Reg. datum: 25 december 2004
[2D] Post je 2D stuff maar weer - Part 8
Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 25 december 2004
Geen tijd/zin om uitgebreid te becommentariseren, maar heet dat ding nou Core of V Core? Ergo: zorg voor duidelijkheid!quote:
*Heaget zet zich schrap in zijn stoel* En hoopt op nog meer hulp van de Got'ters. Ik ga morgen aan een nieuwe header beginnen en maak alvast een heeel piepklein beginnetje met de layout van de site. Iemand nog suggesties voor de layout van de site zelf?
Reg. datum: 25 december 2004
quote:sdomburg schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:45:
[...]
Geen tijd/zin om uitgebreid te becommentariseren, maar heet dat ding nou Core of V Core? Ergo: zorg voor duidelijkheid!
Core... 'k Heb misschien dan toch een ander logo nodig...
Het oorspronkelijke ontwerp was dus een Warholl-versie v/d DaVinci-persoon in een cirkel. Dit was de volgende stap.. Misschien moet ik toch maar op zoek naar iets anders, want, zoals je zegt, het logo kan makkelijk voor een 'V' aangezien worden, met alle gevolgen vandien... Thx !
alvast bedankt !!!quote:pc-bart schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:43:
Ben helaas niet niet in de mogelijkheid om vanavond het voorbeeld te maken, zoals ik daarstraks had beloofd. Ik zal dit morgen even doen.
You got a letter from headquarters this morning. / What is it? / It's a big building where generals meet, but that's not important.
tja, in welke periode speelt het spel zich af? als het in de jaren dertig is, zou ik zeggen meer bruin met zwart (zoals ook bij the godfather coversquote:Heaget schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:37:
Oke bedankt mensen, veel kritiek maar dat geeft niet. Aldoende leert men. De site heeft inderdaad niets "gangster" achtigs. Er word nu druk aan de scripting gewerkt. Ik heb al aangebonden om de layout onder handen te nemen. Zodat alles 1 style word. Misschien kunnen jullie een voorbeeldje geven van iets "gangster" achtigs? Ik zit zelf namelijk veel meer in de Ruimte kwa films/boeken. Ik heb The Godfahter gezien maar daar blijft het ook bij. Btw waarom de combinatie Rood/Zwart/Wit vermijden? Ik vond het juist wel "gangster" het rood en het zwart, wit erbij voor wat meer "flavour"![]()
*Heaget zet zich schrap in zijn stoel* En hoopt op nog meer hulp van de Got'ters. Ik ga morgen aan een nieuwe header beginnen en maak alvast een heeel piepklein beginnetje met de layout van de site. Iemand nog suggesties voor de layout van de site zelf?
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Er zitten nog enkelen foutjes in:
- Als je goed naar de plaat kijkt, zie een weerspiegeling van mezelf toen ik de foto maakte.
- De draaitafel zou nog wat scherper mogen en hij is nog niet egaal van kleur.
- De tonearm zou ik nog wat meer als een soort implantaat willen laten lijken (advies iemand?)
Sir Baxx wijzigde dit bericht 08-06-2005 23:51 (4%)
Reg. datum: 03 juni 2005
quote:Sir Baxx schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:41:
Kwam op het idee om een soort draaitafel te maken op een oog, dit is het geworden.
[afbeelding]
Er zitten nog enkelen foutjes in:
- Als je goed naar de plaat kijkt, zie een weerspiegeling van mezelf toen ik de foto maakte.
- De draaitafel zou nog wat scherper mogen en hij is nog niet egaal van kleur.
- De tonearm zou ik nog wat meer als een soort implantaat willen laten lijken (advies iemand?)
ten eerste; leuk bedacht! vrij origineel
kun je niet gewoon een shadow achter die 'tonearm' duwen zodat het er meer op ligt in plaats van nu er plat op wordt gedrukt?? of is dat niet wat je bedoelt?
quote:the-edge schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:59:
[...]
ten eerste; leuk bedacht! vrij origineel
kun je niet gewoon een shadow achter die 'tonearm' duwen zodat het er meer op ligt in plaats van nu er plat op wordt gedrukt?? of is dat niet wat je bedoelt?
Moest ik inderdaad nog doen, heb m al toegevoegd.
Ik zoek alleen nog een manier om de tonearm als een soort "jackplug" in het oog te laten gaan, lijkt me namelijk mooier

verder erg origineel, zou em alleen beetje resizen, hijs wel zo verrekte groot en het oog is ook wel erg onscherp zo groot, maar verder puik werk
quote:Heaget schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:37:
Oke bedankt mensen, veel kritiek maar dat geeft niet. Aldoende leert men. De site heeft inderdaad niets "gangster" achtigs. Er word nu druk aan de scripting gewerkt. Ik heb al aangebonden om de layout onder handen te nemen. Zodat alles 1 style word. Misschien kunnen jullie een voorbeeldje geven van iets "gangster" achtigs? Ik zit zelf namelijk veel meer in de Ruimte kwa films/boeken. Ik heb The Godfahter gezien maar daar blijft het ook bij. Btw waarom de combinatie Rood/Zwart/Wit vermijden? Ik vond het juist wel "gangster" het rood en het zwart, wit erbij voor wat meer "flavour"![]()
die rood, wit, zwart combinatie kan werken, maar je hebt het nu niet in de goede verhouding gezet, mja dat is ook moeilijk als er lastig een compositie uit te halen is en er niet echt voorwerpen inzitten of iets. maar als ik die website zie dan lijkt het me meer een wat oudere gangstertijd, ik zie iig weinig met pimping gangsters en weet ik veel wat. dus mssn zo'n havana auto of je zet er zo'n vent op in een gangsterpak van vroeger, kan allemaal

dat had ik hier ook gedaan, gewoon op google gezocht naar gangster auto ofzo, dan lang genoeg zoeken en dan heb je zo'n leuk karretje.
misschien kan je er dan wat kleine bloedspetters indoen, niet te veel, want je wilt natuurlijk niet dat de banner te overweldigend wordt.
en dan ongeveer het belangrijkste!
de letters, deze moeten goed geplaatst worden, de goede kleur hebben en goed werken met de rest van de header, dus houd dezelfde stijl daarbij, ook het font moet je erop aanpassen, is het dus van lang geleden, zet er dan een klassiek font in, dan nu met gangster theme, zou ik voor dat klassiek gaan, maar wel redelijk dik, zodat et wat aggressiever overkomt.
films met echt oldstyle gangsters: scarface, godfather, voor films kun je ook op www.imdb.com kijken want ik kan er nu niet echt op meer komen.
je kan ook naar games kijken, gta vice city, mafia en nog wel een paar spelen zich allemaal wat langer geleden af of hebben invloeden ervan en gaan over gangsters
mssn dat je nu wat inspiratie hebt gekregen, heb mijn best gedaan iig
http://img246.echo.cx/img246/3559/tneedforspeed6tc.gif
Hij wil zoiets.... Die heb ik dan ook wel gemaakt, ( eigenlijk heet ik Sphinxx maar die naam was al bezet hier ). Hij wil dus zo'n soort style... Kijk, ik wil het best allemaal maken hoor, prima maar het past er voor geen ene kant bij.
dan moet je em maar is zeggen dat ie de gebruikte plaatjes enz van het spel moet veranderen en sowieso mssn wel het spel een beetje aanpassen, want wat ik zie in het spel komt niet op de moderne gangsters neer.
tja, en verder zou ik het ook niet weten, word zo gek van eigenaren die altijd hun zin doordrammen terwijl ze er geen snars van snappen!
André wijzigde dit bericht 09-06-2005 21:37 (28%)
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
je zou het kunnen doen door filmpjes op te nemen, waar je objecten een sterk contrasterende kleur hebben, die kan je er dan et een color matte wel uitpikken
mophor wijzigde dit bericht 09-06-2005 17:23 (13%)
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
quote:
Dat maakt het dus echt veel dynamischer, bedankt...
Ik ben nu echter een andere weg ingeslagen, wegens dit :
quote:sdomburg schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:45:
[...]
Geen tijd/zin om uitgebreid te becommentariseren, maar heet dat ding nou Core of V Core? Ergo: zorg voor duidelijkheid!
Ik ben dus een volledig andere weg ingeslagen, en heb ook rekening gehouden met het feit dat het logo moet gefaxt worden e.d., dus vandaar terug naar 1 kleur. Kleur kan achteraf altijd nog toegevoegd worden; maar ook in zwart-wit moet je logo er staan.
quote:hietahh schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:12:
Zou je software&consultancy niet in een minder bekend lettertype zetten?
Consider it done
Dankzij al jullie tips ben ik nu tot het volgende gekomen :

en in portrait

en een experimentje met kleur... Vind ik persoonlijk niet zo geslaagd...

D4Skunk wijzigde dit bericht 10-06-2005 14:08 (11%)
You got a letter from headquarters this morning. / What is it? / It's a big building where generals meet, but that's not important.
Ik wil nog even de tip geven om flink wat varianten te maken en zo je ontwerp te laten evolueren naar een eindontwerp. Verder de tip om ook goed te kijken naar individuele letterspatiëring om zo optisch een grotere samenhang in je logo te kijken. Experimenteer ook met verschillende lettertypes!
Omdat je de raad in dit topic zo goed verwerkt in je herontwerpen, was ik niet te beroerd om alvast een variant voor je te maken, om je een beetje inspiratie te geven hopelijk:

De letters CORE heb ik uitgespatieerd, je ziet dat het meest rechterpunt van de C veel dichter bij het meest linkerpunt van de O ligt dan dat dat zo is bij de R en de E. Optisch lijken de letetrs wel even ver van elkaar te staan.
Alles quick & dirty (2 minuten aan besteed ofzo), dus zitten nogal wat foutjes in
sdomburg wijzigde dit bericht 10-06-2005 16:53 (93%)
quote:sdomburg schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:28:
Waarom is je circel niet perfect rond? Óf maak 'm helemaal rond, óf benadruk het eliptische wat meer, zo is het zo'n twijfelachtig ding en lijkt het net een ontwerpfoutje.
foutje met resize
quote:Het blok met software en concultancy overheerst door het zwarte blok nogal, die zou ik wat verkleinen.
note taken.
thx !! Die site van die lettertypes had ik al eens bekeken, maar ik had nog geen font gedownloadquote:Ik wil nog even de tip geven om flink wat varianten te maken en zo je ontwerp te laten evolueren naar een eindontwerp. Verder de tip om ook goed te kijken naar individuele letterspatiëring om zo optisch een grotere samenhang in je logo te kijken. Experimenteer ook met verschillende lettertypes!
quote:
Omdat je de raad in dit topic zo goed verwerkt in je herontwerpen, was ik niet te beroerd om alvast een variant voor je te maken, om je een beetje inspiratie te geven hopelijk:
[afbeelding]
De letters CORE heb ik uitgespatieerd, je ziet dat het meest rechterpunt van de C veel dichter bij het meest linkerpunt van de O ligt dan dat dat zo is bij de R en de E. Optisch lijken de letetrs wel even ver van elkaar te staan.
Alles quick & dirty (2 minuten aan besteed ofzo), dus zitten nogal wat foutjes in
Nee, mensen enkele dagen laten ontwerpen, dat jatten en een klein beetje aanpassen makes perfectquote:D4Skunk schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:59:
![]()
omg daar heb ik dus al enkele dagen aan zitten prutsen, en jij steekt op 2 minuten een veel beter ontwerp in elkaar... Practice makes perfect veronderstel ik ?
Ik was dus van plan mijn pc'tje af te zetten en te gaan slapen, maar kon het niet laten van nog wat te experimenteren :

Hoe langer ik hieraan blijf werken, hoe onzekerder ik word van mijn keuze...
Het bovenste logo vind ik geslaagd, maar is nogal eenvoudig.
Het onderste links vind ik wel iets dynamisch hebben, maar is misschien iets te... Misschien moet ik op zoek naar een iets minder drastisch font...
Midden rechts vind ik nogal druk, midden links & onder rechts heb ik mijn twijfels bij de leesbaarheid v/d letter E.
grmbl....
Tijd om in bed te kruipen
Overigens vindt ik zelf dat je die ondertekst beter uit het logo weg kan laten. Eventueel wel op de website er onder plakken. Maar wat doe je als je het logo op (klein) briefpapier wilt printen? Ik vrees dat die tekst dan moeilijk leesbaar is.
Reg. datum: 29 maart 2004
afgewerkte: http://www.colbys.be
bezig aan http://www.colbys.be/brugstraat/home.html (enkel klikken op jantjes verjaardag werkt)
comments welkom
Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.