Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Inderdaad een fantastisch OS, en met een beetje normale hardware is het voor de gemiddelde gebruiker prima te installeren en te gebruiken i.p.v. Windows
Mijn WLAN kaartje werkte alleen niet out of the box, maar gisteren een nieuwere versie van de rt2500 driver gedownload en daarmee kreeg ik het kaartje wel actief.. Werkt nog niet perfect, maar dat moet wel lukken vanavond
Voorheen was ik altijd gentoo minded, maar het gemak van ubuntu heeft mij doen omslaan. Binnenkort mijn werkstation ook maar eens overzetten naar ubuntu
Iconset is wel cool overigens mOrPhie.. lekker rustig
Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.
Anoniem: 72901

XFCE4 met een taskbar item in mijn panel i.p.v. een aparte taskbar. En daarin zit ook nog een systray item (die twee streepjes vlak naast de clock).
Xorg 6.8.2, maar wat boeit het eigelijk.
Ik gebruik Nautilus in samenwerking met XFCE4, de achtergrond is dus Nautilus. M'n icontheme is g_cezanne of iets dergelijks, maar dat zie je hier op de desktop alleen op 'Home'. De rest van die icoontjes, behalve Firefox, worden geëmuleerd door Wine (werkt prima). Achtergrond is de Nintendo Revolution.
Anoniem: 134756
Dat soort vragen horen hier echt niet thuis! Lees dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/395099. Dan kom je heel veel te weten over Linux.Anoniem: 134756 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:33:
heel mooi al die aparte besturingssystemen. weer es wat anders dan windows of mac osx. Maar werken d'r nou ook nog wat programma's op of niet?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Heb je uberhaubt dit topic al helemaal doorgenomenAnoniem: 134756 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:33:
heel mooi al die aparte besturingssystemen. weer es wat anders dan windows of mac osx. Maar werken d'r nou ook nog wat programma's op of niet?

Goed voorbeeld: Ubuntu / Kubuntu wordt geleverd als OS met browser, IRC client, The Gimp, Open Office, diverse multimedia applicaties etc...
En als je aparte software zoekt, dan is er vast wel wat te vinden. Je zou kunnen zeggen dat bijna alle applicaties die je als gewone gebruiker zou willen hebben standaard al in de ditributie zitten, of ze zijn ergens te vinden en gratis te gebruiken..
Dus het antwoord op je vraag is: Ja.
Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.
Ik ook weer een keer:

Kubuntu met superKaramba, X-Chat, Gaim en de rest zie je lekker niet
Nijntje poseert op de achtergrond
[ Voor 34% gewijzigd door zomertje op 01-12-2005 22:24 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Anoniem: 107502

Ubuntu 5.10 met GNOME 2.12 De webbrowser is Epiphany.
Achtergrond: Wetterhorn -> http://www.kde-look.org/content/show.php?content=27301
Metacity theme: Alphacube -> http://gnome-look.org/content/show.php?content=29791
GTK theme: Alphacube -> http://gnome-look.org/content/show.php?content=29851
Icon theme: NuoveXT -> http://gnome-look.org/content/show.php?content=26448
By the way, de topicstart is uit 2004. De SuperKaramba en Gdesklets screenies die in de TS staan zijn ook wel heel erg oud en lelijk, misschien wordt het eens tijd om dit topic dicht te gooien, en een nieuw topic te beginnen met nieuwe topicstart? Ik wil wel een nieuwe TS regelen hoor.
@zomertje: waarom KDE gebruiken met GTK apps zoals Gaim en XChat? Wat bieden die aan voordelen boven Kopete en Konversation? Vooral bij Gaim is het vervelend dat je jouw eigen status niet kan zien.
@moto-moi: ok, zal volgende week daar wel een voorstel doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 107502 op 02-12-2005 20:40 ]
Doe maar een voorstel in Schop een Modje , wat mij betreft mag er best een nieuw topic geopend worden met een frisse topicstartAnoniem: 107502 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:21:
By the way, de topicstart is uit 2004. De SuperKaramba en Gdesklets screenies die in de TS staan zijn ook wel heel erg oud en lelijk, misschien wordt het eens tijd om dit topic dicht te gooien, en een nieuw topic te beginnen met nieuwe topicstart? Ik wil wel een nieuwe TS regelen hoor.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Mensen zijn gewend deze te gebruiken, daarnaast bieden konversation en kopete weinig meerwaarde (voeg je zelf eens aan je lijst toe in gaim, zie je altijd je status), maw: men (of dat bij zomer het geval is weet ik niet) gebruikt deze programma's om dezelfde reden dat jij de jouwe gebruikt@zomertje: waarom KDE gebruiken met GTK apps zoals Gaim en XChat? Wat bieden die aan voordelen boven Kopete en Konversation? Vooral bij Gaim is het vervelend dat je jouw eigen status niet kan zien.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Het is vooral gewoonte, ik ken de programma's en weet waar alle settings en scrippies thuishorenblouweKip schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:49:
[...]
Mensen zijn gewend deze te gebruiken, daarnaast bieden konversation en kopete weinig meerwaarde (voeg je zelf eens aan je lijst toe in gaim, zie je altijd je status), maw: men (of dat bij zomer het geval is weet ik niet) gebruikt deze programma's om dezelfde reden dat jij de jouwe gebruikt

Mijn desktopje @ home. Specs:
--> Gentoo 2.6.14 AMD64 met KDE 3.4.3
U ziet:
--> Een Konsole sessie
--> Amarok 1.2.4
--> Superkaramba met:
Karamtop 0.39 (rechtsonder)
Ryolog 1.2 (linksonder)
Wallpaper komt ergens uit dit draadje (voor download: google op linuxbadboys)
“I'd give an arm to be ambidextrous!"
Zeer mooie desktop. Ik werk nu onder ubuntu en mis soms toch wat tweaking. Zeker op het gebied van geluid, moet het verbeterd worden. TVtime draaid bij jou, maar op welke kaart. Ik vind het nog steeds lastig om een hauppauge te configureren. Het is te doen .....blouweKip schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:59:
Kde 3.4.3
kwin theme: alloyon
kde style: polymer
apps: tvtime/konqueror/amarok
[afbeelding]
Het belangrijkste blijft wel ... coldwar (leuk) is dat de demo of is inmiddels het spel GOLD voor linux?
p.s. ik ben erg aan het zoeken welke windowsmanager te gebruiken. Ik hou van de simpelheid van gnome, maar mis slimmigheidjes en instellingen die bij KDE weer wel goed werken. Wat is jou ervaring, blouwe kip, want ik zag dat jij eerder in het forum ook werkte met gnome?
[ Voor 19% gewijzigd door RD op 04-12-2005 22:24 ]
mijn ubuntu desktop. met kde 3.5. Je ziet kopete en een ietwat aangepast superkaramba ding rechtsbovenin. De wallpaper is op kde-look.org te vinden
[ Voor 9% gewijzigd door Kaasplank op 05-12-2005 08:36 ]
Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

(clickable)
Wat je ziet is Ubuntu 5.10 'Breezy Badger" met rechtsbovenin wat taakbalkdingetjes (het is een laptop, dus het is fijn om te weten hoe vol je accu is, of je CPU vol staat te blazen of niet, en of je nog wlan- en gewone LAN verbinding hebt

Dit is Ubuntu Breezy 5.10 met xfce 4.2
Verder zie je thunar, voor mensen op xfce4 zeker een aanrader!

Details
* Ubuntu 5.04 (nog geen tijd / zin gehad om te upgraden) met Gnome 2.10.00
* GTKPod voor mijn iPod mini
* Alles ingericht ala Graphite Suite 1.2
* Butterfly wallpaper
* Diskmonitor 1.0 desklet in GDesklet
* System Monitor applet in panel (kijken of boinc wel wat doet)
* Gaim 1.4.0 in tray
Enige dat rest is het zoeken van een mooi icoontje voor de Boinc client,
en uitzoeken waarom mijn iPod als IPOD-DELTA te voorschijn komt :-)
Miro pctv, belangrijkste is dat je de juiste parameters meegeeft als je de bttv module laad (er even vanuit gaande dat jou kaart daardoor wordt ondersteund)TVtime draaid bij jou, maar op welke kaart. Ik vind het nog steeds lastig om een hauppauge te configureren. Het is te doen .....
Idd een leuk spel (nog niet gold voor zover ik weet), alleen jammer dat ik al mn tijd verder besteed aan dat andere spel (wow)Het belangrijkste blijft wel ... coldwar (leuk) is dat de demo of is inmiddels het spel GOLD voor linux?
Ik gebruik beide, nu ff kde en soms gnome (of xfce), opzich denk ik dat het weing uitmaakt tussen die 2, beide kun je iig ruim themen, al vind ik metacity/gtk2 themes vaak wat afgewerkter (gnome doet me in het gebruik wat meer aan osx denken iig)p.s. ik ben erg aan het zoeken welke windowsmanager te gebruiken. Ik hou van de simpelheid van gnome, maar mis slimmigheidjes en instellingen die bij KDE weer wel goed werken. Wat is jou ervaring, blouwe kip, want ik zag dat jij eerder in het forum ook werkte met gnome?
Beide desktopenvironments gebruiken bij mij iig een vergelijkbaar theme (kwa kleuren), dus ik kan de apps mooi door elkaar heen gebruiken, iets wat ik bij gnome (nog steeds) mis is een mogelijkheid om de eigenschappen van themes zoals de kleuren ed makkelijk aan te passen en bij kde dus de gebrekkige kwaliteit van de themes/widgetset.
Maar ja, je hebt iig de keuze
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Anoniem: 103771
Ondanks het feit dat dit ook in de startpost word verteld en dit ook via google makkelijk te vinden is zal ik toch maar het antwoord geven op deze € 64000,- vraag.iCeWiRe schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:48:
Dit is mijn laptopje tot nu nog toeCompaq Armada E500, p3 600 + 256 ram
Wlan en alles werkend
Weet iemand hoe ik zo'n mooie statsbar krijg zoals ik hier voorbij zie komen (CPU/mem/etc)?
[afbeelding]
Aangezien je zo te zien gnome draait zal denk ik voor jou gdesklets het mooiste zijn of anders iets als gkrellm.
volgende keer wel ff zelf zoeken/ lezen hè
trouwens let ook op de waarschuwingen onderaan de pagina die zijn er niet voor niets.
back to screenshots now
Anoniem: 125106
Nadelen: neemt resources in, maakt alles een stuk ingewikkelder en onveiliger.letinon schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:00:
Leg mij eens uit wat het voordeel van Xwindows is op een server? Ik zie enkel nadelen.
Voordelen: sommige mensen kunnen nie eenmaal niet veel beginnen zonder GUI config tools
Anyway, discussies zoals deze horen hier niet thuis. Dit is het screenshot topic
Zo vind ik KDE dus wel mooi.Anoniem: 31491 schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:26:
Voor mensen die KDE te schreeuwerig vinden.
[afbeelding]
Details
- Gentoo
- KDE 3.5
- FlatSVG icons (in portage of op KDE-look.org te halen)
- Flat colour scheme (van KDE-Look.org)
- Web Windows Decorations
- Simpele grijze verticale gradient achtergrond.

gnome 2.12, arch linux, dualscreen, net vandaag weer vanaf scratch opgezet
En je ziet trouwens 2 keer GoT/t.net op dit screenshot, alleen niet van de kant waarop jullie het zien
Link naar het plaatje op de achtergrond
[ Voor 14% gewijzigd door moto-moi op 08-12-2005 16:33 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Wat je hier ziet:
Linux 2.6.12 AMD64 kernel
Gentoo 2005.1
KDE 3.4.1
Opera / KMail / Kopete / Beep-MP
Kompose in actie
De achtergrond komt van http://www.mandolux.com/ en is bewerkt voor mijn resolutie.
[ Voor 11% gewijzigd door Bloody NO! op 08-12-2005 20:40 ]
Et peut-être un siècle nouveau commence-t-il, un siècle où les intellectuels et la classe cultivée rêveront aux moyens d'éviter les utopies et de retourner à une société non utopique, moins 'parfaite' et plus libre. - N. Berdiaeff
Anoniem: 31491
Correct, maar tis toch wel erg grijs nietwaar? Dus tegenwoordig heb ik mijn desktop als volgt:Anoniem: 125106 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:54:
[...]
De enige reden waarom het nu wel mooi is, is omdat het GNOME nabootst qua looks

KDE 3.5
Achtergrond: vertical gradient van #AEB2C3 naar #6C8BB9,
Kleuren: Moon Light scheme,
Fonts: Bitstream Vera Sans 11 en 10 punts,
Icons: standaard Crystal SVG,
Style: Lipstik,
Window Decoraties: Plastik,
Taskbar is uiteraard gewoon translucent in tiny formaat.
De applicatie is het übergeile amaroK.
Dit topic is gesloten.
Vergeet niet de regels in de topicstart ;)
Dit is het screenshottopic, niet het allerleivragen-topic.