[EL] (Photoshop) shortcut keypad af!

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

Topicstarter
Meestal hang ik in W&G rond, maar voor de gelegenheid post ik hier maar eens een topicje.

Na een hele tijd heb ik uiteindelijk mijn Photoshop Shortcut Keypad afgebouwd en het werkt. Ik wilde al een tijd een programmeerbaar toetsenbord waar de meest gebruikte acties van photoshop op verzameld konden worden, zie ook dit topic

Uiteindelijk heb ik een chip besteld waar aan de ene kant een usb kabel aan moet en aan de andere kant knopjes. Nog wat weerstandjes, condensators en een resonator en klaar is mophor.

Uiteindelijk werkt ie nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/images/keypad_print.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/images/keypad_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/images/keypad_back.jpg

voor de echt geinteresseerden: http://www.rikkertkoppes.com/?thoughts/2004/10/29

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 29-10-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 19:14
Gaaf :9~ . Misschien kun je een how-to maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:09
Erg netjes hoor :) lang mee bezig geweest?

Edit: Ik moet eens ff beter lezen :z

[ Voor 103% gewijzigd door MaNDaRK op 29-10-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
staat allemaal onder de vermeldde link :D
best nice gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

wow... de markt op met dat ding! :9

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Ziet er goed uit. Welke chip heb jij? Ik vond de duitse site niet helemaal duidelijk, maar als ik het goed begrijp kun je dus ook zelf de keymap veranderen. Op de site staat er iets van dat zijn dat zouden doen maar dat het dan 75 euro koste ofzo.
Die usb -> io chip is ook wel leuk scheelt weer gekloot met een lpt poort.

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die dingen zijn dus wel op de markt, alleen tering duur: http://www.x-keys.com/xkeys/xkpro.php

ik ben er uiteindelijk niet veel tijd aan kwijtgeweest, maar de looptijd was wel lang, gewoon omdat ik het druk had met andere dingen

ik heb de KeyWarrior 16 commander, d'r zijn wat verschillende varianten:
KW 4, 8, 16 en 20 hebben resp een 4x4, 8x8, 16x8 en 12x20 matrix, onder elke toets is 1 scancode te programmeren (1 "character" dus) de combo varianten kan je ook als muis gebruiken (hebben x, y ingang erbij), de flex varianten hebben een externe eeprom, operator varianten kunnen max 8 scancodes onder 1 toets herbergen en de commander heeft 48 macro's waar 31 scancodes in kunnen.

Als je dus bv ctrl A onder 1 toets wil, moet je al een operator of commander hebben.

D'r is overigens nauwelijks prijsverschil tussen die dingen

zie ook de datasheet: http://www.codemercs.com/Downloads/KeyWarriorDatasheet.pdf

programmeren kan je dus zelf doen, de eeprom is via die keywarrior via USB te programmeren, zie ook http://www.codemercs.com/...WarriorScancodeTables.pdf

die IO chip is ook wel leuk ja, had ik vorig jaar ook gelijk besteld, maar er is nu een betere, die ondersteunt standaard IR, LCD en I2C protocollen geloof ik, leuk voor je kleine kastuitbreidingen

overigens ondersteunt die keyWarrior niet alleen usb, maar ook ps2 en UDB

pcb layout staat onderaan mijn uitgebreide verhaal:
http://www.rikkertkoppes.com/?thoughts/2004/10/29

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 29-10-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

kan ook hiermee natuurlijk :) http://www.contourdesign.com/shuttlepro/

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 19:08

Corn

Raar jongetje

Netjes gedaan!
Ik heb vaker dit soort bordjes bij oude IBM 3d workstations gezien, en ik kan me voorstellen dat je er echt wel wat aan hebt als je vaak aan het photoshoppen bent. Alleen de nieuwe knopjes onthouden lijkt me vervelend :)
Dat ding is leuk voor videobewerking, photoshop heeft echt véél meer mogelijkheden die je vaak gebruikt. Daarbij is het natuurlijk heel erg leuk om zoiets zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

ziet er erg mooi uit.
Alleen hoe ga je alle knopjes onthouden en ga je er ook nog een behuizing voor maken?
Ben zelf ook nog opzoek naar zo'n soort bord voor illustrator, het lijkt me zo relext om met zo'n bord te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door idioteque op 30-10-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Cool :)

Eigenlijk een stuk cooler dan een Nostromo kopen. Heb zelf ook een Nostromo, en gebruik hem behalve bij games (zowel shooters als strategie) ook bij programma's als Autocad, Solidworks, Excel en Paintshop Pro.

Maar zoals hierboven ook al staat, het valt niet mee om te onthouden welk knopje waarbij hoort. Maar als je er eenmaal aan gewend bent voel je je
edit:
zonder zo'n ding
eigenlijk een beetje gehandicapt, net als bij een muis zonder scrollknop.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 76438 op 30-10-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben nog bezig met het ontwerpen van icoontjes, van de meeste bewerkingen zijn er wel icoontjes (eventueel uit een ander programma), die print ik dan op een transparant plakvel en plak ik erop, simpeldepimpel.

Behuizing komt ook nog, maar daar moet ik nog even hard over denken, iig is het [el] stuk af en werkend.

Voor illustrator kan ie natuurlijk precies hetzelfde zijn, je moet alleen even wat andere toetscombo's eronder proggen

En idd: zelf maken is veel vetter als zelf kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
even een kleine kick...

Ik ben op dit moment bezig met de behuizing (niet echt [el] meer maar goed) en nu zit ik een beetje met de vraag hoe ik daar het beste letters en icoontjes op aan kan brengen

Nu zat ik te denken aan die doordrukvellen met letters. Je moet dan met een pennetje er overheen wrijven aan de achterkant en dan wordt de letter op je ding overgebracht (je hebt ook een hoop decoratieve plaatjes voor kinderen, iig vroeger)

Als ik de boel daarna lak, moet dat zeker blijven zitten.
Ik ben dus op zoek naar een plaats waar ik m'n eigen design heen kan sturen

Nu heb ik geen idee hoe dat spul "in het echt" heet, wat zoeken bijzonder lastig maakt (heb wel een hoop stickerbedrijven gevonden). Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 9542 schreef op 09 november 2004 @ 10:44:
even een kleine kick...

Ik ben op dit moment bezig met de behuizing (niet echt [el] meer maar goed) en nu zit ik een beetje met de vraag hoe ik daar het beste letters en icoontjes op aan kan brengen

Nu zat ik te denken aan die doordrukvellen met letters. Je moet dan met een pennetje er overheen wrijven aan de achterkant en dan wordt de letter op je ding overgebracht (je hebt ook een hoop decoratieve plaatjes voor kinderen, iig vroeger)

Als ik de boel daarna lak, moet dat zeker blijven zitten.
Ik ben dus op zoek naar een plaats waar ik m'n eigen design heen kan sturen

Nu heb ik geen idee hoe dat spul "in het echt" heet, wat zoeken bijzonder lastig maakt (heb wel een hoop stickerbedrijven gevonden). Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee?
Volgens mij heten die stickers 'dry decals' in het Engels, afwrijfletters in het Nederlands. Kantoorboekhandels, hobbyzaken en modelbouwzaken zullen wel het een en ander hebben. Ik heb 'vroeger' veel mee gewerkt. Je hebt ze ook die met wat water moeten worden opgebracht, daarna droogföhnen. Pickup-letters (bestaan die nog?) en zo zullen wel te dik zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2004 10:52 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja idd, je hebt ook van dat spul wat je op modellen aan kan brengen. Zoiets moet ik hebben, alleen dan in m'n eigen design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 9542 schreef op 09 november 2004 @ 10:52:
ja idd, je hebt ook van dat spul wat je op modellen aan kan brengen. Zoiets moet ik hebben, alleen dan in m'n eigen design
Dat wordt lastiger... Iconen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jups en wat verdere decoratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Een vriend van mij werkt bij Heart (van de Stoetkits), en die maken er vast veel gebruik van voor versterkerbelettering :) Ik zal 't 'm 'es vragen...

Ramzzz voelt een dealtje opkomen... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 19:51
je doet nu erg moeilijk... Belkin heeft al eeuwen de X50 uit of iets dergelijks, daar zitten 10 toetsen op, en nog een zooi knoppen... De software word geleverd met presets voor onder andere photoshop ;) in ieder geval die is niet zo heel duur... en werkt goed ;) ook voor games :D

en je kan ook shift en ctrl toetsen gebruiken, je kan totaal tot 50 combinatie's toewijzen ofzo, en ook veel macro's ed...

Edit, vergeten...

Btw mooi werk man :)

[ Voor 24% gewijzigd door genosis op 09-11-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die X50 ben ik tegengekomen ja, maar 10 toetsen is te weinig, ik wou er 50 :D en ik heb nu een superveelzijdige chip (kunnen 128 toetsen aan, 2 shiftregisters, 48 macro's tot 31 scancodes) verder kan ik er ook alles onder programmeren. Het ding werkt echt super, alleen kan ik niet zo makkelijk onthouden waar die knopjes nou ook weer voor waren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

AcouSE

Swedish Chef

Leuk project hoor. Wat betreft die symbolen kun je bij Conrad speciale folie kopen. Zoek maar eens naar "frontplaten folie" op www.conrad.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik ben al een hoop folies en stickerachtigen tegengekomen, de grap is dat het op die knoppen moet komen en enigszins slijtvast. Het beste is daarvoor denk ik een of andere dunne applicatie met lak erover.

Ben naar aanleiding van het zoekwoord "decal" al spul tegengekomen waar je op kan printen, uitknippen, seallaag erover en dan heb je dus van dat waterspul. Probleem is hier dat inkjetprinterinkt transparant is en dus niet werkt op donkere oppervlakken (en mijn knopjes zijn mooi donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 9542 schreef op 09 november 2004 @ 12:39:
ja ik ben al een hoop folies en stickerachtigen tegengekomen, de grap is dat het op die knoppen moet komen en enigszins slijtvast. Het beste is daarvoor denk ik een of andere dunne applicatie met lak erover.

Ben naar aanleiding van het zoekwoord "decal" al spul tegengekomen waar je op kan printen, uitknippen, seallaag erover en dan heb je dus van dat waterspul. Probleem is hier dat inkjetprinterinkt transparant is en dus niet werkt op donkere oppervlakken (en mijn knopjes zijn mooi donker)
Die decals worden inderdaad op een witte ondergrond geprint/gedrukt voor donkere ondergronden. Je moet dus geen kleurloze hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Anoniem: 9542 schreef op 09 november 2004 @ 12:39:
Probleem is hier dat inkjetprinterinkt transparant is en dus niet werkt op donkere oppervlakken (en mijn knopjes zijn mooi donker)
Zo donker zijn ze niet, hoor - en anders zoek je toch even een laserprinter op? Elke zichzelf respecterende copyshop heeft zo'n ding staan.

Wat was je trouwens voor die knoppen kwijt?

Afbeeldingslocatie: http://www.oldcomputers.freeserve.co.uk/sharp-mz-80k.jpg
Op dit bakkie (kon zo snel geen beter voorbeeld vinden ;)) zit een toetsenbord met knoppen met een transparant kapje, waaronder de letters geklemd zitten - gewoon op papier, iirc. Als iemand zulke knoppen kan vinden zou dat een mooie optie zijn - kan je ook nog 'ns wisselen.

Laatste vraag: begrijp ik uit je scancodes-verhaal dat je zo'n knop in principe ook tot shift- of controltoets kan bombarderen?

edit:
Had ik al gezegd dat ik dit een *ontstellend gaaf* projectje vind? Dit is, in essentie, dan ook een schaamteloze terugvindpost - hier ga ik vroeger of later mee aan de slag :)

edit:
[google=toetskap] - "Did you mean: netscape" :D

[ Voor 15% gewijzigd door Rataplan op 09-11-2004 13:03 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cherry knoppen met transperante kappen kan je hier halen:
http://www.x-keys.com/access.php

maar dit ontdekte ik pas toen ik deze knoppen al had. Eigenlijk vind ik deze ook mooier, zeker als ik er wat op kan krijgen. Knopjes kostten volgens mij 36 cent ofzo, d'r zitten hier kapjes op die ze iets groter maken (12 x 12 mm), die kostten iets van 15 cent geloof ik, precieze prijzen zoek ik vanavond even op. Ze komen bij Segor duitsland vandaan. Conrad verkoopt ze ook, alleen die kapjes dus niet en alleen een ronde versie.

Je kan knoppen bombarderen tot elke toets die normaal ook op je keyboard zit, linker en rechter shift alt ctrl etc zijn verschillende toetsen, ook volume op en down en enzo zit erin. en twee functie shift toetsen

Je moet een eeprom programmeren met een tabel. In die tabel zitten 128 bytes voor scancodes, 2 extra registers van 128 bytes voor de shiftfuncties en 48 macro's van 31 bytes, die je dus ook kan toewijzen aan 1 knop (zie het pdf document over die scancodes op m'n site: http://www.codemercs.com/...WarriorScancodeTables.pdf

edit: http://www.papilio.com/in...sfer%20paper%20media.html
eens kijken of ik dit ergens in een hobbywinkeltje kan vinden

edit: ik moet mijn beloftes eens nakomen:
De knoppen kosten: 53 cent en de kapjes 39 cent (excl btw: 16% in duitsland)

knopjes zijn verkrijgbaar in grijs, rood, zwart en wit, de kapjes in grijs rood en zwart, maar ik heb nog wel op andere plekken andere kleuren gezien.

for the switches, price per piece:
1+: EUR 0,75
10+: EUR 0,60
25+: EUR 0,53
100+: EUR 0,45

The Keycaps, price per piece:
1+: EUR 0,55
10+: EUR 0,44
25+: EUR 0,39
100+: EUR 0,33

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 15-11-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een kleine kick met een vraag aan de electromensen hier:

Ik zat eens te kijken of het mogelijk was om extra ledjes aan het keyboard toe te voegen, gewoon te decoratie. De stroom ervoor wou ik van de usb trekken.

Het ding werkt in low power mode, dus er kan max 100mA uit de poort getrokken worden.
Volgens de specs tect de chip max 40 mA, andere boosdoeners zijn denk ik de statusleds (caps, scroll en numlock), volgens de datasheet ligt de stroom op die pinnen tussen de 7 en 16 mA (ongeveer), de eeprom trekt max 3mA tijdens een write, normaal 1mA, dus dan kom ik al redelijk aan m'n maximum.

Alleen als ik de spanning over de weerstanden voor de leds meet, kom ik op 2,10 volt, met 470 ohm is dat 4,5 mA, veel minder dus dan de maximum waarde. Zo heb ik nog wel wat ruimte over dacht ik zo.

Nu vroeg ik me af of ik nog wat over het hoofd zie misschien (gezien de afwijkingen in de LED stroom), of zou ik zo wat extra ledjes erin kunnen doen?

schema:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/keypad_schema.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

AcouSE

Swedish Chef

Aangezien de USB-poort een beveiliging heeft kun je gewoon wat ledjes erbij zetten. Worst-case doet je keywarrior het niet meer, maar er gaat niets kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 10:28
waar kan je die chip plaat bestellen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zelf etsen, maar had je dat niet even aan morphor kunnen vragen per mail?
Mensen; laat maar met rust, zakt het vanzelf weer weg.
Pagina: 1