, dus zoiets kan ik in ieder geval niet maken.

Die ATX controller is al meteen aan te sluiten dus je hoeft verder niets meer te solderen oid.
Reg. datum: 07 februari 2005

Hallo,

Ik ben op zoek naar een GlobalSat BU-303 USB ontvanger. Op de intro van deel 3 hier staat dat ik die al kan krijgen voor een 65 euro. Ik heb voor die prijs gezocht maar niet gevonden. Kan iemand mij helpen.
Ik woon in België (eventueel afhaling, of verzending)

Het probleem is namelijk dat ik die gps ontvanger al tegen vrijdag in mijn bezit zou moeten hebben

alvast bedankt!!

quote:
joske123 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:13:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een GlobalSat BU-303 USB ontvanger. Op de intro van deel 3 hier staat dat ik die al kan krijgen voor een 65 euro. Ik heb voor die prijs gezocht maar niet gevonden. Kan iemand mij helpen.
Ik woon in België (eventueel afhaling, of verzending)

Het probleem is namelijk dat ik die gps ontvanger al tegen vrijdag in mijn bezit zou moeten hebben

alvast bedankt!!

http://stores.ebay.com/EC...olZ4QQdirZ1QQftidZ2QQtZkm

Alleen voor vrijdag.. tja, dat lukt je niet denk ik ;)

Reg. datum: 23 november 2001

50 euro is niet veel. Daar komt dan nog een 16+3 bij en je zit rond je bedrag van 65 euro. Ik denk dat ik er eentje ga bestellen als extra.

Ik zie dat velen hier toch nog een psu of shutdown controller nodig hebben. Is een IA geen goed idee? neem bijvoorbeeld de M1-ATX die net uit is en net iets onder de 100 euro kost. Ik wil er wel eentje hebben aangezien mijn huidige psu geen shutdown controller heeft en electronica is niet mijn sterkste kant anders had ik er al 1 gemaakt zelf.

Ik heb dus net een Haicom gps ontvangertje gekocht. Deze heeft een PS2 uitgang.
Daaraan heb ik een PS2 to usb omvormertje bij gekocht zodat ik hem op mijn laptop kan gebruiken.

Maar hoe installeer ik dit op mijn pc? Het wil mij niet lukken?!

Kan iemand helpen???

>>> H20 <<<
Reg. datum: 25 januari 2001

USB2PS2 converter gaat in principe niet werken voor een gps ontvanger.
De ontvanger heeft welliswaar een PS2 connector maar is eigenlijk een "verdekte" rs232 aansluiting ;-) (dus 2draden voor de spanning en 2draden voor de RS232 communicatie)

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Maar in de winkel zeiden ze dat dit de bihorende aansluiting was. Speciaal voor dit type en dat dit niet zal werken op andere ps/2 producten, enkel op gps ontvanger...

Maar mijn vraag is nu nog, de navigatiesoftware..

Is er niks gratis meer op de markt? De map Monkey kan je wel nog downloaden, maar voor de kaarten, bv in mijn geval van België of europa moet je betalen?!

quote:
joske123 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:09:
Maar in de winkel zeiden ze dat dit de bihorende aansluiting was. Speciaal voor dit type en dat dit niet zal werken op andere ps/2 producten, enkel op gps ontvanger...

Maar mijn vraag is nu nog, de navigatiesoftware..

Is er niks gratis meer op de markt? De map Monkey kan je wel nog downloaden, maar voor de kaarten, bv in mijn geval van België of europa moet je betalen?!

De kaarten staan zelfs op een Belgische site. :P

http://www.mio-tech.be/downloads/default.asp

Deze kun je gewoon gebruiken met Destinator/Map Monkey.
Reg. datum: 23 november 2001

nieuwe xenarc indash tft:

http://www.xenarc.com/product/700IDT.html

op cartft kost hij 550 euro !!! En dat voor een niet-gemotoriseerde uitvoering.

ik heb de benelux map gedownload en in de map C:\DestinatorApps\Destinator\Benelux geplaatst.

Als ik de map wil kiezen met Map Monkey dan krijg ik de foutmelding dat de map niet geregistreerd is?

Heeft iemand een oplossing?!

Alvast bedankt

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: