[Inbouwen 7" Lilliput] Ervaringen, tips, voorbeelden......

Pagina: 1
Acties:
  • 5.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29216

Topicstarter
Ik heb een Lilliput 7" aangeschaft en ik ben er zeer te spreken over. Nu wil ik dit scherm inbouwen in mijn Volkswagen Golf IV en dan het liefst op één of andere manier wegwerken in een 1-din.
Mijn andere din is namelijk al ingebruik door mijn gloednieuwe radio, daarom zou het zonde zijn deze niet te gebruiken.

Ik heb gekeken op diverse sites hoe andere dit scherm wegwerken en over het algemeen zijn er 3 manieren om het scherm weg te werken.

1. Simpele steun bovenop dashboard
2. Complete middenconsole vervangen en zelf een nieuwe maken
3. In-Dash systeem kopen en hierin Lilliput scherm wegwerken, meer info op http://www.digitalww.com/VGA_Lilliput-to-Indash_HowTo.html

Alleen bovenstaande mogelijkheden zijn niet voor mij geschikt, omdat:

1. Ik wil mijn scherm graag uit kunnen nemen of weg werken zodat hij niet zichtbaar meer is, dit vanwege inbraakgevoeligheid natuurlijk.
Dit scherm zou je demonteerbaar kunnen maken, alleen ik ben bang dat wanneer je de ronde vga kabel iets te vaak in en uit elkaar haalt, dat de pootje op den duur krom zullen zijn.
2. Geen optie, omdat ik mijn auto graag ooit weer een keer wil verkopen en geen dan niet met een zelf gemaakt dashboard wil zitten.
3. In-Dash systeem kost 100 dollar, maar vervolgens moet je dit hele scherm uit elkaar halen en tientallen draden gaan solderen. Dit is vragen om problemen denk ik en bij problemen ben je garantie ook kwijt.

Dus vandaar dat ik dit topic ben geopend in de hoop dat anderen dit zelfde probleem hebben (gehad).

Ik wil mijn scherm op een steun hebben en dat het ook mogelijk is dit scherm + steun weg te werken in een 1 din slot.

De problemen waar ik nu tegen loop zijn:
- Scherm pas niet in de breedte in mijn din slot
- Scherm past wel in de lengte in het dashboard, dus er zal een systeem gemaakt moeten worden dat als een soort kniek-arm naar binnen en naar buiten geschoven kan worden en vervolgens het scherm ophoog geklapt kan worden.

ik hoop dat iedereen zijn ervaringen, tips, voorbeelden en problemen wil posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 29216 op 21-12-2004 20:33 . Reden: spelfoutje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
Waarom zou punt 2 geen oplossing zijn ? je middenconsole is vaak een apart stuk dashboard (weet niet of dit bij een golf ook zo is) als je hier zelf een 2de stuk voor haalt op de sloop is het vrij makkelijk om zelf iets te maken.

Ik heb btw hetzelfde scherm, ik ga hem inbouwen in een opel astra. Word ook nog ff zoeken hoe ik dit ga doen, misschien dat er nog mensen met hele goede tips langskomen :D

/edit

Antwoord op onderstaande reactie... Word inderdaad wel een beetje lastig om alles te verplaatsen

[ Voor 40% gewijzigd door maddog_rvo op 20-12-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maddog_rvo schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:14:
Waarom zou punt 2 geen oplossing zijn ? je middenconsole is vaak een apart stuk dashboard (weet niet of dit bij een golf ook zo is) als je hier zelf een 2de stuk voor haalt op de sloop is het vrij makkelijk om zelf iets te maken.

Ik heb btw hetzelfde scherm, ik ga hem inbouwen in een opel astra. Word ook nog ff zoeken hoe ik dit ga doen, misschien dat er nog mensen met hele goede tips langskomen :D
Punt 2 is voor mij geen oplossing, omdat ik mijn 2e din slot wil blijven gebruiken voor mijn radio. Wil ik dit scherm er toch in krijgen, dan zal of mijn ventilatoren eruit moeten halen of onderin het gedeelte met de knoppen voor de airco/verwarming eruit moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
PC in je Auto. Info en How-to's

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/946426

Heb je dit topic al doorgelezen?

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 12:56
maddog_rvo schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:14:

/edit

Antwoord op onderstaande reactie... Word inderdaad wel een beetje lastig om alles te verplaatsen
Opel Astra heeft idd een vervangbare middending, kun je zo op de sloperij halen ja. Als je handig bent met glasvezelfiber ofzo (Weet ik veel hoe dat heet) kun je hele goede resultaten halen.

Ik heb 't ook gedaan, alleen ben ik niet zo handig met dat bondo ofzo. Dashbord kostte me 15 eur. Met spuitverf t zwartgespoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/wip533x400/img_6912.jpg

Rest van de pics staan in het auto-pc topic. Op www.mp3car.com (forums) staat ook heel veel over het integreren van scherm in auto. Die lui hebben er toch iets meer handigheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dat topic heb ik zeker al eens gelezen, maar vond daar niet echt een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:34
Wat dacht je hiervan?
Afbeeldingslocatie: http://pioniers.50free.net/GoT/slede.jpg
Je scherm schroef je dan tegen de onderkant van de bovenste houder en dan kun je hem door die slede schuiven. Die zit uiteraard dan ook aan de andere kant. :)

edit:
Die houder kun je dan ook nog verlengen zodat je een afdekkapje met handvat aan de voorkant hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Donald op 20-12-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik heb ook zo'n schermpje en wil ongeveer hetzelfde. De oplossing van Dr. Donald is erg mooi, alleen is het lastige dat het scherm niet in een DIN ruimte past (is net iets te breed). Ik denk dat het in-dash systeem het beste is, alleen dan ben je wel garantie kwijt. Maar als je de guide goed leest dan is het best wel te doen. Ik heb laatst op een forum gelezen dat Liliput binnenkort komt met een gemotoriseerd variant die in een DIN ruimte past. Het staat ook op hun website.

oftewel:

-deze in de in-dash behuizing bouwen
-direct voor de DIN versie gaan

Lastige keuze ;)

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Donald schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:15:
Wat dacht je hiervan?
[afbeelding]
Je scherm schroef je dan tegen de onderkant van de bovenste houder en dan kun je hem door die slede schuiven. Die zit uiteraard dan ook aan de andere kant. :)

edit:
Die houder kun je dan ook nog verlengen zodat je een afdekkapje met handvat aan de voorkant hebt.
Mooi systeempje, alleen scherm is net iets te breed voor een din vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Wat zijn de afmetingen van een DIN dan?
Misschien kun je hem 90o draaien om hem op te bergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Donald schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:49:
Wat zijn de afmetingen van een DIN dan?
Misschien kun je hem 90o draaien om hem op te bergen
Ik weet niet wat de exacte afmetingen zijn, ik zal het eens opmeten of opzoeken.
Maar inderdaad ik ben aan het kijken hoe ik een systeem kan maken of kopen, zodat ik hem 90o kan draaien en daarna naar binnen kan schuiven. Enig idee of dat mogelijk is met het door jou getoonde systeem.

P.s. is het alleen maar een schets of heb je het ook al daadwerkelijk gemaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 29216 op 20-12-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Ik heb ook al een beetje gezocht ([google=define:din]) maar ik kon het niet echt vinden, alleen ongeveer in inches...

Het moet wel kunnen met mijn ontwerp, alleen je hebt wel een grote kans dat het niet meer echt stevig zit en gaat wiebelen. Het wordt iig een stuk moeilijker. Het is trouwens ook maar een (grove) schets, zo'n schermpje is iets te duur voor mij en bovendien heb ik helemaal geen auto, of zelfs maar een rijbewijs ;)
Ik vind het alleen leuk om zoiets te verzinnen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Dr. Donald op 20-12-2004 20:06 . Reden: Google linkje gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
DIN is 182 MM breed en 53 MM hoog. Het schermpje is 187 MM breed.en 45MM (op het dikste punt) diep. Als je een draaiend systeem maakt dan kan dat incl bevestiging aan de behuizing max 15 MM hoog zijn. Het moet dan een uitschuif, draai en kantel systeem in zich hebben,
Vrij lastig om te maken denk ik, en het moet ook stevig zijn als je de touchscreenfunctie wil gebruiken of over een hobbel heen rijdt. Ik denk dat die in-dash behuizing wel iets steviger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Dat wordt idd wel moeilijk dan...

5mm ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FreeRider schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:35:
DIN is 182 MM breed en 53 MM hoog. Het schermpje is 187 MM breed.en 45MM (op het dikste punt) diep. Als je een draaiend systeem maakt dan kan dat incl bevestiging aan de behuizing max 15 MM hoog zijn. Het moet dan een uitschuif, draai en kantel systeem in zich hebben,
Vrij lastig om te maken denk ik, en het moet ook stevig zijn als je de touchscreenfunctie wil gebruiken of over een hobbel heen rijdt. Ik denk dat die in-dash behuizing wel iets steviger is...
Dan moet ik misschien toch maar eens gaan kijken, of ik die 5 milimeter verschil ergens uit mijn dashboard kan wegnemen.

Ergens op mp3car.com kwam ik deze schets van iemand tegen.
Theoretisch ziet dit er ook netjes uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.2mobile.nl/temp/mount.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 29216 op 20-12-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Donald schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:35:
Ik heb ook al een beetje gezocht ([google]define:din[/]) maar ik kon het niet echt vinden, alleen ongeveer in inches...

Het moet wel kunnen met mijn ontwerp, alleen je hebt wel een grote kans dat het niet meer echt stevig zit en gaat wiebelen. Het wordt iig een stuk moeilijker. Het is trouwens ook maar een (grove) schets, zo'n schermpje is iets te duur voor mij en bovendien heb ik helemaal geen auto, of zelfs maar een rijbewijs ;)
Ik vind het alleen leuk om zoiets te verzinnen :)
Mijn complimenten hoor, netjes gedaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Anoniem: 29216 schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:50:
[...]

Dan moet ik misschien toch maar eens gaan kijken, of ik die 5 milimeter verschil ergens uit mijn dashboard kan wegnemen.

Ergens op mp3car.com kwam ik deze schets van iemand tegen.
Theoretisch ziet dit er ook netjes uit.

[afbeelding]
Ik snap hem niet.. 8)7 Heb je toevallig een linkje hiernaar voor een beschrijving?
Anoniem: 29216 schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:51:
Mijn complimenten hoor, netjes gedaan. _/-\o_
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb de link niet meer helaas. Maar het systeem is toch globaal wel duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Er zit een verdikking achter op het scherm, daar is het scherm 45 MM dik. De rest van het scherm is 38 MM dik. Het verschil is op de plek van de bevestiging niet 5 MM maar 15 MM. Als je een uitschuif systeem maakt, kan dit maximaal 15 MM hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Anoniem: 29216 schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:37:
Nee ik heb de link niet meer helaas. Maar het systeem is toch globaal wel duidelijk?
Tja, als ik dit zo zie dan zou ik zeggen dat de bovenkant het eerst naar binnen gaat, maar dan zou de onderse steun ook naar binnen moeten. Dat zal dus betekenen dat die dan los zit, maar waar haalt hij dan de stevigheid vandaan Ooh, de onderste steun kan ook inschuiven, ik heb hem door :D
FreeRider schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:43:
Er zit een verdikking achter op het scherm, daar is het scherm 45 MM dik. De rest van het scherm is 38 MM dik. Het verschil is op de plek van de bevestiging niet 5 MM maar 15 MM. Als je een uitschuif systeem maakt, kan dit maximaal 15 MM hoog zijn.
Dat is nog eens nuttig _/-\o_
Die 15mm, is dat inclusief de "inkeping" waar je normaal de houder inschuift/schroeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een foto genomen van mijn middenconsole en in de foto de maten gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.2mobile.nl/temp/vw_dashboard.jpg
Zoals al eerder genoemd is de:
- afmeting van DIN 182 MM breed en 53 MM hoog
- afmeting tft scherm 187 MM breed en 45MM hoog

Er is dus een verschil van 5 mm.

Maar zoals ik op de foto heb duidelijk gemaakt, zitten er aan de zijkant kunstof opstaande randen aan beide kanten. De breedte van deze randjes zijn 3,5 mm.Het is vrij eenvoudig deze randen weg te vijlen. Hierdoor verandert de breedte naar 189 mm. Dit betekent dat het scherm wel naar binnen zou kunnen schuiven, afhankelijk van hou breed het systeem erom heen wordt.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 29216 op 21-12-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Dr. Donald schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:26:
[...]

Tja, als ik dit zo zie dan zou ik zeggen dat de bovenkant het eerst naar binnen gaat, maar dan zou de onderse steun ook naar binnen moeten. Dat zal dus betekenen dat die dan los zit, maar waar haalt hij dan de stevigheid vandaan Ooh, de onderste steun kan ook inschuiven, ik heb hem door :D
[...]
Dat is nog eens nuttig _/-\o_
Die 15mm, is dat inclusief de "inkeping" waar je normaal de houder inschuift/schroeft?
Nee, "in" die 15 MM moet je een bevestigingsmechanisme integreren. Uit dit mechanisme moet een asje steken met een vierkantje erop dat in het railtje van het scherm schuift. Er moet dus in die 15 MM ook een soort schroefje komen waarmee je het vierkantje + scherm naar het mechanisme toe strakstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FreeRider schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:01:
Nee, "in" die 15 MM moet je een bevestigingsmechanisme integreren. Uit dit mechanisme moet een asje steken met een vierkantje erop dat in het railtje van het scherm schuift. Er moet dus in die 15 MM ook een soort schroefje komen waarmee je het vierkantje + scherm naar het mechanisme toe strakstrekt.
Ter verduidelijking van de tekst van FreeRider.
Hier een foto van het bevestigingsmechanisme van het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.2mobile.nl/temp/vw_touchscreen.jpg

En een foto van het railtje waar het scherm inschuift.
Afbeeldingslocatie: http://www.2mobile.nl/temp/vw_touchscreen_voet.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 29216 op 21-12-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Dat op de achterkant van het scherm kun je eraf halen neem ik aan? Dat scheelt weer 12 mm :)
Anoniem: 29216 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:55:
Ik heb een foto genomen van mijn middenconsole en in de foto de maten gezet.

[afbeelding]
Zoals al eerder genoemd is de:
- afmeting van DIN 182 MM breed en 53 MM hoog
- afmeting tft scherm 187 MM breed en 45MM hoog

Er is dus een verschil van 5 mm.

Maar zoals ik op de foto heb duidelijk gemaakt, zitten er aan de zijkant kunstof opstaande randen aan beide kanten. De breedte van deze randjes zijn 3,5 mm.Het is vrij eenvoudig deze randen weg te vijlen. Hierdoor verandert de breedte naar 189 mm. Dit betekent dat het scherm wel naar binnen zou kunnen schuiven, afhankelijk van hou breed het systeem erom heen wordt.
Je zou het wel weg kunnen halen, maar dan hou je wel erg weinig ruimte over. Ik zat zelf te denken aan 1mm aluminium voor de bracket en de houder. Dat wordt dan 4mm plus speling.
En misschien is het leuk/handig om het universeel te houden, zodat anderen er ook wat aan hebben of hun eigen ervaringen kunnen laten horen. Waar het topic mijns inziens in den beginne ook een beetje voor bedoeld was..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Donald schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:12:
Dat op de achterkant van het scherm kun je eraf halen neem ik aan? Dat scheelt weer 12 mm :)

[...]
Dat kun je er inderdaad afhalen, dit systeem wordt er namelijk standaard bijgeleverd.
Zoals te zien is, zit er achterop het scherm een sleuf waarop het blokje is vastgedraaid.
Dit blokje is natuurlijk te vervangen voor iets anders.
Je zou het wel weg kunnen halen, maar dan hou je wel erg weinig ruimte over. Ik zat zelf te denken aan 1mm aluminium voor de bracket en de houder. Dat wordt dan 4mm plus speling.
En misschien is het leuk/handig om het universeel te houden, zodat anderen er ook wat aan hebben of hun eigen ervaringen kunnen laten horen. Waar het topic mijns inziens in den beginne ook een beetje voor bedoeld was..?
Het topic is inderdaad bedoelt om een soort universeel systeem te ontwikkelen door middel van ervaringen en tips van anderen. Maar ik ben wel uitgegaan van een Volkwagen Golf 4. Iets universeels maken dat voor alle automerken en typen gelijk is, dat zal erg lastig worden omdat ieder middenconsole verschilt van elkaar.

Maar zoals ik al bij de topicstart heb aangegeven, wil ik het scherm in-dash kunnen opbergen. Vanwege diefstalgevoeligheid en vanwege de ronde vga kabel, waar je geheid problemen mee gaat krijgen wanneer je 's nachts je scherm probeert aan te sluiten. De pootjes heb je dan zo krom staan.

Zonder deze kleine modificatie van het middenconsole is het scherm te breed, dus deze modificatie zal altijd nodig zijn. Tenzij er betere oplossingen nog voorgedragen worden natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 29216 op 21-12-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Ach ja, eigenbelang voorop he :+
Wat dacht je hiervan dan?
Afbeeldingslocatie: http://pioniers.50free.net/GoT/draai.jpg
Vanaf boven gezien. Rechts de slede. Het voorwerp links schroef je op de achterkant van je scherm. De haak wordt uit die plaat gebogen.

Om het scherm op te bergen til je hem iets op, draai je hem een kwartslag naar links of rechts. En dan berg je hem op volgens het systeem boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe krijg je het weer verzonnen _/-\o_
Alleen ik begrijp het systeem nog niet helemaal. :?

Voorwerp links schroef je achterop het scherm dat is duidelijk. Maar het rechter voorwerp hoe zie jij dat? Dat snap ik nog niet helemaal.
Is dat een plaatje aan de voorkant van een DIN vakje?
En dat opbergen van het scherm is mij ook niet helemaal duidelijk

Kun je dit misschien nog wat verder uitleggen, misschien aan de hand van een andere tekening?
Ik ben namelijk razend benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Mijn eerste tekening snap je? Dat ding met die sleuven is de bracket, die moet het andere ding (ik noem het de 'slede' ) begeleiden. Die glijd met de 2 pinnetjes door de sleuven. Mijn eerste idee was om het scherm direct op de onderkant van de slede te monteren. Dat past dus niet, maar ik leg het eerst even zo uit.
De rechterkant is de kant van het dashboard. Als het scherm opgeborgen is trek je de slede naar buiten tot hij niet meer verder kan, dan draai je hem omhoog (de kromming in de onderste gleuf in het bracket) en laat je hem een stukje zakken zodat hij niet meer naar voren valt.
Maar ja, het scherm past er niet dwars in, dus een draaisysteem, op naar plaatje 2!
Het rechtervoorwerp is weer de slede, maar nu wordt het niet aan het scherm vast gemaakt. Nu maken we er een champignon-gat in en dat andere ding maken we nu vast aan het scherm. De haak gaat dan door de champignon. Als je dan het scherm optilt en een kwartslag draaid, ligt de haak dwars in de hoed van de champignon.
Afbeeldingslocatie: http://pioniers.50free.net/GoT/champignon.png

edit:
een uur bezig geweest met een beetje duidelijke uitleg... film kijken en nadenken gaat dus niet samen B)

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Donald op 21-12-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit figuur begrijp ik.
Afbeeldingslocatie: http://pioniers.50free.net/GoT/slede.jpg

Die champigon uitsparing komt dan op de plaats van die witte kubus achtige vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Nee, iets hoger. Meer naar rechts dus, anders heb je de kans dat je scherm tegen de onderkant van het (de?) DIN komt bij het omhoogdraaien van het scherm.

Maar zijn er niet meer mensen met ideën? De laatste 24 posts zijn van mij, connector of FreeRider.. Er moeten hier op GoT toch wel meer mensen zijn die logisch kunnen nadenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Donald schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:27:
Nee, iets hoger. Meer naar rechts dus, anders heb je de kans dat je scherm tegen de onderkant van het (de?) DIN komt bij het omhoogdraaien van het scherm.

Maar zijn er niet meer mensen met ideën? De laatste 24 posts zijn van mij, connector of FreeRider.. Er moeten hier op GoT toch wel meer mensen zijn die logisch kunnen nadenken?
Blijkbaar zijn er verder geen mensen met andere ideën of tips.
Dr. Donald is het mogelijk dat je een tekening maakt, met hierin ook het tft scherm erin?
Dus in liggende positie en in rechtopstaande positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 12-06 13:16

BreeeZe

Devt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeeey relaxed!! Dit is echt precies wat ik bedoel!!! _/-\o_
Dit topic stond al bij mij favorieten, maar deze foto van het scherm staat er dan nog niet zolang op, want ik heb deze foto nog nooit gezien. Ik zal even de foto's plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://got.breeeze.com/carputer/cp02.jpgAfbeeldingslocatie: http://got.breeeze.com/carputer/cp03.jpgAfbeeldingslocatie: http://got.breeeze.com/carputer/cp04.jpg

Ik ben benieuwd wat voor beugels e.d. je hebt gebruikt voor het bevestigingssysteem.?
Heb je ook een foto van het bevestigings, nog niet ingebouwd.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 29216 op 27-12-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Anoniem: 29216 schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:56:
[...]

Dit topic stond al bij mij favorieten, maar deze foto van het scherm staat er dan nog niet zolang op, want ik heb deze foto nog nooit gezien. Ik zal even de foto's plaatsen.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik ben benieuwd wat voor beugels e.d. je hebt gebruikt voor het bevestigingssysteem.?
Foto's staan er sinds 3 oktober op :P

Helaas heb ik geen foto's van het frame voor dat ik het inbouwde, maar misschien dat ik het er binnenkort nog uit haal om het 1 en ander aan te passen, dan kan ik meteen ff een foto-tje maken.
Ik zal ook nog eens bij m'n ouders in de schuur kijken, als het goed is ligt daar nog een eerste versie, die heb ik afgedankt omdat de gebruikte materialen te slap waren, maar het idee is hetzelfde, dus die kan wel op de foto :)

Benodigd heden:
2x stalen hoek profiel
1x stuk stalen strip
2x kogel gelagerde lade geleider dingen.

Afbeeldingslocatie: http://got.breeeze.com/carputer/frame.jpg
boven aanzicht en voor aanzicht

Het zwarte moet het beugel gedeelte voor stellen, en het blauwe zijn de lade geleiders.
Ik heb de lade geleiders ingekort en aangepast, kwestie van passen en meten.
Om het scherm precies te laten passen heb ik zoals je ziet op de foto's het randje voor het din-slot iets uit moeten uitvijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BreeeZe schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:30:
[...]
Benodigd heden:
2x stalen hoek profiel
1x stuk stalen strip

[afbeelding]

Het zwarte moet het beugel gedeelte voor stellen, en het blauwe zijn de lade geleiders.
Om het scherm precies te laten passen heb ik zoals je ziet op de foto's het randje voor het din-slot iets uit moeten uitvijlen.
Dan heb ik zeker altijd overheen gekeken? :? 8)7

Ik zie dat je het scherm aan een soort deur scharnier vast gemaakt hebt, ik vraag me af of het scherm overeind blijft staan wanneer je bijvoorbeeld of een heuvel heen rijd ofzo. Klapt het scherm dan niet naar voren? Of heb daar iets op verzonnen om dat tegen te gaan?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 29216 op 27-12-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
BreeeZe schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:30:
[...]

Foto's staan er sinds 3 oktober op :P

Helaas heb ik geen foto's van het frame voor dat ik het inbouwde, maar misschien dat ik het er binnenkort nog uit haal om het 1 en ander aan te passen, dan kan ik meteen ff een foto-tje maken.
Ik zal ook nog eens bij m'n ouders in de schuur kijken, als het goed is ligt daar nog een eerste versie, die heb ik afgedankt omdat de gebruikte materialen te slap waren, maar het idee is hetzelfde, dus die kan wel op de foto :)

Benodigd heden:
2x stalen hoek profiel
1x stuk stalen strip

[afbeelding]

Dat scharnier dat je gebruikt hebt klemt dat ofzo? Ik kan me zo nl. voorstellen dat het schermpje naar voren klapt bij een drempel of hard optrekken. Of zet je hem op een andere manier vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Anoniem: 29216 schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:45:
[...]

Dan heb ik zeker altijd overheen gekeken? :? 8)7

Ik zie dat je het scherm aan het soort raam scharnietje vast gemaakt hebt, ik vraag me af of het scherm overeind blijft staan wanneer je bijvoorbeeld of een heuvel heen rijd ofzo. Klapt het scherm dan niet naar voren? Of heb daar iets op verzonnen om dat tegen te gaan?
Op het moment klem ik een klein stukje hoek profiel tussen het scharnier en het scherm.
Afbeeldingslocatie: http://got.breeeze.com/carputer/clipje.jpg
Zoiets dus, blauwe ding is het hoekstukje.

Ik wil het eigenlijk nog verbeteren met een veer systeem, moet alleen ergens een goed model veer vandaan trekken, ik heb er 2 veren in gehad, wat inprincipe goed werkte, alleen waren ze te slap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn er nog meer tweakers zoals Breeze die ook daadwerkelijk het scherm ingebouwd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131794

Ziet er allemaal heel mooi uit _/-\o_ alleen persoonlijk bespaar ik me de moeite van zo'n in dash systeem. Zodra iemand er lucht van heeft, wat al snel gebeurd aangezien als je rond rijd met zo'n schermpje het snel genoeg opvalt, breken ze de boel op en slopen het eruit.

Zelf ga ik voor een plug&play systeem, dus dat ik met een klik het schermpje vast en los kan maken en de stekkers ook zo maken dat het klik en klaar is.....hoe weet ik nog niet precies aangezien ik het schermpje nog niet binnen heb maar zodra ik wat gemaakt heb poste ik het wel. Dan een hoesje voor het schermpje en als ik de auto uit ga schermpje mee....in situatie dat dat niet kan zoals bij het ui gaan, schermpje verstoppen....niet op een plek zoals het dashboard kasje of onder de stoel natuurlijk 8)7

EDIT: Of wat het mooiste zou zijn is een combi.... dus een in dash systeem waar je de monitor zo uit zou kunne klikken....zodat je 's nachts de boel eruit haalt maar als je effe de supermakrt in gaat de boel in dash op kunt bergen. >:)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 131794 op 29-12-2004 15:35 ]

Topicstarter
Anoniem: 131794 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:26:
Ziet er allemaal heel mooi uit _/-\o_ alleen persoonlijk bespaar ik me de moeite van zo'n in dash systeem. Zodra iemand er lucht van heeft, wat al snel gebeurd aangezien als je rond rijd met zo'n schermpje het snel genoeg opvalt, breken ze de boel op en slopen het eruit.

Zelf ga ik voor een plug&play systeem, dus dat ik met een klik het schermpje vast en los kan maken en de stekkers ook zo maken dat het klik en klaar is.....hoe weet ik nog niet precies aangezien ik het schermpje nog niet binnen heb maar zodra ik wat gemaakt heb poste ik het wel. Dan een hoesje voor het schermpje en als ik de auto uit ga schermpje mee....in situatie dat dat niet kan zoals bij het ui gaan, schermpje verstoppen....niet op een plek zoals het dashboard kasje of onder de stoel natuurlijk 8)7

EDIT: Of wat het mooiste zou zijn is een combi.... dus een in dash systeem waar je de monitor zo uit zou kunne klikken....zodat je 's nachts de boel eruit haalt maar als je effe de supermakrt in gaat de boel in dash op kunt bergen. >:)
Ik zorg dat het scherm niet meer te zien valt wanneer hij opgeborgen is, bijvoorbeeld door een soort afdekplaatje erop te zetten.

Ik ben benieuwd hoe je dat wil gaan aanpakken om het plug & play te maken.
Dan moet je waarschijnlijk met de soldeerbout aan de slag, om andere stekkers er aan te zetten die gemakkelijker aan te sluiten zijn.

• Dr. Donald
* Dr. Donald is er weer :)

Heb je nog belangstelling bij die tekening? Ik heb namelijk het CAD programma niet hier, ik zit de vakantie bij mijn ouders, en dan zou ik met de hand moeten tekenen en daar ben ik echt niet goed in. Ik wil het wel proberen, maar ik weet niet hoe duidelijk het dan wordt..

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-06 22:24
Altijd posten, al is het maar ter naslag van GoT :P... Dit is natuurlijk zeer interessant, ook voor andere soort schermpjes zoals die van de PSone etc. Als afdekklepje zou ik gaan kiezen voor de voorkant van een oude radio ofzo, want het valt op als je daar een zwart plaatje hebt, maar wel een stel dikke subwoofers.... Een eventueel afkoppelbaar systeem voor heavy-duty use zou je evt. kunnen maken door te gaan werken met een kabel waarin je de originele stekker convert naar Sub-d 25 polig, welke minder kwetsbaar zijn, maar misschien is hier ook wel een professionelere oplossing voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dr. Donald schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:40:
* Dr. Donald is er weer :)

Heb je nog belangstelling bij die tekening? Ik heb namelijk het CAD programma niet hier, ik zit de vakantie bij mijn ouders, en dan zou ik met de hand moeten tekenen en daar ben ik echt niet goed in. Ik wil het wel proberen, maar ik weet niet hoe duidelijk het dan wordt..
Zoals al is gezegd, posten is nooit verkeerd. Er is altijd wel iemand die er wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 131794 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:26:

Ik ben benieuwd of je al iets hebben gevonden, waarmee je de stekkers van het schermpje makkelijk kunt in- en uit elkaar halen. Zouden hier ook verloopstekkers voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-06 17:47

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Zie ook hier voor een inbouw in een dashboard, met dit als voorlopig resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://castor.hwigroup.com/~eric/car-pc/13_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:27
Ziet er strak uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziet er zeer zeer strak uit! Klasse _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122442

Ik heb vandaag mijn schermpje ook aangekregen en ben er op het eerste zicht zeer te spreken over.

Ik heb snel mijn cataloogje erbij genomen om de (vrouwelijke) connector op te zoeken want die is idd tamelijk fragiel. (zat met eenzelfde probleem)

wat de connctor betreft ... nergens te vinden op het eerste zicht, ik heb iets dergelijks ook nog nooit tegengekomen. Msshn bij newvision zelf, maar ik vrees dat er een andere oplossing zal gezocht moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Zo, eindelijk weer tijd :) Tentamens voorbij!
Afbeeldingslocatie: http://pioniers.50free.net/GoT/voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pioniers.50free.net/GoT/achter.jpg
Ik hoop dat dit duidelijker is?
edit:
In opgeruimde positie:
Afbeeldingslocatie: http://pioniers.50free.net/GoT/liggend.jpg

@Eric: Dat ziet er echt strak uit! Wel jammer dat je er geen beschijving bij hebt staan..

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Donald op 20-01-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Dank voor de reacties!

Ik ben bezig met een compleet verhaal over het inbouwen van een PC in de auto, dus een complete beschrijving van hoe ik eea heb gedaan komt er binnenkort aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:27
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 15:07

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Anoniem: 29216 schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:56:
[...]

Ja dit is een mogelijkheid voor mijn Fiat Punto! Als je dit systeem nu compleet wil afschermen zou je boven op het schermpje een afdekplaatje kunnen zetten, zodat het systeem compleet onzichtbaar wordt.

Trouwens hulde aan Eric_HWI! Erg strak gemaakt. _/-\o_

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114084

Anoniem: 29216 schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:51:

1. Simpele steun bovenop dashboard
2. Complete middenconsole vervangen en zelf een nieuwe maken
3. In-Dash systeem kopen en hierin Lilliput scherm wegwerken, meer info op http://www.digitalww.com/VGA_Lilliput-to-Indash_HowTo.html

Alleen bovenstaande mogelijkheden zijn niet voor mij geschikt, omdat:

1. Ik wil mijn scherm graag uit kunnen nemen of weg werken zodat hij niet zichtbaar meer is, dit vanwege inbraakgevoeligheid natuurlijk.
Dit scherm zou je demonteerbaar kunnen maken, alleen ik ben bang dat wanneer je de ronde vga kabel iets te vaak in en uit elkaar haalt, dat de pootje op den duur krom zullen zijn.
2. Geen optie, omdat ik mijn auto graag ooit weer een keer wil verkopen en geen dan niet met een zelf gemaakt dashboard wil zitten.
3. In-Dash systeem kost 100 dollar, maar vervolgens moet je dit hele scherm uit elkaar halen en tientallen draden gaan solderen. Dit is vragen om problemen denk ik en bij problemen ben je garantie ook kwijt.
Optie 3 leek mij wel erg interresant. Ik vroeg me af of iemand dat een keer had geprobeerd. en of ie wat ervaringen op het net kan zetten (met wat pics erbij!!!).
Ik vraag me alleen hoe diefstal gevoelig dat In-Dash systeem is. Is dat niet erg makkelijk eruit te halen door criminelen?

Een tft scherm met afneembaar front lijkt mij ideaal !!!! Het bestaat alleen nog niet voorzover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33

Wimo.

Shake and Bake!

Enorme trap ;)

Ik ben zelf nu ook bezig om mijn console om te bouwen naar een indash variant. We hebben een aantal dingen verplaatst en dat ging prima .. Nu ben ik bezig met de afwerking maar dat wil totaal niet lukken. Ik plamuur alles met spuitplamuur en dat barst naar verloop van tijd. Met welk materiaal hebben jullie de laatste lagen gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 01:01
Wimo. schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:14:
Enorme trap ;)

Ik ben zelf nu ook bezig om mijn console om te bouwen naar een indash variant. We hebben een aantal dingen verplaatst en dat ging prima .. Nu ben ik bezig met de afwerking maar dat wil totaal niet lukken. Ik plamuur alles met spuitplamuur en dat barst naar verloop van tijd. Met welk materiaal hebben jullie de laatste lagen gemaakt?
KICK!

Ik zit er ook aan te denken om zo'n 7" lilliput in me middenconsole/dashboard in te bouwen, maar ik vraag me dus ook af wat voor materiaal jullie ervoor gebruiken om dat dat allemaal zo mooi aan elkaar vast te krijgen, zoals Erik_HWI het heeft gedaan...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Erik_HWI heeft gewoon eerst in grove lijnen plek gemaakt met een zaag/dremel voor het TFTtje (en dvdrom). Daarna de casing van de tft en dvd op de plek gehangen met wat bevestigingsmaterialen (ducttape).

Vervolgens moet je de voorkant gaan flushfitten. Erik_HWI heeft de overgangen afgeplakt met schilderstape en vervolgens met polyesterhars en vezel (verkrijgbaar bij gamma, waarschijnlijk van Alabastine) de overgangen verhard. Daarna is het een kwestie van schuren en met fijnplamuur afwerken. Spuitplamuur kun je evt gebruiken als je nog kleine (0,1-1mm) putjes overhoud.

Voila je schermpje zit netjes weg gewerkt. Verwacht echter niet dat als je dit voor het eerst doet dat je het op een zaterdagmiddag red ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
De beschrijving van C.44 klopt inderdaad helemaal. Ik heb het scherm inmiddels trouwens weer uitgebouwd en verder naar benden verplaatst: De kijkhoek bleek in de praktijk niet goed en omdat het scher nu verder gekanteld is levert dat een veel prettiger beeld op. Tip van de dag is dus om er zeker voor te zorgen dat je vooraf de kijkhoek goed controleert. De lilliput schermpjes hebben, zeker naar boven, namelijk een zeer kleine sweetspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

* C.44 blij is :)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik zal in het weekend wel een how to + foto's maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 01:01
Wimo. schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:15:
Ik zal in het weekend wel een how to + foto's maken ...
Dat zou helemaal nice zijn! _/-\o_

[ Voor 188% gewijzigd door Game-Freak op 09-12-2005 12:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 29216 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:10:
Zijn er nog meer tweakers zoals Breeze die ook daadwerkelijk het scherm ingebouwd hebben?
Ik heb een Lilliput scherm ingebouwd in een Double DIN unit in m'n Golf 5, de radio heb ik verplaatst naar het dashboard kastje.

Passen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/schermendash.jpg

Primer:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/scherm01.jpg

Gespoten:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laman/zdgrey/tmp/scherm05.jpg

Het scherm zit er nu een maand of 2 in (had daarvoor een beugel met daarop het scherm) e ben er zeer tevreden mee. Ik heb helaas nog geen foto's van het scherm in het dashboard.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Hier staat nog een goede link naar een how to

http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=69705

Zo heb ik het ongeveer ook gedaan ..
Pagina: 1