De finale van de BEP Modding Trophy is begonnen!
Het zit allemaal in elkaar. Werkt prima
lemming_nl wijzigde dit bericht 29-04-2005 21:48 (39%)
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Maar hoe moet je zo'n seriele stekker aan de draadjes zetten. Ik heb een losse plug gekocht met behuizing. De plug heeft dus 9 polen en waar de draadje in moeten zijn ze hol. Ik heb alleen geen idee of ik die erin moet solderen of dat je ze moet klemmen ofzo.
Intel Core 2 Duo E8200, 2x2GB DDR2-800, Asus P5N-E SLI, 80GB SATA300, XFX 9600GT 512MB
Grappig effect is dat als COMctrl niet loopt het LEDje wel brand en als COMctrl wel loopt gaat het LEDje uit. Wanneer COMctrl wel en niet loopt kan ik natuurlijk zien maar had het liever net andersom gewild. Niets aan te doen want het is ook niet de setting in COMctrl. Overigens zie ik op het schema pin 4 en 5 staan voor de LED maar bij de LED setting staat 5 en 7. Dus misschien dat dat het is... Hij zit dus op 4 en 5, maar misschien is het mijn pc wel. Geeft nix. Nu nog een mooie behuizing ervoor. Ik ben hard aan het denken wat er om heen te doen. Iemand tips? Aan de hand van de foto's wordt het natuurlijk makkelijker. Even geduld nog dus
Schuin van voren:

De achterzijde + soldeerwerk

De stekker met nog steeds de originele draadjes van de muiskabel.

Ik was maar wat blij toen ik eindelijk een muis had gevonden met 6 draadjes in de kabel een een modbare connector. Is een antieke Genius muis met een schakelaar erop of je 2 of 3 knopsmodus wilde.
Gebruikte materialen + manier van verkrijgen:
4 drukschakelaars, gesloopt uit 2 oude cdrom spelers, met desoldeer losgemaakt
LED, zelfde taktiek als schakelaars
820 ohm weerstand uit het bakje hier
Kabel met draadjes + com stekker, oude Genius muis
Printplaat, uit bakje hier
Draadjes onderzijde snap je dan wel
Stekker was puur kwestie van het losmaken van de draadjes en hersolderen op de gewenste pinnen.
Nu nog een mooi behuizingtje voor het geheel. Iemand ideeën?
Ultraman wijzigde dit bericht 30-04-2005 09:30 (41%)
Aan alcoholhoudenden worden geen minderjarigen verstrekt.
Reg. datum: 04 december 2004
Gewoon een draadje erin leggen, en dan met je soldeerboutje een beetje tin erin laten smelten, en ze zitten muurvast.quote:Smht schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:32:
Nog een vraagje: Print zit in elkaar, is erg mooi geworden (komen denk ik nog wel pics).
Maar hoe moet je zo'n seriele stekker aan de draadjes zetten. Ik heb een losse plug gekocht met behuizing. De plug heeft dus 9 polen en waar de draadje in moeten zijn ze hol. Ik heb alleen geen idee of ik die erin moet solderen of dat je ze moet klemmen ofzo.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Ik heb net zoals post hierboven gewoon de draadjes vastgeklemd (ik had draadjes met wat metaal (muis kabelquote:Smht schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:32:
Nog een vraagje: Print zit in elkaar, is erg mooi geworden (komen denk ik nog wel pics).
Reg. datum: 04 december 2004
Met een tinzuigertje van ¤3.50 gaat ook dat vrij makkelijk hoorquote:lemming_nl schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 07:48:
[...]
Ik heb net zoals post hierboven gewoon de draadjes vastgeklemd (ik had draadjes met wat metaal (muis kabel) maar je dan ze denk ik ook gewoon een keer dubbel vouwen, dan blijven ze ook wel zitten) en dan gewoon wat tin eroverheen. Wel zuinig zijn want ik had gisteren per ongeluk 4 pinnetjes aan elkaar gesoldeerd en dat spul is moeilijk weer weg krijgen zonder dat de connector smelt.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Ik weet niet wat voor soldeerbout jij gebruikt, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om zo ff men connector te laten smelten. En heb een 30W electronica boutje (tegen wordig heb ik een soldeer station, dan krijg je het al helemaal niet mee voor elkaar). Maar anders neem je zuig leets (leetsedraad) kost nix en werkt perfect. Vind ik persoonlijk makkelijker dan een tin zuiger.quote:lemming_nl schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 07:48:
[...]
Ik heb net zoals post hierboven gewoon de draadjes vastgeklemd (ik had draadjes met wat metaal (muis kabel) maar je dan ze denk ik ook gewoon een keer dubbel vouwen, dan blijven ze ook wel zitten) en dan gewoon wat tin eroverheen. Wel zuinig zijn want ik had gisteren per ongeluk 4 pinnetjes aan elkaar gesoldeerd en dat spul is moeilijk weer weg krijgen zonder dat de connector smelt.
50 watt soldeerbout met 3mm puntquote:kippy schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:12:
[...]
Ik weet niet wat voor soldeerbout jij gebruikt, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om zo ff men connector te laten smelten. En heb een 30W electronica boutje (tegen wordig heb ik een soldeer station, dan krijg je het al helemaal niet mee voor elkaar). Maar anders neem je zuig leets (leetsedraad) kost nix en werkt perfect. Vind ik persoonlijk makkelijker dan een tin zuiger.
Nu is het eigenlijk dat de power LED uit gaat als je op een knop drukt (en de option LED gaat branden).
Dus kan dat zomaar of sloop ik dan de COM poort op mijn moederbord?
Smht wijzigde dit bericht 13-06-2005 10:53 (10%)
Intel Core 2 Duo E8200, 2x2GB DDR2-800, Asus P5N-E SLI, 80GB SATA300, XFX 9600GT 512MB
quote:Smht schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:09:
Kun je tussen de twee LEDS in de 15 knoppen versie nog een verbinding maken (zeg maar tussen de draden naar de stekker toe) en blijft de power LED dan altijd branden ook als je op een knop drukt?
Nu is het eigenlijk dat de power LED uit gaat als je op een knop drukt (en de option LED gaat branden).
Dus kan dat zomaar of sloop ik dan de COM poort op mijn moederbord?
uhh dan heb je het niet helemaal goed aangesloten
Die option LED kan je schakelen met de DSR dacht ik, die powerled hoort altijd te branden.
Misschien is het iets met de weerstand die je ervoor gebruikt daar was ook nog wat mee. Dat je knoppen beter reageerden maar je leds minder hard branden .. misschien zit je op een punt dat je ander led helemaal uitgaat als er te weinig doorgaat oid? (zie ook de howto
Scout77 wijzigde dit bericht 13-06-2005 12:23 (4%)
Lekker belangrijk
Reg. datum: 09 juni 2005

Ik zal binnenkort wat meer foto's daar van posten.
ik heb totaal 4 kastjes aangesloten op de com-port, allen knoppen hebben wel de zelfde functie. 1 kastje heeft een slot om de andere uit tezetten (komt zo snel mogelijk een foto aan)
Reg. datum: 22 mei 2005
Prik ik de comkabel erin zonder ComCtrl aan te hebben staan, dan brand de LED, draait ComCtrl dan gaat de LED direct uit.
Het probleem is alleen dat het programma niet reageert op een van de vier schakelaars..
Hieronder mijn schema: [in spiegelbeeld]

De dunne lijnen die je zit: LED, weerstand [680] en de 4 schakelaars aan de linkerkant
Zit er hier een fout in? Moet haast wel denk ik, of is dit anders op te lossen?
Reg. datum: 07 februari 2004
dus ik geef de functie "keyboard button" aan de knop en dan moet in de toets indrukken die gesimuleert moet worden. Dit gaat blijkbaar met alle toetsen behalve de tab toets omdat hij dan opschuift naar het volgend vakje.
Het gaat hier om Com Control v1.42
iemand een idee of gaat het gewoon niet
berzoid wijzigde dit bericht 27-11-2005 22:05 (10%)
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realized that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me. -Emo Philips
Knop 1:
Rewind
lang drukken: volume down
Knop 2: play/pause
Dubbel drukken: shuffle on/off
Knop 3: stop
Knop 4:
Forward
lang drukken: volume up
En nu kan ik nog 5 commando's extra opgeven!
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Werkt wel, draadjes verkeerd aangesloten
ThinkPad wijzigde dit bericht 18-03-2007 19:28 (92%)
Beamer omgebouwd naar Xenon lamp | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | P5N-MX, P4 3Ghz, 2048MB DDR2, Club3D 8600GT 256MB GDDR3
Reg. datum: 28 februari 2006
ook nog graag een soort afstandsbediening ervan maken.
Ik heb echter van de printerkabel de connectors 1 t/m 8 en 16 nodig voor de lcd display
maar om deze afstandsbediening te gebruiken heb ik ook de connectors 5, 6 en 8
van de printerkabel nodig:

Moet ik dan 2 draadjes hierop solderen?
gebruik anders het programma port95 heeft voor mij wel gewerktquote:frankiepankie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:45:
Sorry voor het schoppen van zo'n oud topic. Maar bij mij werkt het niet
Schema goed nagebouwd, en op meerdere PC's geprobeerd met verschillende programmatjes voor Winamp.
Ook XP toegang tot de COM poort verleend middels "UserPort".
Het kan best dat het toegang krijgen tot de COM port niet goedgaat. Hele tijd geleden ook eens met een ledje bezig geweest die ik wou schakelen via de COM poort maar dat wou toen ook al niet
Iemand een idee waar het aan kan liggen? Met ledjes e.d op m'n printerpoort wil wel.
Ik heb ook al meerdere keren het schema opnieuw gebouwd met verschillende lengtes kabels. Maar met geen van allen wil het werken
Op m'n Windows 98-winamp PC werkt het ook niet?
Ik snap het echt niet meer
port95 ( is niet snel maar ja )
(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)
naftebakje wijzigde dit bericht 24-02-2007 11:18 (97%)
Het "geluk" dat je hebt, is dat je niet goed hebt gekeken. Het schema dat je post is om knopjes aan de seriële (COM) poort te hangen (ja, op antieke PC's heeft dan nog een 25 pins connector lijkend op een printerpoort, tegenwoordig is het altijd 9-pins), je moet de zwarte pinnummers gebruiken!
Een LCD'tje ga je via parallele poort aansluiten, dus dat staat mekaar niet in de weg.
En voor een afstandsbediening is er zeker genoeg te vinden, mits een klein beetje eigen inzet.
@allen: enkeltje richting [EL]!
naftebakje wijzigde dit bericht 24-02-2007 11:19 (6%)
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Is het eigenlijk ook mogelijk om een eigen afstandsbediening te maken? Hierover kan ik nl. niks vinden.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Werkt ook niet helaasquote:paularts schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:41:
[...]
gebruik anders het programma port95 heeft voor mij wel gewerkt
port95 ( is niet snel maar ja )
Werkt wel, draadjes verkeerd aangesloten
ThinkPad wijzigde dit bericht 18-03-2007 19:29 (8%)
Beamer omgebouwd naar Xenon lamp | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | P5N-MX, P4 3Ghz, 2048MB DDR2, Club3D 8600GT 256MB GDDR3
MALEADt wijzigde dit bericht 17-09-2007 11:57 (28%)