Hoe krijg je het weer verzonnen
Alleen ik begrijp het systeem nog niet helemaal.
Voorwerp links schroef je achterop het scherm dat is duidelijk. Maar het rechter voorwerp hoe zie jij dat? Dat snap ik nog niet helemaal.
Is dat een plaatje aan de voorkant van een DIN vakje?
En dat opbergen van het scherm is mij ook niet helemaal duidelijk
Kun je dit misschien nog wat verder uitleggen, misschien aan de hand van een andere tekening?
Ik ben namelijk razend benieuwd!
Alleen ik begrijp het systeem nog niet helemaal.
Voorwerp links schroef je achterop het scherm dat is duidelijk. Maar het rechter voorwerp hoe zie jij dat? Dat snap ik nog niet helemaal.
Is dat een plaatje aan de voorkant van een DIN vakje?
En dat opbergen van het scherm is mij ook niet helemaal duidelijk
Kun je dit misschien nog wat verder uitleggen, misschien aan de hand van een andere tekening?
Ik ben namelijk razend benieuwd!
We Listen : Radiostreams luisteren
Mijn eerste tekening snap je? Dat ding met die sleuven is de bracket, die moet het andere ding (ik noem het de 'slede' ) begeleiden. Die glijd met de 2 pinnetjes door de sleuven. Mijn eerste idee was om het scherm direct op de onderkant van de slede te monteren. Dat past dus niet, maar ik leg het eerst even zo uit.
De rechterkant is de kant van het dashboard. Als het scherm opgeborgen is trek je de slede naar buiten tot hij niet meer verder kan, dan draai je hem omhoog (de kromming in de onderste gleuf in het bracket) en laat je hem een stukje zakken zodat hij niet meer naar voren valt.
Maar ja, het scherm past er niet dwars in, dus een draaisysteem, op naar plaatje 2!
Het rechtervoorwerp is weer de slede, maar nu wordt het niet aan het scherm vast gemaakt. Nu maken we er een champignon-gat in en dat andere ding maken we nu vast aan het scherm. De haak gaat dan door de champignon. Als je dan het scherm optilt en een kwartslag draaid, ligt de haak dwars in de hoed van de champignon.

De rechterkant is de kant van het dashboard. Als het scherm opgeborgen is trek je de slede naar buiten tot hij niet meer verder kan, dan draai je hem omhoog (de kromming in de onderste gleuf in het bracket) en laat je hem een stukje zakken zodat hij niet meer naar voren valt.
Maar ja, het scherm past er niet dwars in, dus een draaisysteem, op naar plaatje 2!
Het rechtervoorwerp is weer de slede, maar nu wordt het niet aan het scherm vast gemaakt. Nu maken we er een champignon-gat in en dat andere ding maken we nu vast aan het scherm. De haak gaat dan door de champignon. Als je dan het scherm optilt en een kwartslag draaid, ligt de haak dwars in de hoed van de champignon.

edit:
een uur bezig geweest met een beetje duidelijke uitleg... film kijken en nadenken gaat dus niet samen
een uur bezig geweest met een beetje duidelijke uitleg... film kijken en nadenken gaat dus niet samen
Dr. Donald wijzigde dit bericht 21-12-2004 22:41 (6%)
Nee, iets hoger. Meer naar rechts dus, anders heb je de kans dat je scherm tegen de onderkant van het (de?) DIN komt bij het omhoogdraaien van het scherm.
Maar zijn er niet meer mensen met ideën? De laatste 24 posts zijn van mij, connector of FreeRider.. Er moeten hier op GoT toch wel meer mensen zijn die logisch kunnen nadenken?
Maar zijn er niet meer mensen met ideën? De laatste 24 posts zijn van mij, connector of FreeRider.. Er moeten hier op GoT toch wel meer mensen zijn die logisch kunnen nadenken?
quote:Dr. Donald schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:27:
Nee, iets hoger. Meer naar rechts dus, anders heb je de kans dat je scherm tegen de onderkant van het (de?) DIN komt bij het omhoogdraaien van het scherm.
Blijkbaar zijn er verder geen mensen met andere ideën of tips.
Dr. Donald is het mogelijk dat je een tekening maakt, met hierin ook het tft scherm erin?
Dus in liggende positie en in rechtopstaande positie?
1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V
quote:
Heeeey relaxed!! Dit is echt precies wat ik bedoel!!!
Dit topic stond al bij mij favorieten, maar deze foto van het scherm staat er dan nog niet zolang op, want ik heb deze foto nog nooit gezien. Ik zal even de foto's plaatsen.

Ik ben benieuwd wat voor beugels e.d. je hebt gebruikt voor het bevestigingssysteem.?
Heb je ook een foto van het bevestigings, nog niet ingebouwd.
connector wijzigde dit bericht 27-12-2004 14:58 (22%)
quote:connector schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:56:
[...]
Heeeey relaxed!! Dit is echt precies wat ik bedoel!!!![]()
Dit topic stond al bij mij favorieten, maar deze foto van het scherm staat er dan nog niet zolang op, want ik heb deze foto nog nooit gezien. Ik zal even de foto's plaatsen.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik ben benieuwd wat voor beugels e.d. je hebt gebruikt voor het bevestigingssysteem.?
Heb je ook een foto van het bevestigings, nog niet ingebouwd.
Foto's staan er sinds 3 oktober op
Helaas heb ik geen foto's van het frame voor dat ik het inbouwde, maar misschien dat ik het er binnenkort nog uit haal om het 1 en ander aan te passen, dan kan ik meteen ff een foto-tje maken.
Ik zal ook nog eens bij m'n ouders in de schuur kijken, als het goed is ligt daar nog een eerste versie, die heb ik afgedankt omdat de gebruikte materialen te slap waren, maar het idee is hetzelfde, dus die kan wel op de foto
Benodigd heden:
2x stalen hoek profiel
1x stuk stalen strip
2x kogel gelagerde lade geleider dingen.

boven aanzicht en voor aanzicht
Het zwarte moet het beugel gedeelte voor stellen, en het blauwe zijn de lade geleiders.
Ik heb de lade geleiders ingekort en aangepast, kwestie van passen en meten.
Om het scherm precies te laten passen heb ik zoals je ziet op de foto's het randje voor het din-slot iets uit moeten uitvijlen.
1993 Mazda 626 1.8i 16V
quote:BreeeZe schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:30:
[...]
Benodigd heden:
2x stalen hoek profiel
1x stuk stalen strip
[afbeelding]
Het zwarte moet het beugel gedeelte voor stellen, en het blauwe zijn de lade geleiders.
Om het scherm precies te laten passen heb ik zoals je ziet op de foto's het randje voor het din-slot iets uit moeten uitvijlen.
Dan heb ik zeker altijd overheen gekeken?
Ik zie dat je het scherm aan een soort deur scharnier vast gemaakt hebt, ik vraag me af of het scherm overeind blijft staan wanneer je bijvoorbeeld of een heuvel heen rijd ofzo. Klapt het scherm dan niet naar voren? Of heb daar iets op verzonnen om dat tegen te gaan?
connector wijzigde dit bericht 27-12-2004 15:53 (36%)
Reg. datum: 01 november 2000
Reg. datum: 01 november 2000
Dat scharnier dat je gebruikt hebt klemt dat ofzo? Ik kan me zo nl. voorstellen dat het schermpje naar voren klapt bij een drempel of hard optrekken. Of zet je hem op een andere manier vast?quote:BreeeZe schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:30:
[...]
Foto's staan er sinds 3 oktober op
Helaas heb ik geen foto's van het frame voor dat ik het inbouwde, maar misschien dat ik het er binnenkort nog uit haal om het 1 en ander aan te passen, dan kan ik meteen ff een foto-tje maken.
Ik zal ook nog eens bij m'n ouders in de schuur kijken, als het goed is ligt daar nog een eerste versie, die heb ik afgedankt omdat de gebruikte materialen te slap waren, maar het idee is hetzelfde, dus die kan wel op de foto
Benodigd heden:
2x stalen hoek profiel
1x stuk stalen strip
[afbeelding]
Op het moment klem ik een klein stukje hoek profiel tussen het scharnier en het scherm.quote:connector schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:45:
[...]
Dan heb ik zeker altijd overheen gekeken?![]()
![]()
Ik zie dat je het scherm aan het soort raam scharnietje vast gemaakt hebt, ik vraag me af of het scherm overeind blijft staan wanneer je bijvoorbeeld of een heuvel heen rijd ofzo. Klapt het scherm dan niet naar voren? Of heb daar iets op verzonnen om dat tegen te gaan?

Zoiets dus, blauwe ding is het hoekstukje.
Ik wil het eigenlijk nog verbeteren met een veer systeem, moet alleen ergens een goed model veer vandaan trekken, ik heb er 2 veren in gehad, wat inprincipe goed werkte, alleen waren ze te slap.
1993 Mazda 626 1.8i 16V
Ziet er allemaal heel mooi uit
alleen persoonlijk bespaar ik me de moeite van zo'n in dash systeem. Zodra iemand er lucht van heeft, wat al snel gebeurd aangezien als je rond rijd met zo'n schermpje het snel genoeg opvalt, breken ze de boel op en slopen het eruit.
Zelf ga ik voor een plug&play systeem, dus dat ik met een klik het schermpje vast en los kan maken en de stekkers ook zo maken dat het klik en klaar is.....hoe weet ik nog niet precies aangezien ik het schermpje nog niet binnen heb maar zodra ik wat gemaakt heb poste ik het wel. Dan een hoesje voor het schermpje en als ik de auto uit ga schermpje mee....in situatie dat dat niet kan zoals bij het ui gaan, schermpje verstoppen....niet op een plek zoals het dashboard kasje of onder de stoel natuurlijk
EDIT: Of wat het mooiste zou zijn is een combi.... dus een in dash systeem waar je de monitor zo uit zou kunne klikken....zodat je 's nachts de boel eruit haalt maar als je effe de supermakrt in gaat de boel in dash op kunt bergen.
Zelf ga ik voor een plug&play systeem, dus dat ik met een klik het schermpje vast en los kan maken en de stekkers ook zo maken dat het klik en klaar is.....hoe weet ik nog niet precies aangezien ik het schermpje nog niet binnen heb maar zodra ik wat gemaakt heb poste ik het wel. Dan een hoesje voor het schermpje en als ik de auto uit ga schermpje mee....in situatie dat dat niet kan zoals bij het ui gaan, schermpje verstoppen....niet op een plek zoals het dashboard kasje of onder de stoel natuurlijk
EDIT: Of wat het mooiste zou zijn is een combi.... dus een in dash systeem waar je de monitor zo uit zou kunne klikken....zodat je 's nachts de boel eruit haalt maar als je effe de supermakrt in gaat de boel in dash op kunt bergen.
thedman wijzigde dit bericht 29-12-2004 15:35 (35%)
Carputer meets audiosystem!
quote:thedman schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:26:
Ziet er allemaal heel mooi uitalleen persoonlijk bespaar ik me de moeite van zo'n in dash systeem. Zodra iemand er lucht van heeft, wat al snel gebeurd aangezien als je rond rijd met zo'n schermpje het snel genoeg opvalt, breken ze de boel op en slopen het eruit.
Ik zorg dat het scherm niet meer te zien valt wanneer hij opgeborgen is, bijvoorbeeld door een soort afdekplaatje erop te zetten.
Ik ben benieuwd hoe je dat wil gaan aanpakken om het plug & play te maken.
Dan moet je waarschijnlijk met de soldeerbout aan de slag, om andere stekkers er aan te zetten die gemakkelijker aan te sluiten zijn.
* Dr. Donald is er weer 
Heb je nog belangstelling bij die tekening? Ik heb namelijk het CAD programma niet hier, ik zit de vakantie bij mijn ouders, en dan zou ik met de hand moeten tekenen en daar ben ik echt niet goed in. Ik wil het wel proberen, maar ik weet niet hoe duidelijk het dan wordt..
Heb je nog belangstelling bij die tekening? Ik heb namelijk het CAD programma niet hier, ik zit de vakantie bij mijn ouders, en dan zou ik met de hand moeten tekenen en daar ben ik echt niet goed in. Ik wil het wel proberen, maar ik weet niet hoe duidelijk het dan wordt..
Altijd posten, al is het maar ter naslag van GoT
... Dit is natuurlijk zeer interessant, ook voor andere soort schermpjes zoals die van de PSone etc. Als afdekklepje zou ik gaan kiezen voor de voorkant van een oude radio ofzo, want het valt op als je daar een zwart plaatje hebt, maar wel een stel dikke subwoofers.... Een eventueel afkoppelbaar systeem voor heavy-duty use zou je evt. kunnen maken door te gaan werken met een kabel waarin je de originele stekker convert naar Sub-d 25 polig, welke minder kwetsbaar zijn, maar misschien is hier ook wel een professionelere oplossing voor...
Zoals al is gezegd, posten is nooit verkeerd. Er is altijd wel iemand die er wat aan heeft.quote:Dr. Donald schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:40:
* Dr. Donald is er weer
Ik ben benieuwd of je al iets hebben gevonden, waarmee je de stekkers van het schermpje makkelijk kunt in- en uit elkaar halen. Zouden hier ook verloopstekkers voor zijn?quote:thedman schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:26:
Ziet er allemaal heel mooi uitalleen persoonlijk bespaar ik me de moeite van zo'n in dash systeem. Zodra iemand er lucht van heeft, wat al snel gebeurd aangezien als je rond rijd met zo'n schermpje het snel genoeg opvalt, breken ze de boel op en slopen het eruit.
Reg. datum: 17 december 2004
Ziet er strak uit
Reg. datum: 01 september 2004
Reg. datum: 01 september 2004
Ik heb vandaag mijn schermpje ook aangekregen en ben er op het eerste zicht zeer te spreken over.
Ik heb snel mijn cataloogje erbij genomen om de (vrouwelijke) connector op te zoeken want die is idd tamelijk fragiel. (zat met eenzelfde probleem)
wat de connctor betreft ... nergens te vinden op het eerste zicht, ik heb iets dergelijks ook nog nooit tegengekomen. Msshn bij newvision zelf, maar ik vrees dat er een andere oplossing zal gezocht moeten worden.
Ik heb snel mijn cataloogje erbij genomen om de (vrouwelijke) connector op te zoeken want die is idd tamelijk fragiel. (zat met eenzelfde probleem)
wat de connctor betreft ... nergens te vinden op het eerste zicht, ik heb iets dergelijks ook nog nooit tegengekomen. Msshn bij newvision zelf, maar ik vrees dat er een andere oplossing zal gezocht moeten worden.
Zo, eindelijk weer tijd
Tentamens voorbij!

Ik hoop dat dit duidelijker is?

@Eric: Dat ziet er echt strak uit! Wel jammer dat je er geen beschijving bij hebt staan..

Ik hoop dat dit duidelijker is?
edit:
In opgeruimde positie:
@Eric: Dat ziet er echt strak uit! Wel jammer dat je er geen beschijving bij hebt staan..
Dr. Donald wijzigde dit bericht 20-01-2005 23:43 (14%)
Dank voor de reacties!
Ik ben bezig met een compleet verhaal over het inbouwen van een PC in de auto, dus een complete beschrijving van hoe ik eea heb gedaan komt er binnenkort aan.
Ik ben bezig met een compleet verhaal over het inbouwen van een PC in de auto, dus een complete beschrijving van hoe ik eea heb gedaan komt er binnenkort aan.