Hoofdcategorieën
Topicacties

[2D] Post je 2D stuff maar weer - Part 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Alles van waarde is weerloos
Reg. datum: 19 april 2003

Het logo (beeldmerk + woordmerk):
Ik vind het interessant dat je zo gevoelig doet over de keuze voor bepaalde kleuren, maar 1 ding mis ik heel erg: het menselijke aspect. Toen ik dit zag, dacht ik in de eerste instantie aan een electriciëns-service oid, daarna aan iets medisch (hartslag). De liefdadigheid lees ik er niet aan af...
Verder denk ik dat 3 kleuren in een woordmerk wat teveel is. Je kunt een woordmerk vaak veel leesbaarder maken door gebruik te maken van een extra kleur, maar in dit geval heeft het averechts gewerkt. Waar wil je de aandacht mee trekken? Worldwide en Organization zijn beiden 'randtermen', die an sich niets inhouden. Als je die zwart had gedaan, en Earthquake (wat het definieerd) rood, dan was het veel helderder geweest. Ik vind ik je redenering (afgezien van het feit of zoiets nodig is of zou moeten zijn) niets terug over een belangrijk element in je logo: het grijze vlak met de afgeronde hoeken.Misschien had je heel goed zonder gekunt, en was je logo er sterker door geworden.

Brieven:
Opmaak/indeling is netjes gedaan, hoewel dit ook enigzins klassiek is natuurlijk -- helemaal niets mis mee m.i. Ik vind de grijze balk te overheersend. Ik snap dat dit mooi aansluit bij je huisstijlkleuren, maar ik denk dat een dunner lijntje (zeg 4mm) ook wel voldaan had. De brief wordt daar een stuk rustiger (en dus leesbaarder) van!

Waarom heb je je kleuren in CMYK gekozen? Je hebt tenslotte maar 3 kleuren in je huisstijl: zwart, grijs en rood. Bij het drukken kan het best schelen als je dat in Pantone CMS PMS doet in de prijs, maar ook de kwaliteit (!). Je rood wordt veel mooier egaal, net als je grijs. Als dat je voor de grijs niet kan schelen is het helemaal niet erg: dan heb je nog maar 2 kleuren (zwart + rood)

Als laatste verbaasde ik me erover dat het plaatje hier een gif is, en geen png, maar dat is en detail, je hebt het tenslotte als pdf.
Dat grijze vlak vind ik in je brief erg domineren.

Mr_Kite wijzigde dit bericht 09-03-2005 18:41 (7%)

#0099FF

quote:
Mr_Kite schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:55:
Het logo (beeldmerk + woordmerk):
Ik vind het interessant dat je zo gevoelig doet over de keuze voor bepaalde kleuren,
Tijdens de lessen vormgeving/kleurgebruik kwam dit na voren en heb dit meegenomen in mijn ontwerp.
We moesten bijvoorbeeld bij iedere kleur een gevoel en assosiaties opschrijven.

quote:
maar 1 ding mis ik heel erg: het menselijke aspect. Toen ik dit zag, dacht ik in de eerste instantie aan een electriciëns-service oid, daarna aan iets medisch (hartslag). De liefdadigheid lees ik er niet aan af...
Hoe kan je dat volgens jou beter maken, zodat dit gevoel er wel is?
quote:
Ik vind ik je redenering (afgezien van het feit of zoiets nodig is of zou moeten zijn) niets terug over een belangrijk element in je logo: het grijze vlak met de afgeronde hoeken.
Deze heb ik wel. Het grijze vlak is een schild die de problemen hard aanpakt (scherpe hoeken) maar daarin tegen zijn we heel behulpzaan naar de overheid en de lokale bevolking (ronde hoeken)
quote:
Brieven:
Opmaak/indeling is netjes gedaan, hoewel dit ook enigzins klassiek is natuurlijk -- helemaal niets mis mee m.i. Ik vind de grijze balk te overheersend. Ik snap dat dit mooi aansluit bij je huisstijlkleuren, maar ik denk dat een dunner lijntje (zeg 4mm) ook wel voldaan had. De brief wordt daar een stuk rustiger (en dus leesbaarder) van!
Misschien had een lichtere grijstint dit ook kunnen verhelpen.
quote:
Waarom heb je je kleuren in CMYK gekozen? Je hebt tenslotte maar 3 kleuren in je huisstijl: zwart, grijs en rood.
Goede vraag. Dit moest van de docent en daar is zeker een aantal keer op gehamerd tijdens de les omdat het print is. Een blok ervoor hadden we Web en daarin moest het uiteraard in RBG.
quote:
Bij het drukken kan het best schelen als je dat in Pantone CMS doet in de prijs, maar ook de kwaliteit (!). Je rood wordt veel mooier egaal, net als je grijs. Als dat je voor de grijs niet kan schelen is het helemaal niet erg: dan heb je nog maar 2 kleuren (zwart + rood)
Dus, hoe had ik dit dan het beste kunnen doen, volgens jou? Welke instellingen had ik dan moeten nemen in Freehand en Indesign? (Kunnen de docenten ook van leren ;))
quote:
Als laatste verbaasde ik me erover dat het plaatje hier een gif is, en geen png, maar dat is en detail, je hebt het tenslotte als pdf.
Haha, dat was even puur hier voor GoT. Alleen een PDF link leek me niet zo mooi en niet uitnodigend om op de klikken. Waarom ik voor GIF heb gekozen is omdat ik alleen GIF en JPG gebruik voor web afbeeldingen. Sterker nog op school wordt PNG zelf afgeraden door de verschillende weergaves van dit formaat in browsers, maar dit terzijde.

De PDF was voor de repro op school. Dan konden hun deze afdrukken op A3 formaat. De a3 afdruk moest je dan plakken op een foambord zodat je je ontworpen huisstijl kon presenteren.

Voor de geintresseerden. Ik doe de opleiding Communicatie systemen: Multimedia & Vormgeving aan de Hanzehogeschool in Groningen.

Canon 1DMKIII & 350D | Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS | Canon EF 24-105mm F4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM | Canon Speedlite 580EX II

quote:
KillerDream schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:19:
Hoe kan je dat volgens jou beter maken, zodat dit gevoel er wel is?
Ik denk dat je dit misschien in het kleurgebruik moet zoeken. Ik hoef persoonlijk geen verwerkingsproces, of een kleur als "zwart" als associatie met de dood terug te vinden in een logo. Dat is niet wat de organisatie kenmerkt (neem ik aan), maar juist het positieve, het helpen. Wat ik in jouw logo met deze kleuren zo veranderen weet ik niet zo gauw, maar wellicht een iets organische vorm/curve oid. Je zou er weer een beetje mee moeten spelen denk ik.
quote:
Misschien had een lichtere grijstint dit ook kunnen verhelpen.
Inderdaad, maar dit is aan de andere kant wel weer consequent gekozen in je logokleuren, en ook daar is veel voor te zeggen
quote:

Goede vraag. Dit moest van de docent en daar is zeker een aantal keer op gehamerd tijdens de les omdat het print is. Een blok ervoor hadden we Web en daarin moest het uiteraard in RBG.
Dus, hoe had ik dit dan het beste kunnen doen, volgens jou? Welke instellingen had ik dan moeten nemen in Freehand en Indesign? (Kunnen de docenten ook van leren ;))
RGB voor web is inderdaad logisch, maar waarom zou je briefpapier willen printen? Afgezien daarvan zou ik nog steeds een pantone kleur als basis nemen en daar voor print evt. een CMYK-waarde uit afleiden. Net zo goed als je een logo in vector opzet, maar wanneer dat niet kan (voor web b.v.) omzet in bitmap.

Ik werk zelf niet mer Freehand, maar in InDesign is het heel eenvoudig. In plaats van dat je je kleur uit het tabje "Color" haalt, doe je dat uit "Swatches". Je moet dan wel een pantone swatch inladen (New Color Swatch en dan een Pantone swatch kiezen) natuurlijk. In het nederlands heet het Stalen of Kleurstalen geloof ik, maar ik ben zelf niet zo'n fan van de vertalingen van dergelijke termen en werk met de Engelse versie. Ik ben haast zeker dat Freehand dit ook kan, Illustrator in elk geval wel

quote:
Haha, dat was even puur hier voor GoT. Alleen een PDF link leek me niet zo mooi en niet uitnodigend om op de klikken. Waarom ik voor GIF heb gekozen is omdat ik alleen GIF en JPG gebruik voor web afbeeldingen. Sterker nog op school wordt PNG zelf afgeraden door de verschillende weergaves van dit formaat in browsers, maar dit terzijde.
GIF is 256 kleuren, de kans dat een gif er slechter uitziet door dat gebrek in verhouding tot een png (24 bit) is vrij groot denk ik... de bestandsgrootte scheelt vaak nauwelijks en soms is png zelfs kleiner. Helaas is de png engine van Photoshop een beetje brak, zodat de compressie daar niet helemaal optimaal is, maar de voordelen zijn er voldoende!

Mr_Kite wijzigde dit bericht 09-03-2005 18:46 (4%)

#0099FF

quote:
Mr_Kite schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:40:
RGB voor web is inderdaad logisch, maar waarom zou je briefpapier willen printen?
Maar wel laten drukken toch? :?
quote:
Ik werk zelf niet mer Freehand, maar in InDesign is het heel eenvoudig. In plaats van dat je je kleur uit het tabje "Color" haalt, doe je dat uit "Swatches". Je moet dan wel een pantone swatch inladen (New Color Swatch en dan een Pantone swatch kiezen) natuurlijk. In het nederlands heet het Stalen of Kleurstalen geloof ik, maar ik ben zelf niet zo'n fan van de vertalingen van dergelijke termen en werk met de Engelse versie. Ik ben haast zeker dat Freehand dit ook kan, Illustrator in elk geval wel
Dit is totaal niet aan bod gekomen tijdens de tools lessen. Alleen dat als je een kleur gebruikt dat je deze in de swatches moet zetten. Ik zal zo even kijken hoe dat werkt wat je hierboven vertelde.

Canon 1DMKIII & 350D | Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS | Canon EF 24-105mm F4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM | Canon Speedlite 580EX II

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

owkee, nog wat werk..
het zit zo:
(de opdracht is behoorlijk vrij (normaal niet zo)
Voor een bepaald 2d vak op mn school moeten we een supermarkt product kiezen (liefst een beetje bekend), en hierbij een aantal dingen maken:
-typografische ad
-handleiding of het verloop van een product (levensloop)
en 2 sfeer illustraties van het einde van het product (verrot/roest enz)

Ik heb gekozen voor Sportlife Red Cinnamon... en zie hier mijn Typografische ad
(ben hem nu aan het opplakken, en hij is in reallife 60x40CM (A2) heb hem geprint op 3 keer A3 (2keer zo net niet passen, dus vandaar 3x20cm verdeeld over a3tjes)

http://members.home.nl/ixl85/red.jpg

de originele verpakking:
http://www.fonkstra.com/blogfonk/imagesitems/redcinnamon.jpg

De kleuren zijn in het echt iets lichter (ook in illustrator)... of mn monitor is even wat te donker (heeft tijd nodig om optewarmen voor de kleuren perfect zijn)
edit:
Het zwarte zijn bergen.. sportlife is nogal 'sneeuw/board' gericht

edit2
het lettertype van sportlife of het logo is niet te vinden (ook niet op brandsoftheworld.com)

ixl85 wijzigde dit bericht 09-03-2005 19:48 (19%)

quote:
Meestal drukken inderdaad, maar als je dat bedoelde met 'printen' (ik gebruik de termen zelf ook nog wel eens door elkaar), dan vind ik het vreemd dat een docent op een grafische opleiding de nadruk legt op CMYK... Bij een drukker kun je gewoon zeggen welke kleuren hij moet gebruiken. CMYK is het standaard model om full-color mee op te bouwen, maar daar kun je nooit een kleur perfect mee krijgen. Wanneer je een pantone kleur gebruikt, kun je aan de drukker vertellen dat je die kleur wilt. De drukker heeft dan een dikke pot met inkt in die kleur die hij daarvoor gebruikt. Daarmee krijg je dus een egaal resultaat. Eigenlijk zijn de 4 kleuren CMYK ook van gewoon 4 van die potten. Wanneer je verder geen full-color dingen in je drukwerk hebt, scheelt het veel als je bijvoorbeeld alleen zwart met een steunkleur (bijvoorbeeld rood) neemt. Per kleur gaat het drukwerk namelijk een keer door de machine -- minder kleuren is dus minder werk en daarom (vaak) goedkoper. Overigens kun je ook CMYK + een (aantal) PMS kleur(en) doen, bijvoorbeeld zilver en goud of een metallic kleur of een bijzondere huisstijl kleur doen, maar dan betaal je extra per kleur

Mr_Kite wijzigde dit bericht 09-03-2005 20:35 (2%)
Reden: damn wat een typos

#0099FF

quote:
Dat weet ik allemaal, mijn vader is namelijk drukker. :Y)

Maar hoe stel ik zo iets in bij Freehand/Illustrator en/of Indesign?

[Edit] Alleen die pantone kleuren is genoeg?

KillerDream wijzigde dit bericht 09-03-2005 20:57 (11%)

It might get loud

quote:
KillerDream schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:23:
[afbeelding]

Klik op afbeelding voor een PDF.

Graag jullie menig over dit huisstijlontwerp wat ik inmiddels heb ingeleverd voor mijn opleiding.

Het factuur bedrag zien wij graag binnen 14 op onze rekening.

Daar moet dagen tussen ;)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

#0099FF

quote:
leokennis schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:04:
[...]

Het factuur bedrag zien wij graag binnen 14 op onze rekening.

Daar moet dagen tussen ;)
Die fout zag ik ook pas toen ik hem had in geleverd :'(

Een ninjja!

Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten en wil zelf nu ook wel eens wat showen.

Ik ben bezig met een portfolio site voor mezelf en wil graag wat opinies als dat kan :)

http://forums.kingz-clan.com/index.php?act=Attach&type=post&id=31695

Het plaatje met kleur is bedoeld als hover

DoubleJ wijzigde dit bericht 10-03-2005 16:28 (10%)

a.k.a. Boris the Blade
Reg. datum: 11 november 2001

ik ben een Ford Puma aan het vectoren
10 minuutjes werk, maar het begint ergens op te lijken

http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/puma1.jpg

update:

http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/puma3.jpg

Frivole Henkie wijzigde dit bericht 10-03-2005 22:21 (19%)

Bent as the Soviet sickle and hard as the hammer that crosses it.

Hey! Listen!

quote:
DoubleJ schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:27:
Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten en wil zelf nu ook wel eens wat showen.

Ik ben bezig met een portfolio site voor mezelf en wil graag wat opinies als dat kan :)

[afbeelding]

1e indruk: saai

Het is niet verboden om wat meer kleur te gebruiken ;)

[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]

Reg. datum: 20 januari 2005

http://img171.exs.cx/img171/7817/digitaldreams2ji.jpg

Toenet ff gemaakt :o Ik vind het best wel leuk uitzien :)

Reg. datum: 30 maart 2002

quote:
Hankey schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:11:
[...]

1e indruk: saai

Het is niet verboden om wat meer kleur te gebruiken ;)

agree met hankey (man wat flauw)
Roze, blauw en geel en dan de hover grijs ofzo. Dat maakt het al speelser. Verder komt het grijze portfolio redelijk vaak voor in de achterkant. Mijn algemene indruk was overigens wel goed. Eenvoudig maar doeltreffend.

Ghehe ghe heehe!
Reg. datum: 13 april 2002

quote:
Rufus-Seal schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:48:
[afbeelding]

Toenet ff gemaakt :o Ik vind het best wel leuk uitzien :)

Leuk he photoshop :)
Ik weet niet waar je het voor gaat gebruiken maar over het algemeen wordt er in de vormgeef wereld weinig gebruik gemaakt van gloedjes, brushed metal, coole gradients en andere speciale effecten. Gewoon een zegje verder :)

nikszolekkeralss.exe

It might get loud

quote:
DoubleJ schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:27:

[afbeelding]

Veul tekst :P

Of anders gezegd: op een portfolio site heb ik nog NOOIT de tekst gelezen, hooguit nadat ik op een zeeer interessante site uit die protfolio geweest ben :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

Reg. datum: 08 maart 2004

quote:
Skyline GTR schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:08:
Ik ben bezig om mijn site een nieuwe look te geven. (Oude site)

[afbeelding]
*klikbaar

Ben dr alleen nog niet helemaal tevreden mee. Iemand suggesties??
Misschien een wat oude quote maar op je (oude) site staat overnieuw ipv van opnieuw misschien even verbeteren :+ ;)

a.k.a. Boris the Blade
Reg. datum: 11 november 2001

bijna af

http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/puma5.jpg

Bent as the Soviet sickle and hard as the hammer that crosses it.

What's up, bub?
Reg. datum: 13 april 2004

Heb nog even wat liggen klooien met het zogenaamde ''Bat-logo'' :p

http://www.remcoj.demon.nl/Final%20Batlogo2aMatrix.JPG

Zoals je ziet heb ik wat grain toegevoegd en heb de Hue/Saturation aangepast.

Knip* Vraag is al beantwoord

Edit: Mijn plaatje was inderdaad in .BMP formaat wat natuurlijk veel te groot is, mijn excuses daarvoor. Ik heb hem al opgeslagen als .JPEG, maar ik kan op dit moment niet op mijn ftp komen, dus dat is morgenvroeg het eerste wat ik ga doen ;)

@Rakkerzero, Thnx m8! :*)

Yonix wijzigde dit bericht 12-03-2005 12:23 (82%)

Xbox 360 Gamertag: Yonix360

Sinds 2 avondjes aan het prutsen met Illustrator, en dit is mijn allereerste projectje:
Hier en daar wat bijgewerkt met Photoshop.

http://members.home.nl/patrick.snoek/illus_girl_01.png

ParoXysm wijzigde dit bericht 12-03-2005 01:23 (5%)

SMTFM!
Reg. datum: 02 december 2004

Hier een WIP van mijn design voor een portfolio pagina. Weinig grafisch werk komt er om deze pagina maar vooral informatie over adviesprojecten. Ik heb een design gemaakt voor de homepage en een detailspage, ben alleen niet tevreden met de headers en tabs, het is daar te leeg en te blauw, iemand suggesties?

http://www.digitalminds.nl/confidential/homepage.jpg

http://www.digitalminds.nl/confidential/detailspage.jpg

Sixties, Sexy, Horny, Sleazy, Gold, Cheap, Filty

peace man.

Je knoppen (nieuws en bij persoonlijk) slopen de hele layout een beetje, die passen er niet in. Verder vind ik het wat kil, maar wel strak :)
SMTFM!
Reg. datum: 02 december 2004

quote:
Simon schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:45:
Je knoppen (nieuws en bij persoonlijk) slopen de hele layout een beetje, die passen er niet in. Verder vind ik het wat kil, maar wel strak :)
ik zie het niet als knoppen, maar als witte tekstregels waarin de hyperlinks komen te staan die als navigatie fungeren.

Sixties, Sexy, Horny, Sleazy, Gold, Cheap, Filty

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: