Nieuw en ruig geheugen van Corsair

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 17:00
Nu wel erg ruige memory van corsair:

Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/images/articles/corsairletters1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/images/articles/corsairletters2.jpg

Bron:
http://www.theinquirer.net/?article=20567

Wat is jullie mening hierover? Erg vet, overdreven, geen hol aan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1 smile: 8)7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-07 18:18
Kermisklanten geheugen :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 15:29
Niet mijn smaak in ieder geval :X

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Over the top...

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
hmmz 1 reep neemt dus 2 sloten in beslag? of zitten er 2 repen in 1 zo'n 'behuizing' :?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jah best wel apart... Iets te eigenlijk :P maja misschien leuk voor de die hard casemodder.

Verwijderd

sjeez en ik vond die ledjes al; onzin :X doe mij maar gewoon de XMS serie zonder leds, goedkoper :)

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 23:21
Verspilling van ruimte voor meer mem door de grootte. Verder dingen zoals freq, kun je aflezen in je bios en in apps in windows.

Verder kijk ik meer naar mijn monitor dan naar mijn mem over het algemeen :+

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Toegevoegde waarde: 0,0

Grappig om te zien... voor ongeveer 10 seconden.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 08:12
damm je hebt er volgens mij 3x niks aan?! wel geinig om op een lan party te zien ofzo maar moet er niet aan denken om het in mn kast te hebben! hoeveel vragen ze ervoor dan?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

temp aflezen ,freq aflezen,nog even je eigen naam erachteraan typen.

Mischien iets voor de slager op de hoek om zijn rookworst aan te prijzen maar zoiets wil ik niet in mijn pc hebben :r

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Iedereen die zegt dat je er niks aan hebt en dat het alleen leuk is om te zien heeft ook geen neon ed. in zn kast neem ik aan? :) Ik moet eerlijk zeggen dat ik het effect erg leuk vindt hoor. Zal vast alleen erg prijzig zijn :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:34:
Iedereen die zegt dat je er niks aan hebt en dat het alleen leuk is om te zien heeft ook geen neon ed. in zn kast neem ik aan? :) Ik moet eerlijk zeggen dat ik het effect erg leuk vindt hoor. Zal vast alleen erg prijzig zijn :X
Ik vind dit erg lelijk, veel te druk, maar heb wel neon in mijn kast zitten. Dat is 1 kleur, dat is iets heel adners dan allemaal van die kleurtjes op je geheugen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:34:
Als ik het zo ziet heeft het geen toegevoegde waarde.
want zijn het nu 1 of 2 reepjes achter zon display?
verder ook even rekening mee houden dat je niet de hele tijd naar die leds gaat zitten kijken wat de temps zijn.
bij mij staat notabene de pc onder mijn bureau dus de toegevoegde waarde van dit kerststukje in mijn pc is dus nul komma nul.

computer voor alle werkzaamheden

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 01:02

Piggen

Lekker bakkie

Dit gaat me net iets te ver. Dat XMS Pro geheugen van Corsair vond ik nog wel geinig, maar dit is té.
Bovendien zou ik het toch niet zien bij mijn PC (wel een window, maar de PC staat vrij ver naar achteren) en mijn geheugenslots staan verticaal (zal ook wel bij de meesten zijn).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 11:48

André

Analytics dude

Wat zijn jullie negatief, ik vind het wel grappig voor de casemodders onder ons die de pc met het window naar voren hebben staan. Daar zal het zeker wel leuk staan.

• Remy
  • Laatst online: 01-07 13:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Hip man, nog beter dan die 'go faster you stupid computer' rode strepen die je voor je pc kan kopen voor 50 eur 8)7

* Remy vindt prestaties belangrijker dan specs of looks, maar ok ;). Ieder z'n meug, natuurlijk :) Ik wil best geloven dat dit voor casemodders een leuke toevoeging is.

LinkedIn
Instagram

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik vind het wel leuk bedacht, alleen wel iets te kermis achtig

ik zie mezelf dit niet echt kopen iig

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 06-04 12:22
André schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:43:
Wat zijn jullie negatief, ik vind het wel grappig voor de casemodders onder ons die de pc met het window naar voren hebben staan. Daar zal het zeker wel leuk staan.
Het ziet er wel leuk uit maar het is veels te druk, het had al een stuk gescheeld al ze 1 kleur hadden gebruikt of het corsair logo aan de zijkanten weg hadden gelaten.

301SQN

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik houd het liever toch op 1 kleur in mijn kast eerlijk gezegd (daarbij, nogal kansloos om mijn ecc regged mem te vervangen door dit spul).

Het is misschien leuk als ze het minder fel maken enzo, maar zoals het er nu uitziet is het wel erg druk en kermisachtig.

Verwijderd

Dikke Overkill .. maar er bestaan geen grenzen in de PC wereld :D

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 16:12
Net even de nederlandse importeur gesproken had nog data sheets ervan zodra die ze heeft zal ik even wat meer erover vertellen.

Hij krijgt ze binnenkort wel.

Verder voor de casemodder toch een leuk ding.

Verwijderd

Ja, ik heb een CCFL in m'n PC (blacklight, en UV-Reactive kabels), en nee, dit geheugen gaat er niet bij. Niet alleen verstoort het het hele UV-effect, maar daarnaast is het ook té kermis voor me.

Ik douw toch ook geen strobo in m'n PC?

Verder vraag ik me af hoe ze qua geheugen zitten. Voor dual channel moet ik 2 repen nogal dicht op elkaar zetten. Als dit al kant-en-klaar 2 repen op precies die afstand zijn (voor 939 plankjes dus, die hun geheugen zo hebben: A1,B1,A2,B2, waarin A een kanaal is, en 1 het slot van het kanaal), dan is het geen probleem. Als het voor P4's is, die elk kanaal los van elkaar hebben (A1,A2,B1,B2), kon het nogal eens een probleem betekenen, en MOCHT ik ooit een aambeeld op m'n hoofd krijgen en dit geheugen kopen, zal ik moeten inleveren op bandbreedte..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Damm... :X :X

Onder het motto 'PiMp My CaSe'. Alles m.b.t. casemodden wordt één groot circus. Fabrikanten storten zich steeds meer op de kant en klaar mods en zie hier de eerste overkill. Beetje jammer :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
Ik werk met de XLL LED versie, die zijn nog "functioneel" te noemen. Dit is naar mijn mening een beetje té...

wat is de volgende stap? een LCD op je mem? Het was mooier geweest als er een dot-matrix schermpje op was geplakt :).

[ Voor 23% gewijzigd door Dr.Q op 07-01-2005 16:59 ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Vind het opzich best wel gaaf :D
Je moet alleen wel een kast hebben waar je het geheugen ziet zitten.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 17:30
Ik vind sowieso lichtbakken en tl-buizen in je case onzin, dus dit kan er ook nog wel bij. what's next? lcd schermen in je kast? }:O

voor mensen die toch dit toch allemaal interessant vinden kan je op [H] een korte review met filmpje zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Terryb47 op 07-01-2005 17:32 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 10:46

Mentalist

[avdD]

Eerste reactie : WTF :o

Die snelheid lijkt me totaal zinloos, temp is wel leuk maar moet ook normaler op te lossen zijn :X. Verder heb je er in veel moederborden geen ruk aan omdat 90 graden gedraaide tekst niet lekker leest :). Pimp, ok, maar dit soort premod overkill..

Corsair kennende zal 't ook niet goedkoop zijn. Doe mij voor dat geld dan maar wat geheugen wat een paar Mhz sneller kan..

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 07-01-2005 18:03 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Is er nog iets vernieuwends aan het geheugen zelf of gaat het hier echt enkel en alleen over die zwaailichten erop?

* Daniel_ev is erg blij met zijn eigen XMS Platinum

Toch?

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Terryb47 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:19:...voor mensen die toch dit toch allemaal interessant vinden kan je op [H] een korte review met filmpje zien.
deze link dus http://www.hardocp.com/article.html?art=NzA3 :7

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:34

boesOne

meuh

Past goed bij men camping smoking _o_

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11
Ik vind het wel iets hebben, maar de prijs die je ervoor moet betalen zal wel teveel zijn.
Ik zit zelf te denken om die met die leds te kopen. 2x512md Matched pair XMS3200LED
Die krengen kosten al 279 bij mycom. Weet iemand waar ik ze nog goedkoper kan krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 07-01-2005 20:00 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 10:46

Mentalist

[avdD]

Coolmaster schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:00:
Die krengen kosten al 279 bij mycom. Weet iemand waar ik ze nog goedkoper kan krijgen?
www.tweakers.net/pricewatch :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 16:11
Lol die dingen zijn nog echt ook.. Ik dacht dat het een fotosoepje was :X

• Aight!
  • Laatst online: 08-07 07:50

Aight!

'A toy robot...'

Zou wel een leuke kam zijn:

Zoiets als dit maar dan met lichtjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.afrotechmods.com/comb3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.afrotechmods.com/comb4.jpg

Ben je de ruigste als je dan je vetkuif gaat kammen met een geheugen reepje die licht afgeeft :D

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55
Hoe duur zal die ruig geheugen van Corsair zijn? Intressant voor casemodders door die coole LEDs!
voor de meeste tweakers is het puur geldverspilling :)

Hope for the best, prepare for the worst...

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Hoe zien ze er verder uit dan? :) van de zijkant...

Verwijderd

Die krengen kosten al 279 bij mycom.
No ** way! L8er dudes.

Verwijderd

Coolmaster schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:00:
Ik vind het wel iets hebben, maar de prijs die je ervoor moet betalen zal wel teveel zijn.
Ik zit zelf te denken om die met die leds te kopen. 2x512md Matched pair XMS3200LED
Ga zelf iets modden :+ en koop dik geheugen :) , dikke kermis zooi 8)

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:20:
[...]

Ga zelf iets modden :+ en koop dik geheugen :) , dikke kermis zooi 8)
;) Right.

Leuk moederbord O+ me a.s. vriendin.. :z

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:38

botoo

💀 too old to die young

Best leuk, als:
- het de prijs niet te veel opdrijft (wel dus)
- het een beetje exclusief blijft (zal wel met een hoge prijs)
- het minstens even goed presteert als ander goed geheugen

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Lijkt me eerder nadelig voor de airflow... :O

Verwijderd

279??? Laat dat ALSTEBLIEFT voor 1024MB zijn, en dan NOG is het veel, vergelijk het eens met G.Skill geheugen, daar krijg je IMHO véél meer voor! Dat klokt niet alleen lekker, en is rete(n) stabiel, maar het ziet er ook nog eens mooi uit! (je weet wel, groene achtergrond, met zwarte rechthoekige dingetjes erop, waar wat witte tekst op staat).

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
ik heb 330 betaald voor de 3200XL pro :s :'(

maar euh, nu zou het nog vet zijn moest je die leds kunnen programeren en je eigen texts laten zien :evil:

Verwijderd

Xwen: ik dénk dat dat kan. Ik neem aan (en hoop) tenminste niet dat die dingen geleverd worden met "inquirer" erop gebakken.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 17:24

BrZ

Lezen jullie het artikel wat hardocp geschreven heeft dan eens joh :P (zie link van jeroen-v)

En de reepjes die te koop zijn bij Mycom zijn niet deze dingen, dat zijn degene met enkel een rij ledjes waaraan je kan zien hoeveel er in gebruik is ofzo

• G70boX
  • Laatst online: 20:21
:/

Ben ik dan de enigste die ze wel vet vind? :9~

De prijs zal er overigens ook wel naar zijn denk ik

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 23:21
Bericht op t.net
nieuws: Corsair introduceert geheugen met ingebouwde display

Dus duur, overbodig met een pimp factor van 100 punten :+

Verwijderd

jeroen-v schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:05:
hmmz 1 reep neemt dus 2 sloten in beslag? of zitten er 2 repen in 1 zo'n 'behuizing' :?
op de foto kan je zien dat 1 zo'n kapje over 2 reepjes geheugen gaat (vandaar rechts ook 2 metertjes)

Verwijderd

Voor dit lettelijk flitsende stuk speelgoed moet 20 tot 40 dollar extra betaald worden bovenop de normale prijzen van de Pro-serie.
:X

Dit geheugen valt in de categorie, "ik heb geld over en weet niet waar ik het aan uit moet geven"

Maar goed, als mensen het leuk vinden, veel plezier :)

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Wat is iedereen ontzettend negatief. Ik vind het leuk dat corsair innovatief bezig is. Okay dat het niet de smaak van iedereen is...

Verwijderd

20 tot 40 dollar extra vind ik eigenlijk ook wel meevallen :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beun_de_Haas schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:06:
Wat is iedereen ontzettend negatief. Ik vind het leuk dat corsair innovatief bezig is. Okay dat het niet de smaak van iedereen is...
roger that.

Je hoeft het immers niet te kopen.

Voor sommigen kan het zeker wel handig zijn, lees bijv die link naar Hardocp ns.
Of t t geld waard is? Sommigen onder ons vinden het mooi en hoeven niet elk duppie om te draaien. Die liggen er niet wakker van. Als arm studentje vind je het wellicht decadent. Tja t is dan ook niet voor arme studentjes bestemt.

Daarnaast weet Corsair ook wel dat ze er hier geen miljoenen van gaan verkopen. Ze innoveren gewoon, kijken wat er nog meer mogelijk is met geheugen en zetten dit uit in een niche markt.

Corsair is vaak 1 vd eersten met grensverleggende prestaties en nieuwe innovaties zoals deze. Is toch alleen maar goed?

Wellicht ziet een volgende versie er wat minder "kitscherig" uit en kan het wellicht in massa veel goedkoper geproduceerd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 08-01-2005 16:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:09
Help!!!! schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:00:
[...]

roger that.

Je hoeft het immers niet te kopen.

Voor sommigen kan het zeker wel handig zijn, lees bijv die link naar Hardocp ns.
Of t t geld waard is? Sommigen onder ons vinden het mooi en hoeven niet elk duppie om te draaien. Die liggen er niet wakker van. Als arm studentje vind je het wellicht decadent. Tja t is dan ook niet voor arme studentjes bestemt.

Daarnaast weet Corsair ook wel dat ze er hier geen miljoenen van gaan verkopen. Ze innoveren gewoon, kijken wat er nog meer mogelijk is met geheugen en zetten dit uit in een niche markt.

Corsair is vaak 1 vd eersten met grensverleggende prestaties en nieuwe innovaties zoals deze. Is toch alleen maar goed?
nou grensverleggend vind ik wel erg overdreven. Het is een leuke gizmo maar ik denk echt niet dat ze gigantisch grenzen verleggen :)

|>

Verwijderd

Het is dus één reepje, in één behuising, met een soort van L-vorm. Standaard dikte van onder, dikke display bovenop. Een MSI K8N, en eigenlijk de meeste socket939 planken KUNNEN zo niet meer dual channel (tenzij je voor het 2e kanaal een DIMM weet te vinden die precies onder de display past).

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Simon schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:02:
[...]

nou grensverleggend vind ik wel erg overdreven. Het is een leuke gizmo maar ik denk echt niet dat ze gigantisch grenzen verleggen :)
Het idee is sowieso grensverleggend omdat niemand dit ooit eerder gedaan heeft. En voor sommigen (overklokkers) kan het meer dan een gizmo zijn omdat je realistische waarden te zien krijgt zelfs voor je OS is geladen.

Ik doelde met grensverleggend trouwens niet zozeer op de innovatie waar dit topic over gaat.

Wat ik bedoelde is dat Corsair in het verleden vaak de eerste was binnen een bepaalde geheugencategorie, met grensverleggende prestaties. En daarbij ook nog ns in grote getalen
kon leveren met supergoede service en garantie.
Maar ook andere zaken zoals gebundeld getest duochannel ram: Corsair was de eerste.

Ja er zijn natuurlijk ook andere goede merken geheugen alleen zijn deze vaak niet goed leverbaar. (iig in nederland).

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Vind ze persoonlijk ook iets tè, zeker aan de meerprijs, moest de prijs nu enkele euro's hoger liggen dan de gewone, oké, maar dit gaat er echt over, meer dan 20 euro bove de normale prijs, voor een hoop lichtvervuiling, laat voor mij dan maar liggen hoor!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 18:11
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:06:
sjeez en ik vond die ledjes al; onzin :X doe mij maar gewoon de XMS serie zonder leds, goedkoper :)
ik wou hier toch nog even op reageren, ik vind die ledjes echt wel handig laats had ik een probleem met (geheugen) het opstarten ven mijn computer maar door de ledjes kon ik toch zijn dat mijn geheugen toch functioneerde.
en ik ben opzoek naar dit nieuwe geheugen maar is bijna nergens tekoop helaas.

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Pagina: 1