quote:
Daar was ik al bang voor, maar dat kan je beter bepalen als je het voor je neus ziet en je dus wéér een variant hebt

quote:
Ik vond trouwens het hele logo iets te 'vet/opdringerig',
Eens, een dunner font komt wat beter uit, zeker door die wat iele dingen die je in de O hebt.
quote:
en heb toen zelf maar mijn letters gebrouwd

En daar ben ik het dan wat minder mee eens, letterontwerpen is (weer) een vak apart en kost je gewoon ongelooflijk veel tijd. Ik raadt mensen altijd aan veel verschillende lettertypes te proberen, en dan uiteindelijk misschien een heel klein beetje aanpassen, zodat het helemaal áf is. Van de grond af letters brouwen is meestal tijdsverspilling.
quote:
Is bij deze gebeurd... ipv een bestaand font te gebruiken heb ik nu zelf wat letters gemodelleerd.
Zie boven, al hoewel je het er redelijk vanaf brengt. Ik vind de 'e' wat te afwijkend en speels en bij de r sluiten de boog en de schuine stok niet lekker aan imho.[/]
quote:
Goed idee, 't wordt eigenlijk wel tijd voor een huisstijl...
Bij je logo-ontwerp moet je al rekening houden met je huisstijl; je kan niet een compleet andere look-en-feel geven aan je briefpapier of andere kleuren gebruiken op je visitekaartje. Eenheid in het geheel houden je logo en hoe je naar buiten treedt duidelijk en herkenbaar.
quote:

!!!!

quote:
Die twee O's zijn nu terug standaard. Kleuren is idd een issue, maar 'k heb er nu al echt te veel tijd in gestoken.
Paar kleurvarianten heb je in een paar minuten gemaakt. Ik vind nu de r weer te fel rood persoonlijk, maar dat kan aan de instellingen van m'n scherm liggen.
quote:
In het vervolg misschien toch maar beter bij een marketing bureau terecht gaan ..
Gierigheid bekoop je altijd

Mwoah, je hebt er veel van geleerd, en dat is onbetaalbaar (

), je hebt er neem ik aan plezier in gehad en je hebt (flink veel) geld uitgespaard. Een marketingbureau is niet goedkoop!
quote:
In de loop van volgende week zal ik wel ff wat kleurenschema's uitproberen... Eerst ff kijken of ik nix kan vinden mbt interpretatie/psychologisch effect van kleuren, of is dat BS ?
Het is een kleine handreiking, die vooral opgaat voor je hele bedrijfsstijl. Wat harde tinten blauw op een pagina, in combinatie met zwarte/grijze letters doet het leuk voor een koelwagenbedrijf, maar zal voor een zonnestudio niet erg geschikt zijn. Er zijn wel lijstjes op internet (en in m'n ergonomieboek

) te vinden, maar daar heb je niet zoveel aan. Kijk gewoon zelf kritisch naar wat je hebt gemaakt en je ziet al snel of iets te kil en strak aandoet, of juist te speels

quote:
Ik ging dat varkentje wel ff zelf wassen omdat ik vroeger nog wat getekend/geschilderd had, maar zoals men zegt : "Grootmoed leidt ten val"
(of hoe gaat die uitdrukking nu al weer ??)
* D4Skunk beseft nu eindelijk dat designen een vak apart is 
Ontwerpen is inderdaad een vak apart. Nederlanders die er meestal weinig van snappen noemen zichzelf ook vaak 'designer', want dat klinkt cooler ofzo. Niet verwarren met de term webdesign, dat op zo ingeburgerd is.
quote:
Het is voor mij echter zeer leerzaam geweest, en zonder jullie was ik waarschijnlijk gewoonweg voor het eerste ontwerp gegaan

Als ik om me heen kijk doet het me vermoeden dat veel mensen dat doen inderdaad

quote:
Onderweg zie je idd een mooie evolutie, en ik ben best trots op de vooruitgang die er in zit.
True.
quote:
Dan moet ik toch echt een uurtarief gaan rekenen zo langzamerhand
quote:
Ok, hier komt ie :
[
afbeelding]
*sniff* best wel trots op *sniff* again

Zie commentaar erover hierboven.