var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
[2D] Post je 2D stuff maar weer - Part 8
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:mophor schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:32:
[...]
maak je dat voor philips?'t lijkt me compleet niet in hun huisstijl passen eerlijk gezegd. En die gespiegelde speler lijkt me ook niet preferabel. Die middelste heeft verder geen spiegeling
Nee, ik maak dat voor mijn school. Thema heeft dit keer te maken met Philips. Maar ik heb even hun advertenties bekeken die zij zelf plaatsen.
Dus ik heb het nu zo gemaakt. Die vorige paste inderdaad echt niet in hun huisstijl. Ik denk dat
deze beter in hun huisstijl past.

bui?
Het plaatje van de dvd-speler wordt afgesneden door de rand.
De tekst die je zelf hebt toegevoegd is in een erg verkeerd lettertype in relatie tot de stijl van philips.
Niets in het geheel is alligned met elkaar, alles staat bijna willekeurig geplaatst.
Door de losse delen te schuiven tot ze geligneerd staan met elkaar en het lettertype te veranderen zal het stukken beter worden.
Het lettertype wat Philips gebruikt is Gill Sans en dat is helaas niet gratis. Ik moet dus een alternatief vinden hiervoor en had dus die gekozen.
Welke kan ik het beste gebruiken hiervoor dan?
bui?
quote:kloetepum schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:21:
Ik had die dvdspeler voor express zo daarneer gezet. Maar ik heb het even veranderd en ziet er stukken beter uit.
Het lettertype wat Philips gebruikt is Gill Sans en dat is helaas niet gratis. Ik moet dus een alternatief vinden hiervoor en had dus die gekozen.
Welke kan ik het beste gebruiken hiervoor dan?
Ik zou (gezien de sfeer van de ad) een heel strak/rustig lettertype pakken...
en idd alles wat beter plaatsen (rechter enz)
en denk aan de regel
1+1=3
Beeld+tekst moeten een eenheid vormen, zodat er iets meer naar voren komt...
en tja, bij het plaatje hierboven snap ik niet waar het over gaat..
[leek modus]dvd triple? wat is dat dan?[/leekmodus]
snappie?
Lijn de dvd speler eens uit met de grote foto, en verwijder het lijntje tussen het philips logo en de rest. En zorg dat je aan het lettertype komt, wat dit ziet er niet uit. Als je een opdracht voor Philips moet doen dan mag je ook wel verwachten dat zij voor het lettertype zorgen, en anders kun je het ook gewoon kopen en later declareren bij je opleiding.
Tot slot zou ik je willen adviseren om iets origineler te zijn. Je ontwerp straalt geen eigen stijl uit, alleen maar een combinatie van die van anderen.
Toch?
ich bin ein Berliner :)
http://www.philips.nl/ass...Out_Horiz-15796-12972.pdf
Volgens bovenstaande PDF gebruikt Philips toch Gill Sans (Regular, Bold en Light) als broodtekst
alienfruit wijzigde dit bericht 05-03-2005 20:03 (67%)
Dat katje ziet er leuk uit.
Je moet het rechteroog iets minder groot maken. Dan ziet hij er iets beter uit.
En die snorharen lijken mij wel goed hoor! Dat hoeft niet per sé uit te steken.
The Milkman wijzigde dit bericht 05-03-2005 20:42 (3%)
Reden: typo
Ongelooflijk!

*klikbaar
Ben dr alleen nog niet helemaal tevreden mee. Iemand suggesties??
Blog: Pixeldude.nl // Portfolio: Digisphere.nl // Twitter: @Pjotter
Reg. datum: 25 december 2003
misschien zelfs dat ronde dingleeglaten en je menu bovenin een opacity rechthoek over de banner zetten, of rechts in die kolom zegmaar...
voor de rest is het wel ok
Nauzer
quote:ixl85 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:36:
[...]
Ik zou (gezien de sfeer van de ad) een heel strak/rustig lettertype pakken...
en idd alles wat beter plaatsen (rechter enz)
en denk aan de regel
1+1=3
Beeld+tekst moeten een eenheid vormen, zodat er iets meer naar voren komt...
en tja, bij het plaatje hierboven snap ik niet waar het over gaat..
[leek modus]dvd triple? wat is dat dan?[/leekmodus]
snappie?
Tja, dat dvd triple dat slaat ook nergens op. Ik moet voor mijn school een product kiezen wat nog niet op de markt is gebracht of wat nog moet gaan komen.
Ik had dus gekozen voor een dvd wisselaar. Dat bestaat dus allang schijnt het, nadat ik even op internet had rondgekeken. Maargoed dat is dus niet zo een probleem. Het is een dvd wisselaar voor 3 dvd's vandaar triple.
Dit wordt de voorkant van een antwoordkaart die bij een direct mail wordt meegestuurd, dus vandaar dat er geen extra uitleg bij die kaart staat wat het precies voor een product is. Dit is dus geen echte advertentie. Wat het product dus is wordt uitgelegd in de brief die wordt meegestuurd. (vandaar dat het dus niet duidelijk is, wat het precies is)
Het is ook niet echt de bedoeling dat ik met mijn opleidingen die dingen optimaal kan maken, maar ik moet ze wel kunnen bedenken zeg maar. Ik had eerst gewoon iets gemaakt wat het eerste in mij opkwam, die kaart heb ik een paar post hierboven gepost, maar die past niet goed bij de huisstijl van philips. Nu heb ik dus gekeken op de site van philips en zie ik allemaal zo een soort advertenties zoals ik hierboven heb geplaats.
zie deze pdf file: http://www.philips.nl/ass...Out_Horiz-15796-12972.pdf
Zij gebruiken ook die vertical streep in het midden en ik heb die dus aangepast met een andere foto en een kleine foto erbij gezet.
Dus met de huisstijl van Philips moet het dan wel goed zitten. Maargoed, erg origineel is het natuurlijk niet, maar erg veel van de huisstijl kan ik natuurlijk niet afwijken.
Ik moet alles in een megakort tijdsbestek afleveren op mijn school vandaar dat ik niet uitermate veel tijd aan zoiets kan "kleins" kan besteden wat natuurlijk jammer is.
stin wijzigde dit bericht 06-03-2005 00:28 (4%)
bui?
quote:daniel_ev schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:57:
En zorg dat je aan het lettertype komt, wat dit ziet er niet uit.
Ik ga eens even rondkijken
quote:
Als je een opdracht voor Philips moet doen dan mag je ook wel verwachten dat zij voor het lettertype zorgen, en anders kun je het ook gewoon kopen en later declareren bij je opleiding.
Hehe, was dat maar zo. Niet bij mijn opleiding. Het is een opleiding economie. Dus daar kun je zoiets echt niet declareren bij de school.
quote:Tot slot zou ik je willen adviseren om iets origineler te zijn. Je ontwerp straalt geen eigen stijl uit, alleen maar een combinatie van die van anderen.
Ja, ik zou graag iets totaal anders willen proberen. Maar ik denk dat de leraren die het moeten gaan beoordelen beter vinden als ik de huisstijl van Philips niet verander.
Aangezien Philips zo een advertenties heeft, denk ik dat dit de geschiktste methode is.
Ook is het zo dat ik wel ideeen heb, maar ik ze niet uitvoerbaar kan maken omdat mijn skills van photoshop niet optimaal zijn.
iig, bedankt voor je opmerkingen.
damn, ik wilde dit even kopieren naar bovenstaande post van mij, maar had al op versturen geklikt
stin wijzigde dit bericht 06-03-2005 00:36 (6%)
bui?
http://www.behindthescreens.nl/ - Nederlandse 2D/3D art en gamedev community.
Reg. datum: 15 november 2004

Ik heb het lettertype van Philips nu gebruikt (Gill Sans). Ik heb voor DVD-triple nu precies dezelfde grootte gebruik als het woordje Philips.
Voor "for your convenience" hetzelfde.
Ik wilde eerst diezelfde kleur blauw gebruiken, maar dat vond ik toch niet echt mooi uitzien. Vandaar dat ik het zo heb gedaan.
bui?
Ik vind het idee wel leuk, maar het is me niet echt duidelijk wat DVD-Triple nou eigenlijk inhoudt. Van het plaatje wordt ik ook niet veel wijzer. Misschien een ideetje om dat meer uit te werken. Verder staat dat lijntje net uit het lood met de foto, en is DVD-Triple iets groter dan Philips.quote:kloetepum schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:23:
[afbeelding]
Ik heb het lettertype van Philips nu gebruikt (Gill Sans). Ik heb voor DVD-triple nu precies dezelfde grootte gebruik als het woordje Philips.
Voor "for your convenience" hetzelfde.
Ik wilde eerst diezelfde kleur blauw gebruiken, maar dat vond ik toch niet echt mooi uitzien. Vandaar dat ik het zo heb gedaan.
I scream, you scream, we scream for icecream!
quote:Senzuboon schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:22:
[...]
Ik vind het idee wel leuk, maar het is me niet echt duidelijk wat DVD-Triple nou eigenlijk inhoudt. Van het plaatje wordt ik ook niet veel wijzer. Misschien een ideetje om dat meer uit te werken. Verder staat dat lijntje net uit het lood met de foto, en is DVD-Triple iets groter dan Philips.
Dit wordt de voorkant van een antwoordkaart wat bij direct mail wordt meegestuurd. In de direct mail wordt uitgelegd wat het product is en wat het precies inhoudt, vandaar dat het beetje vaag is wat het precies is, maar als je de direct mail erbij leest is het wel duidelijk.
Wat ik dus heb gedaan om te controleren of het lettertype oke was, heb ik het even "philips" nagetypt en erboven gezet. De lettergrootte was 27 dus dat heb ik nagetypt met hoofdletters ernaast. Dus in principe zou het moeten kloppen. Ik zie dat de letter "I" ook verschillende is, dus het klopt niet. Ga het even rechtzetten
Ik ga even die foto een mm kleiner proberen te maken, dan zal die wel goed staan in het lijntje. Het was mij ook al opgevallen, maar ik dacht dat niemand dat zou opvallen
Heb het veranderdquote:alienfruit schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:43:
Ik zou nog even kijken naar de marges van je advertentie
stin wijzigde dit bericht 06-03-2005 14:11 (24%)
bui?
Ik zou als ik jou was het stuk vanaf DVD triple een stuk naar rechts verschuiven, zodat de verticale streep gelijk komt met de rechterkant van de foto. Dan heb je ook iets meer ruimte tussen DVD triple en de afbeelding van de speler. Tot slot kun je misschien de lege ruimte rechts gebruiken om het een en ander over het concept te gebruiken, alhoewel het nu wel een mooi beeld oplevert. Speel daar maar een beetje mee.
Ik zou je wel kunnen helpen aan zowel Gill als Humanist, maar dan moet ik wel even weten of deze opdracht niet op de een of andere manier commercieel zal worden gebruikt
Toch?
allemaal filters....das nie echt fotosoepen hé.quote:jojarno schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:58:
ben maar is bezig geweest met photoshop, vind het altyd wel leuk wat achtergrondjes in elkaar drukken.
dit is eruit gekomen: (urls omdat het allemaal 1280*1024 is)
[afbeelding]
http://www.heyz.nl/pics/black-and-white.jpg
http://www.heyz.nl/pics/gat.jpg
http://www.heyz.nl/pics/liquid.gif
http://www.heyz.nl/pics/icecold.jpg
ben er overigens nog niet zo lang mee bezig, dus nog druk dingen aan het leren
PSN User #1: Cablekevin PSN User #2: PrakPrak
quote:daniel_ev schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:54:
@ Kloetepum: behoorlijke verbetering in ieder geval. Ik was er echt van overtuigd dat Philips humanist als font gebruikte, zal het eens navragen aan een van mijn docenten. Lopen er hier gelukkig nogal wat rond van Philips Design.
Ik zou als ik jou was het stuk vanaf DVD triple een stuk naar rechts verschuiven, zodat de verticale streep gelijk komt met de rechterkant van de foto. Dan heb je ook iets meer ruimte tussen DVD triple en de afbeelding van de speler. Tot slot kun je misschien de lege ruimte rechts gebruiken om het een en ander over het concept te gebruiken, alhoewel het nu wel een mooi beeld oplevert. Speel daar maar een beetje mee.
offtopic:
Ik zou je wel kunnen helpen aan zowel Gill als Humanist, maar dan moet ik wel even weten of deze opdracht niet op de een of andere manier commercieel zal worden gebruikt
Ik heb vannacht een post binnengehaald van nieuwsgroep met alle fonts die ik nodig had. Het wordt in principe niet gebruikt voor commerciele doeleinde.
Ik zal in de loop van de week nog dingen aanpassen. Dat blanco gedeelte rechts is handig, want ik moet nog advertentie maken voor het product, dus kan ik daar wat meer informatie zetten over het product zodat het wat duidelijker is.
Misschien dat ik daar voor de kaart nog het beeldmerk van Philips plaats.
Ik lees net dat Philips het beeldmerk dood laat gaan, dus ik laat dat maar kaal dan
stin wijzigde dit bericht 06-03-2005 16:04 (4%)
bui?
die functies zitten toch in photoshop?quote:Cablekevin schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:20:
[...]
allemaal filters....das nie echt fotosoepen hé.
Paint is tof...
quote:Cablekevin schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:20:
[...]
allemaal filters....das nie echt fotosoepen hé.
van filters kan je wel leuke dingen in elkaar draaien
magoed: nieuwe:
http://www.heyz.nl/pics/keepmoving.jpg
http://sheetmania.tk download & upload hier je piano sheets :)
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.