Hoofdcategorieën
Topicacties

Routerhacking

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
NonaSuomy schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:34:
Ik heb een doos vol Unex NexIP IS050s lowbudget routers liggen waar we niets mee doen.

Ik wil er wel eentje voor verzendkosten.

Over de router: Er draait geen linux op. Maar er is wel een ucLinux versie voor die processor beschikbaar.

@ Sprite_tm: Wil je alsjeblieft in de TS zetten dat mensen op Google heel gemakkelijk kunnen zien wat ze kunnen met hun router. En dat als ze hun router niet willen beschadigen dat ze er dan niet aan hoeven te beginnen. Dat als ze niet redelijk om kunnen gaan met Linux dat ze er dan niet aan hoeven te beginnen.

quote:
neographikal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:41:
Tip voor sprite, misschien is het handig de Edimax 6104KP te vermelden voor de wat minder handige mensen met een soldeerbout :)

Verkrijgbaar bij de Mycom voor 39 euro.
Voor ¤15,- wil ik er wel een USB poort op solderen. :P

-DarkShadow- wijzigde dit bericht 06-01-2005 14:50 (21%)

Heeft die Unex een usbpoort of een mogelijkheid om er 1 op te solderen?
Reg. datum: 06 januari 2005

quote:
neographikal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:57:
Heeft die Unex een usbpoort of een mogelijkheid om er 1 op te solderen?
FF een fototje gemaakt (met mijn GSM):
http://www.xs4all.nl/~mullerh/got-pics/unex_is050s_internal.jpg

Er zit dus geen USB poort op.

Ik had al gezien dat er ucLinux op draaide met wat google acties die ik uiteraard gedaan heb. Maar wat nou precies het verschil tussen ucLinux en Linux is, is mij niet duidelijk. Ook is mij niet duidelijk of ik er dan ook geen linux op kan zetten. Ik been geen n00b maar alles weten is naar mijn weten niet mogelijk.

Edit: tegen verzendkosten weggeven is helaas niet mogelijk, misschien wel als iemand bepaalde aanpassingen kan doen in de router software van deze router......

NonaSuomy wijzigde dit bericht 06-01-2005 15:10 (12%)

Dit is wat ik heb gevonden over mijn router:

DLink DI-704P rev B
no wireless AMITSOC-0261 (143MHz)
(flash, RAM and ethernet to be confirmed)
2 MB Flash (HY9F002TC-70)
16MB DRAM (GLT5160L16-7TC)
5 port ethernet chip (AT8985P)
Printer port
NO JTAG, unfinished serial Amit Kernel???

Kan ik die 16 mb vrij grbruiken? de 2 mb is toch voor linux? En is 143 Mhz genoeg voor een mp3-speler?

DJFliX

euss wijzigde dit bericht 07-01-2005 00:11 (32%)

quote:
NonaSuomy schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:08:
[...]

FF een fototje gemaakt (met mijn GSM):
[afbeelding]

Ik had al gezien dat er ucLinux op draaide met wat google acties die ik uiteraard gedaan heb. Maar wat nou precies het verschil tussen ucLinux en Linux is, is mij niet duidelijk. Ook is mij niet duidelijk of ik er dan ook geen linux op kan zetten. Ik been geen n00b maar alles weten is naar mijn weten niet mogelijk.

Edit: tegen verzendkosten weggeven is helaas niet mogelijk, misschien wel als iemand bepaalde aanpassingen kan doen in de router software van deze router......

ucLinux is een bepaalde versie van Linux. uc = microcontroller
Ik wil best proberen om aanpassingen te maken in de software. Maar ik kan je niks garanderen.
quote:
DJFliX schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:39:
[...]
En is 143 Mhz genoeg voor een mp3-speler?
kheb al eens winamp op een 90mhz ding met win95 gedraaid :*) , en linux is toch wel weer wat sneller dus ja dat kan :)

echo("What Now ? !")

Voor anderen met de RTL8181 chip, een uitgebreide spec:
http://felinemenace.org/~andrewg/stuff/RTL8181.pdf

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.

Reg. datum: 09 december 2001

quote:
NonaSuomy schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:08:
[...]

De CX84200 (ADM5106) heeft wel USB gedeelte in de chip. Zie pagina 13 van de datasheet:
http://hri.sourceforge.net/ADM5106_datasheet_v1.37.pdf

Ik heb hier ook een router met de CX84200, nu krijg ik geen UART output (misschien is deze niet in de firmware geimplementeerd). Maar volgens de datasheet is er een 48mhz clock nodig om de UART en USB aan de praat te krijgen. Nu is mijn vraag aan jou, heb jij op jouw router een 48MHz kristal of oscillator?

quote:
miniK0bo schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:22:
[...]

De CX84200 (ADM5106) heeft wel USB gedeelte in de chip. Zie pagina 13 van de datasheet:
http://hri.sourceforge.net/ADM5106_datasheet_v1.37.pdf

Ik heb hier ook een router met de CX84200, nu krijg ik geen UART output (misschien is deze niet in de firmware geimplementeerd). Maar volgens de datasheet is er een 48mhz clock nodig om de UART en USB aan de praat te krijgen. Nu is mijn vraag aan jou, heb jij op jouw router een 48MHz kristal of oscillator?

Ik heb een 48MHz en een 25MHz crystal naast elkaar zitten.

Heb je al eens met een scope gekeken wat hij doet op diverse pinnetjes als je de spanning er op zet? Oh ja, je moet wel de spanning er af er op doen want na de reset knop gebeurt er bij mij ook niets op de seriele poort....!

Wat bedoel je precies met spanning er af er op doen? Ik heb er een 48Mhz oscillator er op gesoldeerd. En ik heb het lege ic plekje, een 2x5 header en de 9 pins header gemapped. Inclusief de condensatoren die er omheen liggen. Maar dit was een beetje nutteloos, ik moest alleen weten wat de UART pinnen waren van de CX84200 en hoe die verbonden waren naar de leeg ic voet. Verder heb ik eigenlijk niet gecontrolleerd of de verbindingen die ik gemaakt heb wel kloppen. Misschien wordt UART1 gebruikt ipv UART0 waar ik mijn max232 aangesloten heb.

PS: Ik heb de Edimax 6104 router.
En eignelijk heb ik het al een beetje opgegeven, want er is niet veel documentatie over uClinux op dat ding, en ik ben niet al te bekent met linux, laat staan linux op een ARM7 processor.

En waarom de CX84200 uClinux nodig heeft, is omdat de CX84200 een ARM7 core heeft en geen MMU (memory management unit dacht ik). En dit heeft linux wel nodig.

quote:
miniK0bo schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:45:
Wat bedoel je precies met spanning er af er op doen? Ik heb er een 48Mhz oscillator er op gesoldeerd. En ik heb het lege ic plekje, een 2x5 header en de 9 pins header gemapped. Inclusief de condensatoren die er omheen liggen. Maar dit was een beetje nutteloos, ik moest alleen weten wat de UART pinnen waren van de CX84200 en hoe die verbonden waren naar de leeg ic voet. Verder heb ik eigenlijk niet gecontrolleerd of de verbindingen die ik gemaakt heb wel kloppen. Misschien wordt UART1 gebruikt ipv UART0 waar ik mijn max232 aangesloten heb.

PS: Ik heb de Edimax 6104 router.
En eignelijk heb ik het al een beetje opgegeven, want er is niet veel documentatie over uClinux op dat ding, en ik ben niet al te bekent met linux, laat staan linux op een ARM7 processor.

En waarom de CX84200 uClinux nodig heeft, is omdat de CX84200 een ARM7 core heeft en geen MMU (memory management unit dacht ik). En dit heeft linux wel nodig.

Spanning er op/ er af omdat de reset knop niet voldoende is om de boot messages te krijgen.

Dat hij geen MMU heeft had ik al gelezen maar ik had nog niet de link gelegd dat dat voor linux nodig is. Wat is er mis met ucLinux?

hehe, helemaal vergeten dat er ook nog een reset knop op de router zat 8)7
Ik trek dus de spanning er elke keer er af enzo.

Maar volgens mij heeft uClinux een aantal beperkingen, zo kan je geen applicaties draaien floatingpoint berekeningen maakt dacht ik. Dus porten van software gaat wat moeizamer.

echo("What Now ? !")

Sweex LB200010 wireless router, het board ziet er goed gevuld uit, geen directe uitbreidingen dus, wel iets wat een serial link lijkt, rechts onderin. 2x 4 pinnen.

http://members.chello.nl/r.gijn1/tweakers/lb200010-board1-th.JPG

http://members.chello.nl/r.gijn1/tweakers/LB200010-board2-th.jpg

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.

Reg. datum: 23 april 2004

quote:
ReLight schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:11:
Sweex LB200010 wireless router, het board ziet er goed gevuld uit, geen directe uitbreidingen dus, wel iets wat een serial link lijkt, rechts onderin. 2x 4 pinnen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer info over linux op de rtl8181 :

http://rtl8181.sf.net/ en [CM] Sprites routermod
quote:
jessevl schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:45:
[...]

kheb al eens winamp op een 90mhz ding met win95 gedraaid :*) , en linux is toch wel weer wat sneller dus ja dat kan :)

No flame intended: maar intel MHz != [vul een ander processor in] MHz. Mhz is een nutteloze aanduiding om een gericht antwoord te geven op een vraag of een bepaald progamma loopt. Laat staan het statement dat linux sneller loopt dan windows (linux programma's zijn in de regel iets minder processorintensief dan de windows counterpart, maar dit ligt volgens mij meer in het feit dat het command line programma's zijn; probeer eens voor de gein een X-windows op een 'trage pc').

Deze discussie lijkt me overigens niks voor dit topic :Y) O-)

Backups al geregeld?

Startpost is aangepast. Commentaar, kritiek & toevoegingen mogen per ICQ of op de mail mijn kant opkomen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ghetto 3d-monitor

code:
1
2
AMD1200:/home/niels/lb000021/clean/linux-lanner# make
touch: creating `/home/jeroen/adm5120/newdist/linux-lanner/include/asm/param.h': No such file or directory
make: *** [/home/jeroen/adm5120/newdist/linux-lanner/include/asm/param.h] Error 1

@ Sprite_tm: Ik probeer jou code te compilen, maar ergens klopt een path niet. Zou jij kunnen zeggen waar? Ik heb gewoon dat config scriptje een keer gemaked om de toolchain op te zetten.
Backups al geregeld?

Mmm, daar lijkt nog een path ergens niet te kloppen... Kopieer de .config es ergens anders heen, doe make mrproper, copieer de config terug en probeer het nog es? Anders: Zou je kunnen kijken in welk file'tje nog referencies naar /home/jeroen/ etc staan?

Reg. datum: 02 juni 2003

quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:06:
Startpost is aangepast. Commentaar, kritiek & toevoegingen mogen per ICQ of op de mail mijn kant opkomen.
Mooie startpost. :) :9

Reg. datum: 29 december 2004

knip

PeerWork wijzigde dit bericht 11-01-2005 16:55 (137%)

quote:
PeerWork schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:00:
[...]

Ik kon niet compileren en kreeg dezelfde fout, maar na
make mrproper was het hele probleem voor mij iig opgelost.

Nu nog even testen of ik het ook allemaal daadwerkelijk aan de gang krijg. ;)
(Bedoel uploaden van het image, hopen dat ik hier en daar goed heb gegokt!)

Ik ben benieuwd of jij hem aan de gang krijgt incl usb poorten. Als het mensen lukt met Edimax 6104KP dan haal ik er ook één :)

* neographikal niet zo'n soldeerheld :P
Reg. datum: 04 januari 2005

Wel ik heb hier de Conceptronic C100BRS4H even opengeschroeft en deze lijkt behoorlijk veel op de Sweex LB000021. Op het eerste zicht zou je zeggen dat ze dezelfde zijn maar hoe dan ook heeft deze ook de ADM5120 als processor.
Ik hoop zo dadelijk nog een paar foto's te kunnen maken ( met men webcam wel :( ) hoe het er precies uitziet.

EDIT:

Heb uiteindelijk wat (brakke) foto's kunnen maken met men webcam, veel verschilt het niet met de Sweex LB000021.

http://www.00x56.org/Conceptronic/1.jpg
http://www.00x56.org/Conceptronic/2.jpg
http://www.00x56.org/Conceptronic/3.jpg
http://www.00x56.org/Conceptronic/4.jpg
http://www.00x56.org/Conceptronic/5.jpg
http://www.00x56.org/Conceptronic/6.jpg

Insom122 wijzigde dit bericht 07-01-2005 00:44 (41%)

quote:
PeerWork schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:00:
Waar zit nu de kneep dat die vragen standaard een default antwoord
hebben dus: Y,n,m,? of y,N,m,? Hoe werkt dat nu, je mag die file
niet zelf aanpassen zoals ik begrepen heb, maar hoe kun je dan de defaults
standaard wijzigen ? Of praat ik nu onzin ...

Ik heb die make nog een keer doorgelopen en het rare is dat ik nog geen 10% van de vragen voor m'n kiezen heb gekregen... maar ik krijg nog wel dezelfde error op het eind. Misschien werkt het toch :P

Ik heb nog geen make mrproper geprobeerd met sprite's linux, want mijn linux installatie is nogal traag. Ik krijg op de een of andere manier maar 4,27MB/s uit m'n hardeschijf geperst.

Ik heb een zoekopdracht gegeven met 'jeroen' om te kijken welke paths fucked up waren en toen ben ik televisie gaan kijken. Het zijn allemaal .depend files en enkele c files.

-DarkShadow- wijzigde dit bericht 07-01-2005 00:13 (12%)

Backups al geregeld?

Insom: Voor zover ik kan zien is het precies dezelfde router als de Sweex die ik hier heb liggen, totaan de onderdeel-markeringen toe. Alles wat hier geblaat word over de Sweex LB000021 gaat dus waarschijnlijk ook 1-op-1 voor jouw router op.

DarkShadow: Voor zover ik weet lost een 'make mrproper' de problemen op. Ik zal zelf wel een nieuwe kernelpackage maken zodra de codeaanpassingen die ik hier doe zich een beetje gestabiliseerd hebben.

Ik ben bang dat ik verder geen flauw idee meer heb wat ik precies geantwoord heb op al die toolchain-vragen, anders had ik het hier wel neergedumpt. Ik zal morgen nog even kijken of ik misschien nog de resulterende configbestanden heb, misschien geven die wat meer zekerheid.

Sprite_tm wijzigde dit bericht 07-01-2005 01:48 (55%)

Reg. datum: 29 december 2004

knip

PeerWork wijzigde dit bericht 11-01-2005 16:55 (100%)

Darkshadow, over je trage harddisk, kijken even met hdparm of je dma wel aanstaat. Klinkt als een typisch gevalletje van een harddisk zonder dma.

Mocht je een waarschuwing krijgen dat "operation not permitted", dan is of je hd oud, of je hebt de chipsetdrivers voor je mobo/sata controller niet in de kernel meegebakken ;)

quote:
PeerWork schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 02:33:
Sprite_tm: Kun jij ons misschien die ADM5120 specifieke drivers (low-level) ook geven die jij gekregen hebt voor USB want die heb je nodig wil je USB uberhaupt aan de gang krijgen. Ik heb begrepen dat jullie via contacten met Edi()max deze gekregen hebben, of via een omweg.

Keep up the good work 8)
Let's make routers a wonderful and amazing thing to the people.

Dit project wordt een uitdaging,
ik ben ook bezig om een externe harddisk interface te maken,
Ben al wel weer meteen tegen een probleem aangelopen, de BGA behuizing heeft 2 memorybanks voor flash, extern geheugen, dus 2 chipselects, de PQFP behuizing maar 1.
Nu wil ik eens kijken of ik het via de SDRAM interface zou kunnen maken, want
daar hebben we nog wel een vrije chipselect.
Wil je het nou direct on chip implementeren of via de usb aansluiting? Ik volg je niet helemaal O-) (ligt aan mij :) )

neographikal wijzigde dit bericht 07-01-2005 09:01 (62%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009