Hoofdcategorieën
Topicacties

[EL] (Photoshop) shortcut keypad af!

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
zie 23648
Reg. datum: 27 juli 2000
Matched: extra

Even een kleine kick met een vraag aan de electromensen hier:

Ik zat eens te kijken of het mogelijk was om extra ledjes aan het keyboard toe te voegen, gewoon te decoratie. De stroom ervoor wou ik van de usb trekken.

Het ding werkt in low power mode, dus er kan max 100mA uit de poort getrokken worden.
Volgens de specs tect de chip max 40 mA, andere boosdoeners zijn denk ik de statusleds (caps, scroll en numlock), volgens de datasheet ligt de stroom op die pinnen tussen de 7 en 16 mA (ongeveer), de eeprom trekt max 3mA tijdens een write, normaal 1mA, dus dan kom ik al redelijk aan m'n maximum.

Alleen als ik de spanning over de weerstanden voor de leds meet, kom ik op 2,10 volt, met 470 ohm is dat 4,5 mA, veel minder dus dan de maximum waarde. Zo heb ik nog wel wat ruimte over dacht ik zo.

Nu vroeg ik me af of ik nog wat over het hoofd zie misschien (gezien de afwijkingen in de LED stroom), of zou ik zo wat extra ledjes erin kunnen doen?

schema:
http://www.rikkertkoppes.com/troep/keypad_schema.gif

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

Swedish Chef
Reg. datum: 02 oktober 2000
Geen matches

Aangezien de USB-poort een beveiliging heeft kun je gewoon wat ledjes erbij zetten. Worst-case doet je keywarrior het niet meer, maar er gaat niets kapot.

Reg. datum: 02 april 2006
Geen matches

waar kan je die chip plaat bestellen dan

Today is not your day
Reg. datum: 13 juni 1999
Geen matches

Zelf etsen, maar had je dat niet even aan morphor kunnen vragen per mail?
Mensen; laat maar met rust, zakt het vanzelf weer weg.

Anime-FAQ | Blog
De rotatie van de aarde wordt tegenwoordig in stand gehouden door docenten Nederlands die zich omdraaien in hun graf.

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: