Toon posts:

Corsair XMS. Wat heeft iedereen er toch tegen?

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

dit is gewoon een vraagje, misschien wat ongebruikelijk zo... maar toch.

Ik lees steeds vaker dat je beter niet: "Dat corsair XMS spul" kunt nemen.
mensen schijnen er iets tegen te hebben, en het is me niet duidelijk waarom.

ik wil dit ook even weten omdat ik weer een aantal pc's ga bouwen en nog geheugen moet kopen, en ik eigenlijk wel wat zag in die XMS serie van Corsair...

maar toen zag ik een aantal mensen die hier niks van moesten hebben en die vonden dat dat spul veel problemen veroorzaakte... MIJN ervaring is juist goed daarmee... maar nou begin ik toch een beetje te twijfelen... heb ik toevallig gekul gehad met mijn modules ?... of zit het tussen mijn oren dat het zo "slecht lijkt"

Ik weet dat dit eigenlijk ongewoon is om over te beginnen op een Tech. forum, maar ik was toch wel erg nieuwsgierig O-)

Verwijderd

Volgens mij hebben vele mensen er gewoon iets tegen omdat het te duur is voor wat het is

Verwijderd

Mensen die het hebben vinden het prima spul, mensen die het niet hebben vinden het niks. Dat is zo met harddisks, TFT schermen, operating systems, etcetera, etcetera. Meestal is het niet al te objectief.

Ik heb dus toevallig wèl XMS geheugen, ik ben prima tevreden, zowel over de prestaties als over wat ik ervoor betaald heb, en wat een ander ervan vindt. Tja... wat moet je daarmee?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja... ik heb et zelf dus ook en ik ben er razend enthousiast over.....

maar je hoort overal ( ook andere forums ) van die tegenstrijdige dingen ......
en nou hoopte ik op iemand die er ook wat tegen had en mij dat even kon uitleggen....

En ik wou de gebruikerservaringen weten, met name de slechte... dan kan ik een beetje uitzoeken wat ik moet doen .....

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Geef eens wat voorbeelden :X

Ik heb zelf ook goede ervaringen met corsair, service is perfect als er iets kapot gaat heb je vrij snel nieuw mem, zelfs na 3 jaar. Corsair is alleen erg duur. Voor de normale gebruiker is het niet beter dat het standaard kingston/dane elec/infineon en voor de diehard overklokker is OCZ/Gskill etc weer geschikter. Corsair hangt er een beetje tussen dus, denk dat je daarom niet zoveel mensen zult horen dat je per sé corsair moet nemen. :)

Verder is het perfect mem natuurlijk, voor zover ik weet bijna nooit problemen mee.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-07 10:58

iambig

* z.o.z *

Corsair XMS is mijn memory of choise.

Ik heb nu in mijn werkstation een TwinX1024RE-3500LLPT setje zitten, en hoewel het inderdaad duur was (registered ECC geheugen is nou eenmaal duur) draait het flawless op mijn systeem.
2-3-2-6 Is gewoon het snelst wat Regged ECC ooit zal worden, sinds de Athlon FX nu geen registered geheugen meer nodig hebben.
Mijn Opterons lusten er echter wel pap van. :9
Heb net vandaag TwinX512-3200XL besteld voor mijn nieuwe HTPC'tje.
Wat mij betreft superspul.

NEE: dit is geen signature...

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:21
K heb nu een reepje XMS 3200 (512 mb) werkt allemaal prima hoor :S Qua overclocken heb ik nog niet echt veel geprobeerd, maar uit een review die ik er over had gelezen was het niet al te goed :/

[ Voor 50% gewijzigd door G70boX op 06-12-2004 22:08 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 01:02

Piggen

Lekker bakkie

Ik gebruik het ook zonder problemen, en het clockt ook goed (XMS-3200).

Verder denk ik hetzelfde als Race Eend. Dat die mensen het niet echt afraden, maar om het geheugen in een non-tweaker pc te stoppen is het te kostbaar en voor het echte overclockwerk zijn er ook beter kandidaten.

Verwijderd

MPmad schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:29:
Dat die mensen het niet echt afraden, maar om het geheugen in een non-tweaker pc te stoppen is het te kostbaar en voor het echte overclockwerk zijn er ook beter kandidaten.
Daarvoor bestaat er Corsair Valueselect. Goede prijs/goede kwaliteit/goede service. In elke pc die ik in elkaar steek voor een normale pc user steek ik Corsair Valueselect in

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:32

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dat van mij draait 2 3 3 7 1:1 en reete stabiel :) ben ook erg tevreden met me geheugen.
heb de xms pro pc 4000

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Piggen
  • Laatst online: 08-07 01:02

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:33:
[...]

Daarvoor bestaat er Corsair Valueselect. Goede prijs/goede kwaliteit/goede service. In elke pc die ik in elkaar steek voor een normale pc user steek ik Corsair Valueselect in
Klopt, heb ik ook weleens in een PC gestoken. Is ook niks mis mee.

Maar het ging hier over de XMS serie :)

[ Voor 60% gewijzigd door Piggen op 06-12-2004 22:45 ]

Verwijderd

Ik heb 4x xms 256mb pc3200 en dat klokt prima.
Ik gebruik het ook om problemen te analyseren op andermans pcs omdat dat corsair geheugen ALTIJD werkt.
Ik heb nog geen moederbord gevonden wat het niet slikt.
Ik prefereer corsair XMS boven alles (tenzij je een puur ultra overklok systeem hebt misschien, dan kun je op zoek naar gskill oid)

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:36:
Ik heb 4x xms 256mb pc3200 en dat klokt prima.
Ik gebruik het ook om problemen te analyseren op andermans pcs omdat dat corsair geheugen ALTIJD werkt.
Ik heb nog geen moederbord gevonden wat het niet slikt.
Ik prefereer corsair XMS boven alles (tenzij je een puur ultra overklok systeem hebt misschien, dan kun je op zoek naar gskill oid)
Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een Abit NF7-S het corsair geheugen niet slikte (xms3200)

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Draai hier met een Asus P4P800-E Deluxe bordje met twee reepjes XMS3200 in Dual-Channel mode zonder problemen op 217Mhz (434) met 2-2-2-5 timings. :)

Wat ik ook erg handig vind is de online help en info die je bij Corsair krijgt. Heb je vragen of problemen over je bankjes, check The Official Corsair Memory Support Forum.
Stel een vraag of leg je problemen uit, die meestal binnen een dag worden beantwoord door iemand van Corsair zelf. _/-\o_

Ook is hier zeer waardevolle info te vinden over de compatibiliteit met verschillende moederborden en bios-instellingen die van belang zijn. Met een beetje speurwerk kom je hier heel veel te weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrasher op 07-12-2004 09:26 ]

PSN-id: Chrasher

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb zelf tweemaal 256mb PC3200 gehad en nu 2x 512mb PC3200LL. Ik denk dat mensen bij Corsair soms ook denken dat het automatisch boven de opgaven van de fabrikant moet kunnen werken (overclockuh!!!!!). Je kunt geluk hebben dat een 200mhz reepje 233 of zelfs 250 doet maar in de meeste gevallen is 200mhz gewoon het beste (aangezien je dan ook de SPD kunt gebruiken). Ik vindt het meer een kunst bijv m'n Celeron 330J van 20 x 133 op 20 x 200 te krijgen (geheugen overclocken niet nodig, maar wel strakke timings) dan een P4 550 17 x 200 op 17 x 215 te krijgen (slappere timings, whoopie dat gaat hard :+ ).

M.a.w als je boven de 200mhz wilt koop dan ook geheugen dat boven de 200mhz kan. En niet automatisch er van uit gaan "Hey dat Corsair is DUUR, zal wel hard gaan dan!!!"

Ik koop zelf alleen nog maar Corsair nadat Geil, samsung en kingston me in de steek hebben gelaten. GeiL heeft twee moederborden verknald, Samsung gaf op z'n sickertje aan dat het PC3200 2225 was, dus niet en Kingston is al helemaal niet van ze plaats te krijgen (die wat ik had dan).

[ Voor 18% gewijzigd door Dukey op 07-12-2004 14:27 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

ah...eindelijk weer een interessant topic. Ik ben zelf bezig met een nieuwe pctje samen te stellen en ik heb Corsair memory altijd wel interessant gevonden. Maar het is mij totaal onduidelijk waarom de geheugen types met die led heatspreaders gemiddeld 40 euro duurder zijn dan de geheugen types met die zwarte heatspreaders.

betaal je echt 40 euro meer voor geheugen vanwege de ledjes? Want als je ze naast elkaar legt bv. TWINX1024-3200C2PT en TWINX1024-3200C2PRO(deze heeft dus de leds) hebben ze beide ook dezelfde latency timings

wat bieden die led heatspreaders nog meer als voordeel?

update: eventjes de versch. types wat verbeterd :P

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Punk op 07-12-2004 14:35 ]

i want LART!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 08:20

silitek

Tubes Only

XMS werkt uitstekend ik heb hier 2latten erin zitten:
Corsair
Type DDR SDRAM
Capaciteit 512 MB
Snelheid 333 MHz
ECC Nee
Bijzonderheden XMS Line
Latency 2-3-3-6

De versie met led is ook aardig maar om rond de 40 euro meer te betalen vind ik ook weer onzin...
Waar zit het verschil dan?...in het ledje natuurlijk 8)7

Tubes....It's what make music music!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ze bieden in principe totaal geen voordeel, behalve dan wanneer je constant door het raampje naar een stel geheugenreepjes zit te turen hoe actief ze dan wel niet zijn :)

Samengevat: dat prijsverschil is dus wat de Gek ervoor geeft, zegmaar ;)

Iets meer ontopic: ik gebruik zelf ook Corsair geheugen. Geen XMS, maar gewoon viermaal 512MB PC2100 CL2.5 met ECC. Ik heb voor Corsair gekozen wegens 1) levenslange garantie, 2) de Naam en Imago, 3) de gebruikte chips (Micron), 4) positieve ervaringen. Vooral de levenslange garantie en de gebruikte chips drijven de prijzen wat op. Micron chips zijn over het algemeen onverwoestbaar en prima overclockbaar. Ik heb alle 4 de reepjes zo uit doos van 2,5-3-3-8 op 2-2-2-5 gezet. Geen hikjes, zoals je dat van "een Corsair" mag verwachten ;)

Al die problemen (welke overigens? kun je concrete voorbeelden aanwijzen hier op GoT?) liggen mijns inziens eerder aan het moederbord en/of de gebruiker.

Verwijderd

Ik heb ook 2 reepjes : Corsair TWINX 3200, 2x512Mb DDR, 400Mhz, CL233
Draait perfect, systeem is flink overclocked, alleen met een divider zodat me geheugen op 400mhz blijft, dual channel. Strakke timmings en nooit memory fouten. Het is dan wel geen XMS, maar TWINX.

Daar ik ook het een en ander in gamehosting doe, hebben we de servers ook uitgerust met Corsair memory. Lekker stabiel en levenslange garantie. Corsair staat nu eenmaal voor kwaliteit en daar betaal je het een en ander voor. En dat is wel XMS wat in de servers zit.

Ook de support is prima geregeld, via het Corsair forum krijg je vaak binnen een paar uur antwoord van een Corsair engineer. Garantie is geen probleem, heb een keer wat geheugen moeten terugsturen en werd direct zonder problemen vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 15:58 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

BalusC schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:54:
Ze bieden in principe totaal geen voordeel, behalve dan wanneer je constant door het raampje naar een stel geheugenreepjes zit te turen hoe actief ze dan wel niet zijn :)

Samengevat: dat prijsverschil is dus wat de Gek ervoor geeft, zegmaar ;)
flamebait! je noemt me een gek ;)
Iets meer ontopic: ik gebruik zelf ook Corsair geheugen. Geen XMS, maar gewoon viermaal 512MB PC2100 CL2.5 met ECC. Ik heb voor Corsair gekozen wegens 1) levenslange garantie, 2) de Naam en Imago, 3) de gebruikte chips (Micron), 4) positieve ervaringen. Vooral de levenslange garantie en de gebruikte chips drijven de prijzen wat op. Micron chips zijn over het algemeen onverwoestbaar en prima overclockbaar. Ik heb alle 4 de reepjes zo uit doos van 2,5-3-3-8 op 2-2-2-5 gezet. Geen hikjes, zoals je dat van "een Corsair" mag verwachten ;) ...
Micron? Samsung toch? Of is dat hetzelfde ??

[off topic] wel grappig. ik lees alleen maar goeie ervaringen, terwijl de TS juist slechte wil horen :)

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Hier ook een tevreden Corsair gebruiker (TWINX 2 x 256 PC3200LL).

Ik ben zelf ooit op het spoor gebracht van Corsair geheugen omdat 'grote' Internet Hardware Sites zoals Toms Hardware en AnandTech over het algemeen hun tests uitvoerden met Corsair geheugen. Zij deden dit altijd om diverse redenen, waaronder stabiliteit en overklokbaarheid.

Dat dat geheugen wat duurder is is dan misschien ook logisch.

Er zijn overigens altijd wel weer combinaties van Moederborden met bepaald soort (merk) geheugen die het niet goed doen. Op die manier kun je natuurlijk ook 'slechte' reputaties de wereld in brengen.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb sinds een weekje 2x 512MB PC3200XL, draait prima 2-2-2-5 met mijn Athlon64 3000+ S754 (helaas dus nog geen dual-channel), de levenslange garantie en de goede naam (vooral van de Samsung TCCD chips die erop zitten) gaven voor mij de doorslag. Prijs viel ook wel mee (250).

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:34:
Mensen,

dit is gewoon een vraagje, misschien wat ongebruikelijk zo... maar toch.

Ik lees steeds vaker dat je beter niet: "Dat corsair XMS spul" kunt nemen.
mensen schijnen er iets tegen te hebben, en het is me niet duidelijk waarom
Mij ook niet. Als ik Corsair XMS kan krijgen voor niet téveel meer, vergeleken bij "standaard merken", dan doe ik dat altijd. Ik heb hier nu 2x 512MB CAS2 PC3200XMS draaien; 1 chip draait nu al 2 jaar, de andere 9 maanden; nooit problemen mee gehad. :)

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met geheugen gehad; waarschijnlijk omdat ik me bij de goede merken houd: Corsair, Kingston, Dane-Elec, Infineon, Crucial. Met allemaal is niks mis.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 17:29
Ik heb corsair value select PC2700 dat 236 doet op cas 2,5-3-3-7 en ik heb corsair (XMS) 2700LL met BH6 chips dat 246 2-2-2-5 doet op 3,2 volt dus mij hoor je niet klagen.

Ik heb nog nooit geheugen problemen gehad, ook niet met m'n PC2100 van apacer dat op cas 2,5-3-3-7 183 Mhz deed. Ik denk dan ook dat het eerder of pech (van een dood latje) of onkunde is als iemand wel geheugen problemen heeft. Zeker als het geheugen van een A merk als corsair, kingston.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 10:24

Akino

Dr. Opteron

Zelf ook fervente corsair gebruiker.

Een keer een defect setje DDR 500,gewoon mailtje naar de US,binne 24 uur RMA nummer,opgestuurd,en binnen twee en halve week een nieuw setje,dat nu wel goed werkt.

Kost misschien iets meer als een ander maar de service is top,

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Toen ik deze PC aan het assembleren was, had ik als eerst maar voor wat goedkope troep gekozen dat maar voor problemen bleef zorgen, 2x 256 MB 'vaagmerk/merkloos' voor 90€ (toen), toen voor 2x 256 MB XMS corsair gekozen, kostte me nog eens 90€ maar alle problemen waren opgelost.
Je moet je corsair trouwens wel minimaal 2.7 volt geven, vinden ze lkkr ;)
Kdraai nu 2-2-2-11 (die 11 zou lkkr moeten werken op nForce2 chippie :P)

Verwijderd

Niks :D

Had eerst corsair xms1x512mb 400mhz en toen Twinx 2x512mb 500mhz pro (Ja met die ledjes, en nee ik heb geen 50 euro extra betaald voor de ledjes. Zelfde geheugen zonder leds was zelfs 5 euro duurder) gekocht.
Doet nu 250mhz @ 2,5-3-4-8 @ 2.85V specs zeggen 3-4-4-8 dus wel netjes kan nog lager denk ik.

Gewoon retegoed geheugen dat doet wat ze beloven, soms meer ;)
Oc-ed niet zo heeeeel erg goed, maar ja liever iets meer stabiliteit.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 22:44 ]

Verwijderd

Hahahaha wel cool deze topic, want ik heb teovallig vandaag een reepje Corsair XMS geheugen gekocht. Type Corsair 512 MB DDR SDRAM XMS3200 PC400, Prijs was 115 euro :X .
Na dagen lezen heb ik voor Corsair gekozen. Ik heb een P4P800 met een P4 2,4 GhZ 800 FSB
en nadat ik die geheugen in had gedaan en had opgestart vroeg ie me iets over overclocken hahahaha mafkezen ze verwachten echt dat je gaat overclocken, maar ben in me bios gegaan en heb CPU op 20% extra boost zoiets ingesteld en nu draait me processor op 2,8 GHz :/

Ik heb MBM en die geeft aan Case 20 C en CPU 30 C hmmm geen problemen dus.

Alles werkt stabiel. Geen 1 probleem gemerkt.

Heeft iemand wat tips over wat ik allemaal hier heb gezegd??

P.S. ben van plan om nog een zelfde 512 MB te kopen voor dual channel

http://silverapp1.mycom.n...uctID=41427&productType=1

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 22:35 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:16

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:31:
Hahahaha wel cool deze topic, want ik heb teovallig vandaag een reepje Corsair XMS geheugen gekocht. Type Corsair 512 MB DDR SDRAM XMS3200 PC400, Prijs was 115 euro :X .
Na dagen lezen heb ik voor Corsair gekozen. Ik heb een P4P800 met een P4 2,4 GhZ 800 FSB
en nadat ik die geheugen in had gedaan en had opgestart vroeg ie me iets over overclocken hahahaha mafkezen ze verwachten echt dat je gaat overclocken, maar ben in me bios gegaan en heb CPU op 20% extra boost zoiets ingesteld en nu draait me processor op 2,8 GHz :/

Ik heb MBM en die geeft aan Case 20 C en CPU 30 C hmmm geen problemen dus.

Alles werkt stabiel. Geen 1 probleem gemerkt.

Heeft iemand wat tips over wat ik allemaal hier heb gezegd??

P.S. ben van plan om nog een zelfde 512 MB te kopen voor dual channel

http://silverapp1.mycom.n...uctID=41427&productType=1
Hé m8, ik heb datzelfde geheugen voor mijn nieuwe systeem:

Amd 64 3400+ 512 kb 2,4 ghz
2x Corsair 512 MB DDR SDRAM XMS3200 (ook bij de mycom, in leiden betaal ik er 109 per latje voor)
Asus k8n-e Deluxe
-een videokaart welke ik nog moet uitzoeken...-

schijnt zeer goed geheugen te zijn :) laten we elkaar op de hoogte houden mbt OC/timings e.d.

-edit... hmm topic was al 1½ weekje oud, sorry voor -in de ogen van sommige- deze nutteloze kick :> -

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-12-2004 21:49 ]

www.google.nl

Verwijderd

En hoe doen die Corsair geheugen modules het nu op een MSI K8N Neo 2 Platinum.

Want ik heb ook zo'n moederbord besteld met AMD 64 3200+ Besteld. Allen ik zit nog in twijfel met geheugen reepjes. Ik heb nu Crucial en die lopen stabiel.

Dus doen die Corsairs het ook in mijn nieuwe configuratie?

• Slash47
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik ben erg te spreken over Corsair.

- Het werkt op elk moederbord.
- Lage timings.
- Duurzaam.
- Klokt best lekker.

Voor iemand zoals ik zijn ze echt perfect. Ik heb twee keer 512mb XL Platinum op een systeem wat je niet echt ver kan overklokken, maar wel 10%. Geheugen houdt lekker strakke timings en is gewoon vreselijk stabiel. Het doet 200mhz op 1.5-2-2, 233 op 2-3-3 en 250 op 2.5-3-3 (de rest kan je gewoon instellen zoals je wilt, aantal mhz heeft er bij mij geen/weinig invloed op).

Daar komt nog bij dat ik nog nooit iemand gehoord heb die wat tegen XMS heeft.

m'n specs

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Het zal heus geen slecht geheugen zijn maar toch zie ik er het nut niet van in om het te kiezen boven ander geheugen. Als je echt wil gaan overlocken moet je het niet meer nemen (vroeger toen er nog BH-6/BH-5 op zat was het prachtig spul). En als je niet/een beetje wil overclocken zijn er wel goedkopere repen te vinden die het soms zelfs beter doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjaps op 21-12-2004 19:48 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 09:25
ik denk idd dat the doctor gelijk heeft, het is prima mem maar waarschijnlijk wat overrated en dat willen veel mensen denk ik duidelijk maken.
Het is niet super geweldig geheugen voor de overclocker (voor die prijs zijn er betere soorten mem) en voor de tweaker (niet OCer) is het nog wel aardig ivm de timings ed maar weer net te duur.

Disclaimer: dit bericht is grotendeels op eigen mening en opvattingen gebaseerd, is niet perse de waarheid

LinkedIn
BlackIntel

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik heb ook al een hele tijd zown corsair latjes , de ouwe nog. Koste me toen 199 euro voor 1x 512 mb maar er zou wel nog het legendarische bh5 op zitten. Dit had ik meteen na gevraagd bij die winkel. Cas latancy 2-2-2-6 @ 231 mhz ( x2 dus he ;) ) . toen heb ik meteen maar nog een reepje gehaald voor dual chanel. werkt egt heerlijk. tot nu toe nog nooit probs mee gehand en je kunt er idd het beste 2,7 á 2,75 volt op zetten dan deze egt wel ver. Ik koos er in de eerste instantie voor omdat ze levenslange garantie geven en niet zoals de no name reepjes die ik er voor had waarvan 2 van de 3 zijn overleden na 1,5 jaar ( net een half jaar na verloop garantie :( )
ma goed ik ga in me komnde pc ook weer corsair reepjes duwe >:)

ik voel me lekkaah !!!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:55

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik gebruik zolang ik een PC heb al Corsair, had als laatste TwinX 1024 3200XL Pro en was zwaar teleurgesteld in de overclock. Kreeg het net stabiel op 2.2.2.5 op 209FSB. Ik heb nu Crucial Ballistix en die draaien tot 222FSB op 2.2.2.5 en draaien nu vrolijk op 2,5.2.2.5 op 240FSB met een voltage van 2.7.

Specs

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 16:15
XL staat ook bekend om het feit dat ze 3200 @ 2-2-2 deden en dat als je HOOG wilt je de timings moet verslappen... dus met andere woorden, je kon precies weten wat je kocht ;)

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 17:30
M'n systeem is al weer een tijdje oud, (bijna 2 jaar?) was toen niet echt veel keus op snelle geheugen, 1 bankje 256mb Corsair XMS 3200 kostte me toen €110! volgens mij. 6-3-3-2, maar ik kon het makkelijk 5-2-2-2 draaien, niet in dual channel though (terug naar 6-3-3-2). Op m'n volgend systeem zal ik waarschijnlijk weer voor Corsair gaan.

de slechte ervaringen komen natuurlijk ook voor, dat bepaald geheugen niet op een type/merk mobo doet. is ook wel te verwachten op nieuwe mobo's meestal wordt dat later verholpen met bios updates.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Vandread
  • Laatst online: 06-07 16:15
110 voor 256 xm2 3200? das peanuts joh
Ik betaalde 220 euro voor xms3000 512 :P
helaas geen al te beste investering maar destijds was er niet echt veel beter... was net voor de winbond periode

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 22-12-2004 12:56 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 13:09

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik vind het zo'n bullsh*t allemaal.
snel geheugen is leuk enzo, maar als je het niet hoeft te tweaken omdat je toch geen überkoeling op je proc hebt zitten voldoet kingstong value ram ook al prima.
zowieso gaat geheugen absoluut niet snel kapot, dus echt veel kwaliteitsverschil is er ook niet.
jah ok in timings misschien, maar corsair heeft ook prima getimede bankjes.
corsair is nix mis mee en duur is het al helemaal niet, kijk voor de gein eens naar de prijskaartjes van geil, daar word je ook niet blij van.....

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Ik ben zelf ook goed te spreken over mijn toch al oude Corsair XMS 2x256MB PC3200, het enigste jammere vind ik dat ik m niet op CL2 kan draaien, terwijl hij daarop wel gemaakt is.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

imo is corsair erg goed en degelijk geheugen.

Ze zijn regelmatig als eerste op de markt met het snelste geheugen binnen een bepaalde categorie en hebben ook leuke innovaties zoals de leds op de pro series.

Zie hier ook weer een positieve test:
http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2312&p=1
Final Words
The Corsair TwinX1024-4400C25 was an outstanding performer in our benchmarks. This was particularly true on the AMD Athlon 64 platform, where Corsair set new records for top memory speed, top 1T Command Rate memory speed, and Top Performance. The Corsair DDR550 is clearly geared to best performance at the top of the memory charts and it succeeds in reaching that goal.

However, this fantastic top-end performance by the Corsair was not without some minor compromise, at least in the DIMMs that we tested. DDR400 performance of the Corsair was nothing special, with a number of other excellent TTCD memory modules outperforming Corsair at DDR400. It certainly appears in binning TCCD chips that the memory, which reaches the very top in memory speeds, is not the same TCCD that performs best at DDR400. However, the real performance penalty at DDR400 is really quite small.

Performance was similar on the Intel memory test bed, but we did not see the dominating performance on Intel that Corsair achieved on the AMD Athlon 64 test platform. On both platforms, below DDR466, there are other Samsung TCCD-based memories that will outperform Corsair. OCZ, G. Skill, and Geil in particular are clearly faster below 466. However, by the time that we reached 466 in the benchmarks, the Corsair TwinX1024-4400C25 was our new performance leader. The further that we went up the memory speed scale, the wider the lead for Corsair. This is mostly due to the aggressive timings possible with Corsair DDR550 at the higher memory speeds, since performance is otherwise the same as other TCCD that we have tested. For example, Corsair required 2-3-3 timings at DDR400, but those same DDR 2-3-3 timings still worked well at DDR500.

If you want the fastest DDR memory that you can buy for the AMD platform, then the Corsair is your choice, although the real performance increase over other top TCCD is very small. The Corsair reaches the highest levels of performance at the top, but with compromises in the DDR400 to 466 range compared to other top TCCD. We think that the compromises are justified, based on how very well the Corsair did at the top. We wondered if we might ever reach DDR600 in our AMD benchmarks, and Corsair blew past that with DDR610 at 1T and continued on to DDR638 at a 2T Command Rate. It even settled in with decent timings, 1T, and top performance at DDR590 - the fastest that we have seen.

For the fastest memory speeds possible, Corsair TwinX1024-4400C25 is your choice. For best performance at DDR400 to DDR466, almost any other Samsung TCCD module will do a little better. For DDR400 at 2-2-2 and top-end performance a bit shy of this extraordinary Corsair memory, you can choose Geil PC3200 Ultra X, Crucial PC3200 Ballistix, OCZ PC3200 Platinum Rev.2, PQI 3200 Turbo, or G. Skill TCCD. Your choice depends on exactly where you want to go with memory on your computer.
Geil en OCZ geheugen is ook heel erg goed en regelmatig iets beter. Maar ook moeilijker verkrijgbaar in NL. Als echte freak heb je natuurlijk ook liever iets wat en top presteert en zo exclusief mogelijk is.

Persoonlijk ben ik tevreden over mijn geheugen (zie specs) In het verleden had ik ook corsair en dat beviel toen ook goed.
Wel vind ik de speeds die ik nu haal niet helemaal wat ik verwacht had maar het is ook niet slecht. Wellicht ligt het ook aan het moederbord dat ik niet helemaal de speed en timings heb zoals gewenst.

Feit blijft dat geheugen tegenwoordig op de verschillende platforms vaak verschillend presteert en je dus heel goed moet orienteren. Verkrijgbaarheid speelt echter ook een belangrijke rol.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 04-01-2005 13:11 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Niks mis mee, heb 1,5 jaar lang Corsair XMS gehad. Met Winbond BH5 nu hebben ze geen supervette chips meer dus verliezen ze het een beetje van OCZ en Samsung TCCD. Maar ik heb er niks tegen hoor. Ik vind wel de prijs erg hoog, want je betaald veel voor de naam.

Bij wijze van spreken kon je een tijd terug kopen een pakketje Twinmos met Winbond BH5 voor 100 euro en dan kostte de Corsair XMS CL2LL uitvoering het dubbele terwijl de latjes identiek waren en de zelfde chips hadden.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:54
Heb 2*512 XMSpro (met die Ledjes...) bevalt me goed, had voorheen HyperX BH-5... 24/7 setting is toch maar 200 mhz fsb ;)

XXXVI

• AquilaDus
  • Laatst online: 21-03 00:33
Ik ben van plan om mijn nieuwe systeem ook uit te rusten met Corsair XMS. Nu zag ik 2 verschillende setjes die wel aantrekkelijk vond:

TWINX1024-3200XLPro Timings 2-2-2-5
TWINX1024-3200LLPro Timings 2-3-2-6

Als ik na de timings kijk dan verwacht ik dat het eerste setje beter is. Maar nu keek ik bij salland naar de prijzen en daar zag ik dat het 2e setje 32 euro duurder was. Dit was ook het geval bij de non-pro versies. Heeft iemand een idee waardoor die LL versies duurder zijn?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

AquilaDus schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:58:
Ik ben van plan om mijn nieuwe systeem ook uit te rusten met Corsair XMS. Nu zag ik 2 verschillende setjes die wel aantrekkelijk vond:

TWINX1024-3200XLPro Timings 2-2-2-5
TWINX1024-3200LLPro Timings 2-3-2-6

Als ik na de timings kijk dan verwacht ik dat het eerste setje beter is. Maar nu keek ik bij salland naar de prijzen en daar zag ik dat het 2e setje 32 euro duurder was. Dit was ook het geval bij de non-pro versies. Heeft iemand een idee waardoor die LL versies duurder zijn?
Ik heb de bovenste, heb daar ook specifiek voor gekozen (gekocht bij 4launch voor 250). Leuk dat bij Salland de LL duurder is maar heb je dit ook vergeleken met de andere shops (en/of pricewatch)? Één zwaluw ;)

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik heb ook 2x256 PC3500C2 (nForce2)
en 1 TWINX 2x512 PC3200C2 (nForce 3) (mijn broer heft deze laatste setup ook)

de 3500 draait op 433-2-3-3-11 op 2.9V of zo
en de 3200 draait op 400-2-3-3-11 op standaard voltage (1T command)

alles draait lekker soepel zonder problemen, wat ik overigens met corsair ram nog nooit gehad heb!! (ik wil trouwens geen 'minder' spul meer. mss geheugen dat een nog meer-OC-gehalte heeft, maar zeker nix wat minder van "kwaliteit" (=naam/reputatie) is)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• AquilaDus
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:07:
[...]
Ik heb de bovenste, heb daar ook specifiek voor gekozen (gekocht bij 4launch voor 250). Leuk dat bij Salland de LL duurder is maar heb je dit ook vergeleken met de andere shops (en/of pricewatch)? Één zwaluw ;)
In de pricewatch zie ik hetzelfde. Ik vind het maar vaag.

XL pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200XLPRO)
LL pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200LLPRO)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Hm het is wel vreemd dat Corsair XLPro niet in zijn Twinxlijst heeft staan maar wel juist als Twinx in zijn PRO series lijst... LLPro staat wel in beide lijsten... Ik zou dan echt niet weten behalve dat misschien de LLPRo slecht leverbaar is of niet interresant is voor de winkels omdat veel mensen die de Pro Series kopen ook gelijk het snelste willen hebben. Overigens heb ik niet XLPro maar XL voor 250 gekocht, klein detail :P

• AquilaDus
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:26:
[...]
Hm het is wel vreemd dat Corsair XLPro niet in zijn Twinxlijst heeft staan maar wel juist als Twinx in zijn PRO series lijst... LLPro staat wel in beide lijsten... Ik zou dan echt niet weten behalve dat misschien de LLPRo slecht leverbaar is of niet interresant is voor de winkels omdat veel mensen die de Pro Series kopen ook gelijk het snelste willen hebben. Overigens heb ik niet XLPro maar XL voor 250 gekocht, klein detail :P
Ja, ik vraag me ook af of ik dat extra geld uit wil geven voor die kerstboomverlichting, want meer houdt dat pro volgens mij niet in.

Verwijderd

Corsair gebruikte vroeger nog wel goeie chips, maar nu die er niet meer zijn koop je troep (het spul dat in het goedkope ram zit), en dan met een leuke heatspreader er overheen met een corsair logo erop.

Welk "merk" het RAM is maakt geen ene reet uit, het gaat om de chips en de kwaliteit van de PCB. Goeie chips op dit moment zijn BH-6/BH-5/TCCD en het spul wat in OCZ VX en nieuwste twinmos zit (soort variant van winbond ch-5 of bh-4 waarschijnlijk).

Je kunt nu wel gaan doen alsof je meer weet dan mij maar dat is niet zo :+

Oh en als je wilt weten wat ik heb ik heb 2x512mb mushkin special BH-6, als je mushkin koopt weet je tenminste WAT je koopt, tot nu toe zon beetje de enige fabrikant die verteld wat voor ram ze verkopen helaas...

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:25:
Corsair gebruikte vroeger nog wel goeie chips, maar nu die er niet meer zijn koop je troep (het spul dat in het goedkope ram zit), en dan met een leuke heatspreader er overheen met een corsair logo erop.

Welk "merk" het RAM is maakt geen ene reet uit, het gaat om de chips en de kwaliteit van de PCB. Goeie chips op dit moment zijn BH-6/BH-5/TCCD en het spul wat in OCZ VX en nieuwste twinmos zit (soort variant van winbond ch-5 of bh-4 waarschijnlijk).

Je kunt nu wel gaan doen alsof je meer weet dan mij maar dat is niet zo :+

Oh en als je wilt weten wat ik heb ik heb 2x512mb mushkin special BH-6, als je mushkin koopt weet je tenminste WAT je koopt, tot nu toe zon beetje de enige fabrikant die verteld wat voor ram ze verkopen helaas...
Maar in XL zit ook TCCD, dat heb ik zelf op mijn module gezien... de zin 'Je kunt nu wel gaan doen alsof je meer weet dan mij maar dat is niet zo' vind ik dan ook erg arrogant.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:04:
En hoe doen die Corsair geheugen modules het nu op een MSI K8N Neo 2 Platinum.

Want ik heb ook zo'n moederbord besteld met AMD 64 3200+ Besteld. Allen ik zit nog in twijfel met geheugen reepjes. Ik heb nu Crucial en die lopen stabiel.

Dus doen die Corsairs het ook in mijn nieuwe configuratie?
Hier een MSI Neo2 Platinum + Corsair Twinx 3200C2 Dual Channel Kit 2x 512, werkt perfect, enige probleem dat ik heb zijn bepaalde freezes van het systeem samen met 100% cpu, maar dat komt naar mijn idee door wat anders.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Slash47
Lekkere Kwal schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:49:
[...]
Maar in XL zit ook TCCD, dat heb ik zelf op mijn module gezien... de zin 'Je kunt nu wel gaan doen alsof je meer weet dan mij maar dat is niet zo' vind ik dan ook erg arrogant.
Ja dat wilde ik net zeggen... Ik weet niet zeker maar volgens mij was Corsair XL het eerste met het gebruik van TCCD... Jammer genoeg klokt het niet zo goed als GSkill en OCZ Platinum Rev. 2 TCCD maar het was er ook een stuk eerder en is 100x makkelijker te verkrijgen. Dus om het nou troep te noemen is een beetje overdreven.

Maar ik snap wel dat mensen zeggen dat XMS een beetje tussen de wal en het schip valt atm, want DDR500 2.5-3-3-7 is gewoon niet bijzonder meer.

m'n specs

Verwijderd

Ik draai nu met XMS DDR400 1x 512Mb & een Tijdelijke 1 X Kingston HyperX ( met nog een BH-5 Chip ) 00k 512MB, wel 1024 Total maar ik wil nu voor een passend en matchend setje gaan, de andere repen verdeel ik wel over de andere pc's

De Toekomst gaat bieden :

2 X : TWINX1024-3200C2PRO

Snelheid: XMS3200
Grootte: 1024MB
Latency: 2-3-3-7-T1
Package: 2x184 DIMM
Heat spreader: Black XMS ProSeries

Ik geil niet op de ledjes, maar een leuke toevoeging is het natuurlijk wel, voor de mensen met een window, en corsair staat voor mij gewoon voor :

Kwaliteit, ( het is gewoon super spul )
Garantie, ( Niet nodig gehad tot nu toe )
Naam, Imago ( Staan gewoon hoog in het vaandel )

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb 1 latje XMS512-3200XL (2-2-2-5 200mhz 1:1) en nooit problemen. Mooie is ook gewoon dat het deze snelheid draait op 2.7 volt dus wat meer zal er ook wel in zitten. Verder heb ik nog een latje van 256Mb ValueRam, en eenlatje van 256MB PC133 valueram. Nooit problemen mee gehad...

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 23:52

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik draai hier 2x 512MB Corsair XL 2-2-2-5, het jammere is dat ik S754 heb dus het matched pair effect verlies ik hier wel mee... Maar over het feit dat Corsairs XL met TCCD minder goed klokke is simpel, Corsair gebruikt gewoon TCCD, OCZ heeft iets kleins aangepast en Gskill gebruikt Hand Picked chips. Maar niet getreurd, Corsair heeft nu ook Elite TCCD latjes, en wel deze. En Anandtech heeft ze getest, en ze zijn beter dan de gemiddelde Gskills...

• Slash47
Huh, die zijn er toch al een hele tijd? Of hebben ze de chips vervangen?

m'n specs

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier een linkje naar een andere innovatieve ontwikkeling van Corsair. Ik vind het iig erg leuk bij een windowed Case. t Moet alleen niet teveel meer kosten dan regular modules.:
Corsair reveals real cool memory range
CES 2005
By Wil Harris in Las Vegas: vrijdag 07 januari 2005, 00:45

http://www.theinquirer.net/?article=20567

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

wow wat gaaf. Heeft iemand dit al in real life gezien?

Verwijderd

loop al een draadje over

Nieuw en ruig geheugen van Corsair

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Iedereen heeft het erover dat je 2.7 a 2.75 volt op je latjes moet zetten. Als ik dat doe omdat ik bij 2.50 volt niet verder kom, wordt het geheugen alleen maar instabieler als ik er meer voltage op zet.
Mijn Corsair ram: TWINX512-3700PT doet 200@3-4-4-8. maar ook: 260 @ 3-5-5-11 en dat vind ik nog niet echt zo gek. Dat laatste is op 2.50 volt. Zodra ik ook maar 0.05 volt meer geef komen er allemaal errors.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• kahm-jai
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Heb laatst twinx-3200XL 2x256mb gekocht. werkt prima, volgens de timings op de box natuurlijk, gewoon op 2.6 volt hoor. 2225 dus (timing)
Overigens, XMS geheugen is goedkoper dan hyperX van kingston. Ik heb geen last gehad van problemen na meer stroom op het mem. 2.8 volt en ze doen het net zo goed als eerst. Niet geprobeerd over te clocken nog.

Volgens mij best goed geheugen en niet zo duur in verhouding met ander geheugen.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Ik ga deze week mijn bestelde geheugen ophalen :

Corsair Twin2X1024-5400C4 Pro

Ik heb na lang wikken en wegen voor Corsair gekozen, ook idd qua garantie en performance.

Je betaald dan wel wat meer, maar op geheugen moet je nooit bezuinigen

Voor specs : http://www.corsairmemory..../twin2x1024-5400c4pro.pdf

Verwijderd

ik heb het en draait als een zonnetje , is goed te ocen en mensen die vinden dat het niks is hebben het meestal zelf niet of 1 slechte ervaring gehad ofzo

100% tevreden >:)

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
heb zelf 2x 512MB xl mem van corsair met Samsung TCCD chips erop (denk ik..). Ze vallen mij een beetje tegen. Draai nu op 225MHz @ cas 2.5-3-3-7 op 2.5V. Op cas 2 is absoluut niet te draaien. Jammer genoeg kan mn processor niet hoger dan 225 STABIEL, dus jammer dat het dure geheugen niet volledig benut wordt (specs zijn tot 250MHz).

edit: 2.8V is nu 2.5V stabiel

[ Voor 5% gewijzigd door BvK P4 op 04-03-2005 23:43 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
vandaag corsair twinx pc 3200 dual channel 2x 512 c2 gehaald.
moet op cas 2-3-3-6 lopen standaard.
maar als in mijne bios alles op auto staat haald ie 3-3-3-8, ben toch niet genept he?
hij kan wel 2-3-3-6 halen als ik in het bios verander.
maar wat ook tegen valt is dat het voor geen meter over te clocken is of de cas nog wat lager te zetten.
weet iemand wat de standaard voltages zijn van geheugen en heeft deze nou meer volt nodig om over te clocken?
en hoeveel volt is het beetje risico vrij?

anders gaan deze net zo hard weer terug naar mycom.

Verwijderd

Waarom zou je de CAS nog lager willen dan 2? 2-3-3-6 is zoals het geheugen gerate is, dus het klopt toch allemaal.

Het zijn waarschijnlijk modules met TCCD chips; geef deze nooit meer dan 2,85V. In sommige extremere gevallen lusten ze ook wel 3,0 of 3,1V, maar daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen.

Overigens krijg je bij dat geheugen geen enkele garantie dat ze goed overklokbaar zijn. De standaard memspeed is 200MHz... Dat ze dan niet echt ver komen, is toch niet zo verbazend? Als je echt overklok-geheugen wil, dan is het een goed idee om eerst een hoop tests te lezen en eens een kijkje te nemen in DOC. De kans op een 'miskoop' wordt dan kleiner :).

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:21:
Waarom zou je de CAS nog lager willen dan 2? 2-3-3-6 is zoals het geheugen gerate is, dus het klopt toch allemaal.

Het zijn waarschijnlijk modules met TCCD chips; geef deze nooit meer dan 2,85V. In sommige extremere gevallen lusten ze ook wel 3,0 of 3,1V, maar daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen.

Overigens krijg je bij dat geheugen geen enkele garantie dat ze goed overklokbaar zijn. De standaard memspeed is 200MHz... Dat ze dan niet echt ver komen, is toch niet zo verbazend? Als je echt overklok-geheugen wil, dan is het een goed idee om eerst een hoop tests te lezen en eens een kijkje te nemen in DOC. De kans op een 'miskoop' wordt dan kleiner :).
hey, wel bedankt voor al je tips man. _/-\o_ je weet erg veel.
maar heb je mischien een linkje?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14

rapture

Zelfs daar netwerken?

Waar hebben sommige tweakers iets tegen Corsair geheugen?

dit hoor ik regelmatig in GoT tegenkomen.

middelmatige performance : Het is te duur om in gewone-pc's te steken, maar niet goed genoeg voor de overklokkers.

geheimzinnig gedoe rond de chips : Tweakers willen graag weten of er legendarische BH5/BH6 chips erop zitten. Bovendien als er compartibiliteitsproblemen tussen mobo en geheugenlatjes zijn, dan willen we graag weten welke chips erop zitten om te kunnen googlen achter de oorzaken.

overdreven marketingtechnisch gericht, ookwel "te commercieel" genoemd (m.a.v. teveel onnodige zooi erop zetten in de hoop meer te kunnen verkopen) : We willen gewoon geheugen dat presteert, dus geen ledjes-toestanden nodig. Een leek zal dat mooi vinden, maar een tweaker zal niet naar zo'n geheugenlatjes kijken om te zien of z'n ram gebruikt word. We hebben ook tooltjes om te zien hoe hoog onze ram geklokt is, hiervoor hebben we ook geen display nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 05-03-2005 04:37 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

het is heel simpel

te weing value for money. Je kan voor veel minder meer geheugen krijgen..

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik gebruik al ruim 3 jaar twee Corsair 512MB XMS2700 latten, zonder problemen. Het geheugen heeft mij nooit problemen gegeven, al heb ik nooit echt een grote overklokpoging gedaan.

Ik ben van plan deze maand twee nieuwe latjes te kopen, waarschijnlijk weer van Corsair. Zit nog te twijfelen tussen 2x1GB en 2x512MB :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Shan schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 04:25:
[...]

hey, wel bedankt voor al je tips man. _/-\o_ je weet erg veel.
maar heb je mischien een linkje?
[rml][ OC] Het OCZ VX/TwinMos Speed Premium geheugen topic deel 2[/rml]
[rml][ OC-DDR]Het G.skill Overklok Geheugen #2[/rml]

Dat zijn al twee erg interessante topics :). Daarmee kom je wellicht al een eind. In andere DOC-topics kom je nog wel meer handige tips/info tegen.

Als je modules met Winbond BH-5 kan regelen (al dan niet tweedehands), dan zit je ook goed...

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 18:09

DesertShooter

Afgekickt

Heb hier 2x512mb Corsiar ValueRam, 150 euro voor betaald :+ . Wat krijg ik ervoor?

245mhz 2.5-3-3-5 :+ :+ :+

Samen met een A64 3000+ goed voor 44.88 pifast :+

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb Corsair TWINX 3200XL PC3200 matched pair (2x 512mb) en doet bij mij op 2.5-3-3-7 @ 2.8volt 540mhz (9x270) _/-\o_ Draait echt super met mijn Athlon 64 3500+ en Epox mobo

[ Voor 10% gewijzigd door Boogieman82 op 06-03-2005 18:32 ]

specs

Verwijderd

Corsair Twinx DDRII PC5400 PRO hier.
2 Modules van 512MB die standaard op 333Mhz 4.4.4.12 doen.

Kleine voltage verhoging en lopen nu 3.3.3.10 op 380Mhz.
Ik vind het dus duidelijk top geheugen. Beetje slappe timings maar
ja dat is bij alle DDRII het geval.
De bandbreedte liegt er niet om. :P

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:54
Ik had 2x 512... waarvan eentje is overleden, maar eventjes opsturen dus :)

XXXVI

Verwijderd

Ik draai op mn asus k8n-e deluxe 2 x Corsair XMS3200-C2. (AMD 64 3200+ S754)
Een van de latjes met led en de ander zonder... maar everest geeft zelfde chip aan!

Maar ik krijg beide latjes niet op 200mhz, hij schakelt als ze er allebij inzitten automatisch naar ddr333 (167mhz). Ook timings loser gezet, voltage verhoogt, 1t aangezet en memtest86 22uur laten draaien zonder errors!

Maar enkel werken ze goed op 200mhz en beide erin komen ze niet hoger als 167mhz
Snelheid: 1200mb/s

(ook alle banken getest) in MB boek gekeken in welke banken ze moeten!

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen :S iemand nog een suggestie

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 07-07 19:23
Iedereen er iets op tegen :? Ik hoorde juist van verschillende kanten dat XMS juist bijzonder goed is, tuurlijk zullen er wel wat compatibiliteitsproblemen zijn, dat heeft elk geheugen.

Ik heb zojuist 2x512mb Corsair XMS-3200CPT geheugen aangeschaft, ben benieuwd wat het setje doet, het is namelijk geen TwinX oid, maar het schijnt wel bijzonder goed samen te werken.

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

silentsnow schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 04:40:
Ik gebruik al ruim 3 jaar twee Corsair 512MB XMS2700 latten, zonder problemen. Het geheugen heeft mij nooit problemen gegeven, al heb ik nooit echt een grote overklokpoging gedaan.

Ik ben van plan deze maand twee nieuwe latjes te kopen, waarschijnlijk weer van Corsair. Zit nog te twijfelen tussen 2x1GB en 2x512MB :P
Ik weet niet wat voor bezigheden je wel allemaal niet doet achter je pc, maar zware taken vinden veel geheugen nooit genoeg :P

maar ja...Dat wist je zelf denk ik ook wel :)

i want LART!

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:38:
Iedereen er iets op tegen :? Ik hoorde juist van verschillende kanten dat XMS juist bijzonder goed is, tuurlijk zullen er wel wat compatibiliteitsproblemen zijn, dat heeft elk geheugen.
Ik denk dat compatibiliteitsproblemen net heel weinig voorkomen bij Corsair-geheugen. Ik heb er nog niet veel over gehoord. Maar het gaat er gewoon om dat je weinig 'waar voor je geld krijgt'. Je betaalt erg veel voor zo'n TwinX-pack, terwijl er andere, goedkopere alternatieven zijn, die dikwijls nog een eind hoger te schalen zijn.

• analog_
  • Niet online
al die timings zijn leuk en wel voor cijfergeile tweakers, maar heeft jan met pet er iets aan ? Wat ik mij meer afvraag is als : stel je oom/tante goede kennis een pc wilt hebben : en je kan veel geld besparen op ander geheugen te nemen zou je dat dan doen ? Als je weet dat : het andere ook prima werkt in dat moederbord en dat je hun blij kan maken met een goedkopere pc ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan ga je toch voor Corsair Value Select ;) Natuurlijk kun je voor goedkoper merk gaan. Maar persoonlijk zou ik afgaan op de geheugencompatibiliteitstabellen die je op de website van de mobofabrikant kunt vinden. Daarnaast zou ik ook de garantietermijn meenemen met de prijsafweging.

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 07-07 19:23
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat compatibiliteitsproblemen net heel weinig voorkomen bij Corsair-geheugen. Ik heb er nog niet veel over gehoord. Maar het gaat er gewoon om dat je weinig 'waar voor je geld krijgt'. Je betaalt erg veel voor zo'n TwinX-pack, terwijl er andere, goedkopere alternatieven zijn, die dikwijls nog een eind hoger te schalen zijn.
Ja oke, maar net wat hierboven gezegd wordt; jan met zijn semi-zelfbouw pc voor de kinderen gaat het ding toch niet opfokken en tot het uiterste stressen, dan had ie wel een snellere proc gepakt of meer (sneller) geheugen.

Dingen als TwinX ivnd ik ook wel ietwat twijfelachtig; maar als je echt diehard bent en 100% wilt matchen dan kun je het spul gewoon kant en klaar kopen, je hoeft het niet per se.

En Corsair bied levenslange garantie geloof ik, of zit ik er nu naast?
Pagina: 1